Keresés

Részletes keresés

GADA Creative Commons License 2005.01.09 0 0 113

Úgy látom ez a 39 taposás népszerű dolog itten. Én is ezzel vagyok elfoglalva, bár még csak 1 hónapja.

Jan 1-i évnyitó gurulászás óta navégre ma én is kijutottam. Sok időm nem volt, csak egy 60 km itt a Pilisben, meg egy jóízű motormosás.

 

Csapatban motorozásról annyit, hogy én nagy híve vagyok a dolognak. Annál kevés szarabb dolog van, mint egyedül bajbakerülni. Nyáron pl. Ausztriában, szombat délután 4-5 órán keresztül szaladgáltunk alkatrészért, és szereltünk egy HD-t szó szerint zöld kerítésdrót, szigszalag, és egy bringásboltból szerzett pár hasonló alkatrész segítségével, mire visszavarázsoltuk az alapjáratát. (végigcsinálta a túrát)

 

Naakkor az én elérhetőségemet is közzé teszem: 30-202-0060

 

Gada

Varapapa Creative Commons License 2005.01.09 0 0 112

Macipapa!

 

Amíg én gépeltem, te elküldted a beszámolót.

Szóval nem én jöttem szemben, az előzőekben leírtam, hogy miért.

 

A telefonom meg kijelezte, hogy volt egy nem fog. hívás, de gondoltam egy megrendelő, az meg várjon hétfő reggelig, mert most motorozok :)

 

Kérem, hogy küldd el a számodat, mert akkor kiírja a varázsszót, hogy Macipapa,

és akkor a tanktáskámon lévő mobilra nézve azonnal fékezek és visszahívlak!

 

Ahogy olvasom, a Mátra lazább szakaszán voltatok, jól tettétek!

Varapapa Creative Commons License 2005.01.09 0 0 111

Halihó mindenkinek!

 

Milyen érdekes, hogy a kecskeméti fiúk a Mátrában akartak (vagy jöttek is) motorozni, mi pedig a Alföld felé vettük az irányt innen a hegyek lábától.

Szóval két egri, szintén nemnormálissal kanyarodtam egyet a tiszafüredi Tisza hídig.

Azért nem mentünk a hegyekbe, mert még a helyi rádió is bemondta, hogy jegesek az utak a Mátrában és Bükkben. Még az autósokra is elég veszélyes mértékben.

Még mi is észrevettük, hogy még a sík részeken is pl. egy nagyobb útjelző tábla is elég volt, hogy árnyékot adjon és ott ne száradjon fel az út. A facsoportok pedig szabályosan más klímát okoztak. Szóval óvatosak voltunk ill. voltam, mert a harmadik ember egy 750-es Ducatival néha egykerekezett, meg csutka gázt húzott, nem tudtam eldönteni, hogy hülye vagy bátor.

 

Sok motorosnak integettünk, tehát ment a gurulás javából. Ha valaki jönni akar a környékre, előbb inkább telefonáljon és mondok egy helyzetjelentést, mert szombaton pl. itt Egerben hideg, egész nap ködös, nyálkás idő volt, más megyékben ezzel szemben rövidgatyára vetkőztek.

 

Azt biztosra mondhatom, hogy jó darabig NE gyertek a hegyekbe motoroni, mert teljesen alkalmatlan erre!!!! Azt pedig nem hiszem, hogy a szerpentin déli oldalán bedöntitek, az északin meg korcsolyát fogtok rákötözni...

 

Üdv: Varapapa

Macipapaa Creative Commons License 2005.01.09 0 0 110

üdv!

Igy lenni igaz ahogyan mondod. Most hámoztam ki magam a tundrabugyiból és ültem le a gép elé. Hát egy kicsit hosszúra sikeredett ez a mai nap és mitagadás kissé elfáradtam 470km. Indulás 9.30 Kecskemét , Gyöngyös, Mátra oda meg vissza meg össze visznya:) csak olyan papás tempóban Parádsasvárnál egy kis úton felfelé Salgótarján felé Szuhán keresztül. Itt bevoltak fagyva a kis tócsák igy csak korcsolyázó tempóban, Szécsény és utána irány torony iránt haza.

Varadero

Nem Te jöttél velem szembe Eger felé húzva Parádnál? Éppen előtte kb 5perccel telefonáltam, de nem vetted fel különben elgurultam volna Egerig. Egy sötét színű varával találkoztam ezek után Parádon csak éppen ellenkező irányba. Na majd legközelebb.

Hát röviden ennyi, ja majd el felejtett mikor leálltam a garázsba akkor jubilált a motorom kerek 20 000km csak sajna nem együtt tettük meg ezt a távot, nagyrészét előző gazdájával élte át.

Előzmény: Petyavara (109)
Petyavara Creative Commons License 2005.01.09 0 0 109

Üdv !

köszi az elérhetőséget. élni fogunk vele...:)))

az enyémet is közreadom,ha valaki jár kecskemét felé.

gyanítom: Macipapa motorozik ezerrel,mert nem vette fel az előbb a telefonját.

gondolom mások is élvezkedtek a minap.:)))

Petyavara:30/9466-222

Előzmény: Varapapa (107)
KTMSzepy Creative Commons License 2005.01.09 0 0 108

Nekem a tavalyi használat miatt a küllőanyák megrozsdáltak és az alu is csúnyán bemattult. Az utóbbit jó napig políroztam (annyit, hogy még fúróval is fájt tőle a kezem), segített is rajta, de nem erőltetném legközelebb, ha nem muszáj. Pláne, hogy egy kis odafigyeléssel megúszható.

 

Szepy

Előzmény: GADA (96)
Varapapa Creative Commons License 2005.01.08 0 0 107

No ti Kecskemétiek!

 

Én meg egri vagyok, így aztán szeretném - elvárnám -, hogy amennyiben kis városomon keresztül vezet az utatok a Mátrába vagy Bükkbe, akkor értesítetek. Ha tudok, akkor megyek, ha nem, akkor pedig arra jó lesz a telefonom, hogy valami kérdés, gond esetén tudok segíteni.

 

20/9428-094

 

Macipapaa Creative Commons License 2005.01.08 0 0 106

Kicsi az 'világ' ennél már csak az volna jobb ha két házzal lentebb laknál:) Irok mailt nézd meg majd ott megdumáljuk, hogy ne untassuk a többieket.

Ez jóóóó:)))))))))))

 

Macipapa

 

Előzmény: Petyavara (105)
Petyavara Creative Commons License 2005.01.08 0 0 105

Macipapa! kiver a víz..! én is kecskeméti vagyok!

jó lenne összehozni most már egy talit,nem?

Előzmény: Macipapaa (104)
Macipapaa Creative Commons License 2005.01.08 0 0 104

Hali Mindenki!

 

Igazad van Petyavara én most értem haza igaz csak itt a környéken gurultam egy 100ast.

Úgy gondolom jobban össze sem lehetett volna foglalni, hogy mi kell egy jó kis társas guruláshoz mint az tette Varadero (99, 100) és számomra is ami nagyon fontos szinte mindenekfelett amit Petyavara írt, hogy épségben hazaérni. 

Magamról csak annyit, hogy én is csak kishazánkban gurultam eddig és nem voltam még határainkon kívül hasonlóan Petyavarához. Nekem sajnos mindig az idő a legnagyobb ellenségem és nagyon ritkán tudok két- három napot elszabadulni és arra szánni amit igazán szeretnék. Tavasszal nem tudom mennyire tudok csatlakozni a társasághoz, de nekem még ez az év eléggé 'húzós' lesz júliusig. Ami a koromat illeti én is a 39-ediket taposom.

Ha holnap is ilyen szép idő lesz akkor valószinű felmegyek a Mátrába gurulni egy kicsit nagyobbat. Az időjósok szerint akár 10fok is lehet napközben. Én sajnos csak irígykedni tudok azokra akik kilépnek a kapun és már fent is vannak a hegyekben, én itt lakom a nagy sikságban (Kecskeméten) és egy 100-as oda 100-as vissza rengeteg 'bolond' autós között akik ha tehetnék 'tisztelet a kivételnek' kitiltanának bennünket az utakról, de az is lehet hogy csak nekem van sok rossz tapasztalatom.  

 

Macipapa

Petyavara Creative Commons License 2005.01.08 0 0 103

nem gond! ezen segít majd a tavasz....:))

ja, igen ,tavasz.... biztos vagyok benne,hogy egy-két márkatárs most motorozik....

 

Előzmény: Varapapa (102)
Varapapa Creative Commons License 2005.01.08 0 0 102
Nulla    :)
Petyavara Creative Commons License 2005.01.08 0 0 101

Hali Varadero!

elgondolkodtató amit írtál. bennem minden csoportos indulás előtt hasonló gondolatok jutnak az eszembe.nálam az épségben hazaérni elv érvényesül de úgy hogy a lehető legjobban érezzem  magam az úton.

azt tudnotok kell: azért mert nem túráztam még a határokon kívül,nem vagyok kezdő motoros. 39 elmúltam,és gyerek korom óta húzom a gázt,kisseb/inkább nagyobb/ megszakításokkal.sajnos csak most értem el azt a "szintet" hogy nagyobb lélegzetvételű túrákat tehessek,s kimerészkedjek európa útjaira. tisztában vagyok a falkában való motorozás írott és íratlan szabályaival.

felmerül a kérdés:  személyesen hány tagot ismersz akivel itt komunikálsz?

ki motorozott itt egymással már? új csapat,új szokások?

mindegy,ami a legfontosabb:mindenki imád motorozni!

üdv: Petyavara

 

Előzmény: Varadero (99)
Varapapa Creative Commons License 2005.01.08 0 0 100

 

A legfontosabbat meg kihagytam:

 

Nulladik pont: Legyél nemnormális, megszállott, agyament, mert ennyi pénzből klímatizált kényelmes autóval is mehetnél.

Te mégis vacogsz/megsülsz a motoron, néha elfúj a szél, lucskos mocskos sárlével terít be minden kamion ..... de te mégis ezt szereted :)

Varadero Creative Commons License 2005.01.08 0 0 99

Halihó!

 

Szerintem a hosszú utakhoz a következőknek kell teljesülniük, hogy valóban jól érezd magad:

 

1. Azonos gondolkodású emberek, akik hajlandók a közösség érdekében néha áldozatot hozni. Tehát ha valaki pl. nem tud csutka gázon menni a szerpentinen, vagy valami műszaki gondja van, akkor azt nem illik otthagyni, max. néhány kilométerre előre menni, és bevárni a kereszteződéseknél.
2. Közel azonos teljesítményű, kifogástalan állapotú motorok. Ez itt nem lehet kérdés :))

3. Mindenki érjen rá arra az időszakra, hogy ne szakadjon szét a csapat, mert valakinek 1 nappal hamarabb haza kell érni.

4. Az előre megsaccolt pénzmennyiség megléte, hogy a közös kajálásokból stb. senkinek sem kelljen kimaradni.

 

Az egészből az első a legfontosabb, mivel egy vagány (értsd:meggondolatlan) cselekedet nem csak az illető túrját vágja derékba, hanem a többiekét is!!! Elég nagy a veszély egyébként is, hogy baleset legyen az idegen környezet, konvojban való haladás, fáradtság miatt, de ha még valaki erre rá is játszik ...

Ha a szomszéd utcában taknyolsz egyet, akkor hazatolod, és kész, de mit csinálsz, ha ez 2-3000 km-el odébb történik, ráadásul idegen környezetben? A többiek segíteni fognak ahogy tudnak, de ezt jobb lenne elkerülni. Az pedig, hogy a gatyád is rámegy, csak mellékes szempont.

 

No hová megyünk akkor?

Petyavara Creative Commons License 2005.01.08 0 0 98

Hali mindenkinek!

GADA:kb egy éve voltam a lengyeleknél,(autóval) de megerősíthetem,hogy jók az utak arra felé. azért érhetik meglepetések az embert arra északon. viszont jobb a közlekedési morál mint itthon.

más: leesik az állam amikor olvasom,hogy milyen távolra mennek itt egyesek motorral. le a kalappal...

szégyen, nem szégyen őszintén megvallom,én még nem voltam országhatáron kívül motorral.persze ennek nem "csak" anyagi okai voltak.

remélem ez az év tartogat egy-két hosszabb túrát is a tarsolyban...:)

Előzmény: GADA (97)
GADA Creative Commons License 2005.01.07 0 0 97

Én nyáron voltam Krakkóban motorral. Kifejezetten jók voltak az utak. (vagy csak nem tünt fel a KTM-mel, hogy nem azok :) ) A közlekedési morál meg meglepően barátságos a motorosokhoz. Mindenütt előzékenyek voltak az autósok, lehúzódtak, utat engedtek nekünk. Igaz, voltunk vagy 20 motorral.

 

Gada

Előzmény: Varapapa (95)
GADA Creative Commons License 2005.01.07 0 0 96

Na, kicsit kiteszem a lábam, rögtön felpörögnek az események. (gyakrabban kéne? :) )

 

Üdv Petya!

 

Agyalok, hogy lehetne megoldani a lengyel túrát, ugyanis 9-12-ig üzletileg Nizzába szólít a munka. Természetesen motorral egy V-Max-os kollégámmal.

 

Szepy, banyek erre a sólére nem is gondoltam. Úgy áll a vas a garázsban, ahogy múlt héten hazaértem, mert azonnal indultam a családdal sízni. Holnap reggel első dolgom a csutakolás.

 

Gada

Varapapa Creative Commons License 2005.01.07 0 0 95

Bozsevác!

Majd úgy este 11 után lesz egy kis időm, majd sajnállak egy kicsit Korzika miatt!

 

A lengyel utak pedig kimondottan kezdenek jók lenni, mert mindenhol gőzerővel újítják fel. Azért van ott is kanyar.

Bár a magyar úttervezőkkel jobban jártunk volna, mert pl. a Hortobágyon is vannak kemény derékszögű kanyarok.  Hogy mi a fenét kellett ott kikerülni, ahol nincs semmi, máig nem értem...

Vagy részeg volt az illető, vagy motoros. (Vagy mindkettő)

 

Üdv: Varapapa (Varadero)

VaraRider Creative Commons License 2005.01.07 0 0 94

 

Infó a szervezők honlapján található: http://www.varaderoclub.pl/vim7/index.html

 

Az útvonal a következő lesz:

 

VIM-7 Debrzyno

 

A Tátrán keresztül jobb menni, csodásat lehet kanyarogni, mert utána 600km-en keresztül nincs rá lehetőség....Ahhoz képest, hogy majd' 40 milliós ország, van
257 km autópályájuk.....:-(

 

de nem gond, visszafelé a végére levezetésnek is csinálunk jó útvonalat

 

 

Előzmény: Bozsevác (93)
Bozsevác Creative Commons License 2005.01.07 0 0 93

Halihó mindenkinek

 

Az infó: www.varadero-international.com

Mellékelek 1 kis képet a Lengyel túrához.

 

 

ez talán irányadónak jó. A térkép szerint pesttől 969 km-re van a találkozó.(www.viamichelin.de) Ezen az oldalon meg tudjátok nézni ezt az útvonalat kicsit részletesebben is!!!

 

Nekem a május kicsit sűrű lesz , a találkozó elött két héttel el kell mennem Korzikára 1 hétre motorozni. (szegény én:) !!)

Petyavara Creative Commons License 2005.01.07 0 0 92
Hello VaraRider! köszönöm a szíves fogadtatást.egyenlőre még a motorom apróra szét van szedve.sok meló van még rajta,de amint elkészült,tudni fogtok róla. természetesen az említett vara-találkozó csípi nagyon a szemem,egyeztetek a kollegáimmal( szabi ügyben),s megpróbálok én is veletek tartani. a legjobb barátommal terveztünk egy zakopáne-i kiruccanást május körül,lehet hogy ő is benevezne (VFR750-el). hol is tudok több infót gyüjteni az idei VIM-ről?
Előzmény: VaraRider (91)
VaraRider Creative Commons License 2005.01.07 0 0 91

 

Szia Petyavara, üdv a Klubban!

Ha ilyen idő marad, mint most, akkor a szezon és az ismerkedés már nem sokáig várat magára....:-)

 

Más:

Már évek óta nézegetem a VIM-et (Varadero International Meeting), ami idén Lengyelországban lesz májusban. Úgy néz ki, hogy mennénk páran, érdemes lenne róla beszélni (Gada is írta már). Érvek:

Kontra:

- a legészakibb csücsökben, ~1000 km-re van (Debrzyno)

- a lengyeleknél elég szarok az utak

- nagyjából sík a vidék

Pro:

- oda- és visszafelé is lehetne a Tátrán keresztül menni, ami már azért jó kis szakasz

- azért most már a magyar klubnak is illene képviseltetnie magát....:-) 

- pünkösd hétvége, azaz 1 nap szabival (péntek) lazán megoldható

stb.

 

Vélemények? Útitársak?

 

 

Előzmény: Petyavara (89)
Petyavara Creative Commons License 2005.01.07 0 0 90
képet akartam felrakni,de nem sikerült.....
Petyavara Creative Commons License 2005.01.07 0 0 89
üdv mindenkinek! készül a vas....
Varadero Creative Commons License 2005.01.06 0 0 88

Halihó Petyavara!

 

Üdvözlünk a Varaderosok táborában!

Lassan kezd összeállni a csapat, tavaszra lehet szervezni az első túrát, várjuk az ötleteket.

Készül a honlap is, még küzd a gyerekbetegségekkel, de alakul.

 

Köszönöm a kerekes tanácsokat, így fogok cselekedni!

 

 

Petyavara Creative Commons License 2005.01.06 0 0 87

Hali Varadero!

a kerék kivételről csak annyit: mindenki másképp csinálja.de,ha mindkét kereket ki akarod venni,akkor célszerű az elsővel kezdeni.középkonzolra felhúzod. a motorblokk alatt(ahol nem szabadna)olajemelővel megemeled,persze kicsi párnafa,vagy gumilap a blokktest és az emelő közé.első tengely kihúz,távtartók kipotyognak,kerék kijön,fékbetétek nem esnek ki,nem kell velük bajlódni,aztán tengelyt visszatolni,valami bakot alá,és kész.a szerkezet abszolút orrnehéz,ekkor jó magas lesz a hátulja.erre azért van szükség,mert a hátsó kerék csak hátrafelé jön ki,s ha nem elég magasra emelkedik,a hátsó sárvédő útba lesz.ott szintén tengely meglazít,láncfeszítők visszateker,tengely kihúz,távtartó kipottyan(vagy nem).érdemes rongyot tenni a hátsó lengővillára mielőtt a láncot leakasztod,mert nagyon csúnyán összekarcolhatja a felületét. visszaszerelés sem nagy gond,fékbetéteket picit visszatolni,így könnyebb.elrontani nem lehet.

megjegyzem,a középkonzolos kerékkiszerelés nem 100%-os.volt olyan eset ahol szerelgetés közben anyon rángattam a motort,s majdem leugrott a középállványról.

oda kell figyelni nagyon.

 

üdv : Petyavara

Előzmény: Varadero (85)
Petyavara Creative Commons License 2005.01.06 0 0 86

Üdv mindenkinek!

örülök,hogy ide találtam végre!néhány hónapja amikor hozzájutottam egy kissé leharcolt varára,(ami szép lassan készül) már azt hittem mo.-on nem is lesz varadero fórum+club.hála istennek tévedtem!

nekem egy 2000-es évj. gépem van,vidéken lakom,s régi vágyam teljesült,hogy felülhettem most már egy varára.úgy látom mindenki örömét leli e nagy gépezetben,bár még az összes hozzászólást nem sikerült végigfutnom.

utólag:B.U.É.K. minden varaderósnak!

Varadero Creative Commons License 2005.01.06 0 0 85

Halihó mindenkinek!

 

Lecserélem a gumit Metzeller Tourance-ra.

Már ki is kerestem a legolcsóbbat, a Majer gumiszervíznél szereléssel együtt 46.000 Ft lesz a kettő együtt.

Csakhogy én Egerben vagyok, a vasat meg nem akarom felvinni, oszt le kéne bányászni a gépről mindkettőt, oszt egyszerre elvinni.

Ez rendben is van, csak gondolom fel kellene bakolni, mert igaz, hogy van középsztenderem :)  de kerék nélkül nem bólogathat ide-oda!

 

Vettétek már ki a kereket? Én még nem, és várom a jótanácsokat!

Itt a garázsban legalább jól begyakorolom, hogy az út szélén ne kelljen szerencsétlenkednem, ha esetleg egy sündisznó öngyilkosságot követne el...

KTMSzepy Creative Commons License 2005.01.03 0 0 84

Gurulás után otthonközelben azonnal beálltunk egy gőzborotvához, hogy lecsapjuk róla finoman a vélhetően sós szmötyit. Mint kiderült, ezek pénz nélkül is nyomják a vizet egyfolytában, természetesen nincs semmi komoly nyomás bennük, de így biztonságosabb a használatuk is. Arra elegendőek, hogy leöblítsd a sót a gépről - ez pedig ajánlott így telente.

 

Szepy

Előzmény: GADA (80)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!