Sziasztok! Kérdés pécsiekhez, illetve vasúttörténészekhez, és bocs, ha itt mér tárgyaltátok volna (de sajna nincs időm visszaolvasni).
Valaki a nagyvasúti topicon anno (vagy 2-3 hete) beírta, hogy Pécsett a Széchenyi-aknához vezető vonal 1000 V-os volt. A Füsti járműveit bemutató kiadványban (legalábbis a munkaanyagában, amit én ismerek) a Mecseki Szénbányák II. sz. mozdonyát viszont 550 V-osnak írják. Át lett alakítva az áramrendszer a kezdetekhez képest, vagy a gép készült 550 V-osnak a DDSG/DGT számára és át let alakítva az 1000 V-os vonalhoz?
Ja, és mikor is készült ez a vonal?
Előre is köszönök bármiféle felvilágosítást! Kérem, hogy mailben válaszoljatok (a nevem mellett szereplő cím a jó), mert nem szoktam ezt a topicot olvasni (sajnos nincs időm mindenre).
Ne hülyéskedj már, hol száguldanak 60-nal a Bz-k a 64-esen? A két leggyorsabb átjáró a Légszeszgyár és a Sport utcai, mindkettő csapórudas sorompóval biztosított. Utána Pécsváradig valamennyi fontosabb útátjáró fénysorompóval, a vasas-hírdi csapórudas sorompóval biztosított.
Ilyen van a 87-esen is :)
Mit mondjak, hangulatos. Bár ahogy a keresztező út forgalmát - na meg a Bz sebességét elnéztem - tök fölösleges oda a sorompó.
máshol ahol 60-nal száguldanak a Bz-k ott meg csak stoptábla van andráskereszttel.a 64-esen is van erre eset.
Sőt! A 62-esen olyanra is van példa (azt hiszem, pl. Drávafoknál), hogy van sorompó, de nincs bakter. jön a Bz, megáll a vasúti átjáró előtt, leszáll a jv., letekeri a sorompót, átmegy a Bz, megáll, a jv. visszatekeri a sorompót, felszáll a Bz-re és mennek tovább... Ez a XXI. század! :) vagy inkább :(
Azt gyanítom hgy úgy gondolják odabenn: minek a turistának a vasút pontos feltüntetése?
Nem, ennyire nem hülyék. A túristatérkép minden fontos tájékozódásipontot jelöl, akár még egy jellegzetes fát is. Ha a vasút hiányzik, az szerintem véletlen malőr.
Ha benézel a képtáramba, ott megcsodálható a vegetáció. Vereb mh.-n ott a nagy fenyőfa is! Sok kép van a pályán látható érdekességekből, lévén a velünk tartó ex-pályás kartárs kérte, hogy fotózzam le. Az album modemmel is jól nézegethető, a képek 640*480-ra lettek kicsinyítve.
Lovasberényben szükség van arra a csapórudas sorompóra??
nem azért mert ellene vagyok de ott már nem megy semmiképpen vasúti jármű.máshol ahol 60-nal száguldanak a Bz-k ott meg csak stoptábla van andráskereszttel.a 64-esen is van erre eset.
más:
egy kis vágánybejárást tettem máj 15-én.Lovasberénytől Bicske fele az első 200 m-en még tiszta a vágány aztán már tele van zsúrlóval, végül Vereb v.m. előtt már a bodza is megjelenik,tovább aztán nem is mentem.
megint más:múlt pénteken egész nap ki volt kapcsolva a 35-ös vonalon a Daránypusztai fénysorompó,látható karbantartásnak semmilyen nyoma.
Nagyon örültem szombaton, hogy mégis sikerült odaérnem Lovasberénybe, és az esti vonattal, Vaskalap kartárssal, Klapperossal, Andó Gergővel, és még sok régi ismerőssel együtt tehettem meg a "történelmi vonatozást". Reggel még nem is gondoltam rá, úgy volt, hogy csak Fehérváron csatlakozom a "véletlenül éppen" arra túrázó Vaskalappal.
És egy tegnapi élmény: KÉKTÚRÁztam Dorog és Piliscsaba között, és mind reggel, mind délután a SIEMENS-csodával utaztam az Esztergomi vicinálison. Nagyon tetszett, ez már igen!!! Kár, hogy a 120-zal száguldani tudó vonat csak félgőzzel mehetett (itt...) :-)
Az a röhej, hogy nem régi. 2001-es. A másik poén rajta, hogy a Hegyeshalom-Rajka vonalra az van írva: "Személyforgalom szünetel":-)
Azt gyanítom hgy úgy gondolják odabenn: minek a turistának a vasút pontos feltüntetése? Egy csomó ilyesmi hibát nem küszöbölnek ki már év(tized)ek óta. Pl. a Répcelak-Nick pályát is valamikor a '90-es évek közepén szedték fel, de a 2001-es térképen ott van. Ki érti ezt?!:-)