Köszönöm a válaszodat. Valóban a Longlife 2-t kapta a gép. A VW 502.00 és a VW 503.00/506.00 jóváhagyási számú olajok csak a csereperiódusukban térnek el egymástól, vagy van a halandó számára is érthető különbség a kettő között? Azért próbálok tisztán látni a kérdésben, mert az eddigi olaj szvsz. példásan ellátta a feladatát (motorzaj nem nőtt, ereje nem csökkent, a nívó sem csökken stb), ami ilyen kis lökettérfogat mellett nem lényegtelen.
természetesen - egyrészt az autógyárak (is) 200%-os biztonságra mennek, másrészt a Powertec 10W-40 - mint afféle jólnevelt félszintetikus olaj - öregedésállósága jobb mint ásványi társaié.
Akkor nevezzük nevén a gyereket, a kocsiban jelenleg, mint mindig Castrol 10w40 powertec van. Tavaly ősszel volt cserélve az olaj, és 4000 km-t futott az autó, most, hogy garázsba vonult, tehát nem használom - az olajcsere várhat mondjuk tavaszig, amikor ismét előveszem?
Gondolom hogy eddig (az általam ismert hétféle Helix Ultra közül) a Helix Ultra X Longlife 2 motorolajat használtad. Ha 15 ezrenként cseréled a motorban az olajat, akkor szvsz érdemesebb lenne egy erre a célra jobban megfelelő VW 502 00 jóváhagyású motorolajban gondolkodni (ha ragaszkodsz a Shell-hez akkor pl. a Shell Helix Ultra 5W-30, ha elfogadsz más gyártmányt is akkor pl Castrol SLX Longtec 0W-30 vagy TXT Softec Plus 5W-30).
Minden olajban - a legyártásától fogva - elindul egy öregedési (idegen nevén oxidációs) folyamat, ami az eredeti zárt kiszereléséből kitöltve - a vízpárával érintkezve - felgyorsul, majd a motorba töltve (az égéstermékekkel érintkezve) még tovább gyorsul. A motorolajok öregedés következtében történő elhasználódása nagyon komoly mértékben szór, ásványi olajok esetében az egy évet - a km teljesítménytől függetlenül - szvsz illik komolyan venni. Más eset a teljesen szintetikus olaj és a komoly (több motorolaj jellemzőt is folyamatosan figyelő) szenzor rendszerrel felvértezett autók együttese, az így felszerelt korszerű autók kezelési kézikönyvében már találkozhatunk X km/3 év csereciklussal is.
2000. evi gyartasu egy literes VW Polot hasznalok 0 km-es koratol. A kocsi most eri el a 100 ekm-t. Autoszerelo ismerosom korabban azt ajanlotta, hogy szintetikus motorolajat hasznaljak. A szervizben Shell Helix Ultra 0W-30-as olajat tettek bele, mostanaig ezt kapta a gep minden 15 ezres cserekor. Ezt az olajat most mar nem tudom beszerezni, allitolag nem gyartjak. (Eddig meg voltam elegedve ezzel az olajjal.) Legyel szives ird meg, hogy Te mit ajanlasz az automhoz. Kompromisszumokat nem szeretnek ebben az esetben kotni. A valaszodat elore is koszonom. Bocs az ekezet nelkuli szovegert.
Lenne egy olyan kérdésem, hogy az olajcsereperiódust mennyire kell komolyan venni, abban az esetben, ha mondjuk évente kb 3-4000 km-ert megyek a kocsival, és nem többet. Igazából egy hobbijárgányról van szó, amit tavasztól őszig hajtok. Akkor is érdemes az évenkénti olajcserét elvégezni? Miben változik meg az olaj összetétele illetve minősége ezalatt az egy év alatt?
mivel a TAF-X szinte "speciál" VW olajnak tekinthető, a VW váltókban semmilyen más Castol termékkel nem helyettesíthető (a VW 502 00 egyébként motorolajra vonatkozó jóváhagyás, a TAF-X a VW 501.50 jóváhagyással rendelkezik).
Ezeket az olajokat tudná egy cég szállítani nagyon olcsón:
Castrol AMX Castrol EP 80W-90 Castrol EP 80W Castrol EPX 90 Castrol EPX90 Castrol SAF-XJ, 75W-140 Castrol SMX-S, 75W-85 Castrol TQ-D, Dexron II Castrol TQ-Dexron III
Korábban azt mondtad, TAF-X-et tegyek a polo váltójába, de sajna az nincs köztük. Van olyan, amelyik olyan vagy jobb, mint a TAF-X a felsoroltakból és rendelkezik az 502 00-val?
Common-rail (szép magyarsággal: közös nyomásterű) dízelbe érdemes ACEA B4 minősítésű motorolajat használni (én is megeszem a tejberizst ha nagyon muszáj de pl. egy jól átsült bélszínnel "jobban üzemelek").
Ehhez az autóhoz az évjárat és/vagy az olajcsereciklus hossza alapján lehet (és érdemes) kiválasztani az alkalmas motorolajat: 15 ezres olajcsereciklushoz VW 502 00 jóváhagyású olajat (pl Castrol SLX Longtec 0W-30, TXT Softec Plus 5W-30) kell használni, a 30 ezer km-es (Longlife) csereciklushoz pedig a VW 503 00 jóvhagyású olajok közül választhatsz (tehát ez utóbbi esetben használható az SLX Longlife II).
a váltók élettartamára vonatkozó 200-300 ezer kilométert csak úgy /has írtam - nem vagyok teljesen otthon a sebességváltó tesztekben, elképzelhető hogy a gyártásba vétel előtt sokkal több kilométernek megfelelő ideig nyúzzák a váltókat a próbapadokon (majd a próbapályákon).
Mint az közismert, minden cigány a maga lovát dicséri. Igaz hogy nem vagyok tagja ennek a kisebbségnek (legalábbis nem tudok róla) és lovakkal sem kereskedem de szvsz a Castrol TXT Softec Plus 5W-30-as motorolaj jó megoldás a Renault-kba - ismételten hozzáfűzve, hogy más gyártóknál még legalább 10 ugyanilyen ACEA minősítésű és hasonló minőségű olajat találhatsz.
köszönöm a választ!Valószínű hogy TXT 5w40-est teszek bele ahogy javasoltad. Azt kérdezném, hogy a GTX Magnatec 5w40 kevésbé ajánlható,(vagy talán nem is)mint az álltalad említett TXT 5w40?(csak kiváncsiságból kérdezem,mert én eddig csak ezt ismertem) 7ezer km után, utántöltés nélkül 3/4-nél van a nívópálcán az olajszint! Szerintem ez egész jó ,nem?
az összes ACEA A3 (benzinesbe) ill B3/B4 (dízelbe) minősítésű SAE 0W-40-es vagy 5W-40-es olaj alkalmas a 30 ezer km csereciklusú Renault motorokba (persze ha megkérdezel egy Renault szervízt, akkor 99%-ban rávágják hogy a Renault-ba csak az Elf olaj a jó).
a váltók élettartam feltöltése egyáltalán nem csak a VW sajátja: gyakorlatilag az összes most gyártásban lévő autó (beleértve akár a Dacia Logant is) kézi kapcsolású váltója (elvileg) élettartam feltöltéssel jön ki a gyárból. Ez persze nem jelenti azt hogy nulla lenne a kopás mértéke vagy egyáltalán nem használódna el a váltóolaj: a gyárak vélhetően úgy gondolkodnak hogy az autó várható élettartamát (200 ezer km, 300 ezer km?) a váltó és az olaj így is kibírja - többnyire ki is bírja.
Én biztos cserélném bármilyen autóban olyan 60 ezrenként.
Mondjuk ehhez az is hozzátartozik, hogy én közismert váltógyilkos vagyok. :) / :( Az autómban ez a negyedik váltó, igaz az eredeti gyári teljesítmény 165%-át kapja meg a váltó gyakran nem éppen rendeltetésszerű használatban ;) A hármasom szinkronja már megint haldoklik... :(
Ez érdekesen hangzik. Akkor a VW feltalálta a váltót, amiben nem történik mechanikai kopás? Avagy olyat fejlesztettek ki, ami a kopás során keletkező apró fémdarabkákat megemészti? Esetleg szép lassan csinos kis pénzcsiptetőt gyárt az anyagból?
Hovatovább azt is fel kell tételeznem, hogy ezekszerint létezik örökéletű, nem öregedő váltóolaj. :)))
hűtőfolyadék (csere) dolgában meglehetősen szór a mezőny, nagy átlagban kétévenkénti cserét javasolnak a gyártók. Mindenképp érdemes egyeztetni, hogy a hűtőfolyadék alkalmas-e a manapság szinte kizárólagosan használt könnyűfém hűtőkhöz (a legtöbb esetben nitrátmentes folyadék az előírás). Esetenként a hűtőfolyadékra is léteznek gyártóművi jóváhagyások (pl Renault, VW), amit illik betartani.
az API GL-4-es hajtóműolaj használata (a GL-3 helyett) nem okoz semmi mechanikai károsodást, nem rövidíti meg a váltó élettartamát sem, az egyetlen (lehetséges) kellemetlenség a már jelzett nehézkesebb váltás. A szintetikus olajok nem tartoznak az aszfaltbetyárok közé vagyis nem kezdenek ki senkivel és semmivel így a tömítésekkel sem. Az persze előfordulhat, hogy egy végelgyengülésben szenvedő szimering még éppen képes megfogni egy "jó sűrű" ásványi olajat, de a (főleg hidegen) sokkal jobb folyási képességű (alacsonyabb viszkozitású) olajnak már nem képes útját állni.
Kerékcsapágyhoz lítiumkomplex bázisú zsírt (pl Castrol LMX) javaslok, a kipufogó környékére a legjobb megoldást szvsz valamilyen bentonit tartalmú zsír jelentene.