Keresés

Részletes keresés

smith Creative Commons License 2022.09.14 0 1 136780

Az adott fórumcsoportban van a fejlécben jobbra egy gomb.
Pl. itt.
https://forum.index.hu/Topic/showTopicList?t=9148502

Előzmény: gigabursch (136779)
gigabursch Creative Commons License 2022.09.14 0 0 136779

OFF: 

Hogyan kell a fórumon új topicot indítani?

Sehol se találom a vonatkozó linket.

 

ON

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

révész64á Creative Commons License 2022.09.14 0 1 136778

 Bahart már a társasági lobogót is lecserélte. Tradíció és  Modemiáció. Az új jelszó de multát őrizni kell. Szerintem a régi lobogó meg kenné hagyni és néha aszt is kirakni.

tehtube Creative Commons License 2022.09.13 0 0 136777

Így valamelyest érthető, hiszen 1891-ben MÁV hajóként kezdte a pályafutását. Ekkor első ránézésre eléggé hasonlított a ZOLTÁNra.

Előzmény: Talicskás tengernagy (136772)
scsabi Creative Commons License 2022.09.13 0 0 136776

OFF

 

Lukács Béla a MÁV igazgatóságának elnöke, emellett az "A" általános igazgatási főosztály, igazgatói címet viselő vezetője volt 1887-ben.

 

tiszti cím- és névtár 1887:

Előzmény: Talicskás tengernagy (136772)
offroadgangster Creative Commons License 2022.09.13 0 0 136775

"(7) A rögzítő fékrendszernek alkalmasnak kell lennie arra, hogy a járművet - a vezető távollétében is - a rögzítő fékezésre előírt hatásossággal rögzítse. A rögzítő fékrendszernek a járművet kizárólag mechanikus alkatrészekkel kell rögzített állapotban megtartania."

 

Mint azt előző hsz.-omban írtam, a mechanikus elemekkel való rögzítés meg is történik az új autókban használt gombnyomásos kézifékeknél. A gomb megnyomása működésbe hoz egy aktuátort (villanymotort), ami elfordítva benyom egy dugattyút, ami összeszorítja a fékpofákat.

Ugyanilyen elven működik pl az Iveco kishaszongépjárművek kézifékje is, csak ott nem gombnyomás+elektromotor a működtető, hanem a megszokott kézifék kar+bovden. Bár az újabb gyártmányú ilyen gépekben magam sem tudom, hogy nem tértek-e át a elektronikus működésre...

Előzmény: 8601301 (136762)
offroadgangster Creative Commons License 2022.09.13 0 0 136774

Határeset, de majdnem :D Amúgy nem "Májkinájt" az a Magnum? :P

 

Ez itt tényleg offtopic, de engem nagyon érdekelne, ha egyáltalán igaz a történet, mi volt az oka a sebváltó ezen tevékenységének. Mert nem magától, jódolgában dobálta ki az előremeneti sebességet sem... És ez a tevékenység biztosan nem maradt egy rakat figyelmeztető jelzés nélkül a műszerfalon, amit minden bizonnyal hangjelzés is kísért.

 

 

Előzmény: csecsaba2 (136767)
Talicskás tengernagy Creative Commons License 2022.09.13 0 0 136773

Maga mindent kétszer mond, kétszer mond? 

Talicskás tengernagy Creative Commons License 2022.09.13 0 0 136772

Sajna Rákos elvtárs nem ért rá elmenni erre az ünnepségre. De vigaszképp ott volt Bebrits elvtárs.

 

Spekuláltam azon, hogy ki is volt Lukács Béla.

Itt írnak róla:

https://hu.wikipedia.org/wiki/Luk%C3%A1cs_B%C3%A9la_(politikus,_1847%E2%80%931901)

 

Itt egészen más rangot említenek:

 

 

Forrás: Több szerző: Akik a Magyar Államvasutakat 125 éven át vezették. 

 

Azoknak, akiknek minden folyami hajó = uszály, nem nagy különbség. De valójában a MÁV-nak egy elnöke, vagy vezérigazgatója és minden üzletvezetőségének, vagy vasútigazgatóságának volt igazgatója. Talán az őrvezető, őrmester, őrnagy, vezérőrnagy közötti különbséghez lehetne hasonlítani a dolgot. 

(egyesek a váltókezelőt "sinigazgatónak" nevezték)

Előzmény: tehtube (136769)
Pedrofon Creative Commons License 2022.09.13 0 0 136771

A FELSZABADULÁS haladt át a fővároson:

Előzmény: Pedrofon (136770)
Pedrofon Creative Commons License 2022.09.13 0 0 136770

Egy vontatás és egy "vitorlás" ma délután a Dunán:

tehtube Creative Commons License 2022.09.13 0 0 136769

Ugyanez LUKÁCS BÉLA, pre RÁKOSI MÁTYÁS újjáépítés-esemény filmhíradóban: 

https://hajoregiszter.hu/hajoadatlap/csongrad_exrakosi_matyas_exlukacs_bela_excsoka_exlukacs_bela/rakosi_matyas/18/6

Előzmény: Talicskás tengernagy (136764)
laci 53 Creative Commons License 2022.09.13 0 1 136768

Bizony, sőt se a kuplung, se sebváltás. Jelenleg rendszeresen járok Neoplánnal, Mercedes tourismo változataival és bi ha nincs levegő akkor keményen odaragasztja a rugóerőtárolós. A tourismó egyik változatának a rendszere olyan, hogy nyitott ajtónál nem tudsz elidulni, csak a zárás után egy enyhe gázfröccsre engedi el a levegővel megfogott elsőkerekeket(!) Van ugyan kapcsoló a kiiktatásához ami gyárilag le van plombálva, de általában leszedik a gépészek. 

Előzmény: gigabursch (136761)
csecsaba2 Creative Commons License 2022.09.13 0 0 136767

magyarúl, a Tesla tulajdonosoknak nem szabad farmerben úszni a Dunában, nehogy a zsebéből a telefon Magnumként hívja Kitet :-) 

Előzmény: offroadgangster (136758)
gigabursch Creative Commons License 2022.09.13 0 0 136766

Hamarabb leesik az légkör rendszer nyomása, és a jármű garantáltan befékezett marad.

Sőt, leálláskor illik a légnyomást elereszteni. 

Előzmény: 8601301 (136762)
RhB Creative Commons License 2022.09.13 0 0 136765

Dunai hangulat...

 

 

Talicskás tengernagy Creative Commons License 2022.09.12 0 0 136764

M(a)ukita-ta Creative Commons License 2022.09.12 0 0 136763

A kikötő azonosítását egyértelművé teszi a túlparti hegyek vonulatának összehasonlítása (pl. ezen a fotón):

 

Előzmény: révész64á (136736)
8601301 Creative Commons License 2022.09.12 0 0 136762

Gumidani!

Ne dőlj be neki! Jól emlékezel.

A kérdésedre válasz a 6/1990(IV.12.) KöHÉM rendelet 30. § tartalmazza:

(3) El kell látni……

c) rögzítő fékrendszerrel a gépkocsit, a motoros triciklit, a mezőgazdasági vontatót és a lassú járművet.

és

(7) A rögzítő fékrendszernek alkalmasnak kell lennie arra, hogy a járművet - a vezető távollétében is - a rögzítő fékezésre előírt hatásossággal rögzítse. A rögzítő fékrendszernek a járművet kizárólag mechanikus alkatrészekkel kell rögzített állapotban megtartania.

 

 

"A városi buszokon is egy kézikapcsoló van, egy elektromos szeleppel+sűritett levegővel fékez(.tehát 2nap után elgurul?)"

Ezt megállóféknek nevezik és csak akkor (volna) szabad használni, ha a gkv. a vezetőülésben ül. Egyébként az így magára hagyott busznak nem kell két nap a fékezettlenség kialakulásához.

 

Előzmény: Atis57 (136759)
gigabursch Creative Commons License 2022.09.12 0 1 136761

A légfék lényege, ha nincs levegő, akkor satuzik a fék.

Előzmény: Atis57 (136759)
KZX003 Creative Commons License 2022.09.12 -1 1 136760

Véget ért az utószezon a Balatonon.

Új videóval frissült a Balatoni Hajók Képtára!

Atis57 Creative Commons License 2022.09.12 0 0 136759

Szia!

 valószinűleg -NEM.

 

A városi buszokon is egy kézikapcsoló van , egy elektromos szeleppel +sűritett levegővel fékez(.tehát 2nap után elgurul?)

Viszont nincs rajtuk a rugóerő tárolós rögzitő fék sem! Az IFAkon is volt.

Előzmény: gumidani (136756)
offroadgangster Creative Commons License 2022.09.12 0 0 136758

"Általában egy gombot kell megnyomni/meghúzni, a vezető kézmozdulata és a fék között nincs semmilyen mechanikus kapcsolat. Mivel a legtöbb ilyen új autón a rögzítőféknek van automata módja is, ami gázadásra oldja a féket, így feltételezhetően a rögzítőféket a fedélzeti számítógép kezeli."  

A gomb megnyomása egy elektromotort hoz működésbe, ami behúzza mechanikusan a féket, illetve kiengedi azt ha előtte be volt húzva. Az automata mód pedig csakis kizárólag akkor működik ezen a "megnyomom a gázt és indul" alapon, hogyha a vezető biztonsági öve be van kapcsolva, az ajtó be van csukva. Kikapcsolt övnél rá kell lépni a fékpedálra, csak azután lehet a rögzítőféket kioldani gombnyomással. Addig az ember hiába nyomkodja a gombot, nem reagál, csak csipog/jelez, hogy nem helyes az eljárás. Egy a lényeg: valaki ül az autóban a volánnál (kivéve ha előtte direkt bekapcsolta az övet maga mögött, de az már a sofőr részéről szándékosság) a fék kioldása pillanatában.

 

 

"Állítása szerint az autó magától dobta ki a parkoló módot. (...) Egy másik olvasónk szemtanúja is volt az esetnek (...) Az úr állítása szerint már útközben is kidobálta a D sebességből N be (üresbe). Valószínűleg most is kidobta üresbe, és ezért gurulhatott vízbe."

Nem tudom, ilyen valóban megtörténhet-e, mert ha igen, az azért komoly biztonsági probléma. Azt hozzáfűzném, hogy a sebességváltó P állása nem egyenlő a rögzítőfék működtetésével."

 

Ha nekem az utazásom során az autó kidobálja a sebességet, akkor eleve nem lejtőn fogok megállni, sőt az utamat sem folytatom telefonos segítség nélkül, ott és akkor állok meg, ahol/amikor ez megtörtént. Minden bizonnyal a sebváltó hibája okozta ezt a jelenséget. Mindenesetre az tényleg elég szembetűnő, hogy P állásból is kioldotta magát az autó, ezt tényleg nem szabadott volna. Ezekben az autókban van vízszintes helyzetet érzékelő berendezés is, annak tudnia kellett volna illetve jelezni a rendszer többi tagjának, hogy az autó lejtőn áll.

 

Margóra jegyzem meg: A Tesláknak van egy beépített funkciója, telefonos applikációval egybedolgozva az autó önvezető módban odagurul a parkolóhelyéről az applikációt irányító emberhez, úgy hogy közben benne sem ül senki. Ha az ember továbbál eredeti helyéről, az autó is követi őt. Persze ehez sok körülménynek kell egybeesnie, viszont biztosan hibamnetesen működőképes a funkció.

Előzmény: Enzo (136755)
trizs77 Creative Commons License 2022.09.12 -1 0 136757

Milyen készültségi fokban van az a kettő (?) új hajó, mely Komáromban épül a Balatonra ?

 

 

gumidani Creative Commons License 2022.09.12 0 0 136756

"Én ezzel a megoldással nem értek egyet, de ez az én bajom".

Így egy oldalon állunk. Azzal a kérdéssel, hogy a közúti járművek forgalomban tartásának feltételeit előíró szabályozás vajon most is tartalmazza-e azt a követelményt, hogy a rögzítőfék bekapcsolt állapotát kizárólag mechanikus alkatrészeknek kell biztosítaniuk.

Előzmény: Enzo (136755)
Enzo Creative Commons License 2022.09.12 0 0 136755

Ha ez az autó a Mátrában csúszik be a szakadékba ugyanezen okból, és nem egy komplejáróban, akkor itt szóba se került volna, de még így is OFF, mert a hajózáshoz a világon semmi köze még így se.

 

"az ilyeneken a kézifék (szakszerűbben rögzítőfék) be-, illetve kikapcsolása is ilyen kütyükön keresztül történik-e, vagy ösrégi módon, mechanikusan?"
Általában egy gombot kell megnyomni/meghúzni, a vezető kézmozdulata és a fék között nincs semmilyen mechanikus kapcsolat. Mivel a legtöbb ilyen új autón a rögzítőféknek van automata módja is, ami gázadásra oldja a féket, így feltételezhetően a rögzítőféket a fedélzeti számítógép kezeli. (Én ezzel a megoldással nem értek egyet, de ez az én bajom.)

 

"Engemet a megtörtént bajokból a leszűrhető tanulság érdekelnek."
Engem is.
HG. #136745-ből:
"Állítása szerint az autó magától dobta ki a parkoló módot. (...) Egy másik olvasónk szemtanúja is volt az esetnek (...) Az úr állítása szerint már útközben is kidobálta a D sebességből N be (üresbe). Valószínűleg most is kidobta üresbe, és ezért gurulhatott vízbe."

Nem tudom, ilyen valóban megtörténhet-e, mert ha igen, az azért komoly biztonsági probléma. Azt hozzáfűzném, hogy a sebességváltó P állása nem egyenlő a rögzítőfék működtetésével.

 

FOMA #136749-ban pontosan leírta, hogy az itt sokszor leírt és jól bevált "sebességben hagyás"-nak mi köze napjaink technológiájához. (Én is így tanultam egyébként - piszok régen)

 

ON

Előzmény: gumidani (136754)
gumidani Creative Commons License 2022.09.12 0 1 136754

Ha már szóba került a modern személyautók helyes rögzítése, akkor megkérdezem azt, hogy az ilyeneken a kézifék (szakszerűbben rögzítőfék) be-, illetve kikapcsolása is ilyen kütyükön keresztül történik-e, vagy ösrégi módon, mechanikusan?

----

Korombeli topiktársam történetének eszmei mondanivalójára kellene figyelni!

A lényege az, hogy a jármű őrizetlenül hagyása esetén gondoskodni kell arról, hogy önmagától ne tudjon elindulni, valamint - a lehetőségek szerint - intézkedni arról, hogy illetéktelen személy ne tudja elindítani. Ez pedig különösen fontos lejtós úton. 

Azon pedig fölösleges rugózni, hogy a nem kézi kapcsolású mechanikus sebességváltós járműveken használható megoldások nem alkalmazhatóak az automata váltós, vagy villamos hajtású autókon. Ahogy azon sem, hogy ma nem szóban kell vizsgázni. Ezek csak a barátom "írói munkásságának" részei.

-----

Ismerve az indexes mindent félremagyarázókat, megjegyzem, hogy nem akarok itélkezni a kárvallott autós felett. Engemet a megtörtént bajokból a leszűrhető tanulság érdekelnek. 

edesviz Creative Commons License 2022.09.12 0 0 136753

https://tengerikalandok.com/2017/09/02/hangjelzesek/

 szerint korlátozott látási viszinyok között horgonyon álló hajó további jelzése titáti.

Előzmény: gepesz (136752)
gepesz Creative Commons License 2022.09.12 0 0 136752

Van otthon a belvízi hajózásban

egy rövid-----egy hosszú----egy rövid kürtjel?

. -- .

Az egész kb 10, 15 mp.

A gibraltári öbölben egész éjjel adta egy hajó. Nincs kürtlámpa, nem tudom, hogy ki és mi. Tegnap éjjel nagy köd volt, annak tudtam be. Most az elmúlt éjjel és pillanatnyilag is jók a látási viszonyok. 

Nem érdemes a hangot rögzíteni, mert itt van egy nagy forgalmú út.

gepesz Creative Commons License 2022.09.12 0 0 136751

Én a Tisza parton Szolnokon, mindíg úgy álltam meg.

Itt is. Járdára kihajtva. Messzire nem gurulhat. Még sebességbe is teszem. Mikor előre, mikor hátrába. Attól függ.

Előzmény: csecsaba2 (136750)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!