Az autómba (Bora 1.4 16V AHW mot.kód., 15 ezres csereper.) javaslatodra 5w40 TXT Softecet tettem, amivel teljesen meg voltam elégedve, így úgy döntöttem maradok a márkánál.(évente cserélem, nem mentem egy év alatt 15e-t)
Most ezeket néztem ki:
1. Castrol GTX Magnatec 5w40 API SL/CF, ACEA A3/B3/B4, VW502 00/505 00,Porsche
2. Castrol RS 0w40 API SL/CF, ACEA A3/B3/B4, BMW Longlife-01, VW502.00/505.00, MB229.1,Porsche
3. Castrol TXT Softec API SL/CF,ACEA A3/B3/B4,VW 502 00/505 00, BMW LONGLIFE-98,MB 229.3,PORSCHE
A kérdéseim:
- mi a különbség az 1. és a 3. olaj között,
-van e értelme a 2. olajnak(az autóban 56 e km van, nem fogyott a csere óta), nyilván az autó nem egy versenygép, így elég lehet az 1. vagy a 3. , az ár különbözeten pedig vegyek pár sört... :-) ,
-a 2.-nak milyen használatban is megnyilvánuló előnye van,
Szintén a mercihez kérdezném hogy a diffibe milyen castrol olajat tegyek,melyiknek van meg az MB jóváhagyása? Korábban már kérdeztem , válaszoltál is csak nem szükítettük a kört, hogy castrolban melyik lenne ideális!Még egy kérdés,múltkor írtál mennyiséget motorolajra (8 Liter)ez tutti?Megkérnélek nézd meg nekem légyszives, mert most fogom megrendelni az olajakat!(MB 124 89' 200D 5seb kézi v)
teljesen megérthető a szerelő eljárása - abban az esetben ha csak ez az egy féle olaja van. A Lanos nyilvánvalóan kiválóan működik a 10W-40-es olajjal, nem látom különösebb értelmét változtatni, a sokat szolgált Golf-nál viszont - az olajfogyasztás csökkentése céljából - szvsz célszerűbb lenne egy jó minőségű 15W-40-es motorolajra áttérni (pl Castrol GTX 3). Természetesen azt is érdemes megfontolni, hogy egy esetleg kisebb kompressziójú dízel nagy hidegben a 10W-40-es olajjal könnyebben indul, mint egy 15W-40-essel.
ehhez a vashoz szvsz az ajándéba kapott Rowe 10W-60-as olaj tökéletes megoldás. Az autó téli bakon történő járatását nem tartom jó ötletnek - terhelés nélkül (pláne télen) a motor csak nagyon sokára melegedne fel, a hidegen járatás pedig semmilyen motornak nem tesz jót.
van egy 22 eves 1.6D szivodizel golfom, az olajat mar csipegeti (6-8 deci/1000 km), es egy oteves daewoo lanosom 1.6 16v, 124e km, az meg nyilvan nem csipegeti:-), a szerelom mindkettobe elf 10w-40-et rak. en nem ertek hozza, csak furcsallom, hogy ketto tok kulonbozo moci ugyanazt az olajat kapja. van esetleg mas ajanlasod?
nagyjából meg tudom ismételni, amit a Hondával kapcsolatban BodeCRX-nek írtam: a típus gyári ajánlásaiban a legalacsonyabb (és egyben egyetlenként egész éves használatra javasolt) SAE osztály az 5W-30-as, de tapasztalataim szerint számos Toyota motorban 0W-30-as (Castrol SLX Longtec) motorolaj dolgozik a legkisebb gond nélkül (az általam ismert 0W-30-as olajok közül egyébként ennek vannak a legnagyobb, már-már az 5W-40-et súroló viszkozitási értékei) - Neked is szívből (és egyben józan ésszel is) javasolni tudom a használatát. ha valamiért idegenkedsz a 0W-s olajtól akkor is inkább a már említett 5W-30-as SAE osztályból válasszál (de ne az ACAE A1/B1-es "Ford" olajat), szvsz ehhez a motorhoz jobb megoldást jelent mint az 5W-40-es olajok.
általában ragaszkodni szoktam a gyári ajánlások betartásához, de ez egy egyértelmű(en más) eset: a vas alig eszi az olajat, a pörgős motorokhoz pedig kükönösen jól passzolnak a 0W-s olajok - semmi jobbat nem tudok javasolni.
Van egy 2000-es Toyota Corollám, amit most kéne 90e-es szervízre vinni. Olajfogyasztása nincs. Az egyik szervíz Castrol TXT 5W-40 vagy Castrol SLX 0W-30 olajat javasolt, a másik Shell Helix Ultra 5W-40 vagy Aral Super Tronic 0W-30 olajat. Te melyiket javasolnád. (Illetve ahogy néztem ezek nem is mondták meg konkrétan milyen olajat raknának bele.) Ugy nem gáz -30-as olajat használni ebbe az autóba?
Írtam neked privibe de ezek szerint nem kaptad meg ,valamiért nem ment át!Esetleg megkérnélek rá hogy küld el a mail címedet az enyémre légyszi!(ori.atti@freemail.hu)Kérdezni szeretnék pár dolgot!
a Nissan (elvileg) megelégszik az ACEA B2 minősítésű 15W-40-es olajokkal is, de így a tél küszöbén (innen vagy túl) szvsz érdemesebb 10W-40-es B3-as (vagy akár a Renault-hoz is javasolt 5W-40-es B4-es) olajjal járatni.
elsősorban az ACEA B4 minősítésű 5W-40-es motorolajok tájékán érdemes körülnézned. Ennek megfelelő konkrét olajokban és árakban a kereskedő Urak biztos tudnak segíteni (ha éppen olvassák a fórumot).
hát...az Opel ehhez a típushoz elfogadja ugyan az API SG/CD minősítésű motorolajokat (amilyen pl. a GTX) de én inkább az egy fokkal "nemesebb" GTX3 vagy (a télre való tekintettel is) egy 10W-40-es olaj mellett döntenék.
Szia SLX!
A hétvégén az egyik bevásárlóközpontban akcióztak a Castrol GTX-el. Mivel az olajcsere lassan esedékes, ezért vettem belőle 5 litert. A kérdésem az lenne, ez mennyivel "butább" olaj, mint a GTX3?
Egy 92-es Opel Omegába tölteném...
Előre is köszi a tanácsot
LS
két alapvető eltérés van a VW 502 00 ill. a VW 503 00/506 00/506 01 jóváhagyású olajok között:
1.a HTHS (150 C fokon terhelés alatt mért viszkozitási) érték 3.5 (VW 502 00) ill. 3.0 mPas ("Longlife").
2. A Longlife olajok kizárólag teljesen szintetikus alapolajból készül(het)nek és csak SAE 0W-30-as viszkozitási osztályban léteznek, az 502 00 jóváhagyású olajok pedig előfordulnak félszintetikus SAE 5W-30, 5W-40 és 10W-40 SAE osztályban is.
bocs, (már megint) tévedtem, ez a Saab motor még valóban (nem common-rail) Opel motor. Egyébként a common-rail motorok többsége is megelégszik az ACEA B3 minősítésű olajokkal, viszont a nem common-rail dízelek sem haragszanak a B4-es olajok használatáért.
Ez utóbbinál 20k-tól él a diszkont ár, de mivel egyszerre érte utól a családomat (összesen 4 autó) az olajcsere, így összejön a 20k, csak épp TAF-X nincsen.