Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Mi kezdődik? Már régóta tart csak most lesz látványos a dolog. Elfogyott a pénz, elfogytak a sofőrök, még úgy is, hogy a különjáratozás most szinte nincs. Akkor mi lenne, ha teljes gázzal menne?
Ertem, koszonom! Azt lehet tudni, hogy mik helyett vannak kint, vagy mindig masik autot potolnak? Nem tudom, hogy az NGB-k mennyire lehetnek jo allapotban, de ha az MRL es az IER is kell, akkor feltetelezem nem tul rozsas a helyzet.
Az MRL-899-nek van fix fordaja, vagy csak tartalekos? Csak ma 2 vonalon is lattam, de azert megkerdezem hatha csak beugros volt a 30/103/130-as vonalak valamelyiken. Az IUE-623 meg eddig is kijelzos volt, vagy csak most kapott nemreg?
A 297 a 294-el(több,más fordával együtt ezt a fordát meg már meg is szűntették) egyidőben tűnt el a fordájáról.Én saját szemmel nem láttam,de van,aki szerint azt vitték el(nem akarom bántani az eredeti hírforrást,de pl ő azt is írta,hogy a távozó csuklósok az érkező Volvok miatt szabadultak fel,ami egyértelműen nem igaz).
A határátlépő adatoknál engedd meg, hogy figyelmeztesselek valamire.
A 2020-as év nem jó kiindulási pont, a járvány miatt.
Hogy mégis ezt használom annak oka, hogy nem találtam 2019-es (utolsó békeév) határforgalmi adatokat.
Tehát ha helyre áll a világ rendje (talán 2023-ban ???) akkor elképzelhető, hogy Magyarbólynál is ismét lesz napi 3-3 ( vagy több ??) belépő és kilépő tehervonat.
Nekem csak az a megdöbbentő az egészben, megint mennek bele a milliárdok egy ilyen "lehet, hogy jó lesz" szintű projektbe, mikor máshol meg rohad le az infrastruktúra.
Amennyiben a Soroksár-Kelebia vonal = 147 km és sík mint az asztallap helyett a Soroksár-Kelenföld-Pécs-Villány-Magyarbóly vonalat újíttatnák fel ami kb. 290 km és teli van dombokkal, ívekkel, vizenyős szakaszokkal, akkor a vonal felújítási költsége - szerintem - minimum duplája lenne mint a 150-es vonal bekerülési ára.
Ami füllentés a dologban, hogy a Belgrád-Soroksár vasút felújítását azzal harangozták be, hogy Pireuszból Soroksárra napi 18 db konténer vonat fog jönni, azaz 18x40 = 720 db konténer.
Naponta.
Ez a jóslás mostanra lecsökkent napi 1 vagy 2 érkező konténer vonatra.
A 150-es vonalon zajló teherforgalom fontos.
Nem annyira nekünk, de másoknak igen.
A budapesti elővárosban a 150-es vonal egy kicsi szakaszát a 163 km-ből 60 km-t használnak elővárosi forgalomban.
Bár egyre nő az elővárosi vonal utasszáma a Budapestre befutó 11 vasútvonal utasszámai között fix 10. helye van.ű
Csak a 142-se kevesebb az utas.
A Kunszentmiklóstól lefelé Kelebiáig tartó 103 km-n a vasúti személyszállítás kényelmes.
Ugye február 1-től kezdődik a Budapest-Belgárd vasútvonal felújítása.
A Ten-T 10-es folyósónak csak egy melléknyúlványa a Belgrád-Budapest szakasz, valójában a fő tengely Zágráb-Belgrád között húzódik, amely egy eleve nagyrészt kétvágányú, villamosított pálya.
Nem lett volna értelmesebb eleve erre rácsatlakozni mondjuk Magyarbóly-Eszék irányban?
Akkor legalább olyan pálya lett volna felújítva a 40-essel aminek a személyforgalma is jelentősebb...
Büdös és koszsos modern busz is tud lenni, lásd a Budapesten alvállalkozásban futó Citarokat. Fűtés Ikarusban is lehet jó, pl évekig utaztam BU 64-01- esen amelyen mindig jó meleg volt. Klíma nekem nem kell, utálom.
Pedig nincs annál szebb mint mikor egy száraz este, úgy 19,20 után Gátér vasúti átjárón áthaladva elengeded a hosszú váltós Ik-255-t (tachográf még sehol), a Csongrád előtti enyhe jobb kanyarig.
8 km színtiszta egyenes, forgalom sehol.
GPS még nincs, haverok ilyen-olyan kütyüjeivel méritek a valós sebességet.
A buszba lévő kb. 20-30 utas egyre jobban elcsendesedik.
Mikor a jobb egyben ülő T.Laci ifi mérnök úr bemondja, hogy megvan a 106, majd pár perc múlva 108, de 109 után már nem gyorsul.
Egy db Ik-250 tudott ott hasonlót, az egyedi GC 97-00
Így igaz, minden autónak megvan a maga ideje, a 200-as Ikarusok nemesen kiszolgálták magukat már, biztosra veszem, hogy a Volán és egyéb magánszemélyek elrakosgatnak maguknak párat gyűjteménybe és méltó módon fogják reprezentálni a hőskorukat :) én például a 400-asokért voltam oda, főleg a 096-ért, dehát mára már az is elavulttá válna, hiányzik a feeling persze, de az idővel halad a fejlettség is :) másoknak meg majd az Econell lesz nosztalgia, ebben biztos vagyok :D
Más
Sásdon mely autók szoktak megfordulni? Régebben a MNL-975 járt arra, azt mire adják ki mostanában?