Keresés

Részletes keresés

E N V I R O 500 Creative Commons License 2022.02.17 0 1 38679

Mi kezdődik? Már régóta tart csak most lesz látványos a dolog. Elfogyott a pénz, elfogytak a sofőrök, még úgy is, hogy a különjáratozás  most szinte nincs. Akkor mi lenne, ha teljes gázzal menne? 

Előzmény: bendeguz90 (38677)
trizs77 Creative Commons License 2022.02.17 0 1 38678

Ez most szakmai vita, vagy a helyi hülyék párpolitikai acsarkodása ?

 

A szakmai rész az, hogy kevés a buszvezető mit csináljunk?

 

A pártpolitikai (ugyanabban a cikkben) meg az, hogy kinek az unokanővére szomszédjának ángya melyik politikai párt kicsodája ?

 

 

Előzmény: bendeguz90 (38677)
bendeguz90 Creative Commons License 2022.02.17 0 0 38677
DUB-096 Creative Commons License 2022.02.15 0 0 38676

Ertem, koszonom! Azt lehet tudni, hogy mik helyett vannak kint, vagy mindig masik autot potolnak? Nem tudom, hogy az NGB-k mennyire lehetnek jo allapotban, de ha az MRL es az IER is kell, akkor feltetelezem nem tul rozsas a helyzet.

Előzmény: HPR-120 (38675)
HPR-120 Creative Commons License 2022.02.14 0 1 38675

MRL, IER tartalék.

A 623 pedig szerintem most kapott kijelzőt.(Bár én mostanában nem nagyon láttam kint.)

Előzmény: DUB-096 (38674)
DUB-096 Creative Commons License 2022.02.14 0 0 38674

Az MRL-899-nek van fix fordaja, vagy csak tartalekos? Csak ma 2 vonalon is lattam, de azert megkerdezem hatha csak beugros volt a 30/103/130-as vonalak valamelyiken. Az IUE-623 meg eddig is kijelzos volt, vagy csak most kapott nemreg?

Kuvik76 Creative Commons License 2022.02.14 0 0 38673

utas.hu (most):

 

5685/12: LKC-297

5685/36: LKC-295

Előzmény: JLW-470 (38670)
BPV-093 Creative Commons License 2022.02.12 0 0 38672

Hetekig nem járt Pécs-Szigetvár között a csuklós. Február 10-étől újra közlekedik a megszokott időpontokban.

nemeth._.mark Creative Commons License 2022.02.09 0 0 38671

Sziasztok! Esetleg valaki megtudja nekem mondani, hogy a siófoki buszpályaudvaron és a buszokon a ki a bemondónak a hangja?

JLW-470 Creative Commons License 2022.02.08 0 0 38670

A 297 a 294-el(több,más fordával együtt ezt a fordát meg már meg is szűntették) egyidőben tűnt el a fordájáról.Én saját szemmel nem láttam,de van,aki szerint azt vitték el(nem akarom bántani az eredeti hírforrást,de pl ő azt is írta,hogy a távozó csuklósok az érkező Volvok miatt szabadultak fel,ami egyértelműen nem igaz).

Előzmény: LHS 363 (38669)
LHS 363 Creative Commons License 2022.02.08 0 0 38669

A 297 az szigetvári autó.

Előzmény: JLW-470 (38666)
M41 2305 Creative Commons License 2022.02.08 0 0 38668

296, a komlói.

Előzmény: JLW-470 (38666)
vadparaszt18 Creative Commons License 2022.02.08 0 0 38667

13:35-kor indul, PNR-306 fordája kapta meg.

Előzmény: JLW-470 (38665)
JLW-470 Creative Commons License 2022.02.07 0 0 38666

A 296 helyett nem inkább a 297?Nem véletlenül kérdeztem anno a Vasisban,de hát azóta sem nézte meg egy helyi sem.

Előzmény: DZA027 (38610)
JLW-470 Creative Commons License 2022.02.07 0 0 38665

13:30-13:45 körül indult új autópályás járat Pécsről Mohácsra?

Előzmény: vadparaszt18 (38638)
robbanómotor Creative Commons License 2022.02.04 0 1 38664

Hű, az történelmi gép volt a maga idejében. Ha jól emlékszem, még a Metro újságban is benne volt, amikor újkorában bemutatták. :D 

Előzmény: Törölt nick (38663)
Törölt nick Creative Commons License 2022.02.04 0 2 38663

HPH-087 (a volt pécsi Vario) is az Ikarus Falodához került, mozgóbüfé lesz.

robbanómotor Creative Commons License 2022.02.03 0 0 38662
trizs77 Creative Commons License 2022.01.29 -1 0 38661

A határátlépő adatoknál engedd meg, hogy figyelmeztesselek valamire.

A 2020-as év nem jó kiindulási pont, a járvány miatt.

 

Hogy mégis ezt használom annak oka, hogy nem találtam 2019-es (utolsó békeév) határforgalmi adatokat.

 

Tehát ha helyre áll a világ rendje (talán 2023-ban ???) akkor elképzelhető, hogy Magyarbólynál is ismét lesz napi 3-3 ( vagy több ??) belépő és kilépő tehervonat.

 

 

 

 

Előzmény: NGE272 (38660)
NGE272 Creative Commons License 2022.01.29 -1 1 38660

Köszönöm, különösen jó így adatszinten is látni.

 

Nekem csak az a megdöbbentő az egészben, megint mennek bele a milliárdok egy ilyen "lehet, hogy jó lesz" szintű projektbe, mikor máshol meg rohad le az infrastruktúra.

Előzmény: trizs77 (38659)
trizs77 Creative Commons License 2022.01.29 -1 1 38659

MAGYARBÓLY

 

2020.01.01-től 2020.12.31.-

>>Belépett :

>>- 1042 db személyszállító vonat egy év alatt.

>>- 426 db tehervonat. Azaz naponta átlagosan kb 1 tehervonat.

>>- 89 db egyéb vonat. Magyarul gépmenet.

>> 

 

>>Kilépett:

>>- 1042 személyvonat. Egy év alatt.

>>- 425 tehervonat. Azaz átlagosan, naponta  kb. 1 tehervonat.

>>- 90 egyéb vonat, azaz  gépmenet.

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

A 40a, a 40-es vasútvonal, a 65-ös vasútvonalon se a személyszállítás viszi a prímet.

 

A 40-a vonalon, Bpest-Pusztaszabolcs, a két irányban együtt valóban megvan a napi kb. 6500 utas.

Ezt a napi kb. 6500 utast, 54 vonattal visszük el.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Egészen más a helyzet a 40-es vasútvonal Pusztaszabolcs - Pécs szakaszán.

Erről inkább FOMA olvtársnak tegyél fel kérdés, ehhez Ő jobban ért.

 

A Pusztaszabolcs-Pécs szakaszon az elmúlt 10 évben folyamatos volt az utasvesztés.

Nincs konkrét utasszámom.

Ha lenne se adhatnám közre.

A csökkenő tendencia nagysága vagy százalékos aránya viszont nem titkos.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

A 65-ös vasútvonal 2010-2019 között elveszítette utasai kb. 10%-t.

Ez rossz hír, de a hírben az a jó, hogy a 65-nek volt miből veszítenie.

Azon kevés vasútvonalunk közé tartozik, ahol - a többi vonalhoz viszonyítva - még bőven van utas.

Ezen a vasútvonalon közel 300.000 utas van évente amit kb. 8000 vonat szállít el.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Amennyiben a Soroksár-Kelebia vonal = 147 km és sík mint az asztallap helyett a Soroksár-Kelenföld-Pécs-Villány-Magyarbóly vonalat újíttatnák fel ami kb. 290 km  és teli van dombokkal, ívekkel, vizenyős szakaszokkal, akkor a vonal felújítási költsége - szerintem - minimum duplája lenne mint a 150-es vonal bekerülési ára.

 

 

 

Előzmény: NGE272 (38657)
trizs77 Creative Commons License 2022.01.29 -1 2 38658

A Belgrád-Soroksár vasútvonal felújítása mindíg is teher vonat célközpontú volt.

 

Már a francia tervek idején is 2000 előtt és most a kínai tervek idején is.

 

Ha jár arra személyvonat az nem baj, de ha nem jár attól se omlik össze a világ.

 

SZERBIA felé/felöl

 

KELEBIA

 

2020.01.01-től 2020.12.31.-

 

 >>Belépett :

>>- 92 db személyszállító vonat egy év alatt.

>>- 2265 db tehervonat. Azaz naponta átlagosan kb  6 tehervonat.

>>- 888 db egyéb vonat. Magyarul gépmenet.

>> 

 

>>Kilépett:

>>- 92 személyvonat. Egy év alatt.

>>- 2381 tehervonat. Azaz átlagosan, naponta  kb. 6 tehervonat.

>>- 846 egyéb vonat, azaz  gépmenet.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Ami füllentés a dologban, hogy a Belgrád-Soroksár vasút felújítását azzal harangozták be, hogy Pireuszból Soroksárra napi 18 db konténer vonat fog jönni, azaz 18x40 = 720 db konténer.

Naponta.

 

Ez a jóslás mostanra lecsökkent napi 1 vagy 2 érkező konténer vonatra.

 

A 150-es vonalon zajló teherforgalom fontos.

Nem annyira nekünk, de másoknak igen.

 

A budapesti elővárosban a 150-es vonal egy kicsi szakaszát a 163 km-ből 60 km-t használnak elővárosi forgalomban.

Bár egyre nő az elővárosi vonal utasszáma a Budapestre befutó 11 vasútvonal utasszámai között fix 10. helye van.ű

Csak a 142-se kevesebb az utas.

 

A Kunszentmiklóstól lefelé Kelebiáig tartó 103 km-n a vasúti személyszállítás kényelmes.

Mindenkinek jut 3-8 ülőhely.

 

 

Előzmény: NGE272 (38657)
NGE272 Creative Commons License 2022.01.29 0 0 38657

Félig OFF:

 

Ugye február 1-től kezdődik a Budapest-Belgárd vasútvonal felújítása.

 

A Ten-T 10-es folyósónak csak egy melléknyúlványa a Belgrád-Budapest szakasz, valójában a fő tengely Zágráb-Belgrád között húzódik, amely egy eleve nagyrészt kétvágányú, villamosított pálya.

 

Nem lett volna értelmesebb eleve erre rácsatlakozni mondjuk Magyarbóly-Eszék irányban?

 

Akkor legalább olyan pálya lett volna felújítva a 40-essel aminek a személyforgalma is jelentősebb...

M41 2305 Creative Commons License 2022.01.29 -3 1 38656
EKM-765 Creative Commons License 2022.01.27 0 7 38655

Büdös és koszsos modern busz is tud lenni, lásd a Budapesten alvállalkozásban futó Citarokat. Fűtés Ikarusban is lehet jó, pl évekig utaztam BU 64-01- esen amelyen mindig jó meleg volt. Klíma nekem nem kell, utálom.

Előzmény: E N V I R O 500 (38636)
trizs77 Creative Commons License 2022.01.26 0 0 38654

Kell ilyen élmény minden buszvezetőnek.

Egyszer.

Na jó.

Négyszer-ötször.

 

Utasnak elég egyszer is............................:-)))

Előzmény: hory004 (38653)
hory004 Creative Commons License 2022.01.26 0 0 38653

Jó pár éve GOL-307, Kakasd után, Bonyhád felé, dombon felfelé, 105km/h. :)

Busz és telefon GPS szerint is.

HRE-972 is valahol 110 alatt tiltott.

 

Tipust direkt nem írok :)

Előzmény: trizs77 (38651)
M41 2305 Creative Commons License 2022.01.26 -2 1 38652

Komló:

egyrészt pénteken lesz az új autóbusz-állomás ünnepélyes átadója, másrészt pedig:

Hétfőtől indulnak az új helyi járatok a körtvélyesi ipari park és a nagyobb városrészek között

trizs77 Creative Commons License 2022.01.26 -1 5 38651

OFF

 

Pedig nincs annál szebb mint mikor egy száraz este, úgy 19,20 után Gátér vasúti átjárón áthaladva elengeded a hosszú váltós Ik-255-t (tachográf még sehol), a Csongrád előtti enyhe jobb kanyarig.

 

8 km színtiszta egyenes, forgalom sehol.

 

GPS még nincs, haverok ilyen-olyan kütyüjeivel méritek a valós sebességet.

A buszba lévő kb. 20-30 utas egyre jobban elcsendesedik.

 

Mikor a jobb egyben ülő T.Laci ifi mérnök úr bemondja, hogy megvan a 106, majd pár perc múlva 108, de 109 után már nem gyorsul.

 

Egy db Ik-250 tudott ott hasonlót, az egyedi GC 97-00

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

A későbbi Ik-256 és IK-250-es buszok már :

 - tachográfosak voltak,

 - nem mentek csak 90-95-t.

 

Amig meg nem jött a BU 36-xx sorozat, (Ik-256) mert az megint ment 110 fölött.

 

ON

 

Nem sírom vissza.

Minden korban azt kell megélni, ami akkor adódik.

 

Például a nagyon kedvelt 8 km-es egyenesben Gátér és Csongrád között, ma akkor se lehetne ilyet csinálni, ha lenne hozzá busz ami megy annyit.

Akkor többször előfordult, hogy ebben a 8 km-ben nem előztem meg senkit és engem sem előzött meg senki.

Ma már komoly forgalom van ott este fél nyolckor is.

Ma már ez veszélyes lenne.

 

 

 

 

 

 

 

 

DUB-096 Creative Commons License 2022.01.26 0 2 38650

Így igaz, minden autónak megvan a maga ideje, a 200-as Ikarusok nemesen kiszolgálták magukat már, biztosra veszem, hogy a Volán és egyéb magánszemélyek elrakosgatnak maguknak párat gyűjteménybe és méltó módon fogják reprezentálni a hőskorukat :)  én például a 400-asokért voltam oda, főleg a 096-ért, dehát mára már az is elavulttá válna, hiányzik a feeling persze, de az idővel halad a fejlettség is :) másoknak meg majd az Econell lesz nosztalgia, ebben biztos vagyok :D

 

Más

 

Sásdon mely autók szoktak megfordulni? Régebben a MNL-975 járt arra, azt mire adják ki mostanában?

Előzmény: ELK671 (38649)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!