Keresés

Részletes keresés

AfricanSwallow Creative Commons License 2008.03.02 0 0 279

A házunk 1988-ban épült, kb. 120 m2, egy emeletes tetötér beépitéssel, ikerház fele, radiátoros fütéssel. A termosztáton beállitott nappali hömérséklet 20 fok, éjszaka 18 foknál kapcsolja be a cirkot. 2004/2005 telétöl kezdve minden fütési idényben minden nap leolvasom a napi gázfogyasztást és a napi minimum és maximum hőmérsékletet. Az eredeti állapotban a leghidegebb napokon 28 m3 volt a gázfogyasztás. 2005 nyarán az ablakokat höszigeteltettük Duplo-Duplex technologiával (résszigetelés + harmadik ablakréteg). Ugyanakkor hötükröt (müanyaghab lemezre ragasztott alufolia) tettem minden radiátor mögé. Ennek hatására a következö télen 20%-al csökkent a gázfogyasztás (0 C külsö hömérsékletnél). A következö nyáron a program a ház külsö höszigetelése volt 8 cm Drywittal. A következö télen a gázfogyasztás az eredeti fele lett. Mult nyáron jött az utolso lépés: a C-24 cirkot lecseréltük INKA 24V kondenzációs cirkora, az éjszakai árammal müködö villanybojlert egy kettös höcserélös melegvíztartályra, amit tud füteni a cirko és tud füteni egy napkollektor is. Ekkor a gázfogyasztás gyakorlatilag nem változott, mert a cirko hatékonyságjavulását elvitte a melegvízkészités okozta többlet gázfogyasztás.

 

A napi átlaghömérséklet (minimum és maximum átlaga) függvényében a napi gázfogyasztás az alábbi Web oldalon láthato:

http://garfield.chem.elte.hu/Turanyi/energia.html

 

 Tanulságok:

 

1. Az ablak höszigetelése és a fal höszigetelése látványos eredményt hozott.

2. A napkollektor kora öszig teljes mértékben ellátott minket melegvizzel. Oktober közepétöl november végéig részben a napkollektor csinálta a melegvizet, decembertöl február elejéig gyakorlatilag semmi melegvizet nem csinált a napkollektor (alig volt napos idö). Fütésre tehát a napkollektor nem is lenne alkalmas.

3. A gázfogyasztásbol visszaszámolhato, hogy a ház höigénye a leghidegebb idöben 8 kW, a gyakori 0 fok napi átlaghömérsékletnél 4-5 kW volt most télen. Ez azt jelenti, hogy a cirko 24 kW teljesitménye csak a gyors melegvizkészitésnél használhato ki. Nem hiszem, hogy bármilyen höszigetelt családi házba ne lenne elegendö a 24 kW.

4. Többen irták, hogy a kondenzácios cirko nem jo radiátoros fütésnél. Kiszámoltam, hogy a földgáz égésekor keletkezö viz mekkora hányada kondenzál és ez mekkora energiamegtakaritást okoz (ld. a fenti Web oldalon az utolso két ábrát).

Látható, hogy a kondenzáció okozta energiamegtakaritás nagyon függ a visszatérö viz hőfokátol. Ha az INKA melegvizet csinál, az elöremenö viz 80 fok, a visszatérö viz 70 fok, tehát a cirko nem kondenzál. Ha fütésre használjuk, az elöremenö viz höfokát a külsö hömérséklet szabja meg. A mostani beallitásnál ezek a jellemzö értékek:

Külsö hömérséklet:         -8 C                0 C            +3 C                         

Elöremenö vizhöfok:       65 C              60 C            53 C

Visszatérö vizhöfok:       47 C              42 C            38 C

 

Ezek a cirko müködés közben kijelzett értékei. Láthato, hogy fütéskor mindig kondenzál, söt legtöbbször a hatékony tartományban van a cirko. Egyébként a legnagyobb hidegben is télen csak az idö felében ment a cirko, tehát esetleg érdemes lenne alacsonyabb elöremenö hömérsékletet beprogramozni.

 

Szivesen válaszolok minden kérdésre és megjegyzésre.

 

Real_Tek Creative Commons License 2008.03.02 0 0 278

Hétvégén sokfelé keresgettem a kondenzációs kazánokról infókat, s egyre jobban elbizonytalanodom. Illetve érzem úgy hogy nem ilyen kellene nekem, hanem ....

1, Ami nem teljesen tiszta: a turbós cirkók modulációs technológiával rendelkeznek?

2, Ismeri vki a radiátorok mögé betehető hőtükörfóliákat /styroflex ha jól emlékszem/? Mennyire hasznosak a gyakorlatban?

Real_Tek Creative Commons License 2008.03.02 0 0 277
Szia, Nos a kazán szerintem bírná. Igazából ami pénzünk lesz abból vagy kazáncsere vagy radiátorok cseréjére futja majd.A radiátorcsere háttérbe kerülése mellet igazából az szólt nálam, hogy akkor a csöveket is cserélni kellene (gondolom nem a jelenlegitöbbcenti vastagokkal menne), s féltem a nyáron drága pénzen tapétáztatott és festetett falakat. Bár gondolom a radiátor cserével is spórolnék jövőre gázt: kevesebb víz a rendszerben, "hatékonyabb" lapradiátorok...
Előzmény: peterch (276)
peterch Creative Commons License 2008.03.02 0 0 276
Szia ! 100nm-es a hazad, szigetelni fogod , radiatorokat es a nyilaszarokat is csereled, akkor amennyiben a kazan meg birna 2 telet , utanna mar a tapasztalat szerint lehetne meretezni a kazant, valamint eldonteni, hogy alacsony homersekletu futest akarsz, vagy normalt. Radiatorokkal is lehet alacsony homersekletu vizzel futeni es kondenzacios kazant hasznalni, csak akkor nagyon odafigyelve kell meretezni a radiatorokat, valamint a kazant optimalis teljesitmeny szerint megvalasztani. Szerintem ez a legnehezebb. Olyan kazan kene, ami 1-2 kW-tol kepes 10kW-ig modulalni, de ilyen meg nincs. Ezert azt javasolnam, amennyiben nem surgos a kazan csere, akkor azt hagyd utoljara. Lehet, hogy addigra lesz olyan kazan is, ami kepes normalis modon kiszolgalni az alacsony energiaigenyu hazakat is. Udv , Peter
Előzmény: Real_Tek (275)
Real_Tek Creative Commons License 2008.03.02 0 0 275
Nem, kétszintes ház. Öntöttvas radiátorok+ egy FÉGtherm ZC18 van most. Az idén a szigetelési és esküvős kiadások miatt max a kazáncserére lesz pénzem (remélem arra azért marad :o)), utána persze a radiátorokat is cserélném.
Előzmény: Lacivill (274)
Lacivill Creative Commons License 2008.03.01 0 0 274

Egyszintes 100 négyzetméteres?

Jelenleg milyen fütés van?

Előzmény: Real_Tek (271)
Lacivill Creative Commons License 2008.03.01 0 0 273

Persze, hogy nem irják, ők azt akarják vedd meg::-)

nem vagyok szakértő ebben, de a lémyeg, hogy a kondenzációs kazán hatásfoka 40 fok körüli viznél jön elő. Namost a radiátoros fűtések nagyobb előremenő vizre vannak méretezve. Turbósnak sok előnye van, kivülről szivja a levegőt.

Előzmény: Real_Tek (272)
Real_Tek Creative Commons License 2008.03.01 0 0 272
A gázszerelős topikban írtad, hogy szerinted sem igazán lehet kihasználni a kondenzációs technikát csak radiátoros fűtés esetén. Miért pontosan? Illetve, mivel nálam ez van és csak kazánt akarokm cserélni; fali cirkóban gondolkodom, szerinted mi lenne a jó/jobb. Egy turbós cirkó esetleg. A kondenzációs kazánok leírásánál edig a cégek esetében sehol nem írták, hogy radiátorosnál nem ajánnlott...
Előzmény: Lacivill (270)
Real_Tek Creative Commons License 2008.03.01 0 0 271

nálam:100nm, most kerül fel 8cm-es hőszigetelés kívülre, az ablakok régi fa, duplaüvegesek, tgalán jövőre lesz pénz hőszigeteltre cserélni, illetve a legnagyobb már az. Merjem azt gondolni, hogy elég lesz a 24KW-osokat nézegetni? Pénztárcailag nem lenne mindegy. :o))

Előzmény: Lacivill (270)
Lacivill Creative Commons License 2008.03.01 0 0 270
Hőveszteség alapján lehet kiszámolni. Minél vastagabb hőszigetelés, kerül a falra, minél jobbak a nyilászáróid annál kevesebb energia kell.
Előzmény: Real_Tek (268)
Who111 Creative Commons License 2008.03.01 0 0 269

Számolni programmal szokták.

Az "egyszerű" szerelők meg megsaccolják légköbméter (négyzetméter) alapján.

Nekem 160nm-re határesetnek számolták ki a 24kW-ost.

(Mai szigeteléssel működne, de ez régebbi ház.)

Azt mondták inkább 32kW a biztos.

 

Ha pontosan kell, és nem kapsz választ mástól, akkor megkérdezem neked.

Előzmény: Real_Tek (268)
Real_Tek Creative Commons License 2008.02.29 0 0 268
Még valami, mert teljesen hozánemértő vagyok. Hogyan lehet kiszámolni, hogy nekem vajon 17KW-os vagy 21KW-os vagy pl 41KW-os teljesítményű kazán kell-e? Légköbméter, vagy radiátor adatok, vagy...??
Real_Tek Creative Commons License 2008.02.29 0 0 267
köszönöm!!
Előzmény: Who111 (266)
Who111 Creative Commons License 2008.02.29 0 0 266

Akkor nézzük kicsit a fizikát:

-Normál légköri nyomáson hány fokon kondenzál a víz? (100 fokon)

Egy viszonyleg rossz kondenzátoros hőcserélővel is elő lehet ebből állítani

60-70 fokos vizet.

A radiátoros rendszerek erre vannak tervezve. Tehát?

 

A padlófűtés természetesen jobb hatásfokú lesz, mivel 30-40 fokra ki lehet hűteni

a füstgázt. Persze ott meg lényeges a minél hosszabb üzem, tehát kellően alacsony

teljesítménnyel kell működnie, vagyis a cirkónak teljesítményt kell tudni szabályozni.

DE a radiátoros rendszert is 10-15%-al barátságosabban lehet működtetni

kondenzációs kazánnal.

Előzmény: Real_Tek (265)
Real_Tek Creative Commons License 2008.02.29 0 0 265

Sziasztok, Erről ki mit tud mondani?

"A kondenzációs készülékek ideális megoldást jelentenek az alacsony hőmérsékletre tervezett új fűtési rendszerek (padlófűtés, falfűtés, mennyezetfűtés stb.) számára. Azonban a kondenzációs technikát ha radiátoros rendszerrel kombináljuk a nagy anyagi ráfordításért cserébe lesz egy mezei hagyományos nem takarékos rendszerünk"

SilverFlash Creative Commons License 2008.02.28 0 0 264

Helló!

Most milyen cirkót (kombi) érdemes venni? Ami jó is és viszonylag olcsó.

Létezik 100 körül vagy inkább 150 körül. /Most egy 20kW-os Junkers volt/.

Köszi.

ncc1701 Creative Commons License 2008.02.14 0 0 263
Várni is kellene fél-1 órácskát...
Előzmény: petuk76 (262)
petuk76 Creative Commons License 2008.02.14 0 0 262
Úgy légtelenitettem, hogy kikapcsoltam a cirkót. Az nem elég?
Előzmény: sjohn (261)
sjohn Creative Commons License 2008.02.12 0 0 261
Azért , mert csak nyugalomban lévő rendszert lehet légteleníteni.
Ha pörög a szivattyú , akkor viszi a levegőt egyik radiátorból a másikba , és soha nem éred utól.
Előzmény: petuk76 (260)
petuk76 Creative Commons License 2008.02.12 0 0 260
Köszönöm a válaszokat.
Úgy érted huzzam ki az áramból a cirkot, és közben légtelenitsem a radiátorokat?
Megkérdezhetem hogy miért?
Most úgy néz ki a nyomással nincsen probléma, de a radiátorok nagyon zajosak. Valamelyik olyan mintha vizcsapot ereszteném meg. A szelepnél hallatszik a zugás.
Előzmény: sjohn (259)
sjohn Creative Commons License 2008.02.11 0 0 259
Légtelenítéskor a készülék 230-as csatlakozóját húzd ki , és úgy csináld!
Ha ekkor sem lesz jobb , akkor engedd le a nyomást , mérd meg a tágulási tartályban mekkora , és ha nincs legalább 0,9 , akkor pumpáld fel!
Előzmény: petuk76 (257)
Dínó Creative Commons License 2008.02.11 0 0 258

Én nem értek hozzá, de nem az az oka, hogy kicsi a kazánban levő tágulási tartály a rendszeredhez?

Vagy eddig tökéletesen működött, csak most kezdett el rendetlenkedni?

Előzmény: petuk76 (257)
petuk76 Creative Commons License 2008.02.11 0 0 257
Sziasztok!

Nekem egy Saunier Duval kombicirkóm van, amivel a problém a köv:
Van rajta egy nyomásmérő, aminek 1-2 bar közötti értéknek kell lennie. Be is állitottam 1,5 barra. A probléma az, hogy 1 hét után ez a nyomás 2,2 barra nőtt, de nem tudom miért.

Másik gond, hogy a radiátoroknál folyamatosan hallani, hogy "csöpög" a viz a raditárorba. Probáltam levegőtleniteni, de levegő nem jött csak egy kis viz.

Előre is köszönom a segitséget:
Péter
M63FUN Creative Commons License 2008.02.10 0 0 256
fogalmazzunk inkább úgy, valahol ereszt a rendszer (radiátor,kazán,csövek.) keresni kell hol a víz, vagy kimérni hogy kazán vagy csőrendszeri probléma van-e. onnantól sokkal egyszerűbb a dolog
Előzmény: Törölt nick (255)
Törölt nick Creative Commons License 2008.02.10 0 0 255

sziasztok...

 

Ha 2 nap alatt drasztikusan leeseik a nyomás egy turbo-cirkonál, 1 alá, akkor ott valahol folyik, vagy csöpög a radiátor?

Vag yokozhatja még más is a nyomásesését?

 

bohrer Creative Commons License 2008.02.05 0 0 254
Sok, mi 2 felnőtt és két kisgyerek, fürdés, főzés és a vízmelegítő is 20 éves FÉG ahol laktunk régen és főzés is gázzal volt. 40-50 köbm / 30nap ez kb 1,5 köbm.
A tiéd qrva sok.
Előzmény: Antal90 (253)
Antal90 Creative Commons License 2008.02.05 0 0 253
Amugy szerintetek normális hogy amikor még nem fütöttünk egyáltalán akkor 3köbméter volt a napi fogyasztás? 4-en lakunk a lakásba. Ez csak a melegvíz mert nem gázal fözünk
Antal90 Creative Commons License 2008.02.04 0 0 250
milyen az a háromvezetékes meg két pontos termosztát? Nekünk is van termosztát, de nekünk a szerelő ránksozta a kazánhoz való ferroli termosztátot, bár én kinéztem akkor peidg uganannyi pénzért egy siemenset ami szerintem sokkal jobb. Jó végülis tudja ugyanazt a funkciot ez is csak esztétikai funkciokkal lett volna jobb. (hátérvilágitás)
Előzmény: bohrer (249)
bohrer Creative Commons License 2008.02.04 0 0 249
Ha lángmodulációs kazánod van tehetsz folyamatos szabályzású termosztátot,
3 vezetékes, takarékosabb mint a kétpontos, nem padlógázon indul a kazán, kocsival is magasabb így a fogyasztás tudod. Nem kell digitális legyen nekem Vaillant van tekerős, de belül átkapcsolható 2pontos-folyamatos szab.
Előzmény: Real_Tek (247)
M63FUN Creative Commons License 2008.02.04 0 0 248
ez teljesen magánvélemény: sztem megéri a 7000 ft körüli összeget a programozható vagy 8500-at a rádiós termosztát ami este lejebb veszi a fűtést. akkor és annyival ahogy a hőérzet kivánja csak be kell állítani. sajnálom hogy a szivattyú állítás nem hozta meg a várt eredményt (igaz 90 köbméter az havi 9000 ft)
Előzmény: Real_Tek (247)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!