FFU, te Triumph-fal foglalkoztál valaha legalább gondolatkísérlet szintjén? Mert azt láttam, hogy elvileg szinte minden van hozzá -ahogy elnézem AngloPartséknál is-, de mennyire reális egy Spitfire felújítása? Tudom, hogy csapongok össze-vissza (X1/9, MG, Triumph, kit car), de az a baj, hogy a szerelőm most szembesített vele, hogy az X1/9-esem két év múlva már nem fog átmenni a vizsgán, a teljes és szakszerű felújítása-restaurálása pedig közelebb áll a nagyobb vagyonhoz, mint a kisebbhez. Kasztnielemek még csak-csak vannak hozzá, ha ki tudod fizetni (300 EUR/db a bécsi út túlsó végén, azaz a 6 db majd' fél milla, és akkor ez még csak a pőre vas), de az alváztól a küszöbön át az ablakkeretig mindenhol rohad szegény, különös tekintettel az olyan csomópontokra, ahol 3-4-5 lemez találkozik. Gondoltam egy másikra, és azt felújtani, viszont nem is egyszerű tűrhető állapotút kifogni belőle. Szóval ezért merült fel valamilyen angol roadster, mint ötlet. Nem kell nekem az őserő, inkább egy klasszikus, "kanyargós úton levett tetővel kirándulós" autót szeretnék, mint az X1/9. Kinézetre, méretre, teljesítményre az MG Midget, vagy a Spitfire pont jó lenne, de nem tudok róla semmit. A Spitfire mint ötlet azért jött elő, mert alvázas, tehát -gondolom- jól lecsupaszítható, újragondolható az egész. Jól sejtem?
Mi egyébként veterán angol autók alkatrészforgalmazásával foglalkozunk MG, Triumph JAG stb. Ha valamiben tudok segíteni, kérlek írjatok nyugodtan, de katalógusok és árlisták is vannak a honlapon (www.angloparts.hu, sales.budapest@angloparts.hu) . Egyébként sok téren vannak kapcsolataink mind szerelés, porlasztóbeállítás, gépműhely. ezen kívül mivel versenyzünk is (Oldtimer szuperkupa) sok tulajt is ismerünk.
a www.kitcar.hu oldalon nyitottam egy új 'szekciót' az MGA-nak. Még nem müködik minden link, de sajna kevés az idöm a honlapra. Feltettem pár 'állapotfelmérö' fotót, amit a kocsi érkezésekor készítettem.
A VETERÁN Autó Motor címü havilap szeptemberi számában van egy cikk 'Kánikulai Kupa' cimmel. Ebben a cikkben két magyar tulajdonban lévő MGA Roadster is látható, mind a ketten részt vettek ezen a versenyen. Tudsz esetleg valami kapcsolatot valamelyik MGA-tulajhoz, vagy hallottál olyan infót, amin el leet indulni? Tudod, mint abszolut kezdö veteránosnak, minden info jól jönne, mivel lassacskán nekiállnék az MGA-mat elöbb szétszedni, majd újra összerakni, és ezeknek az urak talán tudnak infókat adni a 'kritikus helyzetekröl', stb.
Mint korábban irtam, a www.kitcar.hu-n keresztül tudsz irni emilt 'maszekban'.
Dobozos TD mindig van egy csomó, de ahhoz semmim nincs. Sem pénzem, sem alkatrészem, sem szakértelmem. Az marad nyugdíjas koromra. :-) A Csíkossal semmi gond, van az is a baráti körben. (Nekem a Csokis a "rendes" nevem, lassan 25 éve.) Ja, és lehet, hogy így is mi leszünk a "legroadsteresebb udvar" címének büszke tulaja. Megpróbálom kiközvetíteni a garázst egy X1/9-es klubtársnak.
ezen ne keseregj :))) kevesebb gond, és nem piszkálnak, hogy állandóan az udvaron mászkálsz.
Viszont találtam egy MG TD-t. Úgy hirdetik, mint "restaurationsobject" - gyakorlatilag "dobozos" autó. Az ára 3.900 euro. Komoly project, ha valaki nekiáll, mert egy csomó dolog hiányzik belöle.
Itt megnézheted, ha akarod, az Angebotliste-n belül a Restaurationsobjecte alatt:
Kár, pedig örültem volna az udvarban egy MGA-nak. Nyilván rendszeresen rá "kellett" volna néznem, minden rendben van-e vele. :-) Mi lettünk volna a "legroadsteresebb udvar" széles e környéken.
én pécsi vagyok, a pesti garázsok kicsit távol esnek ide :))) De kösz' a tippet.
Amúgy - azért irom, hátha olvassák Pécs-környékiek is, és valakinek valami beugrik - olyan helyet keresek (pajta, bezárt gyárban raktárféle, stb.) - ahol a kit car-t is, meg az MGA-t is el tudnám helyezni, és még melózni is maradna hely. Várásolni sajna nem tudok, mert az MGA elvitte az utolsó fityingemet is.
(Off: hátha valakit érdekel: most tettem fel a kitcar-os forumra a Fury-ról pár rajzot, amit az engedélyezési eéjárásban akarunk használni, illetve két másik rajzot is, ami a szoftver által elvégzett "törésteszt" eredményét mutatja.)
Nem tudom, merre "leledzel", de nálunk az udvarban épp most árulnak egy garázst. (XIV. kerület, Róna utca M3-as felőli vége) A pasi meg van szorulva, 2,5 felet kér érte, de szerintem 2-ért simán odaadná (ennyiért teremgarázsok sincsenek a környéken), és bérelni is lehetne. Kicsi -kb. 6*3,5 m-es-, de nem rossz, zárt udvarban van, mindig néz rá valaki, és van aknája is. (Én a mellette levő, akna nélkülit havi 10-ért bérlem.)
Az a baj, hogy kb. egy órám volt a kocsit nézegetni, mert ahogy levettük a trélerről, el kellett ásni a veterános bácsi garázsának (egy nagy csarnok) a legmélyére. Nem tarthattam fel élvezkedéssel - hálából a szivességéért. Igy amig nem találok valami megfizethető és biztonságos helyet, nem tudok nekiállni az állapotfelmérésnek sem.
Nem készitettél képeket az MGB-röl? Szivesen nézegetnék képeket a gépről. Az SU-problémák olyanok, hogy nem tudod inditani a motort? Amúgy hol laksz? Mivel nekem minden szakértö segitség nagyon elkelne, szivesen megnézném az autóidat, illetve örömmel fogadnék minden tanácsot, mi a legoptimálisabb (és pénzkimélö) technológia a felújitásra/restaurálásra? Szeretném a tőlem telhető legjobb minőségben megcsinálni az MGA-t.
A www.kitcar.hu-ról irjál egy emilt, légy szives, igy fel tudjuk venni a kapcsolatot forumon kivül is. (Nem akarom ideirni az emilcimemet, mert az 'automaták' kiolvassák a szövegböl az emilcimet, és még több spam-ot fogok kapni.)
A regadóval kapcsolatban a próféta szólna belöled, mert a Kit Car Klub-os lobbizás elakadt, pedig olyan magasra mentünk, ami felett már nincs szint ebben az országban - a fene essen bele :(
FFU: a motor mechanikailag jó, gyújtás van, de az SU karburátorokkal még küzdök. Nagyon szép az autód.
Csokis: veteránra nincs regadó, kb. 115.000 FT ellenében forgalomba tudod itthon helyezni, ha 30 évnél idősebb, és megfelelő állapotban van. Ehhez nézz át a Veterán autók, motorok topicba, és kérdezz. Ja, derekbell túl sötéten látja a világot, mert megbukott az autója a minősítésen, Őt nem kell 100%-ig komolyan venni ezügyben.
Másik info: állítólag legkésőbb 2007. 01. 01-től eltörlik az évjáratkorlátozást és a regadót is, ekkortól bármit hozhatsz az Eu-ból. Ekkor lenne létjogosultsága egy kinti kit-carnak, aminek már volt külföldi rendszáma.
Ez mondjuk nem baj. Nem is érezném jónak, ha hamisítványokat mutogatnánk eredetinek. Engem nem zavar egy másolat, nem vagyok olyan "vájtszemű" (vagy épp az vagyok? :-) ), csak az, ha eredetinek akarják elsózni. Mellesleg ezek az autók új korukban sem tudtak többet motorikusan, mint egy négyütemű Wartburg, tehát nem hiszem, hogy ez akkora tregédia lenne. Egy ilyen autó nem arra való, hogy kimenjek vele döngetni az autópályára, vagy a Felsőtárkány-Lillafüred úton rodeózzak vele. Ennek az elsődleges célja, hogy az olyan exhibicionista hülyék, mint én, kiélvezzék vele az autózást. OFF: Ezt élvezem az X1/9-esben is. Újkorában sem volt benne sokkal több 70 lónál, ami a 920 kilójához nem egy őserő. Viszont amikor Franciaországban autóztunk vele a nászutunkon, akkora sikerünk volt, mint a csuda! Pedig Normandiában több olyan Z3-as, Z4-es BMW, új MG, és egyéb szép, gyors, korszerű és drága sportkocsi közt autóztunk, parkoltunk, aminek az éves adója többe kerülhet, mint a mi kis vakarcsunk cakkumpakk. Viszont azokra rá sem bagóztak, nálunk meg a panziós házigazdi áthívta a szomszéd nyugdíjas házaspárt, hogy nézzék meg, micsoda autó jött hozzájuk. Egy tengerparti kisvárosban meg egy teljes csoport turista kiabált, tapsolt, meg integetett utánunk. Nejem kicsit zavarban is volt, de azért alapvetően neki is tetszett. :-)
Csaokis, FFU,
szerintem jól látjátok a helyzetet.
Ha mondjuk egy régi, itthoni Wartburg alvázra tesszük rá az MG-re hasonlító replika kasztnit, akkor az sima átépítés, viszonylag egyszerűrn lepapírozható és regadót sem kell fizetni utána.
Én nem számítanék arra, hogy egy replikát oldtimerként forgalomba lehet helyezni. Egyesek láttak már karón varjút, de erre nem lehet építeni.
Ha a bogár/Wartburg alváz mésem lenne olyan csábító (ezt amúgy meg tudnám érteni), akkor az angol rendszámos megoldás a legjobb, pontosabban a legkevésbé rossz...
Aztán kérdezz és spekulálj csak nyugodtan, mert az viszi előre a dolgokat!
Üdv:
locost
Azt hiszem, pontatlanul fogalmaztam: egy MG TC/TD replikát szertnék "valami" alapon. Eredeti T-sorozatról majd akkor beszélhetünk, ha egyszer a jó számokat húzzák ki a lottón, mert az 25-30e EUR-nál kezdődik. :-)
Jaj, és ezt akartam először: nagyon köszönöm, hogy ilyen gyorsan válaszoltál! Ne fáradj, hogy a kedvemért érdeklődsz, mert egyelőre tényleg gondolatkísérlet-szintű a dolog. (Másoknak sem akarok külön melót csinálni, ha lehet.) És tényleg nagyon köszönöm! Ha már annyira jutok, hogy csak a bürokrácia állja utamat, akkor szerintem veszek valamit, ami kint veterán, és valami angol ismerős segítségével meghagyom rajta az angol rendszámot, oszt' passz! Ha állambácsinak ez megéri... :-(
bocs', csak egy dolgot elfelejtettem. Nem értem, miért akarnád az MG-t magyar donorra átépiteni? Egy MG TD szépen rendbehozva meglehetősen (esetenként nagyon) értékes autó. Még különösebb rendbehozás nélkül is, ha üzemképes, és ezért kinéz valahogy, (elvileg már) meg tudja kapni az OT-s rendszámot. (A veterán - vagy pontosabban ahogy a jogszabály fogalmaz: múzeális értékü - minősítés odaitélésénél nem csak az autó kora számit, hanem az is szempont, hogy a gép be tudja e mutatni a gyártáskor jellemző müszaki szinvonalat, vagy hogyan fogalmaz a jogszabály. Ha átépited, utána tuti nem kaphat OT-s rendszámot.)
Ha viszont a rendszám megszerzését követöen kiveszed az eredeti motort, és beleépitesz egy másikat, abban a pillanatban lenullázod a kocsi értékét, vagyis nem csak költesz egy csomó pénz az átépitésre, de azzal együtt egy másik kalappal is kidobsz az ablakon azzal, hogy 'tönkrevágtál' egy veterán gépet.
Hát akkor nincs mese, marad az MG TD Wartburg alvázon és motorral. :-) Tényleg, az elvileg lehetséges? Ott ugye alváz + motor marad, csak épp "átépítés", mint az engedélyes Bogár kabrióknál. Na jó, egy "kicsit" jobban átépül, de az alváz akkor is marad. Hogy megy ez a Bogár-alapú kiteknél? Ott is van regadó?
és sajna nem tudom a biztos választ, de elküldöm a kérdésed linkjét a Kit Car Klub elnökének, aki gyakorló jogász, sokat foglalkozik ilyen kérésekkel, és megkérem, ha tud válaszolja meg.
Szerintem egyébként az elsö magyar forgalomba helyezés - akár kinti a teljes autó, akár csak a kaszni jött kintröl, és a motort egy másik, rendszámmal rendelkezö itthoni autóból teszed át - reg.adó köteles. (Az a gép ugyanis mindenképpen elsöként forgalomba helyezett lesz.)
(A 'donor elv' lenne az, amit feszegetsz a kérdéssel. Ha ugyanis érvényesülne a donor elv, mint pl. Angliában, akkor nem új forgalomba helyezés lenne... Angliában ugyebár a donor autó rendszámát is viheted, ha akarod a kit car-ra.)
Amúgy én is tudok olyanról, hogy Mercedes SS-replikát (Sierra motor, Sierra difi, váltó, kerékagyak, stb.) simán levizsgáztattak veteránként. Lehet, hogy valami belerepült a minösitök szemébe, és emiatt 'nem láttak tisztán'... :(((((
És még egy dolog, próbálunk nyomulni reg.adó ügyben is, de sajna, mintha elfogyott volna az erönk...
De jó, hogy épp téged csíptelek el! Te + egy MG az ideális párosítás ahhoz, amit kérdezni akarok. Teljesen láma vagyok ezügyben, de van két kérdésem, ami nem hagy nyugodni. Mivel végre -jórészt neked köszönhetően- lehet kit cart építeni itthon is, megfordult a fejemben egy T-sorozatú MG (TC, vagy TD) beszerzése. Építeni tuti nem tudnék, mert egyrészt nem ezen kéne megismerkednem az autószereléssel, mert akkor a Luca Széke Művek hozzám képest maga lesz a McDonald's, másrészt ahhoz szaktudás és hely egyszerre kell, és az utóbbi is hiánycikk. A kérdés az, hogy van-e arra mód, hogy az ember megvegyen kint egy már kész autót (akár tényleges rendszámost, akár "unfinished", vagy "project" minősítésűt), és azt itthon egy magyar donorra rá-/átépítse? (Magyar donorral ugye megúszható lenne a regadó, illetve ezeknek az autóknak a legnagyobb része még regadóval sem hozható be Magyarországra, mert nem tudnak Euro2-t.) A másik, hogy láttam kint (ebay, mobile.de, stb.) olyat, ami kit-car, vagy replica volt, mégis megkapta kint a veterán minősítést. Megkapná-e egy ilyen itthon is, vagy ezt felejtsem el? (Őszintén szólva nekem is furcsa lenne, ha egy replika kaphatna OT-s rendszámot. Kicsit olyan, mint ha a múzeumban hamisítványokat, másolatokat mutogatnánk eredeti helyett. "Kedves Látogatók! Sajnos valódi Renoirra nem futja a Szépművészetinek, de van pár ügyeskezű főiskolásunk, érjék be ezzel." :-) ) Persze az egész -egyelőre- gondolatkísérlet, egyelőre három Youngtimer projectem fut egyidőben. Ebből az egyik egy 26 éves Fiat X1/9-es, az még istenes, de a másik kettő viszi a pénzt is, meg az időt is. (21 és 5 hónaposak. :-) ) Azért ha tudsz válaszolni, megköszönöm.
Mindent összevetve közepesen lerobbant állapotban van. A motorral az a gond, amit irtam - a karburátora (remélem, nem a kompresszor - a "supercharger') nem jó, amúgy minden müködik. Amit ki tudtam próbálni, az az elektromosság (lámpák, index, ablakmosó, üzemanyagszivattyú, ablaktörlő, stb.)
A müszerfalat sajnos teljesen szétbarmolta valaki a korábbi tulajok közül, és az utasfülke is nagyon lerobbant állapotban van.
A karosszérián az egyik küszöb az véres, a másik az rendben van, a többi rozsda türhető.
Mivel csak egy garázsom van és abban most a Fury van, keresnem kell valami megfizethetö és biztonságos raktárfélét, ahol elfér mind a két autó és maradna még hely dolgozni is. Az MGA 'le lett tárolva' egy veterános bácsinál, aki volt olyan kedves, és megengedte, hogy az 1915-ös Renault-ja és a VW Karman Ghia-ja mellett tartsam az MGA-t. Mivel ott nem tudok csinálni semmit sem, igy a normális állapotfelmérést is csak akkor tudom elvégezni, ha már találtam valami megfizethető helyet.
Ja - még nem tartok ott, hogy az irodalom tanulmányozása alapján tudjam, az MGA 6 voltos, vagy 12 voltos autó volt e, de az biztos, hogy csak egy aksi van benne a kettö helyett.
A veterános bácsi ugyan azt javasolta, hogy hajma igy az átalakitáésokat, ahogy vannak, mert ez a gép igy is autentikus (rally autó volt), de ezen még mélázok.
Sikerrel jártál a motorinditásban, amit a hétvégére terveztél?
Az MGB mellett Wartburgjaim vannak, 1963-as Coupe, 1964-es 3-ajtós Kombi (ebből kb. 3 db-ról tudok Mo-n az enyémmel együtt), 1965-ös (de már 66-os modellévű) kiskerekű Limousine és DeLuxe. Ez utóbbiból kabrió lesz, már gyűjtöm hozzá az alkatrészeket (a két ajtó már megvan). Meg két autó alkatrésznek. A youngtimer kategóriából egy gyári állapotú Citroen AX 4x4 van még nálam. Ez nem túl gyakori autó még Franciországban sem. Csak 4 évig gyártották, viszonylag kis darabszámban, mivel a komoly összkerékhajtása miatt elég drága volt.
A hétvégén motorindítás lesz az MGB-nél, meglátom, hogyan muzsikál. Remélem nem ér kellemetlen meglepetés. Közben majd fényképezek is, és felteszem.
AMi a kocsit illeti - szemre ugyan jó állapotban van, de azért itt ott vannak rozsdák. Ahogy a lehetőségek engedik, biztosan újra fogom fényeztetni.
A motor az ismeretlen tényezö, és persze minden más a hajtásláncban. Az biztos, hogy most nem lehet elinditani, mert a karburátosa hibás. Ez a jobbik eset... a rosszabbik az, ha a Judson kompresszorral van baj, mert annyira ritka, hogy aranyárban vannak hozzá nagyon nehezen felhajtható alkatrészek. Most még nem tudom, pontosan mi is a gond vele.
Hogy miért vettem meg az MGA-t? Mint irtam, 2003-ban nekiálltam egy kit car-nak. Mikozben folyamatosan irodalmat, ötleteket, stb. kerestem a neten a kit car-épitéshez, gyakran lyukadtam ki a régi Triumph-pknál, MG-nél. Egy csomó alkatrészt onnét emeltek át a kit car-tervezők. Igy aztán addig-addig nézegettem MG alkatrészeket, mig utána néztem magának az MG-nek is.
Egy másik szálon is 'futott a cselekmény' - a kit car-k forgalomba helyezése egy hosszú távú játszmának tünik. Müszakilag tavaly óta lehetséges, de most a regisztrációs adó, és a forgalomba helyezéskor megkövetelt EURO4-es motor teszi lehetetlenné ezt. És mert türelmetlen vagyok, és szeretnék már örömautózni, ezért gondoltam, hogy a kit car mellé kellene egy olyan gép, ami nincs túlautomatizálva, elektronizálva, és még formára is tetszik. Nekiálltam keresni gépeket. Igazából egy Austin Healey-t szerettem volna, de arra soha nem lesz pénzem. Restaurált gépet sem tudnék megfizetni... és ekkor találtam ezt az MGA Coupe-t, ami a piaci árakhoz és gép-állapotokhoz képest meglepöen jónak látszott. (Majd persze a végén derül ki minden.) Igy aztán hétfőtől kezdve két autón dolgozom... meglátjuk, hogy győzöm pénzzel és idővel. (Ebből a pénz a súlyosabb probléma.)
Az tényleg érdekes, hogy a Coupe miért ilyen 'nyomott áron' megy a piacon... egy ugyanilyen évjáratu roadster lényegesen drágább. Én biztosan nem tudom megmagyarázni a dolgot, de a elenség most kapóra jött.
Hogy kicsi e az utastér... Valamikor tavaly volt egy egyesületi látogatás a garázsomban, ahol a tagtársak sorra 'végigülték' a Fury-t, amit épitek. Az egyik tagtárs olyan magas lehet, mint te, és ráadásul nem is sovány. Ö is szörnyülködött, hogy nem fér bele a Fury-ba, aztán amikor beleült, szépen elfért. (Én meg azon csodálkoztam, hogy ö mit csodálkozik, hisz' van neki egy Lotus Seven-je, és abba is simán belefér.) Nos, hétfön majd többet tudok irni a helyröl. Az igaz, ebben az autóban nincsen csak két ülés.
Amúgy az általad irt szövegből mintha az derülne ki, hogy neked már vannak veterán autóid? Ha igen, akkor te szakértő vagy ezen a területen is!
Szerintem itt ketten leszünk. Én szakmabeli vagyok (iü. gépjárműszakértő), a harmincas éveimnek pont a közepén. Már nagyon régóta tesztett az MGB, érdekes módon én a Coupe formáját sokkal szebbnek, harmonikusabbnak látom, mint a Roadsterét. Az is érdekes, hogy bár a Coupeból kevesebb készült, olcsóbb, mint a Roadster. Az MGA is tetszik, de az árakat és az alkatrész beszerezhetőséget látva (van pár veteránautóm amikhez már csak bontva lehet sok alkatrészt beszerezni) a B-nél maradtam. De mindenképpen krómos kellett. Az MK I-ek nagyon lepusztultak voltak, MK II-ből viszont van választék.
Megnéztem az A Coupe utasteréről pár képet, hát nem egy táncterem, lehet hogy el sem férnék benne (186 cm vagyok), a B sem túl nagy nekem, de még pont jó. A hátsó ülés(pad) viszont szereintem max 10 éves gyerekeknek jó, kisebbnek tűnik a fejtér, mint a kispolszkiban.
Amúgy a B-nél is a kardánalagút jobb oldalán van a kézifékkar. Szerencsére az én autómon nem alakítottak semmit (lásd a képet), max a rozsda rágcsálta meg kissé (többé). FFU, a Te autód viszont igen szépnek tűnik, teljesen működőképes is? Hogy döntöttél egy ilyen veteránautó mellett, amit nem is igen ismernek Magyarországon?
Elsöként hadd mutatkozzam be. Pécsett lakom, humán végzettségü vagyok. Amkor elmultam ötve éves, nekiálltam egy kit car épitésének, illetve annak a harcnak, amelynek eredményeként megalakult egy egyesület (Magyar Kit Car Klub), és megváltozott egy jogszabály, amely korábban kategorikusan tiltotta nálunk bármiféle jármü összeépitését.
Harmadik éve dolgozom a kit car-on, illetve egyesületi tagtársaimmal együtt hadakozunk az ostoba jogszabályok, a hatósági hülyeség ellen.
A kit car épitéséről van is egy elég primitiv (ennyire értek csak a wbehez) oldalam - hogy másoknak is kedvet csináljak a kit car-ozáshoz: http://www.kitcar.hu
Mivel a kit car-ok forgalomba helyezése elött még mindig sok a jogi akadály, hogy ne maradjak 'élvezetek nélkül', ezért egy veterános találkozó hangulatán felbuzdulva, a családi békét 'szétrugva' elkezdtem a kit car mellé keresni egy másik igazi autót is.
Mint pizo, néhány (egész pontosan két) hete én is vettem Hollandiából egy bal oladli kormányos MG-t, egy 'A' Coupe-t.
Az autó gyártási dátuma 1957. június 30. Az enyém az 1138-ikként gyártott autó (A legelsöként gyártott MGA alvázszáma 10101 volt, az enyém a 11239 alvázszámú gép.) Az MGA Coupe-böl 1500-ös motorral 1956 és 1959 között összesen 6272 darabot gyártottak. (Utána már 1600-os, illetve un. twin cam motorokkal jöttek ki a Coupe-k.)
A gép még nincs itthon, talán ezen, vagy a jövö héten érkezik meg.
Az MGA tehát az elsö szériából való, 1500-ös motor van benne. Egy korábbi tulaj az 50-es évek végén kit-ben kapható turbofeltöltöt épitett rá a motorra. Ezt az 'ös-turbofeltöltöt' egy Judson nevü amerikai cég konstruálta, illetve gyártotta. A Bogarasok körében biztosan ismert, mert tömegesen ök 'tuningolták' ilyen 'supercharger'-rel az autóikat. A Judson-ról sajnos szinte semmi doksit nem lehet találni, pedig pont az a hibás, egyébként üzemképes, kicsit rozsdás a gép.
Ugyancsak valamelyik korábbi tulaj sajnos átépitette a müszerfalat, illetve az eredeti helyéről (a kardánalagut jobb oldala) áttette bal oldalra a kézifék karját is.
Most azt tervezem, hogy a kit car komótos épitgetése mellett nekiállok restaurálni az MGA-t. (Ennek lépéseit ugyancsak szeretném feltenni a net-re, hadd okuljanak belöle mások is - a www.kitcar.hu oldalra.
Végül itt egy kép az MGA-ról. Az autókereskedés elött készült, még Hollandiában.