Keresés

Részletes keresés

Pályaőr Creative Commons License 2021.03.02 0 0 23407

A Bányavasutakra nem teszed ki? Mintha épp aktuális lenne...

https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9125005

Előzmény: FOMA (23405)
j.norbert Creative Commons License 2021.03.02 0 2 23406

Köszi szépen! :)

 

Viszont lehet, hogy nem szedték fel, az 1941-es katonai felmérésen már egy bővebb vágányhalózat részeként tűnik fel:

 

https://mapire.eu/hu/map/hungary1941/?layers=29&bbox=2117337.63118529%2C6030161.991307224%2C2125282.3048126805%2C6033028.379867918

 

Nincs még közvetlen kapcsolat a jobb parti körvasúttal, de nem is az a vágányhálózat, amit a fentrol.hu-n látható.

Előzmény: Pályaőr (23403)
FOMA Creative Commons License 2021.03.02 0 3 23405
Törölt nick Creative Commons License 2021.03.02 0 1 23404

49-es vonalbejárás folytatása:

https://www.youtube.com/watch?v=p0MPmDXn5o8&lc=UgzqMZ8A1gcPMRfl1ph4AaABAg

 

Kabókapusztától Mezőhídvégig sikerült eljutni. 

 

De vajon ki tartja tisztán ennyire a nyomvonalat?

Pályaőr Creative Commons License 2021.02.28 0 2 23403

Úgy néz ki, ez az. Miután a Valtellina-vonalat sikeresen villamosították, többet nem volt rá szükség. 
Ahogy mondani szokták: szép megtalálás! :-)

Előzmény: j.norbert (23402)
j.norbert Creative Commons License 2021.02.27 0 1 23402

keleti

nyugati

Előzmény: j.norbert (23401)
j.norbert Creative Commons License 2021.02.27 0 6 23401

...és azt hiszem lehet megtaláltam térképen is:

 

https://obuda.hu/wp-content/uploads/2015/10/3_BPIII_OVHT_VAROSTORTENET.pdf

 

A 44., 45. és 46. oldalon látszik az öböl mellett, a sziget keleti oldalán. 1900 körül már látszik egyes térképeken, 1915-ben már nem jelölik.

Előzmény: Pályaőr (23400)
Pályaőr Creative Commons License 2021.02.27 0 5 23400

"Miután az új rendszer sok esetben nem támaszkodhatott meglévő megoldásokra, új ötleteket kellett kidolgozni és kipróbálni. Erre a célra a Ganz-gyár egy 1500 m-es próbapályát épített az óbudai hajógyári szigeten. A vontatáshoz szükséges villamos energiát a hajógyár hőerőműve szolgáltatta. A kísérlethez felhasznált jármű egy motorkocsi hajtott forgóváza volt, amely a 15 hónapos próbaüzem során kifogástalanul működött."

http://real-eod.mtak.hu/6103/1/Tanulmanyok_2001_38_Tarnai_A_Ganz_gyar_szerepe_a_Valentina_vasut.pdf

 

Mert oda van írva, hogy Személyes hírek, és bulvárújságok már akkor is voltak, csak még Győzikék nem.

Előzmény: toto92 (23398)
j.norbert Creative Commons License 2021.02.27 0 0 23399

Köszönöm!

Előzmény: division by zero (23397)
toto92 Creative Commons License 2021.02.27 0 1 23398

Miért pont az Óbudai-szigetre esett a választás?

 

És miért volt fontos megírni, hogy Gróf Lónyay Elemér hol volt tegnap mint afféle korabeli Facebook-os becsekkolás? :)

Előzmény: division by zero (23396)
division by zero Creative Commons License 2021.02.27 0 3 23397

division by zero Creative Commons License 2021.02.27 0 5 23396

1900 október 16-ai újságok:

 

1901 augusztus 1: ebből kiderül, hogy 1.5 km volt a próbapálya:

 

 

Előzmény: j.norbert (23395)
j.norbert Creative Commons License 2021.02.27 0 0 23395

Köszi szépen! Korabeli térképeken sem láttam nyomát. Nem lehet, hogy téves a képaláírás és a Népligetben próbázott a mozdony? Mi értelme lett volna elvinni a szigetre, ahol még közvetlen vasúti kapcsolat sem volt?

Előzmény: kihúzóvágány (23394)
kihúzóvágány Creative Commons License 2021.02.27 0 1 23394

Úgy tűnik, igazad lesz a hajógyári szigetre vezető híddal: minden valószínűség szerint csak 1955-ben épült meg a híd és az iparvágány, először a sziget nyugati oldallán, és később elágazással a keleti oldalán is.

Addig a szállítás a HÉV-vonal melletti rakodóvágánnyal oldották meg.

Hogy hol lehetett a próbapálya, arról semmi emléket nem találtam (és a helyszínen semmi nyomot)..

Előzmény: kihúzóvágány (23393)
kihúzóvágány Creative Commons License 2021.02.27 0 1 23393

Szerintem az 1955-ös évszámot onnan vetted, hogy akkor (1955 május) építették fel és adták át az Óbudai vasuti hidat. Kétségtelen, a hajógyári szigetre vezető vasuti híd is K-híd, de úgy vélem, sokkal régebben is volt vasuti szállítás a hajógyárba.

Előzmény: j.norbert (23392)
j.norbert Creative Commons License 2021.02.26 0 1 23392

Kedves Fórumozók!

 

Szeretném kérdezni, hogy a link legalján szereplő kép hol készülhetett a Hajógyári-szigeten? Tudtommal iparvágányt csak 1955-ben kapott az üzem.

 

Köszönöm!

 

 

https://nepujsag.ro/articles/magyar-mernoek-volt-a-vasut-villamositasanak-uttoeroje

Törölt nick Creative Commons License 2021.02.26 0 1 23391

49-es vasútvonal közepe jelenleg:

https://youtu.be/4X30ZGyA8AQ

 

Fürgedtől Pári-ig jártam végig a vonalat. 

 

Tamási 48-49 topiktárs segítségével sikerült.

Divrotcé Creative Commons License 2021.02.20 -3 0 23390

Fényképet vágynyi szerintem sokan vágynak sok mindenről. Egyet lehet tenni, kutatni a elérhető forrásokat, illetve ha fénykép nem akad, akkor legalább kapcsolódó más dokumentációkat gyűjtögetni. Végül is egész izgalmas környék volt az a Budapest-Nyugati darabáruraktár és rakodóponkok. Ki lehet egészíteni az élmunkás házak történetével is. 

Előzmény: Regisztrált tag (23389)
Regisztrált tag Creative Commons License 2021.02.20 0 1 23389

Tisztelt Oldal!

 

Jakab András vagyok. Érdekelne, tudnak-e segíteni, hogy emellett a régebben működő raktár mellett, közvetlenül régebben működő könyvesboltnak, ahol parkolnak, mi volt a teljes neve, lenne kívülről kép és az üzletbelsőről, amiket, hogyha lenne, esetleg másolatban fel tudnák tölteni ide, az oldalra? Ez a raktár és könyvesbolt régebben különben a Ferdinánd hídnál volt.

 

 

Még azt szeretném kérdezni, hogy esetleg ezeknek a raktáraknak a belsejéről is hogyha lenne néhány kép, akkor azokat is fel tudnák majd tölteni ide, az oldalra? Előre is megköszönnék minden segítséget.

 

Törölt nick Creative Commons License 2021.02.13 0 1 23388

Az állomáson a peronok közötti átjárót, tavaly aszfaltozták újra ráaszfaltozva a sínekre is, Már írták is utána többen, hogy ezzel vége a vonalnak végleg, de egyrészt már korábban vége lett mikor még vegetált az IKR fuvarokkal 5 km/h-s lassújellel másrészt miután ez  megszűnt, Enying előtt a nyíltpályán is van pályahiba ami miatt járhatatlan.

 

Sőt már 2007-ben mikor hivatalosan is felszedték a síneket, de már kb. a pálya felét ellopták, mire felszedték a maradékot. Folyosói pletykák szerint azért nyerte meg az a cég, aki bontotta a tendert, mert egyedül ők vették a fáradtságot, hogy megnézzék miről van szó, és tudták, hogy a pálya fele már nincs meg, így nem teszem azt 65 km pálya bontásra számoltak költséget csak a felére így ők adták a legjobb ajánlatot.

Előzmény: foxtrotyankee (23387)
foxtrotyankee Creative Commons License 2021.02.13 0 0 23387

Van pár képem 2015 ből az enyingi átjáróról, akkor még megvoltak a fénysorompók https://indafoto.hu/aviator/enying

Ha jól tudom akkor azokat nem olyan régen szüntették meg.  

Előzmény: Törölt nick (23384)
Törölt nick Creative Commons License 2021.02.11 0 1 23386

49-es vonal másik végéről

https://youtu.be/gELxwArwkS0

 

Dombóvártól Dalmandig. Dombóvárnál elnéztem a béke utcánál a nyomvonalat, valójában pár méterrel odébb volt, de az áteresz már a 49-es vonalé, és Nagykondáig földút van a helyén is simán járható. Dalmand előtt kb. 2-2.5 km-el lesz gazos a nyomvonal.

f_k Creative Commons License 2021.02.10 0 0 23385

Debrecenben  3 as és a 7 es villamos 1970.03.31-én szűnt meg.

 

Törölt nick Creative Commons License 2021.02.06 0 2 23384

https://youtu.be/W3VqsDzK5sk

 

49-es vonal Lepsény-Kabókapuszta között

jwkllr Creative Commons License 2021.02.04 -1 1 23383
Törölt nick Creative Commons License 2021.02.01 0 1 23382

A veresegyházi vonal egy része megvolt az átépítés előtt kihúzóként, az egykori Tüzép telep mellett. Gödöllő és Szada-Alsó között a földúton oszlopcsonkok is vannak. 

Előzmény: JasonX2 (23381)
JasonX2 Creative Commons License 2021.01.31 -1 0 23381

https://nevtelenutazo.blog.hu/2021/01/31/2020_10_04_veresegyhaza-szada-godollo_vonalon

Szada:

 

Szada alsó:

 

Felsőöreghegy:

 

 

Knézits Károly út:

 

Alsóöreghegy:

 

Besnyői út:

 

Ütközőbak Gödöllőn, a pálya vége (?)

Matt Farrell Creative Commons License 2021.01.25 0 2 23380

Az ok nem a mozdonyvezetok hiánya volt, egyszeruen olcsóbb volt egy bobót bérelni a gyori vontatástól, mint Sopronból lekuldeni egyet és haza kuldeni napivizsgára. Aztán a kilencvenes évekre a Máv elszemtelenedett és próbált egyre tobbet kérni a tartalékért. A Gysev beintett és akkortól lett soproni tartalék Gyor-Gyseven.

Alapból két vonatot állítottak ossze; egy Csorna-Sopron rendeltetésut, illetve a vonali tolatót. A helyi leadás is jelentos volt, foleg szén ás persze, autók a Merkúrnak.

Előzmény: f_k (23379)
f_k Creative Commons License 2021.01.24 0 2 23379

Még a 80-as években is használták rendezésre Győr-Gysev pályaudvart.

Régi mozdonyvezetők elbeszélése alapján ott fagyoskodtak Mávos Bobókon ugyanis a Máv is dolgozott a Gysevnek, nekik kevés saját mozdonyvzeteőjük volt akkor.

 

Tény a fő irány a Győr személy ill. Győr Rendező volt.

 

Én a Győr-Gyev és Győrszabadhegy közti vágányt valószínűleg az 1944-es bombázások és az 1945 ös harcok miatt használhatták nagy valószínűséggel.

 

Pár cikk 1944-es 1945 ös eseményekről, illtve 1964-ből amikor a Győr Gysev pu kihúzóját átépítik. (Talán akkor szűnt meg az összeköttetés?) 

 

 

Előzmény: Matt Farrell (23377)
Komlósfecskés Creative Commons License 2021.01.23 0 0 23378

Egy rég elveszett, igen rövid életű kisvasút: https://aradcsanad.blog.hu/2021/01/23/macskamezo_kisvasutja

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!