Keresés

Részletes keresés

NAR Creative Commons License 2023.07.21 -1 1 56419

Át kell tenni a megyeszékhelyt Nagykanizsára és a probléma megoldódik.

Előzmény: Gyurma73 (56414)
Gyurma73 Creative Commons License 2023.07.21 0 0 56418

Viszont ezek épülnek a 67 es út talán már idén kész lesz.

Előzmény: radio100jozsi (56417)
radio100jozsi Creative Commons License 2023.07.21 0 0 56417

Békéscsabára sem megy, mert nincs összekötve az M44 az M5-el.

Meg Kaposvárra sincs még szerintem teljesen kész a 67-es 2*2 nyomúsítása.

Előzmény: Gyurma73 (56414)
zirtz Creative Commons License 2023.07.21 0 0 56416

Láthatóan leálltak tavasztól a munkák Sármellék, Zalaapáti térségében. 

Előzmény: Gyurma73 (56414)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.07.21 0 0 56415

Nyilvánvalóan tele van pontatlansággal, mert közben meg írták a Berettyóújfalut nyugatról elkerülő utat az M35-től. Tehát már itt nem azonos nyomvonalon fog menni a jelenlegi 47-essel. Mert nem gondolnám, hogy az M35 lehajtójától Berettyóújfalu délnyugati részéig, ahova becsatlakozik az elkerülő, azt 2x2 sávosítanák, plusz még az elkerülőt is megépítenék. M jelzésű utak aligha mennek át lakott településeken. Lehet azok a térképrészletek csak azt demonstrálták melyek azok az útszakaszok, amiket fejlesztenek. Szintén érdekes a Debrecen-Nyíregyháza kétsávúsítása. Nem hinném, hogy Újfehértó belterületén is kiszélesítik az utat. Inkább elkerülik majd, gondolom.

Előzmény: dimelo (56413)
Gyurma73 Creative Commons License 2023.07.21 0 0 56414

Az M76 osból továbbra sem lesz semmi.

Zalaegerszeg továbbra is az egyetlen megyeszékhely ahova nem megy gyorsforgalmi út.

dimelo Creative Commons License 2023.07.21 0 0 56413

A 1300/2023. (VII. 19.) Korm. határozat 1, mellékletében felsoroltak 12 projektet,

de hiányzik a DEBKÖZÚT-2 és a DEBKÖZÚT-6 projekt, Lázár kihúzta?

 

A térkép mellékleten a 47.út 2x2 sávosítás a meglévő utat jelöli.

 

Ugyanígy a 4. főút Db-Ny.háza között is. Mi az, hogy R4?

 

M4 Törökszentmiklós (Nyugat) – Püspökladány – Berettyóújfalu közötti gyorsforgalmi út előkészítése  – Karcag elkerülő előkészítése  2024–2026

 

Ez több, mint figyelmetlenség, ez már felháborító inkompetencia!

Miféle előkészítés, amikor Törökszentmiklós (Nyugat)-Kisújszállás már épül???

 

https://magyarepitok.hu/utepites/2023/07/jo-utemben-halad-az-m4-es-ujabb-szakaszanak-kivitelezese-galeria

 

 

Előzmény: Landsmann_ (56410)
RadiX Creative Commons License 2023.07.20 0 0 56412

>> A 354. sz. és 33. sz. főút összekötésének I. üteme (354. sz. főút – Vezér utca közötti szakasz).

 

A Vezér utca és a 33. között mintha már meg is lenne az aszfaltburkolat a Domokos Márton úton, nyilván a ThyssenKrupp és a Telekom épületek megközelítése miatt:  https://goo.gl/maps/DoZ8N63GxjWg83W97

Előzmény: Landsmann_ (56411)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.07.20 -1 0 56411

Az rejtély számomra, hogy a 33-as főút debreceni szakasza és a Nyíl utca kapcsolatán mit akarnak fejleszteni. A nyíl utcát pár éve aszfaltozták le, forgalomirányító lámpákat telepítettek és a leggázabb részt, a Nyíl utca, Hadházi út kereszteződést is jelzőlámpával látták el, besoroló sávokat alakítottak ki.  A Nyíl utcát szélesíteni nem lehet, nincs hely.

A berettyóújfalui nyugati elkerülő is oké, az amúgy is az M47 része lenne, hiszen az M35 folytatásaként haladna délre. 

354 és a 33-as összekötésének sok értelmét nem látom, hiszen az M35 ott van összekötésként a két út között. Miért kell a másikkal párhuzamosan 2 km-re kiépíteni egy másikat? Talán a Metro miatt, hogy akik a 35-ös úton mennek oda, azoknak ne a kelljen a városon keresztül menni, vagy a 354-esen az M35-ig kerülni. Mondjuk lehet ennél lenne fontosabb projekt. A 35-354-M35-33-as úti szakasz díjmentesen használható jelenleg is. 

Előzmény: Landsmann_ (56410)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.07.20 0 0 56410

110 milliárd forintot meghaladó értékű debreceni közlekedési fejlesztésekről döntött a kormány - Debrecen hírei, debreceni hírek | Debrecen és Hajdú-Bihar megye hírei - Dehir.hu

 

 
A kormányhatározatokban a következő fejlesztések szerepelnek:

A 4. sz. főút (R4), Debrecen és Nyíregyháza közötti szakasz négynyomúsításának előkészítése, kiviteli terv készítésével bezárólag.
A 4. sz. főút Debrecen, Kassai út fejlesztésének előkészítése, kiviteli terv készítésével bezárólag.
A 4. sz. főút Rakovszky utca - Ótemető utcai csomópontjának kapacitásbővítő fejlesztése.
A 48. sz. főút, Vámospércsi út kapacitásbővítő fejlesztésének I. üteme, a Hétvezér - Budai Nagy Antal utcai csomópont komplex fejlesztése.
A Debrecen, 4814. jelű út, Vágóhíd utcai vasút feletti híd és a kapcsolódó úthálózat fejlesztésének előkészítése, kiviteli terv készítésével bezárólag.
Berettyóújfalu nyugati elkerülő előkészítése.
Az M4 Törökszentmiklós (nyugat) – Püspökladány – Berettyóújfalu közötti gyorsforgalmi út előkészítése – Karcag elkerülő előkészítése.
A 47. sz. főút Berettyóújfalu – Békéscsaba közötti szakasz 2×2 sávos közúti kapcsolat kialakítása [M4 gyorsforgalmi út (Berettyóújfalu) –M44 gyorsforgalmi út (Békéscsaba) M47
A Debrecen, Szoboszlói út – Külsővásártér csomópont fejlesztése.
A 33. sz. főút Debrecen, Nyíl utca fejlesztésének előkészítése.
A Mandolás utca hiányzó szakaszának megépítése.
A 4. számú főút és a 49101. jelű út közötti közúti kapcsolat előkészítése.
A Balmazújvárosi út – Füredi út – Csigekert utca – Szabó Lőrinc utca csomópont átépítése.
A Debrecen-Józsa északi tehermentesítő út (M35 autópálya – 35. sz. főút között).
A 35. sz. főút Debrecen-Józsa – 354. sz. főút közötti szakasz 2×2 sávra történő fejlesztés – a tervezésre biztosítottak van forrás.
A 354. sz. és 33. sz. főút összekötésének I. üteme (354. sz. főút – Vezér utca közötti szakasz).
A Füredi út – Böszörményi út csomópont fejlesztése.
A Kishegyesi út 2×2 sávosra bővítése, különszintű csomóponttal (előkészítés).
A Kishegyesi út 2×2 sávosra bővítése, különszintű csomóponttal (megvalósítás).

A debreceni Déli Gazdasági Övezet kapcsán többek között:
- két ütemben négysávosítják a debreceni déli elkerülő utat, a 481-es főutat – a tervezésre biztosított a forrás
- négysávoisítják a 47-es főutat, illetve a Homokkerti felüljáró és kapcsolódó úthálózat kapacitásbővítése is szerepel a tervek között – a tervezésre biztosított a forrás
- megépítik a debreceni keleti elkerülő utat – a tervezésre biztosított a forrás
- fejlesztik az ivóvízrendszert, a csapadékvíz-, valamint a szennyvíz-elvezető rendszert
- városvédő fásítást végeznek
- javítják Debrecen délnyugati városrészének elérhetőségét
- kialakítják a környezetvédelmi monitoring rendszert
- napelemparkok fejlesztései is szerepel a tervek között
- építenek egy logisztikai és konténerterminált, valamint egy NAV-irodaházat és vámudvart
- csomópontok építését is tervezik, valamint a vasúti infrastruktúra fejlesztését is

 

 

 

Akkor az M47 mégsem került le végleg a napirendről. (M4 Berettyóújfalu és M44 Békéscsaba között) Már csak a nyomvonal kérdés megint. 

dimelo Creative Commons License 2023.07.20 0 0 56409

Értem a humorod, de ennyivel nem lehet elintézni.

 

A helyzet hasonlítható a Cegléd-Albertirsa szakaszhoz,

 

73+235 - 90+859 km Cegléd és Abony (Kelet) között 17,6 km

Duna Aszfalt Kft. kivitelezte nettó 26,3 milliárd forintért.

1,49 milliárd/km 2018-ban.

 

Törökszentmiklós és Kisújszállás között épülő szakasz

34,29 kilométerből 17,5 kilométer új nyomvonal+ 16,8 km 2x1 sav

Összesen 133,9 milliárd Ft

Manapság már 4 milliárd/km az új építés, vagyis 70 milliárd az új szakasz,

de akkor miért kell a fennmaradó 64 milliárd 2x1 sáv építésére?

 

 

Előzmény: Gyurma73 (56408)
Gyurma73 Creative Commons License 2023.07.20 0 0 56408

végülis 2 sáv új lesz😃

Előzmény: dimelo (56407)
dimelo Creative Commons License 2023.07.20 0 0 56407

Ezt írtam 2023.06.21-én az 56345. bejegyzésben a magyarepitok.hu M4 tudósításáról.

 

Nézegetve a képeket, csodálkozom, hogy az államtitkárt tájékoztatták-e, hogy:

"A 34,29 kilométer hosszúságú út 25,5 kilométeren új nyomvonalon épül Törökszentmiklós és Kisújszállás között, míg 8,7 kilométeren, a Kisújszállás elkerülőnél a meglévő kétsávos szakasz bővítése történik meg." 

Mintha a Törökszentmiklós elkerülő 6 km-es szakaszát "elfelejtették" volna.

 

Erre most?

https://magyarepitok.hu/utepites/2023/07/jo-utemben-halad-az-m4-es-ujabb-szakaszanak-kivitelezese-galeria

A 34,29 kilométer hosszúságú út 17,5 kilométeren új nyomvonalon épül ki Törökszentmiklós és Kisújszállás között, míg 8,1 kilométeren Törökszentmiklós elkerülőnél és 8,7 kilométeren, a Kisújszállás elkerülőnél a meglévő kétsávos szakasz bővítése történik meg.

 

A különbség az, hogy a 25,5 km-t az államtitkár mondta, míg a 17,5 km-t a főépítésvezető.

 

 

Landsmann_ Creative Commons License 2023.07.19 0 0 56406

Az is hülye volt, aki kitalálta ezeket a nyitott kerékpár sávokat olyan utak szélén, amik alapvetően nem így lettek tervezve. Leszűkíti a forgalmi sávot. Nem is lenne nagy baj ha csak személyautók közlekednének. De ahol busz és esetleg még teherforgalom is van, na ott könnyen leugrasztják a bringást a drótszamárról. Én biztos nem érezném magam olyan helyen biztonságban. Meg gondolom még nagyon sokan mások sem, azért bicikliznek továbbra is a járdán. Az a szaggatott vagy folyamatos sárga csík nem sokat véd a bicikliseken. A külön kerékpárutak építését, bővítését viszont teljes mértékben támogatom.Csak ugye vannak helyek, ahol egy külön kerékpárútnak már nincs hely. Akkor jön az ilyen veszélyes szükségmegoldás. 

Előzmény: mzdude (56405)
mzdude Creative Commons License 2023.07.19 0 0 56405

Nálunk van egy ilyen, nem szeretem. Az autók a megengedettnél sokkal gyorsabban mennek, és a nyitott bringasávon térnek ki egymás elől. Közben te meg ott tekersz. Nem az igazi.

Előzmény: RadiX (56400)
RadiX Creative Commons License 2023.07.19 0 0 56404

Az is szép, egyirányú kerékpárút térkőből, csak az egyik oldalon.

Előzmény: MCA-001 (56403)
MCA-001 Creative Commons License 2023.07.18 0 0 56403

Ja és itt is épült egy értelmetlen pár száz méteres semmibe vezető bicikliút, amit inkább parkolónak használnak a helyiek...
https://goo.gl/maps/sUYkTJURp4oCmh3t5

Előzmény: MCA-001 (56402)
MCA-001 Creative Commons License 2023.07.18 0 0 56402

2+1 projektben tervezhették és kivitelezték. Szerintem.
1. kerékpárút - Az Öreglak - Buzsák szakasz is érdekes
https://goo.gl/maps/v4BBJ9J4SVD5fe1GA
2. közút, somogyvári rész
3. közút, Öreglak

Előzmény: RadiX (56400)
MCA-001 Creative Commons License 2023.07.18 0 0 56401

Az a rész a kerékpárút tartozéka lehet, mert azzal együtt épült kb. egy éve.
Szerintem valami sár "lerázó" lehet.

Előzmény: RadiX (56399)
RadiX Creative Commons License 2023.07.18 0 1 56400

Mellesleg ez a keskeny aszfaltút plusz külön kétirányú kerékpárút keresztmetszet a legnagyobb ostobaság a világon szerintem. Egyetlen szélesebb útpálya, kétoldalt nyitott kerékpársávval mindenkinek jobb lenne, nem?

Előzmény: RadiX (56399)
RadiX Creative Commons License 2023.07.18 0 0 56399

Nem baj, majd mennek autóval a kerékpárúton. Egyébként az a betonba ágyazott nagy köves rész milyen célt szolgál?

Előzmény: MCA-001 (56398)
MCA-001 Creative Commons License 2023.07.18 0 0 56398

Félmunkát végeztek:(
Somogyvár közig. határáig elkészült az aszfaltozott út.
Az öreglaki oldalon nincs változás:(
https://goo.gl/maps/auDKQCHQaZZeuYgn8

Előzmény: MCA-001 (56309)
Gyurma73 Creative Commons License 2023.07.18 0 3 56397

a határon amúgy is szűkséges lenne több átjáró a falvakat összekötni.

Előzmény: dimelo (56395)
Gyurma73 Creative Commons License 2023.07.18 0 2 56396

kb 2 km t kéne leaszfalrozni😃

Előzmény: dimelo (56395)
dimelo Creative Commons License 2023.07.18 0 0 56395

Ha kutakodtál volna kicsit előbb, biztosan másképp fogalmaztál volna,

 

                      56.út Udvar határ

           összes személy kistrhrr busz zép nehéz  pót  nyerges teherkocsik                               

2022   1317   740      52     9     14      8    33   418  

 

kb, 800 kisautóért nem érdemes ideiglenes utat építeni másfél évre,

mert ennyi idő alatt a engedélyek+közbeszerzés sem készülne el..     

 

Előzmény: Gyurma73 (56394)
Gyurma73 Creative Commons License 2023.07.17 0 0 56394

forgalom biztos lenne,szerintem a fele forgalom ide jönne Udvarról.

Akinek terepjárója van az simán átmegy😃

NAR Creative Commons License 2023.07.17 0 0 56393

Két autópályaszakaszt burkolt mezőgazdasági úttal összekötni nem hangzik jól. Ha van nagy forgalom, akkor azért, ha meg nincs, akkor ezért nem érdemes aszfaltozni.

Előzmény: Bosanac (56391)
Bosanac Creative Commons License 2023.07.17 0 0 56392

OFF: A horvátországi Hatvanpuszta:  https://goo.gl/maps/5CS5Pg3Vz4m74FJCA

Bosanac Creative Commons License 2023.07.17 0 0 56391

"M6 zsákutca" megoldási lehetősége?

Ha mondjuk csak a személyautókat ráengednék

 

- a magyar oldalon M6-ról az 57118 sz. (Kislippó - Sárok) jó állapotú közútra (3 km)

- csinálnának egy ideiglenes határátkelőt (Schengenen belül vagyunk, kell egyáltalán annak nevezni?)

- a horvát oldalon pedig  felújítanák a meglévő 2 km-es, nagyrészt már burkolt mezőgazdasági utat a főútig

- akkor azok így elérnék a D7/E73 főutat (és persze vissza)

 

= Így létrejönne egy rövid, ~5km hosszú M6-E73 bypass, amire kb. 1-1.5 évig lenne szükség.


Enélkül a Horvátországba tartó autóknak már Babarcnál (Mohácsnál) le kéne jönniük az M6-ról, 17km-t közúton haladva.

 

Én úgy látom, hogy e rövidítésnek a kialakítása szinte csak szándék kérdése lenne mindkét ország részéről.

"Műszaki-gazdasági-politikai" (stb.) szempontokat figyelembe véve szerintetek van erre reális lehetőség?

 

Bosanac Creative Commons License 2023.07.17 0 0 56390

Ez a cikk tavalyi, a 2024-es dátum pedig csak egy ott is szokásos politikusi bullshit.
(Hány éves vagy, királylány…?)

07.05: 
„Az 5c folyosón Beli Manastirtól a magyar határig tartó autópálya-szakasz megépítésére kiírt PÁLYÁZATRA Eszék Koteks és Strabag ajánlatai érkeztek – közölte a Horvát Autópálya (HAC). Folyamatban van az ajánlatok elbírálása és a kivitelező kiválasztása, a szerződés aláírása augusztus folyamán, a munkálatok megkezdése augusztus végén várható. Az öt kilométeres szakaszra elkészült az építési engedély, a munkálatok várhatóan 2025 első felében fejeződnek be.”

 

https://www.index.hr/vijesti/clanak/za-autocestu-od-belog-manastira-do-madjarske-granice-ponude-osijek-koteksa-i-strabaga/2477078.aspx

Előzmény: Gyurma73 (56389)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!