Nyilvánvalóan tele van pontatlansággal, mert közben meg írták a Berettyóújfalut nyugatról elkerülő utat az M35-től. Tehát már itt nem azonos nyomvonalon fog menni a jelenlegi 47-essel. Mert nem gondolnám, hogy az M35 lehajtójától Berettyóújfalu délnyugati részéig, ahova becsatlakozik az elkerülő, azt 2x2 sávosítanák, plusz még az elkerülőt is megépítenék. M jelzésű utak aligha mennek át lakott településeken. Lehet azok a térképrészletek csak azt demonstrálták melyek azok az útszakaszok, amiket fejlesztenek. Szintén érdekes a Debrecen-Nyíregyháza kétsávúsítása. Nem hinném, hogy Újfehértó belterületén is kiszélesítik az utat. Inkább elkerülik majd, gondolom.
>> A 354. sz. és 33. sz. főút összekötésének I. üteme (354. sz. főút – Vezér utca közötti szakasz).
A Vezér utca és a 33. között mintha már meg is lenne az aszfaltburkolat a Domokos Márton úton, nyilván a ThyssenKrupp és a Telekom épületek megközelítése miatt: https://goo.gl/maps/DoZ8N63GxjWg83W97
Az rejtély számomra, hogy a 33-as főút debreceni szakasza és a Nyíl utca kapcsolatán mit akarnak fejleszteni. A nyíl utcát pár éve aszfaltozták le, forgalomirányító lámpákat telepítettek és a leggázabb részt, a Nyíl utca, Hadházi út kereszteződést is jelzőlámpával látták el, besoroló sávokat alakítottak ki. A Nyíl utcát szélesíteni nem lehet, nincs hely.
A berettyóújfalui nyugati elkerülő is oké, az amúgy is az M47 része lenne, hiszen az M35 folytatásaként haladna délre.
354 és a 33-as összekötésének sok értelmét nem látom, hiszen az M35 ott van összekötésként a két út között. Miért kell a másikkal párhuzamosan 2 km-re kiépíteni egy másikat? Talán a Metro miatt, hogy akik a 35-ös úton mennek oda, azoknak ne a kelljen a városon keresztül menni, vagy a 354-esen az M35-ig kerülni. Mondjuk lehet ennél lenne fontosabb projekt. A 35-354-M35-33-as úti szakasz díjmentesen használható jelenleg is.
A kormányhatározatokban a következő fejlesztések szerepelnek:
A 4. sz. főút (R4), Debrecen és Nyíregyháza közötti szakasz négynyomúsításának előkészítése, kiviteli terv készítésével bezárólag. A 4. sz. főút Debrecen, Kassai út fejlesztésének előkészítése, kiviteli terv készítésével bezárólag. A 4. sz. főút Rakovszky utca - Ótemető utcai csomópontjának kapacitásbővítő fejlesztése. A 48. sz. főút, Vámospércsi út kapacitásbővítő fejlesztésének I. üteme, a Hétvezér - Budai Nagy Antal utcai csomópont komplex fejlesztése. A Debrecen, 4814. jelű út, Vágóhíd utcai vasút feletti híd és a kapcsolódó úthálózat fejlesztésének előkészítése, kiviteli terv készítésével bezárólag. Berettyóújfalu nyugati elkerülő előkészítése. Az M4 Törökszentmiklós (nyugat) – Püspökladány – Berettyóújfalu közötti gyorsforgalmi út előkészítése – Karcag elkerülő előkészítése. A 47. sz. főút Berettyóújfalu – Békéscsaba közötti szakasz 2×2 sávos közúti kapcsolat kialakítása [M4 gyorsforgalmi út (Berettyóújfalu) –M44 gyorsforgalmi út (Békéscsaba) M47 A Debrecen, Szoboszlói út – Külsővásártér csomópont fejlesztése. A 33. sz. főút Debrecen, Nyíl utca fejlesztésének előkészítése. A Mandolás utca hiányzó szakaszának megépítése. A 4. számú főút és a 49101. jelű út közötti közúti kapcsolat előkészítése. A Balmazújvárosi út – Füredi út – Csigekert utca – Szabó Lőrinc utca csomópont átépítése. A Debrecen-Józsa északi tehermentesítő út (M35 autópálya – 35. sz. főút között). A 35. sz. főút Debrecen-Józsa – 354. sz. főút közötti szakasz 2×2 sávra történő fejlesztés – a tervezésre biztosítottak van forrás. A 354. sz. és 33. sz. főút összekötésének I. üteme (354. sz. főút – Vezér utca közötti szakasz). A Füredi út – Böszörményi út csomópont fejlesztése. A Kishegyesi út 2×2 sávosra bővítése, különszintű csomóponttal (előkészítés). A Kishegyesi út 2×2 sávosra bővítése, különszintű csomóponttal (megvalósítás).
A debreceni Déli Gazdasági Övezet kapcsán többek között: - két ütemben négysávosítják a debreceni déli elkerülő utat, a 481-es főutat – a tervezésre biztosított a forrás - négysávoisítják a 47-es főutat, illetve a Homokkerti felüljáró és kapcsolódó úthálózat kapacitásbővítése is szerepel a tervek között – a tervezésre biztosított a forrás - megépítik a debreceni keleti elkerülő utat – a tervezésre biztosított a forrás - fejlesztik az ivóvízrendszert, a csapadékvíz-, valamint a szennyvíz-elvezető rendszert - városvédő fásítást végeznek - javítják Debrecen délnyugati városrészének elérhetőségét - kialakítják a környezetvédelmi monitoring rendszert - napelemparkok fejlesztései is szerepel a tervek között - építenek egy logisztikai és konténerterminált, valamint egy NAV-irodaházat és vámudvart - csomópontok építését is tervezik, valamint a vasúti infrastruktúra fejlesztését is
Akkor az M47 mégsem került le végleg a napirendről. (M4 Berettyóújfalu és M44 Békéscsaba között) Már csak a nyomvonal kérdés megint.
Ezt írtam 2023.06.21-én az 56345. bejegyzésben a magyarepitok.hu M4 tudósításáról.
Nézegetve a képeket, csodálkozom, hogy az államtitkárt tájékoztatták-e, hogy:
"A 34,29 kilométer hosszúságú út 25,5 kilométeren új nyomvonalon épül Törökszentmiklós és Kisújszállás között, míg 8,7 kilométeren, a Kisújszállás elkerülőnél a meglévő kétsávos szakasz bővítése történik meg."
Mintha a Törökszentmiklós elkerülő 6 km-es szakaszát "elfelejtették" volna.
A 34,29 kilométer hosszúságú út 17,5kilométeren új nyomvonalon épül ki Törökszentmiklós és Kisújszállás között, míg 8,1 kilométeren Törökszentmiklós elkerülőnél és 8,7 kilométeren, a Kisújszállás elkerülőnél a meglévő kétsávos szakasz bővítése történik meg.
A különbség az, hogy a 25,5 km-t az államtitkár mondta, míg a 17,5 km-t a főépítésvezető.
Az is hülye volt, aki kitalálta ezeket a nyitott kerékpár sávokat olyan utak szélén, amik alapvetően nem így lettek tervezve. Leszűkíti a forgalmi sávot. Nem is lenne nagy baj ha csak személyautók közlekednének. De ahol busz és esetleg még teherforgalom is van, na ott könnyen leugrasztják a bringást a drótszamárról. Én biztos nem érezném magam olyan helyen biztonságban. Meg gondolom még nagyon sokan mások sem, azért bicikliznek továbbra is a járdán. Az a szaggatott vagy folyamatos sárga csík nem sokat véd a bicikliseken. A külön kerékpárutak építését, bővítését viszont teljes mértékben támogatom.Csak ugye vannak helyek, ahol egy külön kerékpárútnak már nincs hely. Akkor jön az ilyen veszélyes szükségmegoldás.
Nálunk van egy ilyen, nem szeretem. Az autók a megengedettnél sokkal gyorsabban mennek, és a nyitott bringasávon térnek ki egymás elől. Közben te meg ott tekersz. Nem az igazi.
Ja és itt is épült egy értelmetlen pár száz méteres semmibe vezető bicikliút, amit inkább parkolónak használnak a helyiek... https://goo.gl/maps/sUYkTJURp4oCmh3t5
2+1 projektben tervezhették és kivitelezték. Szerintem. 1. kerékpárút - Az Öreglak - Buzsák szakasz is érdekes https://goo.gl/maps/v4BBJ9J4SVD5fe1GA 2. közút, somogyvári rész 3. közút, Öreglak
Mellesleg ez a keskeny aszfaltút plusz külön kétirányú kerékpárút keresztmetszet a legnagyobb ostobaság a világon szerintem. Egyetlen szélesebb útpálya, kétoldalt nyitott kerékpársávval mindenkinek jobb lenne, nem?
Félmunkát végeztek:( Somogyvár közig. határáig elkészült az aszfaltozott út. Az öreglaki oldalon nincs változás:( https://goo.gl/maps/auDKQCHQaZZeuYgn8
Két autópályaszakaszt burkolt mezőgazdasági úttal összekötni nem hangzik jól. Ha van nagy forgalom, akkor azért, ha meg nincs, akkor ezért nem érdemes aszfaltozni.
Ez a cikk tavalyi, a 2024-es dátum pedig csak egy ott is szokásos politikusi bullshit. (Hány éves vagy, királylány…?)
07.05: „Az 5c folyosón Beli Manastirtól a magyar határig tartó autópálya-szakasz megépítésére kiírt PÁLYÁZATRA Eszék Koteks és Strabag ajánlatai érkeztek – közölte a Horvát Autópálya (HAC). Folyamatban van az ajánlatok elbírálása és a kivitelező kiválasztása, a szerződés aláírása augusztus folyamán, a munkálatok megkezdése augusztus végén várható. Az öt kilométeres szakaszra elkészült az építési engedély, a munkálatok várhatóan 2025 első felében fejeződnek be.”