Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

e30nick Creative Commons License 2021.10.09 0 0 222835

Hat ezt mar ott bukod, hogy ha kiszeded az orat, akkor ott marad a gomb helyen egy ures lyuk a plexin. Szoval azt is cserelni kellene. A vegen ott vagy, hogy csak meg kell venned egy egesz egyseget. Cserelj oracsoportot, az a legegyszerubb!

Előzmény: zetiii (222834)
zetiii Creative Commons License 2021.10.08 0 0 222834

előző posztomra reagálva, kiszedtem az egységet, de hiába próbálom az órát kivenni, ott tartja a gomb.
Egyszerűen akárhogyan próbálkozom, nem jön le gomb egyik vége sem, és nem láttam semmit, hogy mégis hogyan kéne ezt megtennem.
Valaki tudja erre a választ, hogy ilyenkor mi a helyzet?

 

Előzmény: zetiii (222833)
zetiii Creative Commons License 2021.10.08 0 0 222833

Sziasztok!
Ismét az óracsoportos kérdéssel térnék vissza hozzátok.
A kérdésem az, hogy ha veszek egy külön fordulatszámmérőt akkor csak szét kell szednem az óracsoportot és belepattintanom az óra helyére és már megy is vagy van esetleg más dolog amit át kell alakítanom?

BMW E30i Creative Commons License 2021.10.07 0 0 222832

Nekem rossz uton rangarott. Leállt.

Benzin volt mert úszott a benzinben a gyertya hosszú inditozasnal.

És szikra is volt.

 

M10B18

 

Előzmény: Tzl (222831)
Tzl Creative Commons License 2021.10.07 0 0 222831

Érdekes egybeesés, hogy nekem is most halt meg a beszívott levegőhőmérséklet érzékelőm. A végefelé, mikor már folyamatosan dobálta a hibalámpát, akkor előfordult nálam is többször, hogy egy pillanatra megtorpant, mert teljesen elvette a benzint az ECU.

 

Előzmény: BMW E30i (222829)
e30nick Creative Commons License 2021.10.07 0 0 222830

Az az ellenallas nem sokat szamit, viszont a letort erintkezo eleg szarul hangzik. Lenyeg, hogy megjavult!

Előzmény: BMW E30i (222829)
BMW E30i Creative Commons License 2021.10.07 0 0 222829

Sziasztok.

 

Kb 1,5 hónapja írtam hogy egyik éjszaka random le ált az autó menet közben.

 

Úgy néz ki hogy sikerült még oldani a problémát.

Sokan írtak, segítettek amit  köszönök még egyszer.

De úgy nézki az én sejtem volt azé.

Meg halt benne a légtömegmero.

Az ellenalás el volt égve ami a levegő hőmérsékletét figyeli a ha jól tudom.

Meg belül eggyik kis érintkező le volt törve ami a kara megy rá.

 

Nagy nehezen sikerült bele szerezni egyet.

Mentem vele közel 330 kilométer és nem rántott egyszer sem és nem ált le.

 

e30nick Creative Commons License 2021.10.04 0 0 222828

A vezermuszijat, a vezetogorgot es a feszitogorgot egyben csereled! A gorgokbol ina-t, a szijbol contitechet kell venni, ezek a gyari beszallitok. A szijat szigoruan 40ekm utan cserelni kell! Viszonyleg egyszeru a tortenet, a feszitogorgot kell jol eltalalni, hogy se tul laza, se tul feszes ne legyen. Van a vezerles rogzitesehez egy special tool, de siman meg lehet nelkule csinalni. Sose veszem le a szelepfedelet se, nemhogy a vezermuszij kereket. A vizet viszont le kell engedned, vagy legalabbis levenni belole egy kicsit, de amugy sem art a fagyallo csere a vezermuszijjal egyutt. Ha regi a termosztatod, akkor annak a csereje is most idoszeru. Ha nem csereled egy termosztat tomites akkor is kelleni fog mindenkepp!

 

Kuplungbol sachs a gyari. Ha csereled, akkor komplett szerkezettel, kinyomocsapaggyal egyut! Es ha mar ott jarsz, akkor a fotengely szimmeringet es a lendkerek csapagyat is csereld! Filleres tetelek a munka mennyisegehez viszonyitva. Viszont nagyon kell vigyazni, mert ketfele belso atmerovel keszult a lendkerek csapagy! Valamikor 88 vege fele volt benne a valtas, de az a tuti, amikor a kezedben van! Szivas, ha ugy rakod ossze, hogy az elso kuplungolasnal elkezd kolompolni. Nekem anno szerencsem volt, en nem birtam feltenni a valtot, mert a masik iranyba volt rossz a meret. :D

Előzmény: zetiii (222827)
zetiii Creative Commons License 2021.10.04 0 0 222827

Sziasztok ismét!
Kérdésem az lenne, hogy ékszíjcsere előtt állok mivel az autót nem igazán használták, de nem találtam kimondottan m40b16hoz vezérműszíjat, valaki tudna esetleg küldeni egy linket, hogy mégis melyiket kéne megvennem?

Sok helyen úgy láttam, hogy görgők is voltak hozzá, ez minden esetben kell vagy bőven elég csak maga az ékszíj?

Egy másik kérdésem a kuplungra vonatkozna, ugyanis mint kiderült sosem volt cserélve és ez úgyhiszem érződik is:D valaki tudna valamit mondani, hogy milyet érdemes venni? Ha jól tudom Getrag 240es váltóm van.
Egyébként van valakinek eladó fordulatszámmérős óracsoportja 4hengerhez? - ha esetleg valahol megbújna egy akkor kérlek írj a zetenyrecsei@gmail.com email címre:)

Tzl Creative Commons License 2021.09.21 0 2 222826

Leírom a hőmérős tapasztalataimat, hátha majd később valakinek segítség lesz, ha majd visszaolvassa.

Szóval beraktam a jó hőmérőt a légmennyiségmérőbe, a lefúrt szegecsek helyén két csavarral rögzítettem:

Érdekes, hogy erősebb lett a kocsi. Az gyanús volt, hogy az utóbbi időben mintha gyengébb lenne, de nem voltam benne biztos, és eszembe sem jutott, hogy valami szenzor hiba lenne, mivel max fél éve a MIL lámpás szívásánál százszor átmértem mindent, és akkor jó volt.

De végig gondolva a hőmérő lecsökkent értéke miatt az ECU úgy érezte, hogy forró levegőt szív be a motor, és gondolom ezért vette vissza a teljesítményt, de most újra a régi. :)

 

De ezt tényleg nem értem, hogy egy 200ezres alkatrészt miért kellene eldobni, egy 3000 forintos apróság miatt, miért nem cserélhető gyárilag.

Előzmény: Tzl (222825)
Tzl Creative Commons License 2021.09.20 0 2 222825

Ja, le kellett fúrni szegecs fejét, és simán kijött.

Csak akkor a bent lévő légtömegmérőnek teljesen át kell fúrni a szegecs helyét, és két 3-as csavarral rögzíteni hőmérőt.

De ez már részletkérdés, a lényeg, hogy a jó hőmérőt sikerült kitermelni. :)

Előzmény: Tzl (222824)
Tzl Creative Commons License 2021.09.19 0 1 222824

Sziasztok!

Elhalálozott a hőmérő a légtömegmérőmben. (műszakiaknak: 1224-es hiba, és 100ohm az ellenállása a 2-3kOhm helyett) Van itthon egy kisebb légtömegmérőm, egy 2 literesé, gondoltam átrakom a hőmérőt, de nem tudom kiszedni.

Mindenhol azt írják, hogy nem is lehet, nem szervizelhető, csak egyben cserélni az egész légtömegmérőt, de azt nyilván nem szeretném. :)

Ennek ellenére van már aki megpróbálta, vagy meg is csinálta?

Mutatom, hogy mit látok:

Szétszedtem a légtömegmérőt annyira, hogy eljussak a hőmérőhöz, de az meg sem mozdul.

(ez a légtömegmérő egy bontóban hentergett a földön, azért néz így ki, de a hőmérője jó.) Azt látom, hogy ragasztva van valami sziló szerű anyaggal, de az a két pöcök is el van kalapálva? Azt esetleg le kell köszörülnöm előtte? (A baloldalit már én baszogattam egy fogóval, úgyhogy azok a nyomok attól vannak)

 

Köszi előre is:

Tzl

zetiii Creative Commons License 2021.09.17 0 0 222823

Így igaz, az m40es motorról van szó:)
Ha elhozom az autót, akkor majd megnézem amiket mondtál és még írok ide további segítségért, mert egyelőre zöldfülű vagyok mind az elektronikában, mind magában az e30ban:D

De nagyon köszönöm a segítséget Tzlnek és neked is:)

Előzmény: e30nick (222822)
e30nick Creative Commons License 2021.09.17 0 0 222822

316i, akkor nem a karburatoros 1.8-rol van szo, hanem az injektros 1.6-rol, ugye? Abba siman megy a fordulatszammeros oracsoport. Van elol es hatul "stekkeres" oracsoport, a hatul stekkeres a regebbi es szerintem M40-ben olyan nem is volt. Ha leszeded a muszeregyseg alatti kis burkolatot, ott latszik a stekker, egy fejer kis kocka. Barmilyen benzines oracsoportot berakhatsz a helyre, ha ezt atmutod bele, akkor jol fog merni mindent. Hibas csoportbol atepitheto maga a fordulatszammero is, csak az egy kicsivel nagyobb mutet. Viszont minden oracsoport szar (kontakthiba, illetve tonkremegy az akksi a szervizintervallum szamlaloban), szerintem hasznald egy kicsit az autot mielott nekiall. Igy latni fogod miket kell benne meggyogyitani.

Előzmény: zetiii (222817)
Tzl Creative Commons License 2021.09.16 0 0 222821

Igen, a műszerek külön cserélhetőek, de arra figyelj, hogy a fordulatszámmérőnek nem mindegy, hogy 4 vagy 6 hengeresé.

Asszem kódoló stekkernek hívják, amit cserélni kell, de egyszerűbb, ha már eleve jót veszel.

 

De itt van köztünk Arnold, ő ért a műszerekhez a legjobban, majd ő elmondja még mire figyelj.

Előzmény: zetiii (222817)
Tzl Creative Commons License 2021.09.16 0 0 222820

Egyiket sem!

Nekem aknás garázsban áll, megmérhetsz mindent, amit elérsz alóla, de le nem szedem! :)

Ha ez elég, akkor beszéljünk meg!

Előzmény: ohne lader (222818)
BMW E30i Creative Commons License 2021.09.16 0 0 222819

Én ki tudtam benne cserélni az órát fordulatszám meros órára.

Mért is rendesen. 

Előzmény: zetiii (222817)
ohne lader Creative Commons License 2021.09.15 0 0 222818

Mármint a hátlapot a diffiról, vagy a diffit a kocsiról? D

Előzmény: Tzl (222816)
zetiii Creative Commons License 2021.09.15 0 0 222817

Sziasztok!
Nemrég e30 tulaj lettem, igaz csak egy 316i, de ennek is örülök:D
Bár még nincs nálam, ami egyből feltűnt az az óra a fordulatszámmérő helyett.
Kérdésem az lenne, hogy ki lehet-e cserélni csak az órát az óracsoportból úgy hogy minden más marad?
Ha igen, akkor ugyan itt keresek fordulatszámmérőt.

Tzl Creative Commons License 2021.09.15 0 0 222816

Hali!

Le kell hozzá szedni, vagy a helyén is le tudod mérni?

Előzmény: ohne lader (222815)
ohne lader Creative Commons License 2021.09.14 0 0 222815

Üdv Urak! Volna valakinek kölcsön egy E30 nagyházas diffihátlap Budapesten van környékén? Van nekem is egy tartalék, de persze a világ végén van, és pár méretet le kéne vennem róla.

Köszönöm!

Gyok2 Creative Commons License 2021.09.10 0 0 222814
R100 Creative Commons License 2021.09.06 0 0 222813
Maty. Creative Commons License 2021.08.31 0 1 222812
petrolhead Creative Commons License 2021.08.27 0 1 222811

e30nick Creative Commons License 2021.08.24 0 0 222810

A facebook csoportban irtakat mar kiprobaltad? :)

Előzmény: BMW E30i (222809)
BMW E30i Creative Commons License 2021.08.23 0 0 222809

Sziasztok!

 

Adott egy 1986 os 318i M10B18 L-jet katalizátor nélküli.

2 napja éjszaka random le ált az autó menet közben.

Úgy ált le mintha kulccsal állítottam volna azt le. Nem dadogot és nem volt erőtlen előtte. És utánna ha inditozok akkor csak teker de nem indul el. Szikra van és benzin is van mert benzin szaga van ha sokat inditozok.

Azóta már többször is csinálta.

Én először a légtömeg merore gyanakodtak mert ha mégis be indult és utánna mozgattam a kábel akkor dadogas nélkül le ált.

Kipucoltam a csatlakozót mert oxidos volt.

Most már nem ál le ha mozgatom.

Mentem vele 1 napot. És haza felé gyorsítás közben megint le ált.

Csak üzem melegen alt le idáig.

 Ha rossz úton megyek vele néha el kezd be rángatni a motor.

Valaki találkozott már ilyennel?

 

 

 

 

e30nick Creative Commons License 2021.08.18 0 0 222808

Szerintem nincs olyan es ha jo allapotu a motor, akkor nemigen lenne szukseges merni az olajszintet ket olajcsere kozott. Azt szoktak mondani, hogy amig 1000km-en nem eszik meg egy litert, addig nem kell vele foglalkozni, csak toltogetni. Osszehasonlitas keppen nekem az E46 M54 3000km alatt megeszik egy litert es sirok tole, bar azt mondjak az egy nagyon jo ertek. Az E30 M40-es 10e alatt evett meg fel litert 5w40-bol, general ota ez inkabb csak 2-3 deci.

Előzmény: BMW E30i (222807)
BMW E30i Creative Commons License 2021.08.17 0 0 222807

Olyan kérdésem lenne hogy M10-nek mi a gyári meg adott olaj fogyasztása? 

 

DonIsu Creative Commons License 2021.08.16 0 0 222806

Eladó generátor

(sztem egy csapágyazás ráférne)

Bp-Vác vonalon át is tudom adni.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!