Keresés

Részletes keresés

Macipapaa Creative Commons License 2005.01.15 0 0 173

Gada

 Ha nem az új C2-es Schuberth-ra fáj a fogad (nekem sajna igen:)) )ha jól láttam most a louis-ba 339helytt 'csak' 270 a concept.:)

 

Macipapa

Előzmény: GADA (156)
GADA Creative Commons License 2005.01.15 0 0 172

Hohóóóó, Szia Körte Mama! Jó itt (is) hallani rólad! :))

 

Én sem gondolnám, hogy ez a lábtartó koptatás egy ilyen stílusú motoron, (meg pláne az én megfontolt (beszari - oszd be melyik a szimpatikusabb :)) ) motorozási vérmérsékletemmel kardinális kérdés lenne, csak a varásokról  a motorválasztási periódusban annyira semmi negatívumot nem lehetett megtudni, ez meg logikusnak látszott.

Amúgy a Capo továbbra is megdobogtatja a szívemet, ha meglátom. Na, meg az LC8 :)

 

Gada

KTMSzepy Creative Commons License 2005.01.14 0 0 171

Az én szememben sem a jó fogyasztás a cél (akkor nem motoroznék, illetve nem egy 950-es V2-vel), csak infókkal szolgáltam arról, hogy mennyire változik a fogyasztás a felhasználás jellegétől.

 

A te átlagos használatodat leginkább az én közepes országútimnak saccolnám, úgy gondolom városban a tieddel is meg lehet etetni 9-10l-t. Tudod, abban a városban, amit te egyszerűen csak dugónak hívsz. :)

 

Szepy

Előzmény: Siorac_BlackCB (169)
Petyavara Creative Commons License 2005.01.14 0 0 170

azt mindenki tudja ,hogy a fogyasztása egy motorkerékpárnak, szinte mellékes dolog,még akkor is ha valaki csekély anyagi forrásokkal rendelkezik.

a motorozás öröme feledteti az anyagi (többlet) ráfordításokat is.                               de hát valamiről kell beszélgetni addig,míg megjön a jóidő...:))))

jut eszembe: valakinek tapasztalata BAGSTER-ügyben /már ami a tanktáskát illeti/ van-e? vettem a tankra bőrt ,(mert  nagyon tetszik)de még tanktáskám nincs hozzá.

Siorac_BlackCB Creative Commons License 2005.01.14 0 0 169

Az én szememben a motorozás nem a fogyasztásról szól, de én nem is használom napi szinten. Ellenben nagy igazság, hogy a benzin és a fogyasztás egyébként igen nagy tétel lehet, ha valaki évi 25 e km-t megy. Mellesleg a CB1300 befecsis, és jellemzően 6-7 l/100km, átlagos használat mellett.

 

Nem a fogyasztás a nagy tétel, viszont:

1. Utalhat arra, hogy valami nem pöpec a gépben - ami kihat a teljesítményre is.

 

Ez teljesen így van. Egy barátom tavaly vette meg 99-es R1-esét, amivel alapvetően nagyon elégedett, de rengeteget fogyasztott, 10-12 liter alá nem tudta levinni. Csórikám hordta szervízről szervízre, még Pécsről felbumlizott Pestre a Harmatiékhoz is, de senki nem talált semmit. Utolsó próbálkozásként elkezdett a műszerekre gyanakodni. A legutóbbi (múlt heti) guruláson megkért, hogy nullázzam le én is vele együtt a napi km számlálót. Az első megállásunknál kiderült a turpisság: a CB 38km-t mért, az R1 27-et... ;))))))))))))))))))

Erről ennyit.

 

Siorac

Előzmény: KTMSzepy (168)
KTMSzepy Creative Commons License 2005.01.14 0 0 168

Éves szinten kb. 25e km-t tettem meg a jószággal az első évben. Ez csupán benzinben közel 500e + legalább mégegyszer ennyi "egyéb" költségekben.

Nem a fogyasztás a nagy tétel, viszont:

1. Utalhat arra, hogy valami nem pöpec a gépben - ami kihat a teljesítményre is.

2. Nem mindegy, hogy 250v. 350 km-t tudsz elmenni egy tankkal, különösen egy túramotornál.

 

Szepy

 

Ui: Egyébként közel 150e HUF a különbség éves szinten egy 6 és egy 8 literes fogyasztás között ezzel a futásteljesítménnyel.

 

Előzmény: VaraRider (167)
VaraRider Creative Commons License 2005.01.14 0 0 167

Szepy,

"Nagysebességű utazás (mondjuk német autópályán ;) ) 180-as átlaggal "

Ja, a nagysebességű utazást természetesen mindannyian német autópályára, vagy zárt pályára értettük.... azért is használjuk a "pálya" szót, abba nem lehet belekötni :-)

 

Fogyasztás:

egyébként nem vagyok multimilliomos, de ha a kezét mindenki a szívére teszi, egy majd' 3 millás motornál, ami évente >300k-t amortizálódik, eltankolunk évi 100-150eFt-ot, gumira ruhára stb. költünk xeFt-ot és egyébként is egy költséges hobbi:

 

NEM TÖK MINDEGY AZ AZ ÉVI ~20eFT KÜLÖNBSÉG????

 

Előzmény: KTMSzepy (165)
Jirzsij Creative Commons License 2005.01.14 0 0 166

"a karbis Varák valóban nem a legtakarékosabb V2-ők hírében állnak."

 

Sajnos ez igaz. És az azonos blokkal rendelkező VTR is benyalja a 10 litereket, tehát nem biztos, hogy ez indokolható a nagy súllyal és légellenállással. Talán a van víl lehet az oka :))) Én mégis pont ezt szeretem bene: naaagy motor, naaagy fogyasztás :))))

 

Jirzsij

Előzmény: KTMSzepy (165)
KTMSzepy Creative Commons License 2005.01.14 0 0 165

Bár nem Vara, de a viszonyítás kedvéért:

 

Túra Szlovákiában (90-130 közötti utazó, középtartományban használva a gépet): 5.1-5.2

Túra Magyarországon hasonló tempókkal és társasággal: 5.5-6 (jó a magyar benzin, hogy innák és utána gyújtanának rá a T. MOL vezetők...)

Városi átlag az én "normál" tempómban: 7-7.5

Város, nagyon durván ("minden 15 percre van" üzemmódban :) ) 9-9.5l max

Nagysebességű utazás (mondjuk német autópályán ;) ) 180-as átlaggal 7.5-8.

 

Ezen az egyéni stílus még sokat módosíthat, de a karbis Varák valóban nem a legtakarékosabb V2-ők hírében állnak.

 

Szepy

Előzmény: Jirzsij (163)
Petyavara Creative Commons License 2005.01.14 0 0 164
sziasztok varások! köszönöm szépen mindenkinek a fogyasztási adatokat...kissé le vagyok törve az afrika twin után,bár ezelőtt volt egy gsx1400-em....:((( mit mondjak,az is elég iszákos volt. na majd összeszokom egy kicsit a varával,s minden kiderül. tegnap,elkészültek az újrafényezett idomok,bütykörésztem is úgy este 9-ig a vasat.a gyári kormányt most vittem újra "szinterezni"(persze más színű lesz) felgyorsulnak az események:gyors szervíz,(míg a tankot vissza nem rakom)aztán jöhet avégleges összepakolás.:)))
Jirzsij Creative Commons License 2005.01.14 0 0 163

5.5-6liter??? Nekem ez még sosem sikerült! Igaz, ez tényleg függhet a vezetési stílustól. :)))) Az átlag az nekem is 8, a húzós pedig 10.

 

Igazán nagy csapatban pedig egyszer motoroztam (Citadella), de oda soha többet, köszönöm! Valahogy az volt az érzésem, hogy egy barom miatt bármikor összetörhetem a motort. Szóval ennyit nem ér. Egy olyan csapatban persze más, ahol mindenkit ismerek és vigyázunk egymásra.

 

Az új Vara 6. sebességét picit irigylem :)))

 

 

Jirzsij

Előzmény: VaraRider (162)
VaraRider Creative Commons License 2005.01.13 0 0 162

Fogyasztás:

Hát az SD01-es kényelmesen (nagy csapatban lassan, kb 90km/h) túrázgatva 5.5-6 litert eszik, de ez a ritkább. Vegyes használatban átlagban 7,5-8-ra jön ki. Ez azt jelenti, hogy viszonylag jó tempóban megpróbálsz eljutni a hegyi utakig, ott pedig csapatsz egy jó húzósat. Amikor sietni kell mondjuk autópályán, akkor a 10-et is simán benyeli.

 

Az injektoros kb. 1.5 literrel kevesebbet eszik:

 

Az injektoroson 1-4-ig (majdnem) teljesen ugyanaz a váltófokozatok kiosztása, az 5. egy picit rövidebb, de ugye van még a 6. is.

 

A fogyasztás azért még mindig leginkább az ember jobb kezétől és a vezetési stílusától függ.....:-)

Előzmény: Petyavara (159)
Körte néni Creative Commons License 2005.01.13 0 0 161

Sziasztok Varások! :-)

 

Mivel van egy pár ismerős itt a fórumon, főleg a túraenduró listáról, no és mert az imént olvastam végig a hozzászólásokat, és ha már szóbajött a Capo, akkor belecsacsognék.

 

Gada! A Capo-n nem a középsztender ér le előbb, hanem a lábtartóban lévő 5 cm hosszú koptatócsavar, amit a ksz. miatt tesznek rá. Nekem nincs középsztender a mocin, úgyhogy csak 3 cm a csavarom (és nem csavaróm ;-), így még nem ért le. Biztos valamit rosszul csinálok, igaz a rinyacsíkom így is csak kb. 2 mm. Nem tudom, hogy csinálják, akik lekoptatják a csavart, én már így is úgy érzem, hogy ha még nagyobbat döntök, a fülem fog leérni. :-)

 

Gumi. Az elmúlt tizenezer kilométeren Michelin Anakee-t használtam, és nagyon jó. Nem tudom, hogy meddig fogja bírni, de úgy vettem észre, hogy hidegben is kevésbé csúszik, mint a Tourance.

 

Hori! Te az a Hori vagy, aki ismeri Laccot, akinek egy fekete RSV Milléje van? :-)

 

Nem akarok gagyiolasz-ferdeszemű vitát indítani, de ha már szóbajött, a Caposok meg azt mondják, hogy a Vara a túl "puhány". ;-))) Mielőtt átharapjátok a torkomat (mint a menyét), leszögezem, hogy nem vagyok motor rasszista, csak pótcselekszem, mert hiányzik a gurulás. :-I

 

Körte

Piros Caponord

BIKE-R Creative Commons License 2005.01.13 0 0 160

Üdv!

 

Ha lábujjhegyen közlekedsz, akkor 6 l körül, de inkább 6-7,5 l között.

 

Az alábbi tesztoldalon 7,7 l átlagot irnak a 1999-2002 közötti modellekre:

 

http://users.bart.nl/~stikfort/new_international_site/testrating1999.html
Előzmény: Petyavara (159)
Petyavara Creative Commons License 2005.01.13 0 0 159

üdv varások!

látom mindenkinek dolga akadt......

tud valaki nekem adatokkal szolgálni,hogy pontosan milyen fogyasztást várjak majd az újdonsült ,de még nem injektoros varámtól?

Petyavara Creative Commons License 2005.01.11 0 0 158

ez tény,veszélyes sport,sajnálatos....:(

 

más: mizujs Hori barátom ? te itt?

Előzmény: Hori750 (157)
Hori750 Creative Commons License 2005.01.11 0 0 157

Nagyon szomorú hír!:-((((((

http://www9.online.rtlklub.hu/dakar/

GADA Creative Commons License 2005.01.11 0 0 156

"nem akarok senkit nagy nakedre rábeszélni, főleg nem a Varadero klubban...;)) "

 

Pedig tiszteletreméltóan hősies - ámde hiábavaló - kísérlet lenne. Már csak a sok lúd, meg a disznó miatt is :)))

 

Persze a sisakos segítséget köszi! 80+ pénzért (amennyiért egy Schubeth-et mérnek) elég nagy rizikó kiporbálás nélkül.

De jövő héten síelésbe menet jól bemegyek a Louis-ba körülszaglászni.

 

Gada

Előzmény: Siorac_BlackCB (155)
Siorac_BlackCB Creative Commons License 2005.01.11 0 0 155

:) Kicsit elkanyarodtunk a témától. Én a bukó ügyben próbáltam segíteni (de Jirzsij a genyó eltérített:)), nem akarok senkit nagy nakedre rábeszélni, főleg nem a Varadero klubban...;)) Mellesleg a nagy naked tényleg nem való 6-700 km-es túrákra (bár idén tervezem, hogy le kéne menni az Adriára), én is jobbára a Mecsekben használom.:)

A főlényeg, hogy nem árt a bukót kipróbálni, mielőtt megveszed. 

 

Siorac 

Előzmény: GADA (154)
GADA Creative Commons License 2005.01.11 0 0 154

Minden tiszteletem a szélvédelem nélküli nagyvasakon száguldozóké, de ez az első motorom amin van, és pont ezért (többek között). Persze, tetszenek a nagy naked-ek, de valahogy nem vágyom már rá, hogy mondjuk napi 6-700km birkózás után hullafáradtan érkezzek. A KTM-mel olyan jó volt az a machos feeling, de elmúlt.

 

Gada

Előzmény: Siorac_BlackCB (153)
Siorac_BlackCB Creative Commons License 2005.01.11 0 0 153

És kérjen kölcsön egy naked bike-ot is?

 

Hááát, ha elég tökös hozzá, hogy kibújjon a 2 négyzetméteres műanyag mögül, akkor igen... ;)))

 

Siorac

Előzmény: Jirzsij (152)
Jirzsij Creative Commons License 2005.01.11 0 0 152

"A motorosbolt nagyon rendes volt velem, megengedték, hogy vásárlás előtt kipróbáljam, hiszen a boltban hiába kényelmes... Ha lehetőséged van rá, akkor te is próbáld ki élesben."

 

És kérjen kölcsön egy naked bike-ot is? Tudod, Varaderon nem jönnek elő a sisak hibái :))))

 

 

Jirzsij

Előzmény: Siorac_BlackCB (151)
Siorac_BlackCB Creative Commons License 2005.01.11 0 0 151

Gada, a bukó témába belekontárkodnék. Az én gépem naked, a szélvédelem csírája sincs rajta, így a menetszelet hiánytalanul élvezhetem. :)) Tavaly nyáron cseréltem bukót, mert problémát okozott, hogy nagy sebességnél a menetszél a fejemet "csavargatta", a bukósisak nem volt stabil. Egy olyat vettem helyette, ami önmagában áramvonalasított, tehát a bukó külső héja olyan kialakítású, hogy nagy sebességnél stabilizálja a motoros fejét. Nagyon jól működik, sokkal biztonságosabb vele közlekedni, és nem mellékesen halkabb. 

A motorosbolt nagyon rendes volt velem, megengedték, hogy vásárlás előtt kipróbáljam, hiszen a boltban hiába kényelmes... Ha lehetőséged van rá, akkor te is próbáld ki élesben.

 

Siorac  

Előzmény: GADA (150)
GADA Creative Commons License 2005.01.11 0 0 150

A Motorbike-ra sosem írtam, hanem a Túra-motorost olvasgatom, ahol Te is ott vagy. Szerintem. Meg a Kontrát. Meg a GAU-t. Ja, és a Yahoo Túraendúrót. :) De azért mostanság itt érzem magam otthon.

Szóval, szimultán az van, mivel itthon nem igazán lehet motoros témákról beszélgetni. Habár a fiaim már erősen fertőzöttek.

 

Amúgy én is a Schuberth-re gondolok, de annyi pénzem most nincs. Asszonyt kellene felruházni tavaszra.

 

Gada

Előzmény: Varapapa (149)
Varapapa Creative Commons License 2005.01.11 0 0 149

Halihó Gada!

 

Úgy látom szimultánt játszol a Motorbike topikkal, de vettem a lapot :)

 

Én Schuberth párti vagyok, de az összehasonlítgatás sántít, mert előtte (28 éve!) kiskőrösi bilim volt, ahoz képest ez egy kicsit jobb!  :))

 

 

GADA Creative Commons License 2005.01.11 0 0 148

Na, pont ezért akarnám kipróbálni, mielőtt megveszem. Az is lehet, hogy csak egy csendesebb sisak kellene mostani Nitro-nál.

 

Apropó Tata. Azért arra is vannak gyönyörű utak! Szoktam arra futni. Évente egyszer a Tata-Vértestolna-Gyermely-Zsámbék-Budakeszi útvonalon, és mindig arra gondolok, hogy erre visszajövök motorozni.

 

Gada

Előzmény: VaraRider (139)
GADA Creative Commons License 2005.01.11 0 0 147

Ez a gömbpörgetés tetszik, úgy érzem igen hasonszőrűek vagyunk. (bár ez minden motorossal így lehet) Azért az asszonyok összeengedésével óvatrosan, nehogy úgy járjunk, mint a reklámban: "Na, akkor gondolkodjunk!" Aztán még a végén együtt kiokoskodnak valamit. :)

Bár engem volt már hogy a zasszony zavart el hosszabb túrára, mondván akkor nem vagyok hülye. Ebben lehet is valami. Lehet, hogy tudatos? ;) Az biztos, hogy túra előtt pár nappal már kenyérre lehet kenni, és fátvágni a hátamon. Na, meg a diplomáciai szakaszban, amikor itthon eladom a túrát. Már ott tartunk, hogy ha feltűnően jól viselkedek, kapom is a kérdést, hogy mit tervezek már megint. :)))

 

Gada

Előzmény: Jirzsij (129)
Varapapa Creative Commons License 2005.01.10 0 0 146

VaraRider!

 

Most jut eszembe, hogy néhány sorral lejjebb nem úgy tűnt, hogy hidegben nem használod, ezért nem kell a markolatfűtés.

 

Vagy nálad 2-3 fokban 220-al menni a pályán, az nem hideg?

 

Úristen, kik közé keveredtem?

 

 

Varapapa Creative Commons License 2005.01.10 0 0 145

Köszi a kimerítő választ!

 

Most, hogy megnéztem ezt a 300 € ajánlatot, a gutaütés kezdett kerülgetni.

Én a 3 Givi dobozra meg a középsztenderre olyan szép összeget fizettem ki, hogy meg sem merem írni, mert ha az asszony meglátja, akkor mehetek világgá.

 

Persze ha a Varával teszem.... lehet, hogy mégis megmondom neki :)

 

Jó éjt!

VaraRider Creative Commons License 2005.01.10 0 0 144

 

 

Van egy több állású kapcsolója, amellyel szabályozni tudod a teljesítményét.

"Hivatalosan" közvetlenül az akksira (áramszálra) kell kötni, így fenáll a veszélye, hogy bekapcsolva marad v. a parkolóban valaki szórakozásból bekapcsolja.

Eldöntheted, ha akarod máshová, egy kapcsolt körre is mehet; kb. 30-50watt teljesítményűek, azaz ~3-4 amper lesz az áramerősséged.

Nekem ezen a Varán még nincs, nem sokat járok vele hidegben

 

Előzmény: Varapapa (142)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!