Hohóóóó, Szia Körte Mama! Jó itt (is) hallani rólad! :))
Én sem gondolnám, hogy ez a lábtartó koptatás egy ilyen stílusú motoron, (meg pláne az én megfontolt (beszari - oszd be melyik a szimpatikusabb :)) ) motorozási vérmérsékletemmel kardinális kérdés lenne, csak a varásokról a motorválasztási periódusban annyira semmi negatívumot nem lehetett megtudni, ez meg logikusnak látszott.
Amúgy a Capo továbbra is megdobogtatja a szívemet, ha meglátom. Na, meg az LC8 :)
Az én szememben sem a jó fogyasztás a cél (akkor nem motoroznék, illetve nem egy 950-es V2-vel), csak infókkal szolgáltam arról, hogy mennyire változik a fogyasztás a felhasználás jellegétől.
A te átlagos használatodat leginkább az én közepes országútimnak saccolnám, úgy gondolom városban a tieddel is meg lehet etetni 9-10l-t. Tudod, abban a városban, amit te egyszerűen csak dugónak hívsz. :)
azt mindenki tudja ,hogy a fogyasztása egy motorkerékpárnak, szinte mellékes dolog,még akkor is ha valaki csekély anyagi forrásokkal rendelkezik.
a motorozás öröme feledteti az anyagi (többlet) ráfordításokat is. de hát valamiről kell beszélgetni addig,míg megjön a jóidő...:))))
jut eszembe: valakinek tapasztalata BAGSTER-ügyben /már ami a tanktáskát illeti/ van-e? vettem a tankra bőrt ,(mert nagyon tetszik)de még tanktáskám nincs hozzá.
Az én szememben a motorozás nem a fogyasztásról szól, de én nem is használom napi szinten. Ellenben nagy igazság, hogy a benzin és a fogyasztás egyébként igen nagy tétel lehet, ha valaki évi 25 e km-t megy. Mellesleg a CB1300 befecsis, és jellemzően 6-7 l/100km, átlagos használat mellett.
Nem a fogyasztás a nagy tétel, viszont:
1. Utalhat arra, hogy valami nem pöpec a gépben - ami kihat a teljesítményre is.
Ez teljesen így van. Egy barátom tavaly vette meg 99-es R1-esét, amivel alapvetően nagyon elégedett, de rengeteget fogyasztott, 10-12 liter alá nem tudta levinni. Csórikám hordta szervízről szervízre, még Pécsről felbumlizott Pestre a Harmatiékhoz is, de senki nem talált semmit. Utolsó próbálkozásként elkezdett a műszerekre gyanakodni. A legutóbbi (múlt heti) guruláson megkért, hogy nullázzam le én is vele együtt a napi km számlálót. Az első megállásunknál kiderült a turpisság: a CB 38km-t mért, az R1 27-et... ;))))))))))))))))))
"Nagysebességű utazás (mondjuk német autópályán ;) ) 180-as átlaggal "
Ja, a nagysebességű utazást természetesen mindannyian német autópályára, vagy zárt pályára értettük.... azért is használjuk a "pálya" szót, abba nem lehet belekötni :-)
Fogyasztás:
egyébként nem vagyok multimilliomos, de ha a kezét mindenki a szívére teszi, egy majd' 3 millás motornál, ami évente >300k-t amortizálódik, eltankolunk évi 100-150eFt-ot, gumira ruhára stb. költünk xeFt-ot és egyébként is egy költséges hobbi:
"a karbis Varák valóban nem a legtakarékosabb V2-ők hírében állnak."
Sajnos ez igaz. És az azonos blokkal rendelkező VTR is benyalja a 10 litereket, tehát nem biztos, hogy ez indokolható a nagy súllyal és légellenállással. Talán a van víl lehet az oka :))) Én mégis pont ezt szeretem bene: naaagy motor, naaagy fogyasztás :))))
sziasztok varások!
köszönöm szépen mindenkinek a fogyasztási adatokat...kissé le vagyok törve az afrika twin után,bár ezelőtt volt egy gsx1400-em....:((( mit mondjak,az is elég iszákos volt. na majd összeszokom egy kicsit a varával,s minden kiderül.
tegnap,elkészültek az újrafényezett idomok,bütykörésztem is úgy este 9-ig a vasat.a gyári kormányt most vittem újra "szinterezni"(persze más színű lesz)
felgyorsulnak az események:gyors szervíz,(míg a tankot vissza nem rakom)aztán jöhet avégleges összepakolás.:)))
5.5-6liter??? Nekem ez még sosem sikerült! Igaz, ez tényleg függhet a vezetési stílustól. :)))) Az átlag az nekem is 8, a húzós pedig 10.
Igazán nagy csapatban pedig egyszer motoroztam (Citadella), de oda soha többet, köszönöm! Valahogy az volt az érzésem, hogy egy barom miatt bármikor összetörhetem a motort. Szóval ennyit nem ér. Egy olyan csapatban persze más, ahol mindenkit ismerek és vigyázunk egymásra.
Hát az SD01-es kényelmesen (nagy csapatban lassan, kb 90km/h) túrázgatva 5.5-6 litert eszik, de ez a ritkább. Vegyes használatban átlagban 7,5-8-ra jön ki. Ez azt jelenti, hogy viszonylag jó tempóban megpróbálsz eljutni a hegyi utakig, ott pedig csapatsz egy jó húzósat. Amikor sietni kell mondjuk autópályán, akkor a 10-et is simán benyeli.
Az injektoros kb. 1.5 literrel kevesebbet eszik:
Az injektoroson 1-4-ig (majdnem) teljesen ugyanaz a váltófokozatok kiosztása, az 5. egy picit rövidebb, de ugye van még a 6. is.
A fogyasztás azért még mindig leginkább az ember jobb kezétől és a vezetési stílusától függ.....:-)
Mivel van egy pár ismerős itt a fórumon, főleg a túraenduró listáról, no és mert az imént olvastam végig a hozzászólásokat, és ha már szóbajött a Capo, akkor belecsacsognék.
Gada! A Capo-n nem a középsztender ér le előbb, hanem a lábtartóban lévő 5 cm hosszú koptatócsavar, amit a ksz. miatt tesznek rá. Nekem nincs középsztender a mocin, úgyhogy csak 3 cm a csavarom (és nem csavaróm ;-), így még nem ért le. Biztos valamit rosszul csinálok, igaz a rinyacsíkom így is csak kb. 2 mm. Nem tudom, hogy csinálják, akik lekoptatják a csavart, én már így is úgy érzem, hogy ha még nagyobbat döntök, a fülem fog leérni. :-)
Gumi. Az elmúlt tizenezer kilométeren Michelin Anakee-t használtam, és nagyon jó. Nem tudom, hogy meddig fogja bírni, de úgy vettem észre, hogy hidegben is kevésbé csúszik, mint a Tourance.
Hori! Te az a Hori vagy, aki ismeri Laccot, akinek egy fekete RSV Milléje van? :-)
Nem akarok gagyiolasz-ferdeszemű vitát indítani, de ha már szóbajött, a Caposok meg azt mondják, hogy a Vara a túl "puhány". ;-))) Mielőtt átharapjátok a torkomat (mint a menyét), leszögezem, hogy nem vagyok motor rasszista, csak pótcselekszem, mert hiányzik a gurulás. :-I
:) Kicsit elkanyarodtunk a témától. Én a bukó ügyben próbáltam segíteni (de Jirzsij a genyó eltérített:)), nem akarok senkit nagy nakedre rábeszélni, főleg nem a Varadero klubban...;)) Mellesleg a nagy naked tényleg nem való 6-700 km-es túrákra (bár idén tervezem, hogy le kéne menni az Adriára), én is jobbára a Mecsekben használom.:)
A főlényeg, hogy nem árt a bukót kipróbálni, mielőtt megveszed.
Minden tiszteletem a szélvédelem nélküli nagyvasakon száguldozóké, de ez az első motorom amin van, és pont ezért (többek között). Persze, tetszenek a nagy naked-ek, de valahogy nem vágyom már rá, hogy mondjuk napi 6-700km birkózás után hullafáradtan érkezzek. A KTM-mel olyan jó volt az a machos feeling, de elmúlt.
"A motorosbolt nagyon rendes volt velem, megengedték, hogy vásárlás előtt kipróbáljam, hiszen a boltban hiába kényelmes... Ha lehetőséged van rá, akkor te is próbáld ki élesben."
És kérjen kölcsön egy naked bike-ot is? Tudod, Varaderon nem jönnek elő a sisak hibái :))))
Gada, a bukó témába belekontárkodnék. Az én gépem naked, a szélvédelem csírája sincs rajta, így a menetszelet hiánytalanul élvezhetem. :)) Tavaly nyáron cseréltem bukót, mert problémát okozott, hogy nagy sebességnél a menetszél a fejemet "csavargatta", a bukósisak nem volt stabil. Egy olyat vettem helyette, ami önmagában áramvonalasított, tehát a bukó külső héja olyan kialakítású, hogy nagy sebességnél stabilizálja a motoros fejét. Nagyon jól működik, sokkal biztonságosabb vele közlekedni, és nem mellékesen halkabb.
A motorosbolt nagyon rendes volt velem, megengedték, hogy vásárlás előtt kipróbáljam, hiszen a boltban hiába kényelmes... Ha lehetőséged van rá, akkor te is próbáld ki élesben.
A Motorbike-ra sosem írtam, hanem a Túra-motorost olvasgatom, ahol Te is ott vagy. Szerintem. Meg a Kontrát. Meg a GAU-t. Ja, és a Yahoo Túraendúrót. :) De azért mostanság itt érzem magam otthon.
Szóval, szimultán az van, mivel itthon nem igazán lehet motoros témákról beszélgetni. Habár a fiaim már erősen fertőzöttek.
Amúgy én is a Schuberth-re gondolok, de annyi pénzem most nincs. Asszonyt kellene felruházni tavaszra.
Na, pont ezért akarnám kipróbálni, mielőtt megveszem. Az is lehet, hogy csak egy csendesebb sisak kellene mostani Nitro-nál.
Apropó Tata. Azért arra is vannak gyönyörű utak! Szoktam arra futni. Évente egyszer a Tata-Vértestolna-Gyermely-Zsámbék-Budakeszi útvonalon, és mindig arra gondolok, hogy erre visszajövök motorozni.
Ez a gömbpörgetés tetszik, úgy érzem igen hasonszőrűek vagyunk. (bár ez minden motorossal így lehet) Azért az asszonyok összeengedésével óvatrosan, nehogy úgy járjunk, mint a reklámban: "Na, akkor gondolkodjunk!" Aztán még a végén együtt kiokoskodnak valamit. :)
Bár engem volt már hogy a zasszony zavart el hosszabb túrára, mondván akkor nem vagyok hülye. Ebben lehet is valami. Lehet, hogy tudatos? ;) Az biztos, hogy túra előtt pár nappal már kenyérre lehet kenni, és fátvágni a hátamon. Na, meg a diplomáciai szakaszban, amikor itthon eladom a túrát. Már ott tartunk, hogy ha feltűnően jól viselkedek, kapom is a kérdést, hogy mit tervezek már megint. :)))
Most, hogy megnéztem ezt a 300 € ajánlatot, a gutaütés kezdett kerülgetni.
Én a 3 Givi dobozra meg a középsztenderre olyan szép összeget fizettem ki, hogy meg sem merem írni, mert ha az asszony meglátja, akkor mehetek világgá.
Persze ha a Varával teszem.... lehet, hogy mégis megmondom neki :)
Van egy több állású kapcsolója, amellyel szabályozni tudod a teljesítményét.
"Hivatalosan" közvetlenül az akksira (áramszálra) kell kötni, így fenáll a veszélye, hogy bekapcsolva marad v. a parkolóban valaki szórakozásból bekapcsolja.
Eldöntheted, ha akarod máshová, egy kapcsolt körre is mehet; kb. 30-50watt teljesítményűek, azaz ~3-4 amper lesz az áramerősséged.
Nekem ezen a Varán még nincs, nem sokat járok vele hidegben