Sziasztok! Van 1 Brigs & Station Sprint LX 40 kapagépem és nem reagál a gázkar elmozdulására csak állandó fordulaton üzemel, pedig a bowden húz egy kart amin van egy rugó de a rugó másik oldalán lévő kart már nem húzza a rugó, (lehet hogy ki van nyúlva a rugó?) Vagy szerintetek mi lehet a baja miért nem lehet rajta állítani a fordulatszámot? Jah és nincs a porlasztóján állítócsavar amivel lehetne szabályozni a fordulatszámot. A segítségeket előre is köszönöm!!!
hát biz meg lett a bi-bi amiért nem indult a 25éves briggs motoros szörnyeteg! a lenditő kereket (gyújtás) nem ütöttem fel rendesen a tengelyre és elnyirta az éket. elfordult és persze, hogy nem akkor volt szikra amikor kellett volna... ja és csináltam öninditót a motorra. annyit rángattam, hogy izomlázam lett :-) levettem a levegő terelő burkolatot a berántó szerkezettel együtt. a tengelyre ráhúztam egy 23-as crowa fejet, abba négyszögletesre reszelt fejű csavar, azt meg a fúrógépbe. :-)
Kedves Fórumozók! Szeretnék segítséget kérni tőletek! Az elmúlt évben darabokra szakadt a hajtókar a Tecumseh (FIAT) álló motoros 173 ccm-es gépemben. Így nem tudom hogyan szereljem össze az új alkatrészekkel,mivel nem egyöntetű tanácsokat kaptam.A dugattyú is és a hajtókar is asszimetrikus, eltolt dugattyúszem ill, ferdén hasított hajtókar. Köszönöm előre is a hozzáértő segítséget, aki tud fotóval v rajzzal. Jó tavaszi időt mindenkinek!
Jo napot! A tűszelep ami ,,felragad,, a karburátor teknöjében van ahol az úszoka is taqlálható. ahogy a teknő megtelik benzinnel az úszóka felemelkedik és a tüsdzelepet felnyomja ezáltal ez becsuk. ha csökken a szint a teknőben az úszóka süllyed a tüszelep kinyit igy a teknö megtelik benzinnel. de ha koszos a benzin akkor ez beragadhat vagy nyitott álapotban vagy bezárva. ez benzinszürővel oldható meg. a karburátort két csavarral lehet beálitani. az elsö a benzin levegő keverék beálitására szolgál. alapjáraton kell beálitani. elöször egészen becsavarni utána nagyon óvatosan kitekerni és figyelni a motorfordulatot kitekeréskor a fordulat elöször növekszik majd tovább tekerve csökken a fordulat. ez a csavar akkor van jol beálitva amikor a legnagyobb a fordulat de persze alapjáraton. ezutánn be lehet álitani a minimális fordulatot a másik csavarral.
Gondoltam ebben a nem túl fényes időben kicsit kipucolom a nemrég szerzett Robi-55-ömet, többek között a porlasztóját is, mert nem muzsikált valami fényesen, valószínűleg a porlasztó beállítása sem volt a tökély. Szóval alaposan szétszedtem, kipucoltam, viszont most kérdés, hogy melyik állító csavart hogyan kell beállítani, hogy jól menjen? Van ugye az üresjárati fúvóka, amit lehet ugyan csavarni, de gondolom ezt teljesen betekerem és hagyom. Az üresjárati tűszelepet hogyan kell beállítani? Ha teljesen betekertem, akkor mennyire kell visszatekerni kb, és hogyan ellenőrzöm, hogy jó-e? Az üresjárati állítócsavart gondolom csak ezek után érdemes piszkálni, hogy szépen járjon alapjáraton. Milyen egyéb állítási lehetőség van a porlasztón?
Szétszedés előtt azt is játszotta, hogy beindult, viszont gázadásra vagy nem reagált, vagy lefulladt. Ennek mi lehetett az oka? Remélem elmúlt, de azért érdekelne. A porlasztó alján van a főfúvóka, de van még alul egy tűszelep is. Annak mi a szerepe? Írtak itt olyat, hogy "a tűszelep felragadt", erre a tűszelepre gondoltak?
Szia! Már régebben itt ádáz vita ment az olajokról. Az én fűnyíróm gépkönyve (MTD 51 BC-5 Briggs 5 le motor) megengedi a SAE 30 és a 15w-40 olajat. A régebbi fűnyírómat (amit sajnos elloptak) 8 évig üzemeltettem 15w-40 és 20w-50 olajjal, és nem füstölt semmi baja sem volt pedig nyári forróságban kapta az ívet 3600 nm telken gazban. (Az egy MTD NC 51 3,5 Le Briggs motor volt.) Szerintem ne parázd túl, 15w-40 olaj is jó bele. Hozzáteszem, hogy magasabb a teljesítmény szintjük is nem sj, hanem sl. A cserére ügyelni kell, szerintem túlzás a Briggs olaj 50 üóra ajánlása is. (Én egy szezon alatt, ami kb. 10 alkalom, alkalmanként 4 óra hossza, kétszer cseréltem az olajat, mivel extrém helyzet is előfordult.)
A viszkozitásba meg a teljesítmény szintbe nincs külömbség,de az adalékolásban van.Briggs olaj a legjobb,mert gyári (tehát bele való!)vagy még a MOL 4-t GARDEN,mert azt is lehet bele tenni(BRIGGS TESZTEN ÁTMENT).
Én autóba való olajat nem tennék bele,hiába a megeggyező viszkozitás,teljesítményszint.
Vettem egy Briggs motorolajat 4 ütemű Briggs 675 Quantum rotációs kapámhoz. Az olaj SAE 10W30. API minősítése SJ/CD
Kérdésem az lenne hagy ha én veszek egy SAE 10W30-as ugyanilyen(SJ/CD) minősítéssel ellátott más márkájú olajat nem briggset akkor az ugyanúgy jó lesz a kapába vagy nem? Például ha van autóba vásárolt ugyanilyen SAE10W30-API SJ/CD olajam akkor ezt is használhatom a kapába? Vagy még mindig van különbség köztük? Ha igen akkor mi?
Elvileg a motor 'olajtartájában' (hengertalpnak is lehet hívni) van egy kis csavar, amit simán ki kell csavarni.
Lehet négyszögletes belsős is, és külsős is; a külsőre asszem' csak egy 13 -as villáskulcs kell, a belsőhöz már célszerű célszerszámot használni, sokszor a gyertyakulcs hosszú vége ilyen.
ismét lenne egy kérdésem KF-04 es briggs motoros kapával kapcsolatosan. szétszedtem a motorját. meggyűrűztem, kicseréltem a szimmeringeket, a gyertyát, a tömitéseket. a szelephézagokat beállitottam 0,2mm-re. az előgyújtást pedig 0,3mm-re (mármint a gyújtótekercs vasmagjának és a forgó mágnesnek a távolságát). kapott benzint és a robbanás után a karburátor felé nyomja a füstöt a kis dög. nem indul be és amikor próbálom berántani akkorát ránt a kezemen, hogy csak na. na akkor most marha nagy az előgyújtásom vagy mi van? a vezérlést nem lehet rosszul összerakni mert meg van jelölve mind a két vezérmű fogaskerék. a gyújtás mágnese ill. a ventilátor meg ékes. azt sem lehet elforgatni...
Egy időseb gépnél valahogy én sem foglalkoznék vele , de ez új és garanciális . Már meg érdeklődtem ezt a szakembertől , az hogy a hajtóműben, és a motorban olaj legyen az én dolgom. Való színű nem Hikomol volt benne ezért lett ilyen petyes. Vagy fogalmam sincs már. Megtudná mondani valaki milyet kel önteni bele ?MTD205ös gép
Jó estét. Én akárhova megyek a rex maxihoz alkatrészt venni ( ami igazán ritkaság :D) Elmondom hogy a gép motorja a Régi Robi 151eshez hasonlít és kézi kuplung van rajta akkor mindenki azt mondja hogy Rex maxi. Pontosan én is úgy tudom hogy 153 cm3-is.
Volna egy kérdésem hozzátok , meg köszönném a választ. Öntöttem egy kevés olajat a rotációs kapa hajtóművébe , hogy a szint a csavarig legyen. Hykomol 80,90est. Újból megnéztem , és az olaj fehér pettyes lett. Akit felhívtam szerelőt a szakműhelyben azt mondta ez való bele ha kevés a szint , mivel még ez garanciális. Szerintetek lehet vele így dolgozni ?