Ha az autót valóban "Longlife" (30 ezres) szervízciklusra állították be a nullszervíznél akkor egyértelműen VW 506 01 jóváhagyású motorolajra van szükséged (ami ennél a motornál helyettesíthető az ún. Longlife III VW 507 00 jóváhagyású olajjal). Mivel - a gyártótól függetlenül - VW 506 01 jóváhagyású motorolaj csak SAE 0W-30-as, a VW 507 00 jóváhagyású motorolaj pedig csak 5W-30-as viszkozitási osztályban létezik, az utántöltésre 5W-40-es olajat adó szervíz egyértelműen hibázott.
Szerencsére a VW konszern ezeknél a motoroknál egy alkalommal megengedi az 505 01-es jóváhagyású motorolaj utántöltését a 30 ezres szervízciklus elvesztése nélkül.
A Róna utcai üzletben ajánlott SLX Longlife II nem azért jó ehhez a motorhoz mert a Castrol gyártja, hanem azért mert rendelkezik az ominózus VW 506 01 jóváhagyással. Az autóhoz értelemszerűen használhatsz más gyártmányú VW 506 01 jóváhagyású motorolajakat is sőt ezeket a minőségromlás legkisebb kockázata nélkül akár keverheted is egymással.
a típushoz szóló gyári ajánlás egész éves használatra 0W-s és 5W-s olajokat tartalmaz. Ha a motor már komolyabban csipegeti az olajat(?), akkor érdemesebb egy 10W-40-es olajat választani.
a Yaris esetében az 5W-40-es és az 5W-30-as olajok összekeverésének - persze feltéve ha mindkettő ACEA A3/B3(B4) minősítésű - semmi akadálya sincs. Szvsz a gyakori városi használathoz jobban illene önmagában az 5W-30-as (vagy akár egy 0W-30-as) olaj, de ez a kis malőr nem okoz semmilyen problémát.
Véleményedet szeretném kérni, hogy milyen olajat hasznljak a nemrégiben vásárolt 87-es (állítólag 72000km futott) 1.1-es benzines Fiestámba? A régi tulaja Mobil1 15W-40 -et használt. Csereciklus év vagy km, ugyanis főleg városban használom, valamint jó volna tudni mindezt a sebesség váltóra is.
Üdv SLX! 1.3 - as WR+-ba miért ajánlják a gyáriak olyan nagyon a 10W-30 olajat? Van-e ennek - konkrét ajánlás nélkül - valami megszívlelendő értelme? Én 10W-40 Mobil SuperS használok, 100% városban, 25 percnél ritkán megy többet az autó...csak ha nagy dugó van. Köszönöm!!!!
2002-es 1.2 16V 75LE ecotec corsába milyen olajat javasolsz? Míg garis volt 5w-40-et töltöttek bele papír szerint, itthon 10w-40-es van az nem túl vastag neki? És javasolt-e a 30ezres olajcsere intervallumot rövidíteni, vagy nincs értelme? Előre is köszönöm válaszod
Persze, és Jockey Ewing is MOL Carrier-t használt! Erre is van bizonyítékod, hisz láttad, hogy a TV-ben ő reklámozta!
Kiss-ék, ha neked ez nem is tettszik, bizony MOTUL 300 V LE MANS-t használtak. Különben volt szerencsém jelen lenni, mikor megérkezett egy zsír új Subaru WRC motor és a kisérő bilétáján többek közt ez szerepelt, motorolaj: CSAK MOTUL 300V LE MANS!!! /arra már nem emlékszem hány felkiáltójel volt/
A Skoda Superbem (1.9 PDTi, 74 Kw) 6 hónapos és a szervíz szerint Shell Helix Diesel Plus 5W-40 olajjal van feltöltve és átvételkor is ugyan ilyen olajból adtak 1 litert utántöltés céljából.
Az autó 7.000 km-t futott eddig és 1 liter olajat kellett utántölteni, ezért vettem 1 új flakonnal 6.000.-Ft-ért. Csak most vettem észre, hogy ez az olaj (tehát a motorban lévő is)a VW 505.01 normának felel meg, így nem tudja a 30.000-es csere periódust, amire pedig a motor be van állítva.
Más topikon már tárgyaltuk a dolgot, ahol is a Castrol SLX Longlife II. 0W-30 olajat javasolták.
Pénteken bementem 1 Castrol szakkereskedő kft-hez (Bp.XIV: Róna u.), ahol egy mérnökkel egyeztetve a fenti olaj használatát megerősítették, arra való hivatkozással, hogy a PDTi motorok fejlesztésében a Castrol vett részt és így csak ez az olaj tartalmaz megfelelő adalékokat a motor számára.
Kérdés. Egyetértesz- e a fentiekkel? Ha igen, akkor hogyan lehetséges, hogy a különböző márkaszervízek eltérő márkájú olajakat használnak ehhez a típushoz?Egyetértesz-e azzal a fenti kereskedő által tett javaslattal, hogy lehetőleg azonnal cseréljem le az eddig használt Shell olajat Castrol-ra?
Véletlenül 5w-40-es olajat rendeltem 5w30-as helyett, yarisba beletehetem úgy hogy 1l 5w30-as (mert az van) és 2l 5w40-es. Milyen hátrányai lehetnek ha összekeverem az olajat? 1.0 yarisról van szó, sok városi használattal.
Ezzel nekem is gondom van. A szerelőmnek is és az autósboltba is (ahová járok) állítólag a Castrol szállít közvetlenül és a TXT Softec Plus 5.700-ba kerül mindkét helyen (/liter), míg már arról is olvastam, hogy egyes helyeken 1.800-ba kerül ugyanez az olaj, de gyakorlatilag 2.200 körül sok helyen megkapható. Ez most MLM rendszeren keresztül kerül a boltba 5.700-ért vagy 86 kézen megy keresztül, mire a hivatalos Castrol szállító leszállítja a kiskerbe? (A boltos srác 20%-kal dolgozik, de még így is duplájáért kapja).
Bárcsak benzint is árulnának a kisker ár harmadáért... :-)
Homalyositson mar fel valaki, hogy a feneben lehet ekkora arkulonbseg kisker es kisker kozott? GTX Magnatec 10W40 es olajat szeretnek Miskolcon v kornyeken venni, de olyan 11.500 es 12.000 Ft kozott megy a 4L es kiszereles (mar ha lehet kapni). Nem mondok cegneveket de a totalcar webaruhazhoz kepest duplaja az ara. Hogyan lehet ez ? - ekkora arressel nem hiszem hogy dolgozananak. Hol van a blöki elasva?
a TXT 5W-40 és a Magnatec 5W-40 olajok között - mint az a közel azonos jóváhagyásokból és a minősítésekből is sejthető - nincs semmi egetverő különbség. Az alapolajokban és az adalékokban persze felfedezhető némi eltérés.
Az RS 0W-40 teljesen szintetikus alapolajból készül (a másik két olaj félszintetikus), akár a Te autódhoz is használható. Szvsz akkor érdemes ezen hosszasabban elgondolkodni ha az autót gyakran használod rövid távú városi utakra - itt domborodik ki (a gyakori hidegindítások miatt) leginkább a gyors átolajozásból származó előny.
sajnos semmi se tutti amit emberek alkottak, így az általam használt program sem. A motorolaj feltöltési mennyisége (ez a program szerint) a 250 D-nél is 8 liter, a 300D-nél pedig (természetesen mindenhol a szűrő cserét is beleszámolva) már 9(!) liter - az azért nem valószínű hogy ezeknél mind (és közel egyformán) tévedett volna a program megalkotója.
A difibe MB 235.0 vagy 235.7 jóváhagyású hajtóműolaj az előírás. Az általam korábban ajánlott EPX 80W-90 nem rendelkezik ugyan egyik jóváhagyással sem, viszont szvsz nyugodtan betölthető: az általunk már nem forgalmazott EPX 90-nek megvan a 235.0 jóváhagyása és sok más gyártó 80W-90-es (API GL-5-ös) hajtóműolajára megadták ezt a jóváhagyást.