Keresés

Részletes keresés

Jirzsij Creative Commons License 2004.12.18 0 0 36

:))))))))))))))))

 

Rnie!

 

Szereztél pár vidám percet! Megfigyeltem, a röhögés némiképp hasonlít a lerészegedésre: Egyszer csak az asztal alatt találod magad :)))))))))

 

 

Jirzsij

Előzmény: Törölt nick (35)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.18 0 0 35

J!

 

Télleg hasznos a bukocső!

 

A garázsban eloszor csak helyere akartam tolni a  motorod, es véletlenul eldoltem. Alig serult valami rajta, a plexi lett karcos, meg a tukor esett le. Mivel gyenge vagyok, ezert inkabb beinditottam, es ugy probaltam navigalni. Sajnso kicsuszott a kuplung a kezembol (tudod, fáj a huvelykujjam), es igy a Vara teljes erobol nekiszaladt a falnak. es kepzeld, csak a masik tukor tort le, kiszakadt az ules, letort a már amugy is karcos plexi, es a bukocso is megfogta a tobbi reszt. Amikor vegre felallitottam, es beraktam a helyere, akkor bealltam a kocsival is, de sajnos nem nyomtam meg idoben a feket, igy a Varanak szaladt az auto, full oldalba kapta. Mivel fenn volt mar a ponyva a motoron, és a lokhario is rugalmas, az autonak semmi baja sem lett, a Varat nem mertem megnezni, mert nagy recseges-ropogas volt, ahogy  a falnak gyurodott:PPP Mst kicsit furan all, de ellopni biztos nem fogjak, legalabbis sajat laban... a kulcsokat  a bejarati ajto elott levo szonyeg ala rejtettem, ravasz vagyok?:)

 

őszinte barátod,

 

rnie

Előzmény: Jirzsij (30)
Jirzsij Creative Commons License 2004.12.18 0 0 34

Borulás ellen :)))

 

 

 

 

Jirzsij

Előzmény: Varadero (32)
Varadero Creative Commons License 2004.12.17 0 0 33

Így ni.

 

Szerény véleményem szerint ...

Varadero Creative Commons License 2004.12.17 0 0 32

Halihó!

 

Én az 1 (!) napos oldaldobozaimat avattam föl. Egy izomagyú Audis rámnyitotta az ajtót, én meg felborultam, mint a büdösbogár.

Nem voltam ideges. Vagyis egy kicsit. Tulajdonképpen nem akartam elhinni. Úgy gondoltam, hogy ez most nem történhetett meg.

A siroki felvonulást mentem megnézni, de nem vonultam, mert az életveszély, meg öreg is vagyok én már ehhez, inkább leparkoltam és megnéztem. Amikor elvonult a nép, meg elült a hepaj, szépen beálltam egy fehér Audi mögé, vártuk, hogy intsen a rendőr, hogy szabad a pálya. Ez a barom meg türelmetlen volt, valószínűleg ugatni akart a rendőrnek, hogy miért nem mehetünk már.

És pont akkor nyitotta ki az ajtót, amikor mellégurultam. A jobb dobozom beleakadt, és a bal oldalamra felborított. Így legalább szimmetrikus lett, mert a bal doboz is sérült.

Nagy tapasztalat: A bukócső és az oldaldoboz (Givi) képes úgy megfogni a motort eldőléskor, hogy kb. 30 fokos szögben megáll! A lábamnak semmi baja, meg felállítani is könnyebb.

Az állat pattogott, hogy nekimenetem, de ott állt a zsaru kb. 3 méterre, és látta, de mégis ordibált. Aztán egyszerre hirtelen elhallgatott, mert az út szélén álló többi motoros nem kis hangerővel közölte, hogy ha pattog a csávó, szóljak, és szétkapják az autóját. Meg az emésztőszerveit kitapossák, a nemzőszervét pedig levágják. Olyan nyomatékkal ordították, hogy az izomagyú csak annyit KÉRT, hogy halgattassam el a barátaimat.

És itt jön a lényeg: Azokat a srácokat életemben nem láttam, de valószínűleg komolyan gondolták, mert a rendőr is eloldalgott. Így aztán kp. fizetés lett a dologból.

Szóval azóta sokszor üresen ill. egy-egy pléddel is felteszem a dobozokat. Megéri!

Meg az sem baj, ha másik motoros is van a közelben  :)

 

Ilyen közel még sosem voltunk a tavaszhoz.

(És ez igaz, bár a kiskatonát sem vígasztalja meg az öreg a bevonulás estéjén, hogy ilyen közel még sosem volt a leszereléshez, mint most - pedig az is igaz)

Macipapaa Creative Commons License 2004.12.17 0 0 31

Szia!

 

Még jó, hogy ennyivel megúsztad. Ilyenkor inkább a lábad számít meg Te mert még motorod lehet habár az sem egyszerű de jobb annál mintha Téged kellene 'vasalni'

Az autósok meg olyanok amilyenek, de ez már egy lerágott csont, ezért amikor én is kocsiban ülök nem felejtem el, hogy én is gurulok sajnos van egy két 'kolléga' aki igen, de hát ez van és kész.

Nekem még a régi gépemmel volt egy két akció, de avval egyszerűbb volt szitu, mert satufék és jöhetett a padka, árok stb utána meg az anyázás csak úgy magam megnyugtatására.

 

Macipapa(a)

Jirzsij Creative Commons License 2004.12.17 0 0 30

Szia!

 

Én is remélem, hogy csak dísznek van a bukócsöved. Mindenesetre nekem már volt szerencsém kipróbálni. Párhuzamos közlekedésben egy Nissan sávot váltott, miközben én ott haladtam. A bukócső megvédte a lábam is és a motort is. A Nissan-nak behorpadt a jobb első ajtaja, első sárvédője és habnak még a lámpája is az aszfalton hullt ripityára. A bukócső picit karcos lett :))

 

 

Jirzsij

Előzmény: Macipapaa (29)
Macipapaa Creative Commons License 2004.12.17 0 0 29

Hali

Jól láttad meg van rajta közép sztender is meg bukócső (remélem csak dísznek) már tényleg csak a markolat fűtés hiányzik de az XT-n már hozzászoktam a zordabb időkhöz úgy hogy semmi nyafi a meleg kezekért. Nekem is a fekete jön be az XT-m is az volt meg az összes cuccosom az majd a következő talán az lesz ha sok sok gumi elkopik..... A varát is ki kellene próbálni télen az XT-vel december január meg hó csak ez egy kicsit más majd meglátom. Részemről egyszerűbb 3-4hetente gurulni 20-50km-ert mint szépen elrakni a garázs mélyére. (Ja mondanom se kell szép meredek pincegarázs ami néha vicces)

Előzmény: GADA (22)
Jirzsij Creative Commons License 2004.12.17 0 0 28

Először szöges cipő, hogy eljussunk a motorig. Aztán jöhetnek a gyerekkorunkból ismert kitámasztó kerekek, amit már nem biztos, hogy megtalálunk a sufniban :)) Nem baj, a hátsóm úgyis kockára van kopva. Legalább nem borul föl. :)))

 

 

Jirzsij

Előzmény: GADA (27)
GADA Creative Commons License 2004.12.17 0 0 27
Szöges gumi, aztán GYIIIIIHAAAAA  :)
Előzmény: Jirzsij (25)
GADA Creative Commons License 2004.12.17 0 0 26
Fokozható világos kárpittal és két kiskorúval a hátsó űlésen (autó esetében)
Előzmény: Siorac_BlackCB (24)
Jirzsij Creative Commons License 2004.12.17 0 0 25

Szia Sio!

 

"Azt hiszem, hogy már olvastalak más topkiban is." - Valami rémlik nekem is :))))

Mesélj már! Van valahol Black CB topki? Nincs? Óóóóó! Ne szomorkodj! :))))))

 

Többiek! Mikor indulunk? :))

 

 

 

Jirzsij

Előzmény: Siorac_BlackCB (20)
Siorac_BlackCB Creative Commons License 2004.12.17 0 0 24

:)) fekete autó (és motor) csak azoknak való, akik megszállottan szeretik mosogatni az autót-motort. Ennél kényesebb szín a világon nincs.

 

Siorac

Előzmény: GADA (23)
GADA Creative Commons License 2004.12.17 0 0 23
Köszi! Az autóm is fekete, sőt idén csereérett a zasszony Twingója, az is fekete lesz. "Black is beautifull" Olyan vagyunk, mint egy gyászmenet, de állat jól néz ki. Szerintem:)
Előzmény: Siorac_BlackCB (21)
GADA Creative Commons License 2004.12.17 0 0 22

Szépen gyülekezünk a topicban:)

 

Macipapaa, Te is hasonló úton jutottál a Varáig mint én. Ami a képen van, jól látom egy túraplexi? Kappás?

Előzmény: Macipapaa (18)
Siorac_BlackCB Creative Commons License 2004.12.17 0 0 21

Gada,

 

gartula, nagyon szép a vasad. A színe is stimmel, nekem is a fekete jön be.

 

Siorac@HondaCB1300(2003)

Előzmény: GADA (3)
Siorac_BlackCB Creative Commons License 2004.12.17 0 0 20

Szia Jirzsij!

 

Azt hiszem, hogy már olvastalak más topkiban is. Ugye te vagy az a srác, aki azt híreszteli magáról, hogy tud egykerekezni a Varaderojával, de mások szerint nem tud 2 métert menni vele földúton? :) Tudom, hogy a túraendurók nem terepgépek, no de ennyire??? :)

 

Siorac

  

Előzmény: Jirzsij (12)
Macipapaa Creative Commons License 2004.12.16 0 0 19
MacipapaaMacipapaa
Macipapaa Creative Commons License 2004.12.16 0 0 18

Jóestét minden márkatársnak!

Most akadtam rá az oldalra. Én már lassan fél éve vagyok boldog tulajdonosa egy 2003-as Varaderonak igaz az előző gazdája 18 000ezrett tett bele. Még az egyik barátomnál szerettem bele ebbe a márkába, neki egy 2000évjáratúja volt amivel többször volt szerencsém gurulni. Egy XT600-as Yamahát cseréltem le amit nagyon szerettem. Eddig kb 3000 tettem bele, de nem is írok semmit róla akinek van tudja milyen érzés, szél jóformán semmi és 400 km után is mintha most ültem volna rá. Az XT-n azért ez mókásabban nézett ki. A gumival kapcsolatos tanácsok meg nekem is éppen jól jöttek mert tavasszal nekem is cserélni kellene a hátsót most Metzeler ME880 van rajta.

GADA Creative Commons License 2004.12.16 0 0 17
Az Adventure-ön én is állítgattam, de itt nem látom hogyan, de majd rájövök. Valaki esetleg?
Előzmény: KTMSzepy (15)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.16 0 0 16

Sziasztok, az elozo csak VICC volt, Jirzsijt bosszantandó!

 

Varadero a legjobb!  (operettenduro a HOndától!:)))

 

 

Előzmény: Törölt nick (13)
KTMSzepy Creative Commons License 2004.12.16 0 0 15

Hali!

 

Nem állítható a váltókarja? Szerintem igen, ez alapfunkció a motorokon. Állítsd ezt is magasabbra, ill. ahhoz ahogy tartod a lábfejedet. Én rengeteget állítgatom a váltókart és a fékkart is, mire megtalálom a számomra optimális beállítást. Sőt, néha terepezés előtt feljebb állítom, hogy állva kényelmesebb legyen.

 

Szepy

Előzmény: GADA (11)
Simigeri Creative Commons License 2004.12.16 0 0 14

Hogy bepofátlankodjunk :-)

 

Előzmény: Törölt nick (13)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.16 0 0 13

0perettendur0s0k!

 

Senki nem nullazt ale a t0pik0t0kat?:)))

 

udv J! minek hivod fel minden egnyanak a figyelmet erre az intim kis kozegre?:)))

Előzmény: Jirzsij (12)
Jirzsij Creative Commons License 2004.12.16 0 0 12

Jó reggelt minden márkatársnak! Szia GADA!

 

Egy 2000-es Varadero maxiboldog tulajdonosa vagyok már 3 éve (lehet kombinálni :)). A váltóm is bejáródott már az elmúlt 35ezer km alatt és az is kiderült, hogy mire alkalmas a vas és mire nem. Top és oldalkofferekkel megpakolva, tanktáskát ültetve a tankra kiválóan alkalmas hosszú túrákra (Brit szigetek :)), kofferek nélkül pedig városi cirkálásra. A terep a gyengéje. Vagy legalábbis az én gyengém :))) Ha jól emlékszem, már mindkét oldalon utángyártott tükör díszeleg :)) A sok rosszindulatú genya a kontra topkiban operettendurónak becézi és van benne némi ráció :).

Hmmm... mit írjak még róla? Szerpentinen csak a lábtartó szab határt a kanyarodásnak, a futóműve megbocsájt minden úthibát, így aztán többnyire a hegytetőn lehet várni a többiekre. Hiába, ez a mi sorsunk :))) Ahogy olvastam, volt korábban kérdés a gumi. Lévén, hogy 99%-ban aszfalton gurul, a Metzeler ME880, Marathon-ját választottam. Tökéletes! Jobban gurul, jobban tapad, jobban fékez és (túragumi lévén) bírja a nagy súlyt is. Most épp új hátsót kell vennem és nem kérdés a típus.

 

Örülök, hogy végre valaki nyitott egy ilyen topkit!

 

 

Jirzsij

GADA Creative Commons License 2004.12.16 0 0 11

Ja, úgy volt, ahogy gondoltam. A KTM-nek sokkal magasabban van a váltója, hogy állva kényelmesen beférjen alá a láb. Így aztán ülve elég nagy mozdulattal kell felváltani és amikor visszaengeded a lábad, visszajön a kar alaphelyzetbe. Itt meg sokkal lejjebb van a váltó, és a csizmában nem éreztem, hogy teljesen visszaengedtem-e. És nem. Mivel nem engedtem teljesen le, nem kapta el a következő fokozatot és váltás nélkül járt a kar.

 

Előzmény: Bobbex (9)
GADA Creative Commons License 2004.12.16 0 0 10

Valószínüleg a csimma tette. A jó kemény, merev enduros csizmám nehezen megy be a mélyen lévő sebváltó kar alá, és nem nagyon éreztem vele. Viszont mentem egy nagyobb kört egy túra bakiban, és semmi gond nem volt. Ma megint megyek csimmában, kipróbálom.

 

Gada

Előzmény: Bobbex (9)
Bobbex Creative Commons License 2004.12.16 0 0 9

Mitol oldodott meg a sebvalto gond? Mi volt az?

 

udv

B

Előzmény: GADA (8)
GADA Creative Commons License 2004.12.15 0 0 8
Ja és a sebváltó gond megoldódott.
Előzmény: GADA (3)
GADA Creative Commons License 2004.12.15 0 0 7

Na, akkor engedek a tömegek nyomásának :))

Kényelem:

az első utam egy 150 km-es hazamotorozás volt. Az űléspozíció tökéletes. Se a derekam (ami kényes) se a térdem (ami rozoga) nem érzett semmit, ami miatt ne tudtam volna még ugyanennyit menni egy seggel. Eleinte kicsit furcsa volt, hogy a kezemet jobban kell nyujtani, mint egy endurón, de ez 10 km alatt elmúlt. A szélvédelem egészen kabriós. A magasabbik állásba állított szélvédő tökéletesen megvédett a +1 fokos menetszéltől, épp csak a fejem tetejét csapkodta a turbulencia. (erre lehet megoldás a túraplexi). Ami meglepett, hogy a térdemről milyen jól letereli a menetszelet az a kis spoiler a hűtő mellett. Az űlés keménysége éppen megfelelő ahhoz, hogy kicsit mocorogni tudjak rajta, de ne nyomjon.

Vezethetőség:

A nagy súly, amivel riogattam magam, csak papíron érezhető. Ahogy mozgásban van a gép, olyan kezes, mint egy kismotor. Semmi gondom nem volt a sorok között sem a fehérvári belvárosban, de még a tologatással sem. Ugyan nagyobb a teste, mint az eddigi motorjaimé, de a kormányvég ugyanott van, így aztán elférek bárhol, ahol eddig is, és érdekes módon fordulékonyabb, mint a KTM-em volt (A kormány nagyobb fokban fordítható el és elég széles is). Eddig főleg aszfalton van  tapasztalatom, de különösebb tehetetlenséget sem érzek a súly miatt, ami valószínüleg az elég mély súlypontnak köszönhető. Persze vizes füvet, sarat azért nem vállalnék be. Azért próbáltam földúton is, állva vezetni. Nem egy hard enduro, nyilván, de elboldogultam vele. A sebességváltás nem egyszerű, mert a sebváltó űlő helyzethez van belőve, de ezt leszámítva kezelhető. Mondom száraz úton, mert azért egy komoly saras kitörést nem biztos, hogy meg tudnék fogni. (250 kiló az 250 kiló, na meg a 98 Nm).

A fékhatás szintén meglepett. Próbálgattam megblokkolni a kereket. Hát, nem nagyon ment. Satu féknél 60-70-ről zokszó és rosszindulat nélkül állt meg. Semmi megcsúszás, kitörés. Nemhiába, a Dual CBS.  Nagyon biztonságos érzés. (estem már nagyot leblokkolt kicsúszó elsőkerékkel -előző vassal persze)

Motor:

4500 fölé egyelőre nem pörgettem és a hirtelen terhelésváltásokat is hagyom a 2. ezer km-re, de azért érződik az erő. A nyomatékban sehol egy gödör. Gyakorlatilag 2000-től folyamatosan adja le az erőt, és már kisebb gázra is emelgeti az ormányát. Olyan, mint ha automata váltója lenne. 1500 körül kezdi rázni a fejét, ha gyorsítani akarok, de egyenletes tempóval elviseli. Az előzőleg próbált 5 sebességeshez képest sokat javít a 6. sebesség. Nincs az az érzés 140-nél, hogy kéne még egyet kapcsolni, és a rövidebb fokozatok miatt dinamikusabbnak is tűnik.

Összességében bársonyos járás, szép V2-es brummogás, és bárhol mozdgósítható bivaly nyomaték. Fogyasztást tekintve még nem mérvaó az első 200km, de egyenletes 130-nál 6,2 liter körül, 80-nál 4,7 körül mutat a műszer.

Futómű: még tapasztalom a hátsó beállítást. Síma, vagy kicsit egyenetlen úton nagyon stabil, de nagyobb kátyuk, buckák azért megszórják. Persze nem érdemli meg, hogy a világ talán legjobb futóművével felszerelt KTM Adventure-höz hasonlítsam, de ahhoz vagyok szokva. Szóval most lassítanom kell a vasúti átjáróknál, az sem baj, ha kiállok a nyeregből.

Na, egyelőre ennyi. Télire mindenesetre nem állítom le, ha csak tehetem megyek egy-egy pár tucat km-t.

Ami még hiányzik: markolatfűtés (így télire jól jönne) és a közép sztender, ha másért nem, az egyszerűbb lánckenés miatt. Bukócsö és topcase már úton van.

 

Nademostmáraztán LEGYENTAVASZ. DE MOST!!

:))

 

Gada

Előzmény: Varadero (6)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!