A különféle szervek sem tudtak egymásról hála a milliárdokért összehordott EDR rádióknak. Erre mondta egykori meteorológiás főnököm, hogy "nem való a parasztnak a technika".
Néhány kérdés a Yaesu FT-817ND-vel kapcsolatban. Tekintve, hogy egy kissé nehézkes a csatornák kézi rögzítése a készülék memóriájában, a hozzáértőktől érdeklődöm, hogy:
Milyen szoftverrel lehet az adó-vevő programozását elvégezni? Hol lehet ehhez a szoftverhez hozzáférni?
Elégséges-e a számítógépről történő programozáshoz a gyári CAT-kábel? A CAT-kábel igényel-e valamilyen driver előzetes telepítését a soros- illetve az USB-csatlakozós kivitelnél?
Mert nem volt egyetlen ember sem, aki infót tudott volna átadni, tekintve, hogy nem volt mit. Meg felhatalmazás, stb. A telefonokat nem volt aki felvegye, a honlapok lefagytak. Milyen infót is tudtak volna továbbadni?
Mindegy. Fedje sűrű homály az ilyen szégyenteljes dolgokat. Csak a plecsniket osszák szét egymás közt.
már egyszer talán linkeltem ... itt egy megyei ciivil vészhelyzeti rádiós szerveződés weblapja: http://www.rivcoraces.org/ ... hogyan csinálják máshol. 350 ezer emberre vigyáznak.
Így utólag Kellett volna egy felvételt csinálni milyen segítség nyújtás ment 14.-én éjjel az Enyingi műsor szóró a cb közép 40 az FM22 és a 146.100-on érdekes rengeteg embernél volt adó-vevő. (utólag szerencsére nem tette senki a hatóságokon kívül.nincs netes csipkelődés.)
Külső segítségkérés esetén be kellett volna ismerni valamiféle saját kudarcot.
No azt a "kissé" nagyra nőtt arcuk nem engedné, légy nyugodt.
Még a sajátjaikat sem tudták koordinálni, nem hogy külsősöket.
Ahogy busszal indultak civilek segíteni és odaérve egy árva lapátot nem tudtak nekik adni.
Fejetlenség, lúzer hozzánemértés, de nagy arc volt és van.
Valóban tucatnyi hírforrás lehetőségük lett volna tájlkoztatni mindenkit. De mivel nekik sem volt derengő elképzelésük sem, nem volt mit megosztani másokkal.
A legkomolyabb infócsere mégis a civil Facebook-on zajlott.
De mondjátok meg, ki kapcsolja be a készülékét, ha tudván tudja, hogy a kutya sem hallgatja ill. a kutya sem fogja vele felvenni a kapcsolatot.
Tanulságul egy hsz. a hasixről:
Én több, mint 14 órát töltöttem egy helyben állva az M1-esen Mocsánál. Az egyetlen használható hírforrás az (illegális) 27.405MHz USB volt. Pedig volt műsorvevő rádióm, okostelefonom, internet, autopalya.hu kozut.hu minden. Ott a környéken nagy élet van (illegális) VHF/UHF rádiózás terén, azokat a frekiket hallgatva hihetetlen mennyiségű hasznos információhoz lehetett jutni. Amatőr frekin nem nagyon hallottam semmit, bár RH rádiót nem tudtam bekapcsolni mobil antenna híján. A 10 méteres horgászbotomat meg nem volt erőm felállítani és szétdobálni az ellesúlyokat - idő lett volna rá - pedig elég speciális QTH lett volna az autópálya belső sávja. Így az én aktivitásom az információ fogadásában merült csak ki. Egyébként jellemző hogy pl. az SSB-ben CB-ző kamionosok azonos csatornán folyó 3-4 beszélgetését kis odafigyeléssel szét lehet választani, míg az engedélyezett FM-nél ez lehetetlen. Nem véletlenül használják mai napig, 11 évvel a hivatalos betiltás után.
Nálam be volt kapcsolva a 145,500 meg a 433,500, néma csend és hullaszag...
Most már értem hogy honnan volt ismerős a cucc,én is sokat olvasgattam eféle irodalmat.Tegnap megkerestem az adatlapját miután elolvastam az írásod,és rácsodálkoztam hogy egy fokozatú erősítő 32DB-es erősítést csinál.Nem semmi.Kíváncsian várom az eredményeket.Az enyém is már szépen szól,csupán utána kell picit hangolnom mert az alu dobozba beszerelve kissé elment a frekvencia.További jó bütykölést!
Persze ez régen volt. Amikor egyáltalán ki lehett ganyézni. Meg ilyet az ember saját magának csinált leginkább a nagy csóróság miatt. Mikor a vállalati verdából kikurjantották pikk-pakk. Oszt a saját gépsárkányban még eldolgozgatott.
Ma értelmetlen volna, mikor 10 doboz cigi ára egy új battéria.
Ez a lúgos akksiknál teljesen korrekt de a savasoknál ha egyszer fel lett töltve akkor már sehogyan nem lehet visszaállítani a szüzességet. A lerakódott iszapot már próbáltuk mi is kiönteni majd az eredeti elektrolitot visszaönteni de: 1., rendszerint egy munkaruha rámegy a manőverre. 2., veszélyes és mérgező. 3., az eredmény nagyon kétséges, néha a földhöz csapkodás is segít. 4., az ügyfél mindezeket nem fizeti meg, meg sem köszöni sőt ha végül nem lesz tartósan jó akkor ugat is. Az új akksi sem sokkal olcsóbb ettől a maceránál viszont van garancia. Tehát ilyen akksikat csak roncsderbi autókhoz használunk ha nagyon muszáj.
Ismert hiba. Ha erős rázkódás, vagy öregedés miatt kihullik a massza egy része az aksi aljára (ez valamennyire természetes) és eléri a lemezek alsó szélét. Nagyon durva lesz az önkisülés, mikor még a belső ellenállása nem túl nagy.
Ezért is szokták töltés után egy éjszakát pihentetni és másnap mérni.
Engem egyszer a barátom felhívott éjjel, hogy kint Németországban valamit ráejtett a Toyota egyik akksijára (24V-os) és nagy durranás után kifolyt a sav. Szerencsére járó motornál egy parkolóban. A savat lemosta de kérdezte, hogy haza merjen e indulni. Javaslatomra hazajött de nem állította le a motort.
Igen, láttam de pl. nekem több olyan akksim is volt ami rendesen indított hidegben is töltés után de az esti leállítás után reggel már át sem fordította a motort. Töltés után közvetlenül terhelve is jót mutatott.