Keresés

Részletes keresés

Varapapa Creative Commons License 2005.01.16 0 0 189

A MaxxPowernél elintézem, hogy minden Varatulaj nyakon legyen csípve, szerintem mindenki említse meg motoros berkekben, és ha a hír szárnyra (Honda szárnyra) fog kelni, leszünk vagy jó sokan :)

 

Varapapa Creative Commons License 2005.01.16 0 0 188

Halihó!

 

A 24 órás az a BMW klubos lenne?

Mivel a térképen nézve ez az én környékem, szívesen utánanéznék a dolognak, csak pontosabb útvonalleírást szerezzen valaki.

 

Varapapa

 

Petyavara Creative Commons License 2005.01.16 0 0 187

szia GADA! valami KPM-es haver kellene.aki kicsit belenézne az adatbázisba :)))))

a magam módján azért én is munkálkodok ez ügyben.az ötletem meg van már.ha sikerül a belső infó,közzéteszem.s aztán szaladhat is a postás egy meghívóval a többi manushoz...:))))

üdv Petyavara

 

Előzmény: GADA (186)
GADA Creative Commons License 2005.01.16 0 0 186

Én mentem ma a Pilisben egy jóóóóót. Gyönyörű az idő, bár az árnyékos kanyarokban azért óvatoskodtam. Ja, és megmutattam a Varának az egyik kedvenc kirándulós helyemet, még a KTM-mel. (Egri vár környéke) Asszem mostanában nem vágyom terepre:))

Kicsit fel volt ázva a föld, egyébként letaposott füves. Hát egy besz@rás volt, ahogy jobbra-ballra ment alattam a segge a legkisebb gázra is. De megúsztam a bukócső felavatása nélkül.

 

Varások eléréséről:

Adatvédelmi ügyek miatt nem egyszerű. A munkám során többször kellett már ilyesmi adatgyüjtést csinálni. Ráadásul gyanítom, hogy a többség nem itthon, szalonból vásárolt, mert ebben még esetleg kinek kinek a kereskedője/szervíze, akivel jóban van, segíthet.

Szóval, maradnak a személyes kapcsolatok. Én eddig is próbáltam szólni, akinek tudtam és ez ezután is így lesz, mert annál jobb, minél többen vagyunk. Szerintem.

 

Gada

Előzmény: Petyavara (183)
GADA Creative Commons License 2005.01.16 0 0 185

Én bárhová szívesen megyek, de nagyon jónak tűnik a tavalyi 24 órás útvonalának valamelyik szakasza. Mindenki, aki ott volt ódákat zengedezett az útvonalról. Igaz-e Szepy? (én sajnos nem voltam, nade majd idén)

Mondjuk egy márciusi tavaszköszöntő topic gurulás?

 

Előzmény: Varapapa (182)
Petyavara Creative Commons License 2005.01.16 0 0 184
a fővárosban szerintem van legalább 30-40 db vara. vagy tévedek?
Előzmény: Varapapa (182)
Petyavara Creative Commons License 2005.01.16 0 0 183

Hali varatársadalom!

ma én is motoroztam itt az utcánkban fel-alá,igaz nem varával,de nagyon jól esett. hideg van mint a veszedelem...:)))

más: ha szeretnétek egy igazi NAGY VARA KLUB-ot összeröffenteni,itt kicsi hazánkban,nem gondoltatok-é arra,hogy meg kellene tudni az összes mo.-i varatulaj hollétét? szinte biztos,hogy nem mindegyik mozog internetközelben.van ötletetek arra miként lehetne ilyen adatokhoz hozzájutni?

üdv: Petyavara

Varapapa Creative Commons License 2005.01.16 0 0 182

Halihó!

 

Valami lehet Kecskeméten, mert kéthetenként csatlakozik hozzánk 1-1 kecskeméti Varás.  Lehet, hogy a makói hagyma, meg az szabolcsi szilvapálinka után hungarikum lesz a kecskeméti Varadero?

 

No akkor mikor gurulunk először? (az, hogy hova, talán mindegy)

 

 

 

 

GADA Creative Commons License 2005.01.16 0 0 181

Azért volt alkalom. Barnáékkal mentünk összesen vagy 3000 km-t, Géza meg itten lakik nem messze. Meg is volt lepve, hogy nem Capo lett a vége. Csak valahogy Veled kerültük el egymást (kivéve Győr). Na, majd idén másképp lesz ;)

 

Gada

Előzmény: Körte néni (174)
GADA Creative Commons License 2005.01.16 0 0 180

Üdv Tibisomi!

Lassan mindenki kissebség, aki nem kecskeméti:)

 

Nekem is van jó meredek garázsbejáróm, aminek a 4/5-ét még egy tehén Mondeo is elfoglalja, úgyhogy kb 1 méter széles helyem marad a beálláshoz,de megszoktam, hogy tolatva gurulok le, igy nem kell forgatni a garázsban a vasat. (nem is nagyon tudnám, mert ott meg a zasszony Twingoja áll.

 

Gada

Előzmény: tibisomi (176)
GADA Creative Commons License 2005.01.16 0 0 179

A C2 van vagy 370 (90?) Ajró. Ráadásul 1750g, ami már súlyzónak is méretes. A mostani kupakom majd 20 dekával könnyebb, de 2-3 óra motorzás után így is étzem a nyakam. (Csak kicsit zajos, zárt és nincs benne a belső setét plexi -ez utóbbi szemüveges lévén nagyon hiányzik)

Na,de most nincs napirenden a csere. Ha csak asszony meg nem örökli az enyémet, és akkor ugyebár kénytelen lennék venni egy másikat...

 

Gada

Előzmény: Varapapa (175)
Petyavara Creative Commons License 2005.01.16 0 0 178

Üdv tibisomi!

örülünk neked,hogy ide találtál!:)))) milyen színű a géped? (mert mi vagyunk most már a "tricolor-ok") de úgy sejtem bordó,ugye?

Macipapa: jövő héten megejteném azt a" fel-próbát" ,jooó?

ha netán ma motorzni van kedved (amit kétlek--3 fok van) délután lent lagyok a garázsban,csinálom a varát,vele párhuzamosan szervizelek egy H&D-t.....

csörögj rám ,ha jössz.

sok napsütést!!!!    

 Petyavara

 

Előzmény: tibisomi (176)
Macipapaa Creative Commons License 2005.01.16 0 0 177

Üdv tibisomi !!!

 

Na szépen lassan gyülekezünk, ha jól számolom akkor már 3-an is vagyunk Kecskemétről (Petyavara, Te meg jómagam)

 Ami a túraplexit meg a középsztendert illeti akkor vagy írsz egy mailt vagy felhívsz és elugrasz megnézni, nekem mindkettő van a markolatfűtés helyett meg jó vastag bundakesztyűt tudok mutatni:))))

Ha jól látom páran imádjuk tologatni a vasat a jó kis mély télen csúszósz lejáratú pincegarázsban, pedig azt hittem csak én vagyok ilyen 'bolond' meg amúgy is jólesik az a kis testmozgás amivel jár egy jó kis havazás után lapátolás, söprögetés utána meg persze 'hajszárító' és már lehet is fel-le állnia a garázsba :))

Persze lehet, hogy csak én vagyok nagyon béna, de tolatva még nem mertem lemenni a Varával:) 

 

Macipapa

Előzmény: tibisomi (176)
tibisomi Creative Commons License 2005.01.16 0 0 176

BUÉK Mindenkinek!

 

Dec vége óta én is a kecskeméti varások táborát szaporítom. Fazer 600-ról ültem át/föl rá. Én ugyan csumább termet vagyok (174) de azért érdekelnének a plexiállítási és a túraplexis tapasztalatok mert azt az eddigi 300 km-en is észrevettem hogy nagyon nem mindegy hogy jön a szél. Markolatfűtésen és  középállványon is gondolkodom bár időközben megtanultam oldalsztenderen is forgatni a motort (pincegarázs).

 

Örülök hogy idetaláltam, bár egyenlőre én csak kérdezni, érdeklődni tudok.

Remélem nemsokára igazán el tudom kezdeni a tapasztalatgyűjtés és én is hozzá tudok tenni valamit a közös infokupachoz.

Varapapa Creative Commons License 2005.01.15 0 0 175

Halihó!

 

Nekem a Concept bevált, de a C2 állítólag jobb, bár én még nem láttam.

Az viszont biztos, hogy a belül lehajtható sötét plexi mindennél többet ér, soha nem veszek olyat, amelyikben nincs ilyen, úgy megszoktam. 

 

Az Euromotornál arany áron adják, lehet, hogy érdemes lenne szétnézni máshol is.

Körte néni Creative Commons License 2005.01.15 0 0 174
Szia Gada! :-)

Remélem ezen a nyáron több alkalmad lesz a szívdobogásra, mint tavaly... :-)

Macipapaa!

A környezetemben többen panaszkodtak a Concept-re. Túl nehéz, zajos, rossz a szellőzése... Mondjuk az ára jó, de ennél jobbakat nem hallottam róla. :-(

Körte
Előzmény: GADA (172)
Macipapaa Creative Commons License 2005.01.15 0 0 173

Gada

 Ha nem az új C2-es Schuberth-ra fáj a fogad (nekem sajna igen:)) )ha jól láttam most a louis-ba 339helytt 'csak' 270 a concept.:)

 

Macipapa

Előzmény: GADA (156)
GADA Creative Commons License 2005.01.15 0 0 172

Hohóóóó, Szia Körte Mama! Jó itt (is) hallani rólad! :))

 

Én sem gondolnám, hogy ez a lábtartó koptatás egy ilyen stílusú motoron, (meg pláne az én megfontolt (beszari - oszd be melyik a szimpatikusabb :)) ) motorozási vérmérsékletemmel kardinális kérdés lenne, csak a varásokról  a motorválasztási periódusban annyira semmi negatívumot nem lehetett megtudni, ez meg logikusnak látszott.

Amúgy a Capo továbbra is megdobogtatja a szívemet, ha meglátom. Na, meg az LC8 :)

 

Gada

KTMSzepy Creative Commons License 2005.01.14 0 0 171

Az én szememben sem a jó fogyasztás a cél (akkor nem motoroznék, illetve nem egy 950-es V2-vel), csak infókkal szolgáltam arról, hogy mennyire változik a fogyasztás a felhasználás jellegétől.

 

A te átlagos használatodat leginkább az én közepes országútimnak saccolnám, úgy gondolom városban a tieddel is meg lehet etetni 9-10l-t. Tudod, abban a városban, amit te egyszerűen csak dugónak hívsz. :)

 

Szepy

Előzmény: Siorac_BlackCB (169)
Petyavara Creative Commons License 2005.01.14 0 0 170

azt mindenki tudja ,hogy a fogyasztása egy motorkerékpárnak, szinte mellékes dolog,még akkor is ha valaki csekély anyagi forrásokkal rendelkezik.

a motorozás öröme feledteti az anyagi (többlet) ráfordításokat is.                               de hát valamiről kell beszélgetni addig,míg megjön a jóidő...:))))

jut eszembe: valakinek tapasztalata BAGSTER-ügyben /már ami a tanktáskát illeti/ van-e? vettem a tankra bőrt ,(mert  nagyon tetszik)de még tanktáskám nincs hozzá.

Siorac_BlackCB Creative Commons License 2005.01.14 0 0 169

Az én szememben a motorozás nem a fogyasztásról szól, de én nem is használom napi szinten. Ellenben nagy igazság, hogy a benzin és a fogyasztás egyébként igen nagy tétel lehet, ha valaki évi 25 e km-t megy. Mellesleg a CB1300 befecsis, és jellemzően 6-7 l/100km, átlagos használat mellett.

 

Nem a fogyasztás a nagy tétel, viszont:

1. Utalhat arra, hogy valami nem pöpec a gépben - ami kihat a teljesítményre is.

 

Ez teljesen így van. Egy barátom tavaly vette meg 99-es R1-esét, amivel alapvetően nagyon elégedett, de rengeteget fogyasztott, 10-12 liter alá nem tudta levinni. Csórikám hordta szervízről szervízre, még Pécsről felbumlizott Pestre a Harmatiékhoz is, de senki nem talált semmit. Utolsó próbálkozásként elkezdett a műszerekre gyanakodni. A legutóbbi (múlt heti) guruláson megkért, hogy nullázzam le én is vele együtt a napi km számlálót. Az első megállásunknál kiderült a turpisság: a CB 38km-t mért, az R1 27-et... ;))))))))))))))))))

Erről ennyit.

 

Siorac

Előzmény: KTMSzepy (168)
KTMSzepy Creative Commons License 2005.01.14 0 0 168

Éves szinten kb. 25e km-t tettem meg a jószággal az első évben. Ez csupán benzinben közel 500e + legalább mégegyszer ennyi "egyéb" költségekben.

Nem a fogyasztás a nagy tétel, viszont:

1. Utalhat arra, hogy valami nem pöpec a gépben - ami kihat a teljesítményre is.

2. Nem mindegy, hogy 250v. 350 km-t tudsz elmenni egy tankkal, különösen egy túramotornál.

 

Szepy

 

Ui: Egyébként közel 150e HUF a különbség éves szinten egy 6 és egy 8 literes fogyasztás között ezzel a futásteljesítménnyel.

 

Előzmény: VaraRider (167)
VaraRider Creative Commons License 2005.01.14 0 0 167

Szepy,

"Nagysebességű utazás (mondjuk német autópályán ;) ) 180-as átlaggal "

Ja, a nagysebességű utazást természetesen mindannyian német autópályára, vagy zárt pályára értettük.... azért is használjuk a "pálya" szót, abba nem lehet belekötni :-)

 

Fogyasztás:

egyébként nem vagyok multimilliomos, de ha a kezét mindenki a szívére teszi, egy majd' 3 millás motornál, ami évente >300k-t amortizálódik, eltankolunk évi 100-150eFt-ot, gumira ruhára stb. költünk xeFt-ot és egyébként is egy költséges hobbi:

 

NEM TÖK MINDEGY AZ AZ ÉVI ~20eFT KÜLÖNBSÉG????

 

Előzmény: KTMSzepy (165)
Jirzsij Creative Commons License 2005.01.14 0 0 166

"a karbis Varák valóban nem a legtakarékosabb V2-ők hírében állnak."

 

Sajnos ez igaz. És az azonos blokkal rendelkező VTR is benyalja a 10 litereket, tehát nem biztos, hogy ez indokolható a nagy súllyal és légellenállással. Talán a van víl lehet az oka :))) Én mégis pont ezt szeretem bene: naaagy motor, naaagy fogyasztás :))))

 

Jirzsij

Előzmény: KTMSzepy (165)
KTMSzepy Creative Commons License 2005.01.14 0 0 165

Bár nem Vara, de a viszonyítás kedvéért:

 

Túra Szlovákiában (90-130 közötti utazó, középtartományban használva a gépet): 5.1-5.2

Túra Magyarországon hasonló tempókkal és társasággal: 5.5-6 (jó a magyar benzin, hogy innák és utána gyújtanának rá a T. MOL vezetők...)

Városi átlag az én "normál" tempómban: 7-7.5

Város, nagyon durván ("minden 15 percre van" üzemmódban :) ) 9-9.5l max

Nagysebességű utazás (mondjuk német autópályán ;) ) 180-as átlaggal 7.5-8.

 

Ezen az egyéni stílus még sokat módosíthat, de a karbis Varák valóban nem a legtakarékosabb V2-ők hírében állnak.

 

Szepy

Előzmény: Jirzsij (163)
Petyavara Creative Commons License 2005.01.14 0 0 164
sziasztok varások! köszönöm szépen mindenkinek a fogyasztási adatokat...kissé le vagyok törve az afrika twin után,bár ezelőtt volt egy gsx1400-em....:((( mit mondjak,az is elég iszákos volt. na majd összeszokom egy kicsit a varával,s minden kiderül. tegnap,elkészültek az újrafényezett idomok,bütykörésztem is úgy este 9-ig a vasat.a gyári kormányt most vittem újra "szinterezni"(persze más színű lesz) felgyorsulnak az események:gyors szervíz,(míg a tankot vissza nem rakom)aztán jöhet avégleges összepakolás.:)))
Jirzsij Creative Commons License 2005.01.14 0 0 163

5.5-6liter??? Nekem ez még sosem sikerült! Igaz, ez tényleg függhet a vezetési stílustól. :)))) Az átlag az nekem is 8, a húzós pedig 10.

 

Igazán nagy csapatban pedig egyszer motoroztam (Citadella), de oda soha többet, köszönöm! Valahogy az volt az érzésem, hogy egy barom miatt bármikor összetörhetem a motort. Szóval ennyit nem ér. Egy olyan csapatban persze más, ahol mindenkit ismerek és vigyázunk egymásra.

 

Az új Vara 6. sebességét picit irigylem :)))

 

 

Jirzsij

Előzmény: VaraRider (162)
VaraRider Creative Commons License 2005.01.13 0 0 162

Fogyasztás:

Hát az SD01-es kényelmesen (nagy csapatban lassan, kb 90km/h) túrázgatva 5.5-6 litert eszik, de ez a ritkább. Vegyes használatban átlagban 7,5-8-ra jön ki. Ez azt jelenti, hogy viszonylag jó tempóban megpróbálsz eljutni a hegyi utakig, ott pedig csapatsz egy jó húzósat. Amikor sietni kell mondjuk autópályán, akkor a 10-et is simán benyeli.

 

Az injektoros kb. 1.5 literrel kevesebbet eszik:

 

Az injektoroson 1-4-ig (majdnem) teljesen ugyanaz a váltófokozatok kiosztása, az 5. egy picit rövidebb, de ugye van még a 6. is.

 

A fogyasztás azért még mindig leginkább az ember jobb kezétől és a vezetési stílusától függ.....:-)

Előzmény: Petyavara (159)
Körte néni Creative Commons License 2005.01.13 0 0 161

Sziasztok Varások! :-)

 

Mivel van egy pár ismerős itt a fórumon, főleg a túraenduró listáról, no és mert az imént olvastam végig a hozzászólásokat, és ha már szóbajött a Capo, akkor belecsacsognék.

 

Gada! A Capo-n nem a középsztender ér le előbb, hanem a lábtartóban lévő 5 cm hosszú koptatócsavar, amit a ksz. miatt tesznek rá. Nekem nincs középsztender a mocin, úgyhogy csak 3 cm a csavarom (és nem csavaróm ;-), így még nem ért le. Biztos valamit rosszul csinálok, igaz a rinyacsíkom így is csak kb. 2 mm. Nem tudom, hogy csinálják, akik lekoptatják a csavart, én már így is úgy érzem, hogy ha még nagyobbat döntök, a fülem fog leérni. :-)

 

Gumi. Az elmúlt tizenezer kilométeren Michelin Anakee-t használtam, és nagyon jó. Nem tudom, hogy meddig fogja bírni, de úgy vettem észre, hogy hidegben is kevésbé csúszik, mint a Tourance.

 

Hori! Te az a Hori vagy, aki ismeri Laccot, akinek egy fekete RSV Milléje van? :-)

 

Nem akarok gagyiolasz-ferdeszemű vitát indítani, de ha már szóbajött, a Caposok meg azt mondják, hogy a Vara a túl "puhány". ;-))) Mielőtt átharapjátok a torkomat (mint a menyét), leszögezem, hogy nem vagyok motor rasszista, csak pótcselekszem, mert hiányzik a gurulás. :-I

 

Körte

Piros Caponord

BIKE-R Creative Commons License 2005.01.13 0 0 160

Üdv!

 

Ha lábujjhegyen közlekedsz, akkor 6 l körül, de inkább 6-7,5 l között.

 

Az alábbi tesztoldalon 7,7 l átlagot irnak a 1999-2002 közötti modellekre:

 

http://users.bart.nl/~stikfort/new_international_site/testrating1999.html
Előzmény: Petyavara (159)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!