Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2005.12.01 0 0 8177

SLX-350 Köszönöm szépen!

 

Nekem ennyi "marketing előadás" bőven elég :-)

 

"0W-s vagy 5W-s (ACEA A3/B3 minősítésű) motorolajok"

Tudnál ajánlani konkrét típusokat?

 

Köszönöm!

ccorsa

 

 

 

Előzmény: SLX-350 (8168)
Leslie33 Creative Commons License 2005.12.01 0 0 8176

 

Köszönöm SLX, képbe kerültem végre!

 

Üdv.

Előzmény: SLX-350 (8147)
SLX-350 Creative Commons License 2005.12.01 0 0 8175

Szia Zzzzé,

 

az attól függ... ha jó minőségű ( az adott típus előírásainak minimum megfelelő de inkább egy fokkal jobb) motorolajat használsz és az előírt időközönként elvégzed (vagy elvégezteted) az olajcserét, akkor (elvileg) nem alakul(hat) ki a motorban olyan mértékű lerakódás, amivel az olaj DD (tisztító hatású) adalékai ne boldogulnának.

Ha a motor sokáig üzemelt mostoha körülmények között (értsd: üsd vágd, nem számít, olajcsere...mikor is volt, egyáltalán minek? típusú bánásmód) és eldöntöd hogy mostantól minden jót meg akarsz adni a vasnak akkor érdemes a motorban (vélhetően nagy mennyiségben) összegyűlt ganét egy mosóolajjal megmozgatni, fellazítani és kiüríteni, hogy a beöntött friss olajnak ezzel a feladattal már ne kelljen (reménytelenül) megküzdenie. Ha ezt a műveletet rendesen (nagy mennyiségű gané esetében  egymás után akár 2-3-szor is) elvégzik, akkor nem kell aggódni attól hogy a motor valamelyik zugában lerakódik és összegyűlik a gané (egy része). 

Előzmény: zzzé (8174)
zzzé Creative Commons License 2005.12.01 0 0 8174

Tisztelettel kérdezném, hogy most melyik igaz?

 

Az olajcserék között kell-e tisztítást végezni motormosó "olajjal" vagy nem?

 

Az egyik szerelő azt mondja igen, mert a spénnek és a kosznak ki kell menni, a másik azt mondja, hogy ami ahol már lerakódott maradjon is ott, nem kell bolygatni, mert akkor elindul a motorban és a leg rosszabb helyeken fog újra lerakódni és eltömíteni mindent.

 

Szóval ki mit hallott, illetve tud mondani erről?

 

üdv, Zzzé

SLX-350 Creative Commons License 2005.12.01 0 0 8173

Szia Qmatch,

 

a Mobil termékeiről szvsz a Mobil tud(na) bizalmas információkat adni. Nyilvánvaló vannak olyan komolyak (és felelősségteljesek) hogy nem vágják át a vevőiket, vagyis (legalább) a címkének mindenképpen hinni lehet.

Előzmény: qmatch (8172)
qmatch Creative Commons License 2005.12.01 0 0 8172
SLX!
Még1X kösz!
Amit alább a Castrol-ról írtál az azért fogott meg nagyon, mert ebben a műfajban, és EKKORA VÁLASZTÉK MELLETT az egyetlen és legfontosabb paraméter sztem a MEGBÍZHATÓSÁG!!!!....na, ez nincs a flakonra írva...Én mint eccerű egységsugarú júzer
nem sokat tud(hat)ok az olajokról, bár mindig volt egy olyan rossz érzésem, hogy szinte mindegy, melyik márkát veszem, ugyanúgy, mint pl. a DVD játszóknál: a lényeg ott is ugyanaz, csak a doboza más.
Örömmel olvastam, hogy szted igenis van különbség, ez némi reményt adott ebben az undorító globalizált világban. A következő cserénél lehet, hogy kipróbálom a Castrol-t.
Tényleg: a Mobilról is van ilyen bizalmas infód? Csak az érdekesség kedvéért...
Előzmény: SLX-350 (8171)
SLX-350 Creative Commons License 2005.12.01 0 0 8171

Szia Qmatch,

 

egy SAE XW-30-as és egy XW-40-es olaj között - feltéve, hogy teljesen azonos alapolaj(ok)ból készülnek és teljesen azonos adalékcsomagot tartalmaznak - valóban a melegoldali (többnyire 100 C fokon mért) viszkozitási értékben mutatható ki mérhető különbség. Az élet viszont (többnyire) nem ilyen egyszerű: pl. az 5W-40-es olajok többsége félszintetikus (hidrokrakk) alapolajból készül, az 5W-30-asok között pedig akad teljesen szintetikus olaj is. Másrészt a SAE osztályok nem fix pontokat hanem viszkozitási tartományokat jelölnek meg, így egy osztályon belül (az autógyári követelményektől vagy a megcélzott minősítés jellegétől függően) a konkrét viszkozitási értékek eltérőek lehetnek.

Az autógyárak a kezelési kézikönyvekben a motorolajra vonatkozó minimum kövtelményeket adják meg. Ha attól jobb minőségű olajat használsz, azt a motor hosszú távon mindenképp meghálálja. Az általad említett alapjárat "gyógyítás" nem a legjellemzőbb (bár hihető) példa, én inkább olyan esetet tudok példaképp említeni amikor a szintetikus olaj feloldja és elviszi az olajszűrőhöz a motorban (az ásáványi olaj használata során) lerakódott gané nagy részét - iyenkor az idősebb (olajnyomásmérő órával felszerelt autókat hajtó) szakik hajlamosak szívszélhűdést kapni, mivel a (ganétól megszabaduló) növekvő keresztmetszetű olajjáratok miatt lecsökken az olajnyomás.

A gyakori városi forgalomban 0W-s olajokat használva szvsz megspórolhatsz egy motorgenerált: az olaj a lehető leghamarabb eljut a kenési pontokra, így látványos mértékben csökken a motor hidegindítási kopása.

Előzmény: qmatch (8167)
SLX-350 Creative Commons License 2005.12.01 0 0 8170

Üdv ÜDv,

 

azt nem tudom hogy melyik olaj csendesítené le leginkább a hidrotőkéket, egy dolog viszont (majdnem) biztos: a Longlife III 5W-30-at (erre a célra) felejtsed el, az egy "beltenyésztett" VW/Audi típusokhoz fejlesztett olaj, a Mazdához a két olaj közül mindenképpen) a TXT Softec Plus 5W-30-at javaslom.

Előzmény: ÜDv (8166)
SLX-350 Creative Commons License 2005.12.01 0 0 8169

Szia 324td,

 

Ne lepődj meg, nem ittam metilalkoholt vagy más hallucinogén hatást keltő szert: a BMW 324 TD kézi kapcsolású váltójába (is) Dexron IID minősítésű ATF olajat kell használni (a feltöltési mennyiség 1.15 liter).

Előzmény: 324td (8165)
SLX-350 Creative Commons License 2005.12.01 0 0 8168

Szia Ccorsa,

 

a szervíz által használt 10W-40-es olaj a 30 ezer km/1 éves szervízciklusú Opeleknél szvsz a "futttak még" kategóriát képviseli, a gyár egész éves használatra 0W-s vagy 5W-s (ACEA A3/B3 minősítésű) motorolajokat ajánl - személyes meggyőződésem ezzel teljesen megegyező.

Mivel alapvetően műszaki területen dolgozom, nem tudok Neked a Castrolról marketing előadást (pl. "Miért jobb a Castrol olaj más olajoknál?" címmel) prezentálni, így (most) be kell érned egy aprósággal: a Castrol termékei minden esetben (vastagon) megfelelnek a flakonon olvasható minősítéseknek és jóváhagyásoknak.

Előzmény: Törölt nick (8162)
qmatch Creative Commons License 2005.12.01 0 0 8167
Köszi SLX!
Az agyam józan paraszti részével gondolkodva én is így gondoltam, megnyugtattál!
A 30-as és a 40-es olaj között CSAK a felső viszkopzitási hőmérséklet határ a különbség , vagy lehet itt esetleg más tényező is??
Mire gondolok?...egyszer olvastam, hogy vmelyik generációs - nem emlkékszem - Ford Focusba kifejezetten a 30-as olajat ajánlotta a gyár az egyenetlen alapjárat ellen.A tesztelők lecserélték hát az olajat, és láss csodát, megjavult az alapjárat!!!
...naszóval, csak ezért nyúzlak tovább: lehet-e az olajválasztásnak a hőmérsékleti körülményeken túl más szempontrendszere is? Az én alpjáratommal nincs baj, a fenti történetet csak - egyébként valós - példának hoztam fel.
És még 1 lámer kérdés: érdemes a drágább olajakra költeni ebbe az 1.3-as wagonR-be, vagy nincs sok értelme? Mint írtam, városban használom, pörgős a motor, és szeretem is pörgetni, prsze nem állat módjára:), de hát az ereje csak 3000 felett jön meg.
Kössszi!
Előzmény: SLX-350 (8151)
ÜDv Creative Commons License 2005.12.01 0 0 8166

Szia SLX-350!

 

Korábban adtál tanácsot Mazda 626 kopogó hydrotőkéhez, most kérdezném, hogy melyik olajat ajánlod:

 

Castrol SLX Long Life III. 5W30

Castrol TXT Softec Plus 5W30

 

Előre is köszi

 

Üdv

324td Creative Commons License 2005.11.30 0 0 8165

Hello SLX-350!

 

Lenne egy kérdésem mivel itt a fórumon valószínű,hogy te értessz lagjobban az

olajakhoz.

A kérdésem:Milyen váltóolajat ajánlasz nekem a (90)BMW E30 324TD-m be?

Válaszod elöre is köszönöm!

 

Üdvözlettel:Dénes

Fafül Creative Commons License 2005.11.30 0 0 8164

SLX!

 

Nagyon köszönöm!

 

luc72!

 

Nyugi, nem az enyém, mikor értekezünk?

Előzmény: SLX-350 (8146)
Gyufa 1973 Creative Commons License 2005.11.30 0 0 8163
Köszönöm!
Előzmény: SLX-350 (8161)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.30 0 0 8162

Szia SLX-350!

Nagyon jó a topic és lenyűgöző a segítőkészséged!

 

Szeretném megtudni, hogy milyen Castrolt ajánlasz az alábbi autóba?

(Egész éves használatra)

 

2004-es CCorsa 1.0 Twinportos

1 év vagy 30.000 km a szervízperiódus.

Most az Opel szervízek által használt 10W-40 van benne.

 

Előre is köszönöm!

 

Üdv.:

ccorsa

 

 

Ui.: Nem találtam meg, de szeretném megtudni pár szóban a Castrol előnyeit a többi olajmárkához képest.

SLX-350 Creative Commons License 2005.11.30 0 0 8161

Szia Gyufa 1973,

 

"alapjáraton" (normál üzemmódban) a Castrol Super TT teljesen megfelelő, hajtós üzemmódban az R2 (szintetikus) olaj minden igényt kielégít.

Előzmény: Gyufa 1973 (8159)
SLX-350 Creative Commons License 2005.11.30 0 0 8160

Szia Hodfiesta,

 

nem érdemes....

Előzmény: hodfiesta (8158)
Gyufa 1973 Creative Commons License 2005.11.30 0 0 8159

Szevasz SLX-350

 

Meg szeretném kérdezni, hogy kétütemű Trabant motorba milyen milyen Castrol olajat javasolsz?

hodfiesta Creative Commons License 2005.11.30 0 0 8158
Szia SLX! Köszönöm a gyors reagálásodat, én már kinéztem a Castrol GTX3-at, de van egy másik a Castrol Protection+ de nem tudom mia különbség a két olaj között? Lehet, hogy annyi különbség nincs köztük, hogy érdemes lenne vele foglalkozni? Üdv. hodfiesta
Előzmény: SLX-350 (8152)
SLX-350 Creative Commons License 2005.11.30 0 0 8157

Szia Corsika,

 

"ez a" Castrol Softec 5W-40 minden további nélkül használható "abba a" Corsa motorba - a hiper- szuper és egyéb marketek no name olajairól mondjon véleményt azoknak a gyártója vagy forgalmazója.

Előzmény: corsika (8154)
SLX-350 Creative Commons License 2005.11.30 0 0 8156

Szia Corsika,

 

a Focushoz a gyári előírás értelmében csak a Ford M2C-913A (vagy B) jóváhagyású 5W-30-as motorolajok használhatóak. Az szvsz valószínű, hogy ezzel még nagyobb lesz az olajfogyasztás mint az 5W-40-essel - na de ki és miért öntött bele 5W-40-es olajat?

A Trabi/VW motor hidrotőke rendetlenkedéséhez nem tudok sok okosat mondani (még az sem kizárt, hogy a probléma gyökere nem az olajban rejtezik).

Előzmény: corsika (8155)
corsika Creative Commons License 2005.11.30 0 0 8155
Hello.két autohoz kérnék segitséget:az elsö egyFord focus 3éves 1.4 es,80 000ezres km rel castrol softec 5-40(?)-es van benne és elég rendesen kajálja 1l-40000kmren.lehetséges hogy sürübb olajjal (10-40)megállna?Amásik pedig a jó öreg trabi 1.1-eshez kellene olyan olaj amitöl a szelephézag hamarabb beállna ,mert most hidegen elég jol kattog,be kell melegednie aztán jobb,de hátha segitene vlamit egy jobb olaj .köszi elöre is.
corsika Creative Commons License 2005.11.30 0 0 8154

Sziasztok!jó ez a Castrol softec 5W-40-es Opel corsa 1.2 1.6v motorba is?Elég jó az ára,persze nem annyira mint a hipermarketek "olcso" szintetikus olajai:-),mi ezekröl a véleményed?

swift 1.6 Creative Commons License 2005.11.30 0 0 8153
Hello.két autohoz kérnék segitséget:az elsö egyFord focus 3éves 1.4 es,80 000ezres km rel castrol softec 5-40(?)-es van benne és elég rendesen kajálja 1l-40000kmren.lehetséges hogy sürübb olajjal (10-40)megállna?Amásik pedig a jó öreg trabi 1.1-eshez kellene olyan olaj amitöl a szelephézag hamarabb beállna ,mert most hidegen elég jol kattog,be kell melegednie aztán jobb,de hátha segitene vlamit egy jobb olaj .köszi elöre is.
SLX-350 Creative Commons License 2005.11.30 0 0 8152

Szia Hodfiesta,

 

az autó (tiszteletre méltó) korára való tekintettel a 15W-40-es motorolaj szvsz a létező legjobb megoldás. A gyárilag javasolt csereciklus 10 ezer km/ 6 hónap, a feltöltési mennyiség (a szűrő cserével együtt) 3.75 liter.

A váltóba egy API GL-4-es 80W-90-es hajtóműolaj a jó megoldás, a gyár nem ír elő cserét(!), de a váltó egy 50-60 ezer km/3 év tájékán elvégzett olajcserét vélhetően szívesen fogad(na). A vélhetően életük delén már túl lévő váltó szimeringekre tekintettel szintetikus hajtóműolajokkal nem célszerű  kacérkodni. A 4 sebességes váltóba 2.8 liter, az 5 sebességes váltóba 3.1 liter hajtóműolaj szükséges.

Előzmény: hodfiesta (8144)
SLX-350 Creative Commons License 2005.11.30 0 0 8151

Szia Qmatch,

 

magamfajta outsidernek nehéz bekukkantani a gyári motorfejlesztők munkájába (és lelkivilágába), ezért nem igazán tudok valódi érveket felsorakoztatni a 10W-30-as motorolaj mellett. A 10W-40-es olaj szvsz teljesen korrekt megoldás ehhez a típushoz, esetleg a sűrű városi használatra való tekintettel érdemes egy 5W-30-as vagy 5W-40-es (ACEA A3/B3 minősítésű) olajon (is) gondolkodni.

Előzmény: qmatch (8142)
SLX-350 Creative Commons License 2005.11.30 0 0 8150

Szia Scholl4,

 

a típus motorolaj ajánlásai közt valóban szerepelnek (a 30 ezres szervíciklussal együtt) a 10W-40-es olajok is, de szvsz valóban érdemesebb az (ACEA A3/B3/B4 minősítésű) 5W-s olajok közül válogatni (az Opel ezeket javasolja korlátozás nélkül egész éves használatra).

Előzmény: Scholl4 (8139)
SLX-350 Creative Commons License 2005.11.30 0 0 8149

Szia Kismiki,

 

(Skoda) motorkódokban nem vagyok otthon, de nekem valahogy úgy rémlik hogy a BFQ motorkód a meghosszabbított (30 ezer km-es) csereciklusra utal. Ha az autót valóban "Longlife" (30 ezres) szevízciklussal használod akkor kizárólag VW 503 00 jóváhagyású (0W-30-as) motorolajok jöhetnek szóba, egyébként (15 ezres szervízciklusnál) pedig a VW 502 00 jóváhagyású (jellemzően 0W-s, 5W-s, esetleg 10W-s) motorolajok közül válogathatsz.

Előzmény: kismiki (8138)
SLX-350 Creative Commons License 2005.11.30 0 0 8148

Szia Afekete,

 

a Toyota Corolla motor számára a Longtec és az RS 0W-40 közötti különbség kb olyan jelentőségű, mint amikor Te pl egy jó vacsora után a különböző single malt viszkik vagy kézzel sodrott kubai szivarok között válogatsz.

Előzmény: afekete (8137)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!