az attól függ... ha jó minőségű ( az adott típus előírásainak minimum megfelelő de inkább egy fokkal jobb) motorolajat használsz és az előírt időközönként elvégzed (vagy elvégezteted) az olajcserét, akkor (elvileg) nem alakul(hat) ki a motorban olyan mértékű lerakódás, amivel az olaj DD (tisztító hatású) adalékai ne boldogulnának.
Ha a motor sokáig üzemelt mostoha körülmények között (értsd: üsd vágd, nem számít, olajcsere...mikor is volt, egyáltalán minek? típusú bánásmód) és eldöntöd hogy mostantól minden jót meg akarsz adni a vasnak akkor érdemes a motorban (vélhetően nagy mennyiségben) összegyűlt ganét egy mosóolajjal megmozgatni, fellazítani és kiüríteni, hogy a beöntött friss olajnak ezzel a feladattal már ne kelljen (reménytelenül) megküzdenie. Ha ezt a műveletet rendesen (nagy mennyiségű gané esetében egymás után akár 2-3-szor is) elvégzik, akkor nem kell aggódni attól hogy a motor valamelyik zugában lerakódik és összegyűlik a gané (egy része).
Az olajcserék között kell-e tisztítást végezni motormosó "olajjal" vagy nem?
Az egyik szerelő azt mondja igen, mert a spénnek és a kosznak ki kell menni, a másik azt mondja, hogy ami ahol már lerakódott maradjon is ott, nem kell bolygatni, mert akkor elindul a motorban és a leg rosszabb helyeken fog újra lerakódni és eltömíteni mindent.
a Mobil termékeiről szvsz a Mobil tud(na) bizalmas információkat adni. Nyilvánvaló vannak olyan komolyak (és felelősségteljesek) hogy nem vágják át a vevőiket, vagyis (legalább) a címkének mindenképpen hinni lehet.
SLX! Még1X kösz! Amit alább a Castrol-ról írtál az azért fogott meg nagyon, mert ebben a műfajban, és EKKORA VÁLASZTÉK MELLETT az egyetlen és legfontosabb paraméter sztem a MEGBÍZHATÓSÁG!!!!....na, ez nincs a flakonra írva...Én mint eccerű egységsugarú júzer nem sokat tud(hat)ok az olajokról, bár mindig volt egy olyan rossz érzésem, hogy szinte mindegy, melyik márkát veszem, ugyanúgy, mint pl. a DVD játszóknál: a lényeg ott is ugyanaz, csak a doboza más. Örömmel olvastam, hogy szted igenis van különbség, ez némi reményt adott ebben az undorító globalizált világban. A következő cserénél lehet, hogy kipróbálom a Castrol-t. Tényleg: a Mobilról is van ilyen bizalmas infód? Csak az érdekesség kedvéért...
egy SAE XW-30-as és egy XW-40-es olaj között - feltéve, hogy teljesen azonos alapolaj(ok)ból készülnek és teljesen azonos adalékcsomagot tartalmaznak - valóban a melegoldali (többnyire 100 C fokon mért) viszkozitási értékben mutatható ki mérhető különbség. Az élet viszont (többnyire) nem ilyen egyszerű: pl. az 5W-40-es olajok többsége félszintetikus (hidrokrakk) alapolajból készül, az 5W-30-asok között pedig akad teljesen szintetikus olaj is. Másrészt a SAE osztályok nem fix pontokat hanem viszkozitási tartományokat jelölnek meg, így egy osztályon belül (az autógyári követelményektől vagy a megcélzott minősítés jellegétől függően) a konkrét viszkozitási értékek eltérőek lehetnek.
Az autógyárak a kezelési kézikönyvekben a motorolajra vonatkozó minimum kövtelményeket adják meg. Ha attól jobb minőségű olajat használsz, azt a motor hosszú távon mindenképp meghálálja. Az általad említett alapjárat "gyógyítás" nem a legjellemzőbb (bár hihető) példa, én inkább olyan esetet tudok példaképp említeni amikor a szintetikus olaj feloldja és elviszi az olajszűrőhöz a motorban (az ásáványi olaj használata során) lerakódott gané nagy részét - iyenkor az idősebb (olajnyomásmérő órával felszerelt autókat hajtó) szakik hajlamosak szívszélhűdést kapni, mivel a (ganétól megszabaduló) növekvő keresztmetszetű olajjáratok miatt lecsökken az olajnyomás.
A gyakori városi forgalomban 0W-s olajokat használva szvsz megspórolhatsz egy motorgenerált: az olaj a lehető leghamarabb eljut a kenési pontokra, így látványos mértékben csökken a motor hidegindítási kopása.
azt nem tudom hogy melyik olaj csendesítené le leginkább a hidrotőkéket, egy dolog viszont (majdnem) biztos: a Longlife III 5W-30-at (erre a célra) felejtsed el, az egy "beltenyésztett" VW/Audi típusokhoz fejlesztett olaj, a Mazdához a két olaj közül mindenképpen) a TXT Softec Plus 5W-30-at javaslom.
Ne lepődj meg, nem ittam metilalkoholt vagy más hallucinogén hatást keltő szert: a BMW 324 TD kézi kapcsolású váltójába (is) Dexron IID minősítésű ATF olajat kell használni (a feltöltési mennyiség 1.15 liter).
a szervíz által használt 10W-40-es olaj a 30 ezer km/1 éves szervízciklusú Opeleknél szvsz a "futttak még" kategóriát képviseli, a gyár egész éves használatra 0W-s vagy 5W-s (ACEA A3/B3 minősítésű) motorolajokat ajánl - személyes meggyőződésem ezzel teljesen megegyező.
Mivel alapvetően műszaki területen dolgozom, nem tudok Neked a Castrolról marketing előadást (pl. "Miért jobb a Castrol olaj más olajoknál?" címmel) prezentálni, így (most) be kell érned egy aprósággal: a Castrol termékei minden esetben (vastagon) megfelelnek a flakonon olvasható minősítéseknek és jóváhagyásoknak.
Köszi SLX! Az agyam józan paraszti részével gondolkodva én is így gondoltam, megnyugtattál! A 30-as és a 40-es olaj között CSAK a felső viszkopzitási hőmérséklet határ a különbség , vagy lehet itt esetleg más tényező is?? Mire gondolok?...egyszer olvastam, hogy vmelyik generációs - nem emlkékszem - Ford Focusba kifejezetten a 30-as olajat ajánlotta a gyár az egyenetlen alapjárat ellen.A tesztelők lecserélték hát az olajat, és láss csodát, megjavult az alapjárat!!! ...naszóval, csak ezért nyúzlak tovább: lehet-e az olajválasztásnak a hőmérsékleti körülményeken túl más szempontrendszere is? Az én alpjáratommal nincs baj, a fenti történetet csak - egyébként valós - példának hoztam fel. És még 1 lámer kérdés: érdemes a drágább olajakra költeni ebbe az 1.3-as wagonR-be, vagy nincs sok értelme? Mint írtam, városban használom, pörgős a motor, és szeretem is pörgetni, prsze nem állat módjára:), de hát az ereje csak 3000 felett jön meg. Kössszi!
Szia SLX!
Köszönöm a gyors reagálásodat, én már kinéztem a Castrol GTX3-at, de van egy másik a Castrol Protection+ de nem tudom mia különbség a két olaj között? Lehet, hogy annyi különbség nincs köztük, hogy érdemes lenne vele foglalkozni?
Üdv. hodfiesta
"ez a" Castrol Softec 5W-40 minden további nélkül használható "abba a" Corsa motorba - a hiper- szuper és egyéb marketek no name olajairól mondjon véleményt azoknak a gyártója vagy forgalmazója.
a Focushoz a gyári előírás értelmében csak a Ford M2C-913A (vagy B) jóváhagyású 5W-30-as motorolajok használhatóak. Az szvsz valószínű, hogy ezzel még nagyobb lesz az olajfogyasztás mint az 5W-40-essel - na de ki és miért öntött bele 5W-40-es olajat?
A Trabi/VW motor hidrotőke rendetlenkedéséhez nem tudok sok okosat mondani (még az sem kizárt, hogy a probléma gyökere nem az olajban rejtezik).
Hello.két autohoz kérnék segitséget:az elsö egyFord focus 3éves 1.4 es,80 000ezres km rel castrol softec 5-40(?)-es van benne és elég rendesen kajálja 1l-40000kmren.lehetséges hogy sürübb olajjal (10-40)megállna?Amásik pedig a jó öreg trabi 1.1-eshez kellene olyan olaj amitöl a szelephézag hamarabb beállna ,mert most hidegen elég jol kattog,be kell melegednie aztán jobb,de hátha segitene vlamit egy jobb olaj .köszi elöre is.
Sziasztok!jó ez a Castrol softec 5W-40-es Opel corsa 1.2 1.6v motorba is?Elég jó az ára,persze nem annyira mint a hipermarketek "olcso" szintetikus olajai:-),mi ezekröl a véleményed?
Hello.két autohoz kérnék segitséget:az elsö egyFord focus 3éves 1.4 es,80 000ezres km rel castrol softec 5-40(?)-es van benne és elég rendesen kajálja 1l-40000kmren.lehetséges hogy sürübb olajjal (10-40)megállna?Amásik pedig a jó öreg trabi 1.1-eshez kellene olyan olaj amitöl a szelephézag hamarabb beállna ,mert most hidegen elég jol kattog,be kell melegednie aztán jobb,de hátha segitene vlamit egy jobb olaj .köszi elöre is.
az autó (tiszteletre méltó) korára való tekintettel a 15W-40-es motorolaj szvsz a létező legjobb megoldás. A gyárilag javasolt csereciklus 10 ezer km/ 6 hónap, a feltöltési mennyiség (a szűrő cserével együtt) 3.75 liter.
A váltóba egy API GL-4-es 80W-90-es hajtóműolaj a jó megoldás, a gyár nem ír elő cserét(!), de a váltó egy 50-60 ezer km/3 év tájékán elvégzett olajcserét vélhetően szívesen fogad(na). A vélhetően életük delén már túl lévő váltó szimeringekre tekintettel szintetikus hajtóműolajokkal nem célszerű kacérkodni. A 4 sebességes váltóba 2.8 liter, az 5 sebességes váltóba 3.1 liter hajtóműolaj szükséges.
magamfajta outsidernek nehéz bekukkantani a gyári motorfejlesztők munkájába (és lelkivilágába), ezért nem igazán tudok valódi érveket felsorakoztatni a 10W-30-as motorolaj mellett. A 10W-40-es olaj szvsz teljesen korrekt megoldás ehhez a típushoz, esetleg a sűrű városi használatra való tekintettel érdemes egy 5W-30-as vagy 5W-40-es (ACEA A3/B3 minősítésű) olajon (is) gondolkodni.
a típus motorolaj ajánlásai közt valóban szerepelnek (a 30 ezres szervíciklussal együtt) a 10W-40-es olajok is, de szvsz valóban érdemesebb az (ACEA A3/B3/B4 minősítésű) 5W-s olajok közül válogatni (az Opel ezeket javasolja korlátozás nélkül egész éves használatra).
(Skoda) motorkódokban nem vagyok otthon, de nekem valahogy úgy rémlik hogy a BFQ motorkód a meghosszabbított (30 ezer km-es) csereciklusra utal. Ha az autót valóban "Longlife" (30 ezres) szevízciklussal használod akkor kizárólag VW 503 00 jóváhagyású (0W-30-as) motorolajok jöhetnek szóba, egyébként (15 ezres szervízciklusnál) pedig a VW 502 00 jóváhagyású (jellemzően 0W-s, 5W-s, esetleg 10W-s) motorolajok közül válogathatsz.
a Toyota Corolla motor számára a Longtec és az RS 0W-40 közötti különbség kb olyan jelentőségű, mint amikor Te pl egy jó vacsora után a különböző single malt viszkik vagy kézzel sodrott kubai szivarok között válogatsz.