ujjab fejlemeny hutoviz ugyben..feltoltottem 1,5-2decivel a tartalyt..
elmentem haza, kb 8 max 10km.. ezalatt tobbszor csak alapjarton gurultam a kuplungot kinyomva mert lejtos sokaig az ut.
egyszercsak azt vettem észre hogy visszaesett a vizhőfokmérö olyan 75-80fokra.. na mondom ez igen.
hazaértem, megnéztem a vizet és lejjebb ment a szint kb egy centivel. letekertem ovatosan a kupakot de elmaradt a hang, tehát nem volt tulnyomás a rendszerben. bele szagoltam, glikol szaga van, trutyit nem látni, belenyultam simán ujjal és nem volt meleg egyáltalán, pedig
belül 80fokot mutat a homéro..
tehat osszegezve most fogy a viz a tartálybol es gondolom a termosztát adta be a kulcsot..
Ne aggódj nem fogom a fejedhez dobálni, ha behal valami (pl. hátsó híd), nem kell most mentegetőznöd. :-))
Csak ha sokat olvassa az ember a fórumot ez is gyakori kérdés, így egy idő után paranoiás lesz. Remélem ez történt velem is.
Így lassan keresnem kell egy pszihológust. :-)
Amúgy meg a legtöbben azért vagyunk itt, hogy ne kelljen agyalni rajta, ha valamihez nyúlni kell, hogy mit cseszhet el. Vagy, hogy ne húzzák le, vagy nem tudom. Ez van ilyen világ van, mindenre figyelni kell, és lassan mindenhez érteni kell. Ezer még nem, de lassan én is százmester leszek. :-D
A szij simán ciripelhet azért,erről Soryton tud mesélni..az igazi bibi szerintem a szijtárcsa kopása a főtengelyen..az lehetséges---
és miért van visszavezetve a cső??-környezetvédelem,minden felesleges gázt visszavezetünk a motorba,majd a katalizátoron keresztűl megszűrjük--éppen ezért lesz koszos,olajsáros a szivótorok,az a fekete bakelit egység,a befecskendező szelepek is erre vannak felszerelve
Én is valamilyen megszüntethető,de mégis
a lényef "esztétikus" megoldáson agyalok,ennek a legnehezebb része a csatlakozók beszerzése,,/azért egy bontóba beszabadulhatnék/--szóval 8 ezreket mondanak egy ilyen csövecskére,aminek a végén van az a 2 gyorscsatlakozó
-annyiból az egészet megmókolom:)))
a lényeg az,hogy azt a levegőt ki kellen csavarni valahogy:)
Az olajbetöltőnél olajpára keletkezik,mert az a szelepfedél-ahogy melegszik a motor,ebben a fasza időben,a hideg csövön kicsapódik a pára-majd a fojtószelepnél becsatlakozik.nem a légszűrőházba megy,a szűrő elé--na onnan meg szivja a párás levegőt,ez meg keveredik a szivótorokban-ebből lesz egy emulzió,ahogy előttem irták--ez télen habos trutymák formájában kicspódik--nyáron meg meleg van(tényleg?:))--na akkor forró a cucc,pláne egy augusztusi M7-es araszolgatás közben_ott nem lesz fehér hab!hacsak nem hengerfejes,de akkor több jele is van:(((
erre ne is golndolj.a viz a kiegyenlitőben tiszta,glycol szagú a fagyállótól(nekem kékes,vagy ződ???)--az olaj a nivópálcán meg gyönyörű tiszta,áttetsző---hát igy..:)))
Soryton bödönjét be kéne épiteni...látnánk pár érdekességet
tavasszal kifújom kompresszorral,tavaly meg leszedtem,kimostam az egészet--azóta a pillangószelepem is müxik,ahogy kell.
(friss olaj,új szűrők mindenhová,a gyertyákkal meg kisérletezek állandóan)
most a hangokat szeretném megszüntetni,(hogy már az enyém a gépezet végre)valamelyik görgő nyöszörög,meg az a qrva kuplung--attól feláll a szőr a hátamon,ha nekiállok eccccer:)))
beszélgettünk itt hátsóhid felujitásról,meg féltengely támasztócsapágy cseréről(régebben)
meg itt ez a kuplung dolog__egy szervizben,vagy egy műhelyben gyerekjáték,aki ebből él ugye
egy "maszek" civilnek fel kell készülnie,át kell gondolni a dolgot,emelők,bakok kellenek,meg kulcsok--pláne 2 db 18-as csillag-vilás,a hátsóhidhoz,mert azok tartják a helyén az egészet,meg a lengéscsillapitók,---de egy féltengely kiszerelésnél is szét kell szedni az azoldali futóművet,gömbfej kinyomó kell,olaj le a váltóból,szétboritani az oldalát,esetleg mindkettőt----na,nem ezért irtam ilyen sokat....csak hangosan elmélkedtem.....nem megy az csak úgy!! bocsi::))
ne foglakozz a habbal,nekem is olyan volt a nagydögön a télen
fehér hab volt a levegőszűrő házában,mert a karterból a gázt vissszavezették a szűrő elé..
svájci gépeken szigorúbb volt a környezetvédelmi berendezések megléte..egy csomó felesleges dolog volt benne...
a lényeg :a vizet nézegesd,meg az olajat--meg lett piszkálva a rendszer,az olajos vizpára meg ilyen trutyit csinál-ezért kéne egy "bödönt" belerakni,ne szivja vissza a motor,mert összekeni a fojtószelepet,jönnek a lámpák,jjaajjaajjajj.)))
(volt a zsigulin is,aki tudja miről beszélek--egy durva mosogatószivacs szerűség volt a kartergáz csövébe beapplikálva oroszosan--később kilógattuk a szabadba,mer megfulladt a motor a saját sz@rától,ahogy öregedett:)))
a srácok gyakoroltak vezetni a hétvégén..akkor is hallottam...
felkeményedik,tükrösödik a betét..vagy nemtom..
meg Dobogókőről gurultam lefelé,ott is kellett visszafogni a pacikat...lent már előlről is hallottam
engem nem zavar,mert nemrég cseréltem,a tárcsákat vizsga előtt kidobom...szóval tudom milyen állapotban vannak..saját megnyugtatásodra,mutasd meg egy futóművesnek,vagy vedd le kereket,mosd le azzal az anyaggal,ha valami beleér,úgyis van nyoma
másképp viselkedik a minuszokban,a hósáros,sós lé meg megteszi a hatását..mosd le ..
majd a többiek is megerősitenek
(mivel ezeken nincs fékkopásjelző,a vastagságot figyelni kell--de 25e alatt nem kophat el szerintem,csak félrekopott...)
Egy féktisztitót nyomjál rá,25 ezer után már rendesen össze tud kopni minden,meg az sem mind1 milyen betét,meg tárcsa
nekem is szól...
ez néha ilyen,volt is vitatéma--melyik betétet ne vegyük meg,meg nincs benne azbeszt,meg-meg....
egy futóműveshez elviheted,sokkal több infót nem fogsz megkapni,legfeljebb kicserélteti a cuccot..betéteket legalábbis,a tárcsát meg megméri,szabályoztatni nem érdemes
Meg nem játék a fék ezen sem,ahogy a medve sem az..