Ja, az nem baj, ha nagyobb, nyilván mondjuk 1,5 méternél ne legyen hosszabb, de ha már viszek valahova rádiót magammal, akkor a kíváncsiság kedvéért vinnék antennát is, hogy hová tudok adott helyről elbeszélni. Valóban jó amúgy a gyári is, csak ha van jobb, miért ne? :)
Ezt megerősítem. Összeszerelési minőségre ipari hulladék, de viszont az adott sávtartományban kiválóan működik, amíg szét nem hullik. Volt nálam tesztre egy ilyen rádió. Az antennája valóban jó! A topiktársnak igaza van!
Nem tudok ajánlani mert én is a sajátját használom mert pont megfelelő arra amire kell de azt tudom hogy a Nagoya NA-771 144/430Mhz-re van kitalálva gyártva és próba közben ki is derült hogy 446Mhz-en a gyári jobb vételt biztosít mint ez. De próba cseresznye maximum lesz egy drága mutatópálcád :) Remélem tudtam segíteni.
Kézirádiónak egy Wouxun KG-UVD1P -t használok. Teljesen jó, a gyári gumiantenna helyett szeretnék valami jobbat venni hozzá. Nem autóból, hanem gyalogos módon szeretném használni, ezért a mágnestalpas azt hiszem, nem lenne jó.
Egyet néztem, nem is drága, a Nagoya NA-771, kérdés, hogy van-e ennél jobb 446 MHz-re, akár kicsit drágábban (mondjuk úgy 10e forintig bezárólag).
Még futok vele egy kört. Valahol valaki úgyis be tudja szerezni. Köszönöm a választ. Igen pmr frekire kellene azért sem mindegy, mennyi villany alakul hővé a dróton.
Hahó megint én vagyok. "Aszódi" Józsi bácsi 1,30 as kétsávos antennájához szeretnék drótot húzni. Mit ajánlanátok? (10-14) méter kb.
Rg58? abból van bőven. Igaziból a vastagsága miat kérdem, van e olyan ami ilyen vastag, mert az sma-f krimpelős csatlakozóm, H155 re való. Viszont az nálunk első körben még rendelésre sincs.
Ezek szerint a legjobb ha hozzá sem nyúlok, és lehetőség szerint a tetőlemez közepén van.
Trabantra a mágnes miatt kicsit nehéz, de azért van rá megoldás :) Persze az általad említett kitételeknek az elhelyezés nem igazán felel meg, de legalább kocsin kívül van.
3 helyet találtunk a Trabin, ahova egészen jól el lehet tenni az antennát.
- Az egyik az A oszlop előtti felület. Ez fémből van természetesen, és elég sík. Ide szokták a rádió antennákat is fúrni olykor.
- A másik a B oszlop fölső része. Itt van egy fél tenyérnyi sík felület, amire a kis mágnestalp pont elfér. Az egyetlen gond, hogy ha ide van téve, akkor ide lesz mindig, ugyanis ebben az esetben el kell hajlítani az antenna tövénél az antennát 90 fokban, hogy fölfele nézzen. De ezek szerint ez sem egy jó megoldás :D
- A harmadik megoldás, hogy a C oszlop mögött, és a csomagtartó előtti sík felületre van téve az antenna. Itt is fém van, de ez sem nagyobb egy tenyérnél.
Az én autómban eddig ez így volt, mert nálam még kevesebb a használható fém felület, mint egy gyári Trabinál.
Ezeket az antennákat az ismerősöknek vettem, hogy legyen nekik is.
Ez egy ablakra ragasztható talp, egy kisebb nyereséges pálcával, amit elvileg PMR-re kértem. Tapasztalat még nincs nagyon vele, mert elég későn került fel a kocsira, és nem használom minden nap, úgyhogy még azt sem tudom, hogy rendesen működik-e :)
Sajnos SWR mérőm nincsen, így csak reménykedni tudok, hogy nem olyan rossz.
Ez egy "minek hangolni" antenna, - nekem is van, használható, arra, hogy a kasznin kívül legyen az adás, teljesen jó. Tulajdonképpen öt wattig "elrezeg" mindenhol. Nálam 2:1 alatt van 142-148 / 430-460 között, tető közepére dobva.
Egy dologra kell vigyázni, mégpedig nem elég, ha csak kipattintjuk az ajtónál, és csak 1-2 cm vízszintes koax marad a tetőn.
Lehetőleg a tető közepére kerüljön, legyen elég, az antennával 90 fokot bezáró koax hossz.
(ha jól akarsz szólni 2m-en is, akkor 50cm minimum legyen kint a tetőn.)
u.i.: Trabira hogyan?+ Trabihoz maximális elismerésem!
A kérdésem, hogy találkozott-e már valaki ezzel az antennával, szükséges-e hangolni, vagy jó így ahogy van, univerzálisan 2 sávos antennaként, és inkább ne nyúljak hozzá.