Elöre is köszönöm hogy idöt forditasz rám.Vettem egy 1989-es 1.1-es trabantot.A könyve azt irja hogy 20w-40,vagy 20W50 es olaj kell bele.A szerelö meg simán az Agip 15w 40 esét akarja beletenni.Melyiket válasszam a szerelö az "okos" vagy a könyvnek higgyek? a hidrotöke egy picit kopog ,de melegen nem,és azt sem tudom most milyen olaj van benne.Köszönöm és minden jót!
Akkor az ilyen Lebensdauerfüllung-os váltónál/diffinél ajánlatos max. 50ezrenként cserélni az olajat? Gondolom az automatánál elég 100ezrenként. Én biztos, ami sicher alapon minden második olajcserénél cserélek a váltóba és a diffibe is, akárki akármit mond, nem abba a +10000Ft-ba fogok belehalni..........:-)). És nem érnek meglepetések:-)))
Nagy kamu az egész,nincs az a fullszintetikus gigaolaj ami 10-15 évig tökéletesen kenjen.Ezt az egészet az autógyártók marketinggépezetei találják ki,hogy minél előbb menjen tönkre és ne legyen kedved megcsináltatni a váltót vagy akármit,hanem szaladj be azonnal a legközelebbi szalonba és vegyél új kocsit. Ugyhogy cserére fel,ha még sokáig használni akarod.:-)
Ja,és nézd meg melyik váltó van rajta mert ha a széthullós,akkor kell +1 lityi TAF-X bele különben széthullik az 5. fokozatod,aminek ugye kb. 80-120.000Ft a javítási költsége.
Kérdésem lenne. 1993as BMW 525i (m50B25TÜ motoros) kéziváltójába egészen pontosan milyen olaj ajánlott? Mert eddig ARAL ATF 22-őt kapott rendszeresen cserélve, de nincs már meg a doboza és nem emlékszem, hogy milyen Dexron volt. Most már mindenhova Castrol-t szeretnék, mert nincsen se idegem se időm aral után futkosni (bár mindig is meg voltam vele elégedve):-)) ARAL ATF 22-vel nem tettem rosszat ugye?
SEAT 1,6 i Toledó AFT motoros 100 le, man . váltóval, kérdésem : Van e valakinek biztos tanácsa a következőre: sebességváltóban 110.000 km van, kell-e olajat cserélni benne. A SEAT oldalon azt a tanácsot kaptam , hogy csak ellenőrizni utántölteni kell. Bár hiszek neki, de egyszerüen elképzelhetetlennek tartom, hogy nem kell olajat cserélni az egész élettartam alatt. Képes - e a gyártó által betöltött olaj végig kellőképpen kenni a váltót ?Vagy csak egy kamu az egész , hogy minnél hamarabb egy vaskos javitási számlát kaphassak? Tud valaki biztos válasz adni erre? Esetleg személyes tapasztalat ?
Mi a különbség a Castrol GTX7 Dynatec, 5W-40 és a TXT softec között?
Mert mindkettő 5W40-es (legalábbis van ilyen) a kocsiba elvileg ez a viszkozitás jó,csak nemtudom mi a kettő közötti különbség,mert a castrol weblapja a dynatec-et ajánlja,viszont én softec-et tudnék venni.
Köszönöm..
Igen, koszi szepen, nem tudom hogy birod de segitokeszseged mar mar emberi leptekben merve nem fejezheto ki. Latva a forumon vegzett "felvilagosito" munkadat. Isten tartsa meg jo szokasod. Meg 1* koszonom. Ma csereltem le a regi olajat a lancerben, (nemtom mi volt benne most vettem a verdat, szervizkonyveben meg nem volt leirva) es azt "mondja" a gep, hogy frissebb, lagyabb jobb erzes. :) GTX Magnatex 10W/40 , -egy kis reklam a Totalcar aruhaz rulez.. Meg annyi kerdes, hogy erdemes felso nivora tolteni vagy inkabb alatta kicsivel?
igazad van, az SMX-S valóban (jobban) megfelel erre a célra. Az alapvető különbség a két olaj között nem igazán a SAE osztály eltérésében rejlik: az SMX-S API GL-3/4, a TAF-X pedig API GL-4+ (4/5) besorolású, a Lancer váltóhoz pedig API GL-4-es olaj az előírás (vagyis önmagában az API besorolásokat tekintve mindkét hajtóműolaj alkalmazható).
Meg valamit elfelejtettem, miskolci Castrol viszonteladot keresek ahol nem horror aron adjak az olajat, Neked gondolom megvan a nevsorban, lecci kozold le. Koszi
ez is attól függ....az európai gyártók töbsége kb. 8-10 éve már nem ír elő olajcserét a kézi kapcsolású váltókhoz (sőt újabban már az automatákhoz sem). Gyártó, típus és évjárat szerint persze lehetnek eltérések.
A Sharanban pl. a gyártás kezdete (1995) óta az összes kézi és automata váltó élettartam feltöltéssel jön ki.
A Németországban vásárolt autó (számomra) önmagában semmire sem garancia: egyik ismerősöm vásárolt egy 210-es Mercit valahol Németországban, lelkendezve mutatta az autót: (majdnem) full extra, vezetett szervízkönyv... Valamilyen hülye indíttatásból elkértem a szervízkönyvet, ahol (az óra szerint 140 ezer km-t futott autónál) három bejegyzés volt: a nullszervíz, utána egy VW(!) pecsétes bejegyzés kb 60 ezer km-nél majd végül egy Merci pecsétes bejegyzés kb 40 ezer km-nél....
Castrol SMX-S, 75W-85 talaltam castroleknal. amit (pl az olajfutar) arul, ez egy regebbi komponensu olaj mint az altalad emlitett TAF-X 75W-90 vagy mas kulonbseg is van? Az utolso viszonyszam /80 helyett /90 es olaj miben mas, surusege?
pont ilyen (SAE osztályú) hajtóműolajat Castrolból nem tudok javasolni (ha betű szerint ragaszkodsz hozzá akkor pl az Elf Tranself TRZ 75W-80 jöhet szóba), de szvsz a Castrol TAF-X 75W-90 jó megoldás erre a célra.
Akkor gondolom, ha most veszek egy 2001-es vw 1,9 PD TDI -vel futó galaxy-t
és a német szervíz töltögette bele az olajat akkor nem kell.
Jut eszembe, ha van benne 120.000 ezer km, akkor a vátóba szoktak valamikor olajat cserélni? Ez is olyan, hogy az egyik szerelő ezt a másik azt mondja.
98 as Lancerbe (manualis) valtoolajat szeretnek cserelni(tetni). Az autodata SAE: 75W/80 synth olajat ir elo 2,1l mennyisegben. Castrolban melyik felel meg ezeknek a kivanalmaknak? Koszi
Az újabb Dexron minősítések (többnyire) felülírják a régebbieket, így egy Dexron III minősítésű ATF minden további nélkül használható azokra a helyekre, ahol a gyártóművi követelmény a Dexron II.
ACEA A3/B3 (netán még B4) minősítésű 0W-s vagy 5W-s motorolajokat minden jóravaló kenőanyaggyártó cég választékában találhatsz, néhány példaképpen: Aral Super Tronic 0W-40, BP Visco 7000 0W-40, Castrol SLX Longtec 0W-30, Aral High Tronic 5W-40, BP Visco 5000 5W-40, Castrol Magnatec 5W-40, TXT Softec 5W-40, TXT Softec Plus 5W-30....