Mert akkor BPF-262, (akkor még) MTV jelmezeskocsi. Rendes utaszállító 256-ból lett átalakítva, az első sor ülés mögött válaszval, utána a kalaptartók helyén hosszú ruhafogasok, dobogó kivágva. 380-as csatlakozás, konnektorok, kapcsolók stb. kiépítve benne az állóhelyi üzemhez.
Hát, azért a gyorsító fokozat eléggé hiányzik lakott területen kívül. Tudom, városi buszba való, de ott meg sokat zabál. Egyszer biztos jónak számított. :-) Amúgy nyilván nosztalgikus dolog, de tegnap volt szerencsém 90 km-et nyomni egy prágás buszban és ismét rájöttem, hogy a kézi váltó, az fasza.
Fogyasztásra szerintem nem rosszabb mint a mi ZF váltós buszunk. Csak ez az állandó üvöltés, meg az hogy nem akar szerencsétlen menni. Mondjuk itt a motor is ki van már szerintem. Ez a busz nem erre a fordára való, ahol tömötten kell menni. Nyáron így 5 perc alatt megfőzöm a vizet, ha most is sikerült a stop lámpát működésre bírnom egy heringjáraton.
Cseljabinszkban sincs már Ikarus a helyi közlekedésben. A pár éve még 240 darabos flotta tavalyra már bőven 100 példány alatt volt, aztán az új buszok érkezésével 65 280-ast selejteztek le, végül decemberre teljesen elfogytak. Az utolsó időkben a 18-as és a 64-es vonalakon szolgáltak.
Robi, azt nyomkodták. A mikrokapcsoló pedig ha felemeled a padlót, pont középen van egy préselt lemez fedél. Az alatt van. Ha a mikrokapcsoló elkoszolódik, vagy kontaktosan érintkezik, akkor azt hiába nyomkodják. Amiről te beszélsz, az az, amikor a szelep koszolódik el.
Van két henger, a végén kell benyomni a gombot. Nem egyszerű, valami segédeszköz kell hozzá. Lehet, hogy pont a másik hengert kellett volna benyomni, akkor a kapcsolót átlökte volna.
Van kontakt. Nyomkodtuk mindennel, de csak sziszegett átkapcsolni nem akart. A fülke felé közelebb eső kapcsoló működött az kapott levegőt, de igazából egyik sem mozdult. Mind1 végülis a műhely megoldja. Csak érdekelne valami részletesebb leírás mi hogy működik, esetleg jellemző hibák amik előfordulnak.
Előfordul, nekem is megcsinálja évente kb. egyszer a csuklós. Dekli fel, ha van elég levegő, akkor lehet kézzel (vagy inkább kiskalapáccsal) átkapcsolni hátramenetbe vagy fordítva. Ha nincs elég segédlevegő, akkor meg szokott racsnizni is.
Sziasztok! Pár hete volt téma a Prága váltó. Itt a Volánnál nem nagyon szeretik. Mondjuk már csak 1 busz maradt szerencsére? Szerencsére, mert pár hónapja tolom az ipart. Ehhez a buszhoz még csak 2-szer volt szerencsém. Ma este azonban frankón beállt alattam. Ugyanis sehogy sem volt hajlandó a rükit venni. Figyelmeztettek sofőrök, hogy erre készüljek fel illetve hogy mit tegyek az előválasztó szelepjeinél. Ez sem segített.
Elősztori után érdeklődnék, hogy ez Prágás buszoknál mennyire volt gyakori jelenség hogy összeakadtak fokozatok? Ilyenkor milyen eljárás van? munkahenger végét benyom kézileg? Vagy milyen hiba lehet még? Konkrétan most semmi sem segített.
Van erről valami részletesebb leírása valakinek? Érdekelne a dolog.
Most megy a Kisváros a tévében, mutattak 2 Ikarust. Egy kéket, meg egy fehéret sárga-piros-fekete csíkkal. Utóbbiról keresnék fotót, rendszámát sajna direkt eltakarták, de ennyit kitudtam olvasni: BXX-904, Ikarus 255.
Rendszám: bhp-982 Gyártmány: IKARUS Típus: 211.01 Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Rendszám: bhx-962 Gyártmány: IKARUS Típus: 211.01 Szin: TÖRTFEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban