Peugeot 406 3.0 V6 (ES9J4 motor) chipeltetésén gondolkodom, a cél egy kicsit több nyomaték lenne. A kérdésem az hogy megéri-e foglalkozni vele illetve van-e lehetőség teljesítménymérésre és az milyen felárat jelent a honlapon feltüntetett árakhoz képest.
Kevesebb mint a feléért vállalják a kocsim chiptuningját, de ez már gyanusan olcsó, és semmi infót nem találtam róluk, hogy valaki vitte már oda a kocsiját. Jó ha olcsóbban kapok meg valamid, de nem ha azzal jár hogy egy idő múlva a nem jól beállított tuning miatt tönkre megy valami.
"Olyan vizsgálatokat egyik márkaszervizben sem tudnak csinálni."
Ezért hordom már 15 éve autóimat határon kívüli szervizekbe. Olcsóbb is, és a legkisebb osztrák falu márkaszervize hozzáértésben, felszereltségben, hozzáállásban, marketingben lealázza a legnagyobb magyar szervizeket. Erre véletlenül jöttem rá.
Nem csak reklám. Tapasztalatból mondom. Látatlanba ilyet ne írjál! Nekem mindkét kocsim átesett egy józan határon belüli tuningon. Az egyiket Autochip csinálta, a másikat az ATC.
Ha manipulációra gyanakszol, akkor először is javaslom az utóbbiak meglátogatását, csodát fogsz látni. Berendezéseik egy részét a BME is megirigyelné. Ha pedig még pénzt is szánsz rá, akkor méresd be a kocsidat náluk! Sok érdekes dolog kiderül róla. Nekem anno pl. egy garanciális hibára derült fény és a márkaszervizben csak pillogtak, amikor megmutattam nekik, hogy mi nem kóser, keressék csak a hibát! Még tippet is kaptak! Olyan vizsgálatokat egyik márkaszervizben sem tudnak csinálni.
Tudod akinek a kocsija átesik egy ilyen beavatkozáson, az különösen turbós motorok esetén látványos változást tapasztal. Abban igazad van, hogy ha ezt a változást ugyanilyen látványosan ki is élvezi, akkor az már a motor élettartamára lesz káros hatással. A normálisabbja azonban nem azért tuningoltatja a kocsit, hogy padlóig nyomott gázpedállal grasszáljon a budapesti Nagykörúton. Viszont kellemes érzés, hogy ha elindulsz, akkor nem remeg az erőlködéstől alacsony fordulaton a motor, vagy egy Budai emelkedőn nem 2-esben nyomom neki felfelé, hanem 3-asban simán felballag. A hangsúly ebben az esetben a rugalmasságon van. Többnyire a különbség a kigyorsításokkor észlelhető, ami a motor élettartamának töredék része.
A fogyasztáscsökkenés már tényleg vagy-vagy kategória. Én néhány decit észleltem, de túl sok minden befolyásolja... Egy laposabb, vagy más mintázatú, évszakú gumi pl. nagyobb hatással van a kocsi étvágyára. Az energiamegmaradás törvénye az ténykérdés, ha a motor hatékonysága javul, az szép dolog, csak nem akkora különbség ami miatt önmagában megérje hozzányúlni a gyári beállításokhoz.
Ez csak reklám. Én egy manipulációmentes nyomatákgörbének hiszek előtte, és utánna. Pl. egy honda 1.4 iDSI-nél. Ez egy ügyes motor, okos paraméterekkel. Mit tudsz ezen javítani? Mutass ilyet, és elmondom miről meséltem!
Minden munka "iszonyú" ha jól csinálják :-) A chiptuning is már csak ilyen. Lehet csinálni jól és rosszul is (egyre többet javítok kezdők után).
Éveken keresztül nyúztam, teszteltem motorokat különböző hőmérsékleti viszonyok között, különböző oktánszámú üzemanyagokkal.
A fejlesztésnek sosincs vége.
Az F1-es technológia és a sorozatgyártásban készült utcai autók technológiája 2 külön világ. Egy F1-es autóban minden személyre, sőt pályára szabott. Minden pálya más beállítást igényel, és minden autóban egyedi vezérlőprogram, chiptuning van az adott pályához és motorhoz, akár a versenyző vezetési stílusához is specifikusan beállítva.
A tartósság nem szempont, elég ha a motor az adott versenyt kibírja. A motor a lehető legtöbbször van teljes terhelésen, és a box kiállást leszámítva egyszer sem állnak meg.
A sorozatgyártásra készült autók utcai használata nem a versenyzésről szól (bár vannak kivételek) a tartósság itt elsődleges szempont.
Megfigyelhető hogy egy típuson belül ugyanaz a hengerűrtalmú motor különböző teljesítményű változatokban is létezik.
Az esetek egy részében maga a motorblokk teljesen megegyezik, így gazdaságosabb a gyártás, mert nem kell külön gyártósor a gyengébb és az erősebb motorblokkokhoz.
Különbözhetnek az utólag felszerelt alkatrészek, injektorok, turbók, hengerfej, kipufogó,stb. méret és kialakítás, vagy csak a vezérlőprogram.
Könnyen belátható hogy a gyengébb verziókban egészen biztosan van még tartalék, hozzáteszem hogy az erősebbekben is hiszen átlagbeállításokat laptak.
Minden autóban hagynak gyárilag tartalékokat, amit egy jól módosított chiptuning programmal biztonságosan ki lehet használni, anélkül hogy az a tartósság rovására menne.
Egy utcai autó általában részterhelésen üzemel, továbbá nem tud folyamatosan haladni a közúton, meg kell állnia piros lámpánál, gyalogátkelőhelynél, indokolt forgalmi helyzetben, stb. Ezek után általában el is kell indulni, ami nem probléma ha a gyári beállítással már "lent" is van nyomaték.
Ha gyári beállítás alsó fordulatszám tartományban nyomatékszegény, akkor a motort pörgetni kell (lendületes elinduláshoz) ami fogyasztásnövekedést eredményez. A motorvezérlő program megfelelően végzett módosításával pozitív változásokat érhetünk el a motor karakterisztikájában, a gázpedál reakcióidejében és a fogyasztásban is, kellő tapasztalat birtokában egyéni kérések is megvalósíthatóak.
A chiptuning előnyeit azok élvezik igazán, akiknek egy jól megírt program van az autójukban.
Sok ügyfelem a chiptuning óta eltelt néhány évben 100-200e. km-t megtett az autójával hibamentesen, hosszú távú visszajezések igazolják, hogy a tartósság is megmaradt.
Iszonyú munka a motortervezés. Tudom. A fiam munkája Kölnben. Ezért aztán élvezem ezt a chiptuningot. Nagytudású, sokat tanult, igen nagy tapasztalattal rendelkező gépész, villamos, mechatronikus mérnökök éveken keresztül terveznek, fejlesztenek, technológizálnak, nyúznak, tesztelnek motorokat, majd kiválasztják azt, amiből széria lehet. ( Nézd meg egyszer az Audi mérőkonténerét a BME-en) Aztán jön egy két (vélhetően nagyobb tudású, tapasztalatú) magyar gyerek, és átírja a vezérlést. Érdemes átgondolni, vajon jobb lesz? A mechanikát egy adott terhelésre, nyomatékra méretezik, a cpu-t ennek megfelelő adott paraméterekre progizzák. Ha átírod, egyes paraméterek javulhatnak, de a motor valamelyik más tulajdonsága sokkal rosszabb lesz. Ha tapiztál már F1 gumit, alig keményebb mint a kétnapos rágógumi. Kiválóan tapad. 30-40 körre. Aztán cserélik. Az arra való. Nem cserélnéd el jó kis Barum :) gumiddal, ugye? Így van ez a motorral is. Összességében csak rontassz rajta.
A Protechnic-eseknek most van egy játékuk a facebook oldalukon. Chiptuningot lehet nyerni. Van velük tapasztalat, jól dolgoznak, úgyhogy bátran merem ajánlani. Garanciát vállalnak a chiptuningra is.
grande puntó 2007-es évjáratú 1,3 multijet 90 lovas, változó geos turboju.
na erre kéne nekem chip tuning árajánlat Bp. vonzáskörzetében.
a tuning célja elsősorban nem a csúcsteljesítmény megemelése, hanem a jó kis Euro4(5?) miatti tök buta 2200 alatti fordulat-tartomány autózhatóbbá tétele úgy, hogy lehetőleg ne tekerje fel magára a motor a vezérmű láncot. :-)
Opel Astra H Caravan 1.4 90le, mit lehetne ebből kihozni? Az autó elég nehezen indul meg, de ha belendül jjól megy. Fogyasztáson jobb lenne lejjebb faragni, ha lehetne mostanéban 7,5l körül van klímával, de amúgy 6.5-7l körül.
Van valakinek tapasztalata, hogy LPG üzemben a chip tuninggal lehet-e +NM-t varázsolni egy 1,4-es 16V-es mociban? (Renault Megane)
Benzines üzem már nem igen érdekel, mert az LPG nekem bevált, csak autópályán (vagy picike hegymenetben) telepakolva 4 személlyel benzinnel is, gázzal is gyengécske.
Most léptem be a fórumozók közé.Segítségeteket szeretném kérni.Van egy B5 Passat 1.9 ATJ PDTDI 2000évj.a VAG-COM al belenéztünk,hibakódokat kitöröltük méréseket megnéztük.Aztán,mert nagyon okosnak hittük magunkat,az illesztést és az átkódolást is bolygattuk.Nem kellett volna,nagyon nem,mivel mindenféle hibajelenségeket tapasztaltam,aztán sikerült helyrehozni,viszont a turbó nem indul el csak 2500-3000 től.Mivelváltozógeós már 1700 körl mennie kellene,és ment is eddig.A kérés,szerintetek chipes ember meg tudja oldani,mert sajnos nem tudom mit állítotunk el pontosan. A másik kérdés,hogy tudtok valakit ajánlani,aki jó chipeket ír és elfogadható az ár is. üdv
Opel Astra H Caravan 1.4 90le, mit lehetne ebből kihozni? Az autó elég nehezen indul meg, de ha belendül jjól megy. Fogyasztáson jobb lenne lejjebb faragni, ha lehetne mostanéban 7,5l körül van klímával, de amúgy 6.5-7l körül.
szerintem meg kezdj el gondolkodni. Amikor 2,5 tonna előtt benyomod a satut nem biztos, hogy még kiszállsz abból az ipari hulladékból. Az 5 csillag nem a nagy tömegű ütközésekre van, lsd. BMW X5 vs. Punto. Amit művelsz úgy hívják, a közúti közlekedés vezélyeztetése, az ilyen seggfejek miatt van a kocsiban fedélzeti kamera.
A másik: nem tudom, hol laksz, de Pesten ha kiszállsz egy csillagkulccsal hőbörögni jó eséllyel lőnek mellbe, vagy vágják el a torkod. Én a mellbelövős fajta vagyok. Felvétel visszajátszása után ez csak önvédelem. Úgyhogy vegyél vissza, mert nem lesz jó vége.
amúgy meglepő, hogy pont te szólsz be. Ha viszapörgeted a topikot, akkor mindenre 30 LE és 70 Nm a válasz. Mindössze bátorkodtam megemlíteni, de igazad van, biztos a farkam mérete az, amivl megfogsz.......neked azért van az a szarod, mert óriási a pöcsöd. Spórolj az 1,6-al picim, és élvezd a gyönyörűségét mennyire nem megy így sem, amikor letollak a francba.....:)