egy biztos: én nem öntenék semmilyen motorolajhoz semmilyen adalékot. Szvsz többre mentek (Te és az autó), ha beöntöd önmagában az 505 01-es olajat, az adalék árán pedig elmégy sörözni (vagy egyéb, számodra kellemetes tevékenységet űzni). Persze az is igaz hogy az adalékokat is el kell adni valakinek...
nem rossz gondolat az 5W-40-es olaj (pl TXT Softec) ehhez a típushoz, bár szvsz az 5W-30-as TXT Softec Plus egy csipettel még jobb megoldást jelentene (gyakori városi használat mellett érdemes elgondolkodni a 0W-s olajok - pl SLX Longtec, RS 0W-40 - használatán is).
ebben az esetben elgondolkodnék egy pillanatra az AMX beleöntése előtt: való igaz, hogy az AMX félszintetikus, a TQ Dexron III pedig ásványi ATF, viszont (meglepő módon) a TQ D III viszkozitási indexe magasabb (204 > 176), ami szvsz egy ATF kiválasztásánál elsődleges szempont (ezzel lehet a váltó kúszását - főleg hidegben - kellemesen csökkenteni).
A difi olajra nem tudok igazán jó megoldást javasolni: a (műszaki szempontból) legjobb olaj a Castrol választékából erre a célra a 75W-90-es API GL-5-ös (teljesen szintetikus) SAF-XO, viszont - fájdalom - ebből a legkisebb kiszerelés a 20 literes kanna (gondolom nem kívánsz egy életre bevásárolni belőle). Ahogy tapasztalom, valamilyen ismeretlen (és érthetetlen) okból a hasonló minősítésű olajaiknál (pl Aral Getriebeöl Hyp Synth, BP Energear SHX-LS, stb.) más gyártók is hasonló gyakorlatot követnek. Ebben az esetben talán érdemes keresni egy olyan szervízt ahol van ilyen olaj és velük beönteted azt a 1.5-1.7 litert....
természetesen beöntheted a 0W-s olajokat a Hyundai motorba, tökéletesen fog vele működni, ám félő hogy (mint írod is) az enyhén kopott motor érzékelhetően magasabb olajfogyasztással reagál erre a változásra. Gyártótól, évjárattól és típustól függetlenül 100 ezer km tájékán már nem célszerű átállni 5W-s vagy 10W-s olajról a 0W-sekre, de a következő (remélhetően 0 km-es) autódnál akár ezzel (az adott típusnak megfelelő minősítésű, jóváhagyású 0W-s olajjal) kezdheted az első olajcserét.
Az tény hogy a gyári javaslat ehhez a motorhoz egyértelműen az 505 01 jóváhagyású (5W-40-es) olajokat írja elő. Abban igazad van hogy az 506 01 és az 507 00 jóváhagyások is PD TDI motorokhoz (is) szólnak, de egy ennyire fölcsavart motor pontos igénybevételeit (elsősorban az egyes kenési pontokon fellépő koptató hatásra gondolok) csak saccolni lehet, így szvsz érdemes a (klasszikus kopásgátló adalékokkal bőven ellátott) 505 01-es olajnál maradni.
A SAF-XJ-t csaka abban az esetben javaslom, ha utólag "klasszikus" lamellás sperdifit műtöttél be a váltóba, egyébként a (gyár által is előírt) API GL-4/5-ös 75W-90-es hajtóműolajok (pl TAF-X) oda-vissza tökéletesen megfelelnek erre a célra is (nyomaték 500 Nm?).
Mazda 3-asba (1.6 benzines, 30000km) milyen motorolajat ajánlanál? Így télen kicsit dízeles a hangja, előzőleg 10-est töltöttek bele (ennyi infóm van).
A Castrol TAF-X kifejezetten a VW csoport kézi kapcsolású váltóihoz lett kifejlesztve,tehát ez bele a legmegfelelőbb. A széthullós váltót onnan ismered fel,hogy a kuplungkar vizszintes helyzetben van,(a nem széthullóson elöl van függőlegesen)ill. ha a bal oldali kerék felől benézve a váltó végén nagy W feliratú lemez van,ami kiljebb van hozva a váltóház síkjából az a széthullós.
Köszi a választ mindenkinek. Most már csak 2 kérdés van : pontosan milyen márka milyen tipusa amit tapasztalatból tud ajánlani valaki seb.váltóba ? Melyik a széthullós váltó, már hallottam róla, hol van azon a kuplung, miről ismerni fel. Küldök egy két képet az enyimről tud róla valaki valamit ??? SEAT 1,6 Toledó 1,6 i Aft. motoros 110.000 km-el.
Jobb lesz a váltónak, ha a Dexron III-as AMX-et öntöm bele?? Persze a legjobbat akarom neki:-) Valamint tudsz egy castrol terméket mondani még a diffire is? (75W-90es viszkozitású kell bele, mert sajna nem sperr)
Köszi a választ mindenkinek. Most már csak 2 kérdés van : pontosan milyen márka milyen tipusa amit tapasztalatból tud ajánlani valaki seb.váltóba ? Melyik a széthullós váltó, már hallottam róla, hol van azon a kuplung, miről ismerni fel. Küldök egy két képet az enyimről tud róla valaki valamit ??? SEAT 1,6 Toledó 1,6 i Aft. motoros 110.000 km-e . Tul kell tölteni ezt a tipust ?l.
Bele szabad-e tenni a 99-es évjáratú Hyundai Lantra 1.5-ösbe 0W-30 illetve 0W-40 olajat a gépkönyvben kiemelten javasolt 10W-40 helyett? Voltak már ilyen olajok '99-ben is gondolom, de 'korlátozottan alkalmas' a megjelölés a gépkönyvben. Az ára nem rettent, de mit okozhat? A motorban 100e felett van picivel a km, enyhén kopott is már. Gyakran kell rövid utakat mennem télen is a városban, de autópálya is van rendesen.
több különböző Castrol oldalon is találhatsz olaj ajánló programokat, de minden ország a saját (Castrol) választékát kínálja ami egyes buksi fejekben zavarokhoz vezethet (ld. Dynatec - TXT Softec).
az az alapvető különbség a két olaj között, hogy a Dynatec legfeljebb magánimpotban kerülhet(ett) az országba, a TXT-t pedig a Castrol Hungária (is) hivatalosan forgalmazza. nyugodtan vedd meg a Softec-et, (legalább) ugyanazt tudja mint a Dynatec...
a 10W-40-es olajokat mindenképpen jobbnak tartom ehhez az autóhoz mint a 15W-40-eseket. Ha igazán űzöd a vasat és némiképp beindult már az olajfogyasztás, akkor érdemes elgondolkodni egy magasabb SAE osztályú szintetikus olajon (pl Castrol RS 10W-60).
nagy általánosságban a DIN 51506 VDL norma szerinti kenőanyagok (pl Castrol Aircol PD, Aral Motanol HE, BP Energol RC) használhatóak erre a célra, a gyártó által javasolt ISO VG viszkozitási osztályban (32, 46, 68, 100 vagy 150).
a Dexron III-as ATF-ek valóban "felülírják" a Dexron II-eseket (a Te váltód egyébként megelégszik a Dexron II minősítésű ATF-ekkel is). A Castrol TQ Dexron III ásványi bázisú, ebben a (Dexron III-as) kategóriában a Castrol AMX félszintetikus.
Nem tudom milyen könyvet adtak a paripához, de én tudom komolyan venni az ott leírtakat: VW motorba (legyen az akármilyen régi és legyen az bármilyen járgányba is szerelve) én nem adnám alább a VW 501 01-es 15W-40-es olajoknál, ettől a (minimum) szinttől pedig inkább a VW 500 00-ás 10W-40-es olajok irányába mozdulnék.
úgy tűnik hogy időközben már megválaszolták a kérdésed. Az tény hogy egy időközi olajcsere sose árt (legfeljebb a bukszánk bánja), és az is valószínű hogy a tőlünk nyugatra (valamint keletre, délre és északra) fekvő autógyárak (ma már) nem terveznek semmit sem 10 éven felüli élettartamra.
Ha a leírtakból indulunk ki, akkor szvsz a váltók élettartam feltöltésén kb. 80-100 ezer km/3 év olajcsereciklust érthetünk...