Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

sixpack525i Creative Commons License 2005.12.06 0 0 8237

Valamint még egy utolsó kérdésem lenne! :-))

 

Nem ártok a diffinek (ill. jót teszek-e vele), ha a sperresekbe való 75W-140 eset teszek bele???

Előzmény: sixpack525i (8236)
sixpack525i Creative Commons License 2005.12.06 0 0 8236

Köszi! Sztem megbeszélem pár emberrel, hogy közösbe vegyük:-)))

 

Váltó kúszását csökkenteni??? Nem automata szerencsére.......Akkor továbbra is áll a megállapításod?? :-))))))

Előzmény: SLX-350 (8231)
SLX-350 Creative Commons License 2005.12.06 0 0 8235

Szia Danika77,

 

egy biztos: én nem öntenék semmilyen motorolajhoz semmilyen adalékot. Szvsz többre mentek (Te és az autó), ha beöntöd önmagában az 505 01-es olajat, az adalék árán pedig elmégy sörözni (vagy egyéb, számodra kellemetes tevékenységet űzni). Persze az is igaz hogy az adalékokat is el kell adni valakinek...

Előzmény: Danika77 (8233)
Toni1234 Creative Commons License 2005.12.06 0 0 8234
Opel SAE 10W40-es felszintetikus olaj nagyon gyenge? Az utobbi idoben eleg sokan kritizaljak. Megosztanatok tapasztalataitokat? Koszonom
Danika77 Creative Commons License 2005.12.06 0 0 8233

SLX-350 !

 

Köszönöm a gyors választ.

Jelenleg LL II van benne + Metabond.

Ez igy jo vagy szerinted akkor térjek vissza az 505.01 -es PD olajhoz?

Előzmény: SLX-350 (8229)
SLX-350 Creative Commons License 2005.12.06 0 0 8232

Szia Toycor,

 

nem rossz gondolat az 5W-40-es olaj (pl TXT Softec) ehhez a típushoz, bár szvsz az 5W-30-as TXT Softec Plus egy csipettel még jobb megoldást jelentene (gyakori városi használat mellett érdemes elgondolkodni a 0W-s olajok - pl SLX Longtec, RS 0W-40 - használatán is).

Előzmény: Toycor (8228)
SLX-350 Creative Commons License 2005.12.06 0 0 8231

Szia Sixpack525i,

 

ebben az esetben elgondolkodnék egy pillanatra az AMX beleöntése előtt: való igaz, hogy az AMX félszintetikus, a TQ Dexron III pedig ásványi ATF, viszont (meglepő módon) a TQ D III viszkozitási indexe magasabb (204 > 176), ami szvsz egy ATF kiválasztásánál elsődleges szempont (ezzel lehet a váltó kúszását - főleg hidegben - kellemesen csökkenteni).

A difi olajra nem tudok igazán jó megoldást javasolni: a (műszaki szempontból) legjobb olaj a Castrol választékából erre a célra a 75W-90-es API GL-5-ös (teljesen szintetikus) SAF-XO, viszont - fájdalom - ebből a legkisebb kiszerelés a 20 literes kanna (gondolom nem kívánsz egy életre bevásárolni belőle). Ahogy tapasztalom, valamilyen ismeretlen (és érthetetlen) okból a hasonló minősítésű olajaiknál (pl Aral Getriebeöl Hyp Synth, BP Energear SHX-LS, stb.) más gyártók is hasonló gyakorlatot követnek. Ebben az esetben talán érdemes keresni egy olyan szervízt ahol van ilyen olaj és velük beönteted azt a 1.5-1.7 litert....

Előzmény: sixpack525i (8225)
SLX-350 Creative Commons License 2005.12.06 0 0 8230

Szia Lorinci,

 

természetesen beöntheted a 0W-s olajokat a Hyundai motorba, tökéletesen fog vele működni, ám félő hogy (mint írod is) az enyhén kopott motor érzékelhetően magasabb olajfogyasztással reagál erre a változásra. Gyártótól, évjárattól és típustól függetlenül 100 ezer km tájékán már nem célszerű átállni 5W-s vagy 10W-s olajról a 0W-sekre, de a következő (remélhetően 0 km-es) autódnál akár ezzel (az adott típusnak megfelelő minősítésű, jóváhagyású 0W-s olajjal) kezdheted az első olajcserét.

Előzmény: lorinci (8222)
SLX-350 Creative Commons License 2005.12.06 0 0 8229

Szia Danika 77,

 

Az tény hogy a gyári javaslat ehhez a motorhoz egyértelműen az 505 01 jóváhagyású (5W-40-es) olajokat írja elő. Abban igazad van hogy az 506 01 és az 507 00 jóváhagyások is PD TDI motorokhoz (is) szólnak, de egy ennyire fölcsavart motor pontos igénybevételeit (elsősorban az egyes kenési pontokon fellépő koptató hatásra gondolok) csak saccolni lehet, így szvsz érdemes a (klasszikus kopásgátló adalékokkal bőven ellátott) 505 01-es olajnál maradni.

A SAF-XJ-t csaka abban az esetben javaslom, ha utólag "klasszikus" lamellás sperdifit műtöttél be a váltóba, egyébként a (gyár által is előírt) API GL-4/5-ös 75W-90-es hajtóműolajok (pl TAF-X) oda-vissza tökéletesen megfelelnek erre a célra is (nyomaték 500 Nm?).

Előzmény: Danika77 (8221)
Toycor Creative Commons License 2005.12.06 0 0 8228

Szia SLX!

 

Mazda 3-asba (1.6 benzines, 30000km) milyen motorolajat ajánlanál? Így télen kicsit dízeles a hangja,  előzőleg 10-est töltöttek bele (ennyi infóm van).

Esetleg egy Castrol TXT Softec 5W40?

Üdv,

R

kacagógerle Creative Commons License 2005.12.05 0 0 8227
A Castrol TAF-X kifejezetten a VW csoport kézi kapcsolású váltóihoz lett kifejlesztve,tehát ez bele a legmegfelelőbb.
A széthullós váltót onnan ismered fel,hogy a kuplungkar vizszintes helyzetben van,(a nem széthullóson elöl van függőlegesen)ill. ha a bal oldali kerék felől benézve a váltó végén nagy W feliratú lemez van,ami kiljebb van hozva a váltóház síkjából az a széthullós.
Előzmény: deaktoni (8224)
deaktoni Creative Commons License 2005.12.05 0 0 8226
Köszi a választ mindenkinek. Most már csak 2 kérdés van : pontosan milyen márka milyen tipusa amit tapasztalatból tud ajánlani valaki seb.váltóba ? Melyik a széthullós váltó, már hallottam róla, hol van azon a kuplung, miről ismerni fel. Küldök egy két képet az enyimről tud róla valaki valamit ??? SEAT 1,6 Toledó 1,6 i Aft. motoros 110.000 km-el.
Előzmény: kacagógerle (8199)
sixpack525i Creative Commons License 2005.12.05 0 0 8225

Rád mindig lehet számítani.....:-))

 

Jobb lesz a váltónak, ha a Dexron III-as AMX-et öntöm bele?? Persze a legjobbat akarom neki:-) Valamint tudsz egy castrol terméket mondani még a diffire is? (75W-90es viszkozitású kell bele, mert sajna nem sperr)

 

Köszönöm

Előzmény: SLX-350 (8214)
deaktoni Creative Commons License 2005.12.05 0 0 8224
Köszi a választ mindenkinek. Most már csak 2 kérdés van : pontosan milyen márka milyen tipusa amit tapasztalatból tud ajánlani valaki seb.váltóba ? Melyik a széthullós váltó, már hallottam róla, hol van azon a kuplung, miről ismerni fel. Küldök egy két képet az enyimről tud róla valaki valamit ??? SEAT 1,6 Toledó 1,6 i Aft. motoros 110.000 km-e . Tul kell tölteni ezt a tipust ?l.
Előzmény: kacagógerle (8199)
Cyberslider Creative Commons License 2005.12.05 0 0 8223
köszi ! :)
Előzmény: SLX-350 (8218)
lorinci Creative Commons License 2005.12.05 0 0 8222
Kedves SLX!

Bele szabad-e tenni a 99-es évjáratú Hyundai Lantra 1.5-ösbe 0W-30
illetve 0W-40 olajat a gépkönyvben kiemelten javasolt 10W-40 helyett?
Voltak már ilyen olajok '99-ben is gondolom, de 'korlátozottan alkalmas'
a megjelölés a gépkönyvben. Az ára nem rettent, de mit okozhat?
A motorban 100e felett van picivel a km, enyhén kopott is már.
Gyakran kell rövid utakat mennem télen is a városban, de autópálya is
van rendesen.

Üdv. L.
Danika77 Creative Commons License 2005.12.05 0 0 8221

SLX !

 

Két kérdéssel fordulnék hozzád.

Az auto egy Seat Ibiza 1.9 Pdtdi ,motorkod BPX

Az egyik az hogy milyen olajat ajánlasz bele.

Erről már beszéltünk,de azért érdekelne,hogy mit mondasz.

Az auto most kb 210 LE.

Gyárilag nekem nem az 505.01 et hanem az 506.01 et ajánlják.

Mejik mototrolajat ajánlod?

Az 505.01 igy elvileg kiesik de még szóbajöhet az 507.01 is mint LL III.

A másik a váltoolaj.

Milyen olaj valo a váltomba?

Belerakhatom a SAF - XJ -t ami 75W140 /ha jol irom/.

 

Várom válaszodat és köszönöm a segitséget.

BodeCRX Creative Commons License 2005.12.05 0 0 8220
Köszi. Akkor ennek utánanézek, de félek picit, hogyan tudom majd ezeket beszerezni. :(
Előzmény: SLX-350 (8216)
SLX-350 Creative Commons License 2005.12.05 0 0 8219

Szia Tothn,

 

több különböző Castrol oldalon is találhatsz olaj ajánló programokat, de minden ország a saját (Castrol) választékát kínálja ami egyes buksi fejekben zavarokhoz vezethet (ld. Dynatec - TXT Softec).

Előzmény: tothn (8193)
SLX-350 Creative Commons License 2005.12.05 0 0 8218

Szia Cyberslider,

 

az az alapvető különbség a két olaj között, hogy a Dynatec legfeljebb magánimpotban kerülhet(ett) az országba, a TXT-t pedig a Castrol Hungária (is) hivatalosan forgalmazza. nyugodtan vedd meg a Softec-et, (legalább) ugyanazt tudja mint a Dynatec...

Előzmény: Cyberslider (8194)
SLX-350 Creative Commons License 2005.12.05 0 0 8217

Szia Toni 1234,

 

a 10W-40-es olajokat mindenképpen jobbnak tartom ehhez az autóhoz mint a 15W-40-eseket. Ha igazán űzöd a vasat és némiképp beindult már az olajfogyasztás, akkor érdemes elgondolkodni egy magasabb SAE osztályú szintetikus olajon (pl Castrol RS 10W-60).

Előzmény: Toni1234 (8210)
SLX-350 Creative Commons License 2005.12.05 0 0 8216

Szia BodeCRX,

 

nagy általánosságban a DIN 51506 VDL norma szerinti kenőanyagok (pl Castrol Aircol PD, Aral Motanol HE, BP Energol RC) használhatóak erre a célra, a gyártó által javasolt ISO VG viszkozitási osztályban (32, 46, 68, 100 vagy 150).

Előzmény: BodeCRX (8209)
SLX-350 Creative Commons License 2005.12.05 0 0 8215

Szia Kacagógerle,

 

egy kis pontosítás:

 

Aral ATF 22=Castrol TQ Dexron

Aral SGF 84=Castrol TQ

Előzmény: kacagógerle (8203)
SLX-350 Creative Commons License 2005.12.05 0 0 8214

Szia Sixpack525i,

 

a Dexron III-as ATF-ek valóban "felülírják" a Dexron II-eseket (a Te váltód egyébként megelégszik a Dexron II minősítésű ATF-ekkel is). A Castrol TQ Dexron III ásványi bázisú, ebben a (Dexron III-as) kategóriában a Castrol AMX félszintetikus.

Előzmény: sixpack525i (8206)
SLX-350 Creative Commons License 2005.12.05 0 0 8213

Szia Gotrabi,

 

Nem tudom milyen könyvet adtak a paripához, de én tudom komolyan venni az ott leírtakat: VW motorba (legyen az akármilyen régi és legyen az bármilyen járgányba is szerelve) én nem adnám alább a VW 501 01-es 15W-40-es olajoknál, ettől a (minimum) szinttől pedig inkább a VW 500 00-ás 10W-40-es olajok irányába mozdulnék.

Előzmény: gotrabi (8202)
SLX-350 Creative Commons License 2005.12.05 0 0 8212

Szia Michael,

 

ha tutkó vízszintesen áll az autó mérés közben (és min. 15 perccel előtte is) akkor nyugodtan töltsél felső nívóig.

Előzmény: [Michael] (8191)
SLX-350 Creative Commons License 2005.12.05 0 0 8211

Szia Deaktoni,

 

úgy tűnik hogy időközben már megválaszolták a kérdésed. Az tény hogy egy időközi olajcsere sose árt (legfeljebb a bukszánk bánja), és az is valószínű hogy a tőlünk nyugatra (valamint keletre, délre és északra) fekvő autógyárak (ma már) nem terveznek semmit sem 10 éven felüli élettartamra.

Ha a leírtakból indulunk ki, akkor szvsz a váltók élettartam feltöltésén kb. 80-100 ezer km/3 év olajcsereciklust érthetünk...

Előzmény: deaktoni (8197)
Toni1234 Creative Commons License 2005.12.05 0 0 8210

Szia SLX!

1993-as evjaratu 2000 kobcentis opel Calibram van. Milyen olajat ajanlasz beletolteni?

Eddig Castrol GTX3 SAE 15W40-es olajat hasznaltam.

Nem lenne jobb valasztas egy 10W40-es felszintetikus?

 

Udv!

Toni

BodeCRX Creative Commons License 2005.12.05 0 0 8209

SLX-350!

 

Kicsit offtopic, de nem is annyira. Milyen olaj kell egy dugattyús kompresszorba? :)

 

Üdv, Csaba

sixpack525i Creative Commons License 2005.12.05 0 0 8208
Köszi!
Előzmény: kacagógerle (8207)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!