a modellhez előírt minimum követelménynek a BMW LL98 jóváhagyású (jellemzően 5W-s) motorolajok felelnek meg, ez a követelmény az újabb (LL01 vagy LL04) jóváhagyású motorolajokkal "felülírható". 100 ezer km tájékán (a növekvő olajfogyasztás kockázata miatt) már nem javaslom a 0W-s (jellemzően LL04-es) olajokra történő áttérést, szvsz célszerű az 5W-s (természetesen LL98 vagy LL01 jóváhagyású) motorolajok közül (pl TXT Softec 5W-40 vagy TXT LL01 5W-30)választani.
az RS 0W-40 rendelkezik a BMW LL01 jóváhagyással, vagyis a 2004-es (egyes modelleknél még későbbi) gyártási évig minden BMW-hez (kivétel az M modellek) használható.
A Meguin - bár valóban meglehetősen orientalisztikus csengésű - német cég.
A BMW egyébként teljesen korrekt módon csaka azt vizsgálja, hogy egy adott olaj rendelkezik-e a szükséges jóváhagyással avagy sem - név szerinti olaj előírásról (az M modellekhez előírt Castrol TWS kivételével) nincs tudomásom.
a SAE viszkozitási táblázat egyetlen információt tartalmaz: az olajok adott hőfokon mért viszkozitási tartományait, aminek semmi köze sincs az alkalmazási hőmérséklet határaihoz.
730D-hez rendeltem Castrol olajat Formula RS 0W40-et, nyugtass meg hogy jót választottam. BMW boltos Meguinn olajat ajánlott (Indiai?- szerinte ze volt a hivatalos BMW olaj 98-ban) de olyat nem mertem venni, pedig olcsóbb lett volna.Köszi.
W=Winter a többfokozatu olajok hideg oldali tulajdonságait jelölik, a W- hez tartozik egy szám /0W, 5W, stb./ és SAE táblázatba foglalva jelzik, hogy milyen téli hőmérséketen használhatók.
örülnék ha a Mazda (gyár) Castrolt írna elő az autóihoz, de más a helyzet: a gyári javaslat ACEA A3-as 5W-20-as, 5W-30-as vagy 10W-40-es ill. ACEA A5-ös 5W-30-as olajokat tartalmaz. A szervíz tehát a TXT Softec Plus-szal a gyári javaslatnak (előírásnak?) megfelelő olajat ajánl az autóhoz - az egy más kérdés, hogy az ajánlatban szintén szereplő 5W-20-as olajok viszkozitási értékei kisebbek mint pl az RS 0W-40-é.
Szvsz nem állítható, hogy a 0W-40-es olajok általában jobbak vagy rosszabbak lennének pl a TXT Softec Plus-nál, mindössze a Mazda (nyilván alapos okból) az ajánlásban szereplő olaj kategóriákat találta a legjobbnak ehhez a modellhez.
a 25 literes kanna SAF-XO javasolt bruttó fogy. ára 119 500 Ft, (szvsz ebből azért kiharcolható némi engedmény). Budapesten többek között a Ripca-VGSZ (Róna u. 75. tel: 422-1456), az Unix-Trade (Frangepán u. 55-57. tel: 270-8700), a Miskey Kft (Szentendrei út 258. tel: 30/9496-058) vagy a Filter-Center (Üllői út 339-343. tel:368-4070) tud segíteni (és mint azt tudjuk léteznek egyéb csatornák is).
Kösz a választ. Közben a szervízben nekem is az 5W-30-as Softtec Plus Castrolt ajánlották, s mint az előző hozzászóló kollégának, nekem is azt mondták, vékony lehet bele a 0-ás. Azt írtad az 5W-30 egy csipettel jobb lenne mint az 5W-40-es. Miért? Én lámaként azt hinném, hogy a 40-es határérték miatt jobb olaj az 5W-40-es. Vagy az a "Plus" szócska rejti a lényeget?
Az lenne a kérdésem, hogy Mazda 3, 1.6-os motorba, az autó 2004-es évjáratú milyen motorolajat javasolsz?
Én Castrol RS 0W-40 vagy Mobil 1 0W-40-et szeretnék, de a szervizben azt mondták ezek túl vékonyak bele és a könyve Castrol TXT 5W-30 ír, ha nem azt rakok bele akkor szerintük ugrik a garancia?
Tényleg a fenti olajok nem jók és jobb a Castrol TXT 5W-30?
Köszi a választ , és még szerencsém is van mert az enyém függölegesen mozgó karral van ellátva. Bár egy halom pillenpátyon megy keresztül, ezt nem tartom jó megoldásnak, sok csukló sok hibalehetőség.
kérdésed nem (nagyon) megkerülve: semmilyen gyártó semmilyen nevesített olaját nem szeretném sem itt, sem más fórumon minősíteni. Az Opel olaj (is) nyilván rendelkezik azokkal a minősítésekkel, amelyeket a címkéjén feltüntettek.
bocs, már megint szalajt az agyam, valóban kézi kapcsolású váltóról van szó - ez már egy izgalmasabb kérdés. Nehéz mérlegelni az egyik olaj (AMX) jobb öregedésállóságát a másik olaj (TQ D III) magasabb viszkozitási indexével. Kb. úgy jellemezném a helyzetet, mintha lenne egy jó váltód és egy jó motorod és a kettő közül kellene kiválasztani a jobbikat. Talán mégis az AMX....
A "normál" BMW difibe nem javaslom betölteni a 75W-140-es olajat, valamiért nem igazán szeretik egymást.
Koszi a valaszt, meg egy kerdes erejeig zavarnalak: Opel SAE 10W40-es felszintetikus olaj nagyon gyenge? Az utobbi idoben eleg sokan kritizaljak. Nem nagyon hajtom az autot, autopalyan is max 130, az autoban nemsokara 200E km lesz. Szived szerint valvoline MaxLife vagy Opel gyari olajat tennel bele?