A 180 fokos eltolás azért van, mert a jobb oldalon lévő 1"-os előremenő és visszatérő csonkok, majd az indirekt tároló felé menő, illetve visszatérő csonknak vannak tervezve a későbbiekben.
A tartály szembenézet bal oldalán van a puffer-kazán, és puffer-radiátor kör csonkjai, illetve a radiátor előremenő a tartály tetején. A csonkkiosztást a puffer elhelyezése, illetve a csövezés egyszerűsítése miatt lett ilyen. (Helyi adottságok a kazánházban)
A két felső 1/2"-os csonkból az egyikbe a hőmérő, míg a másikba a merülőhüvelyes termosztát megy, az alatta lévő kettőbe pedig szintén hőmérő.
A tágulási tartályt a visszatérőbe szokták kötni a kazán elé lehetőleg, én ezt olvastam itt, és egy két könyvben is, de talán lehet máshova is. Ezt majd más mondja meg.:))
A két előre és visszatérő csonkra, nekem két különböző hőmérsékletű fűtési rendszer lenne a tippem
a magnatnál a 90°-os eltolás sztem csak kötési könnyítés
az ellentétes átkötés a fűtési köröknél , arra pedig a tippem az lenne, hogy mivel nem csak pufferként funkcionál a tartály hanem hidrováltóként is, ezért a jobb hőátadás végett átkényszeríti a vizet egyik oldalról a másikra
a két hőmérő csonkra én egy szondát, és egy sima hőmérőt tennék
a tágtartály meg a rendszerben bárhol elhelyezhető lenne, hisz egy rendszerben a nyomás mindenhol ugyanannyi, csak a tágulásnak nem lehet ellenére semmi ( elzáró)
Bocs , hogy belevau, de gondoltam , én is értékelem a képet:))))
A magnatos tartályoknál láttam hogy a tartály megfelelő ki és bemenő csonkjai nem a tartály két ellentétes oldalán vannak hanem csak 90 fokban vannak eltolva (nem 180 fokban).
Ennek mi lehet a szerepe? Csak mert láttam a te tartályod és annál is átellenes oldalon vannak.
Jól látom hogy két előremenő csonkod van? Ezek nem egyszerre kellenek ugye? Mi a célja? Ugyanígy a fűtés visszatérőnél is kérdem hogy miért a kettő?
A D és E hőmérő csonk miben más?
Uccsó kérdés: A tágulási tartályt nem a tartályba kell kötni közvetlen?
Csak azért kérdek ennyit mert megvettem a tartályom és épp csonkolni kell :P
A puffer 3mm-s lemezből készült, a csonkok felfelé illetve lefelé vannak fordítva, mint a Magnetes puffereknél. Csak alapozva van rozsdagátlóval, majd dobok fel róla egy képet is a későbbiekben.
Az ára pedig 157.000 Ft volt. A gyártó adott rá egy kis kedvezményt. Természetesen egyedi igényeknél az ár is egyedi, de egy e-mail, illetve telefonhívással lehet egyeztetni az igényeket és az árakat is.
Hurrá, elkészült a pufferem! Hőcserélő nélküli, 1900 l-s, méretre, illetve az általam megadott csonkkiosztással készült zárt rendszerre, dombornyomott edényfenékkel, illetve 6 bár próbanyomással.
Sok-sok keresgélés után találtam meg a gyártót, aki szerintem nagyon jó árakkal dolgozik, tehát olcsóbb mint a "gyári" pufferek, de azzal azonos minőségben. Egy kis segítség annak, akit esetleg érdekel.
Én VTC 300-at terveztem és ehhez kéne még a nyelves visszacsapó, esetleg egy konkrét típust nem tudnátok ajánlani mert felénk csak hírből ismerik. ????
A nyelves visszacsapóra visszatérve: létezik abból is olyan, ami mintegy "súlyterheléses, ti. a nyelv nem fügtgőlegesen áll zárt állapotban, hanem ferdén. Valamivel szivárgás-állóbb, mint a függőleges: (Esbe LTC 100)
Sőt, még állítható ütközőcsavar is van rajta. Vagy csak kiiktatás miatt kell???
Látom kezditek kitapasztalni a közlekedő edényeket meg a sűrűság külöpbségből adódó hidrosztatikai nyomások útkereső tulajdonságait.
Ne feledjétek itt a kazán pucc-olás ideje, állítólag nyáron sokat korrodál a kazán ha belül szotykos és kémény által áthúzott magas páratartalmú levegőből hideg kazántesten kicsapódó víz savas elegyet alkot ami nyamizza a lemezkazánokat.
Hát az ember bízik hogy tisztul a kép és akkor itt elbizonytalanítjátok
Tehát ha rugós visszacsapót teszek akkor nem fog menni gravitációsan ha a simát akkor meg visszagravitál a pufferból, ha a csövet leviszem és úgy fel a kazánnál akkor meg azért nincs gravitáció.
hegesztek a kazánra a tetejére kívűlről 20x40-es zártszelvényt pár métert rákötöm a hálózati vízre van valami termikus szelep ami direkt erre való és megvan a vészhűtés szerintetek????
28-as rézcsővel van bekötve az 1"-os ESBE is....a 27kw-os celsiussal...
Gondoltam, az atmos 22-nek is elég lesz a 28-as...
akkor is kell szerinted a 2"-os ???
Milyen problémát okozhat, ha a TSV1 marad ?
Mennyivel több a Kvs-e a TSV2-nek?
Na minnyá visszaolvasok.....
Ha nem jó a 1"-os, akkor az a problem, hogy piacra kéne dobni az 50fokos ESBE-t és a TSV1-et is......ha jó lenne az1"-os , akkor csak az esbét......egyszerűbb volna.....
Már bocs hogy beleugatok, de a Te kapott regulusod ha jól emlékszem TSV 1-es, ami helyett én a nagyobbat javasolnám, a TSV 2-est, ami 2 "-os, de ezt lehet 5/4-es hollandival együtt is kapni, ami csak egy br.huszas, ha igaz.
Nem csinálsz butaságot nagyobb hőfokuval sem hidd el.Nyugodtan mehet a 72-78 fokos is.Mert ugye nem mindegy hány fok az alapállapot UGYE?Ezt tárgyaltuk ezen az oldalon.Nem véletlen a laddomatban sem a 78 fokos termosztát.
Akkor még 1 érv amellet, hogy az atmos berakásakor, a hozzá kapott regulus legyen berakva a rendszerbe és ne az ESBE VTC maradjon+ termosztát csere.(60-65 fokosra)
Bár akkor még jobban szét kell kapni az egészet....
Mégvalami.A VTC szelep NEM zár le teljesen alap állapotában sem.Próbáljátok ki még szobahőmérsékleten is átenged.Tehát a gravitáció a puffer tetejéből az aljába ÁLLANDÓ.
Az igaz,hogy ez az áramlás már tényleg csak egy nagyon kevés.A TV és a REGULUS teljesen lezár alap állapotban.