Keresés

Részletes keresés

tibisomi Creative Commons License 2005.01.16 0 0 176

BUÉK Mindenkinek!

 

Dec vége óta én is a kecskeméti varások táborát szaporítom. Fazer 600-ról ültem át/föl rá. Én ugyan csumább termet vagyok (174) de azért érdekelnének a plexiállítási és a túraplexis tapasztalatok mert azt az eddigi 300 km-en is észrevettem hogy nagyon nem mindegy hogy jön a szél. Markolatfűtésen és  középállványon is gondolkodom bár időközben megtanultam oldalsztenderen is forgatni a motort (pincegarázs).

 

Örülök hogy idetaláltam, bár egyenlőre én csak kérdezni, érdeklődni tudok.

Remélem nemsokára igazán el tudom kezdeni a tapasztalatgyűjtés és én is hozzá tudok tenni valamit a közös infokupachoz.

Varapapa Creative Commons License 2005.01.15 0 0 175

Halihó!

 

Nekem a Concept bevált, de a C2 állítólag jobb, bár én még nem láttam.

Az viszont biztos, hogy a belül lehajtható sötét plexi mindennél többet ér, soha nem veszek olyat, amelyikben nincs ilyen, úgy megszoktam. 

 

Az Euromotornál arany áron adják, lehet, hogy érdemes lenne szétnézni máshol is.

Körte néni Creative Commons License 2005.01.15 0 0 174
Szia Gada! :-)

Remélem ezen a nyáron több alkalmad lesz a szívdobogásra, mint tavaly... :-)

Macipapaa!

A környezetemben többen panaszkodtak a Concept-re. Túl nehéz, zajos, rossz a szellőzése... Mondjuk az ára jó, de ennél jobbakat nem hallottam róla. :-(

Körte
Előzmény: GADA (172)
Macipapaa Creative Commons License 2005.01.15 0 0 173

Gada

 Ha nem az új C2-es Schuberth-ra fáj a fogad (nekem sajna igen:)) )ha jól láttam most a louis-ba 339helytt 'csak' 270 a concept.:)

 

Macipapa

Előzmény: GADA (156)
GADA Creative Commons License 2005.01.15 0 0 172

Hohóóóó, Szia Körte Mama! Jó itt (is) hallani rólad! :))

 

Én sem gondolnám, hogy ez a lábtartó koptatás egy ilyen stílusú motoron, (meg pláne az én megfontolt (beszari - oszd be melyik a szimpatikusabb :)) ) motorozási vérmérsékletemmel kardinális kérdés lenne, csak a varásokról  a motorválasztási periódusban annyira semmi negatívumot nem lehetett megtudni, ez meg logikusnak látszott.

Amúgy a Capo továbbra is megdobogtatja a szívemet, ha meglátom. Na, meg az LC8 :)

 

Gada

KTMSzepy Creative Commons License 2005.01.14 0 0 171

Az én szememben sem a jó fogyasztás a cél (akkor nem motoroznék, illetve nem egy 950-es V2-vel), csak infókkal szolgáltam arról, hogy mennyire változik a fogyasztás a felhasználás jellegétől.

 

A te átlagos használatodat leginkább az én közepes országútimnak saccolnám, úgy gondolom városban a tieddel is meg lehet etetni 9-10l-t. Tudod, abban a városban, amit te egyszerűen csak dugónak hívsz. :)

 

Szepy

Előzmény: Siorac_BlackCB (169)
Petyavara Creative Commons License 2005.01.14 0 0 170

azt mindenki tudja ,hogy a fogyasztása egy motorkerékpárnak, szinte mellékes dolog,még akkor is ha valaki csekély anyagi forrásokkal rendelkezik.

a motorozás öröme feledteti az anyagi (többlet) ráfordításokat is.                               de hát valamiről kell beszélgetni addig,míg megjön a jóidő...:))))

jut eszembe: valakinek tapasztalata BAGSTER-ügyben /már ami a tanktáskát illeti/ van-e? vettem a tankra bőrt ,(mert  nagyon tetszik)de még tanktáskám nincs hozzá.

Siorac_BlackCB Creative Commons License 2005.01.14 0 0 169

Az én szememben a motorozás nem a fogyasztásról szól, de én nem is használom napi szinten. Ellenben nagy igazság, hogy a benzin és a fogyasztás egyébként igen nagy tétel lehet, ha valaki évi 25 e km-t megy. Mellesleg a CB1300 befecsis, és jellemzően 6-7 l/100km, átlagos használat mellett.

 

Nem a fogyasztás a nagy tétel, viszont:

1. Utalhat arra, hogy valami nem pöpec a gépben - ami kihat a teljesítményre is.

 

Ez teljesen így van. Egy barátom tavaly vette meg 99-es R1-esét, amivel alapvetően nagyon elégedett, de rengeteget fogyasztott, 10-12 liter alá nem tudta levinni. Csórikám hordta szervízről szervízre, még Pécsről felbumlizott Pestre a Harmatiékhoz is, de senki nem talált semmit. Utolsó próbálkozásként elkezdett a műszerekre gyanakodni. A legutóbbi (múlt heti) guruláson megkért, hogy nullázzam le én is vele együtt a napi km számlálót. Az első megállásunknál kiderült a turpisság: a CB 38km-t mért, az R1 27-et... ;))))))))))))))))))

Erről ennyit.

 

Siorac

Előzmény: KTMSzepy (168)
KTMSzepy Creative Commons License 2005.01.14 0 0 168

Éves szinten kb. 25e km-t tettem meg a jószággal az első évben. Ez csupán benzinben közel 500e + legalább mégegyszer ennyi "egyéb" költségekben.

Nem a fogyasztás a nagy tétel, viszont:

1. Utalhat arra, hogy valami nem pöpec a gépben - ami kihat a teljesítményre is.

2. Nem mindegy, hogy 250v. 350 km-t tudsz elmenni egy tankkal, különösen egy túramotornál.

 

Szepy

 

Ui: Egyébként közel 150e HUF a különbség éves szinten egy 6 és egy 8 literes fogyasztás között ezzel a futásteljesítménnyel.

 

Előzmény: VaraRider (167)
VaraRider Creative Commons License 2005.01.14 0 0 167

Szepy,

"Nagysebességű utazás (mondjuk német autópályán ;) ) 180-as átlaggal "

Ja, a nagysebességű utazást természetesen mindannyian német autópályára, vagy zárt pályára értettük.... azért is használjuk a "pálya" szót, abba nem lehet belekötni :-)

 

Fogyasztás:

egyébként nem vagyok multimilliomos, de ha a kezét mindenki a szívére teszi, egy majd' 3 millás motornál, ami évente >300k-t amortizálódik, eltankolunk évi 100-150eFt-ot, gumira ruhára stb. költünk xeFt-ot és egyébként is egy költséges hobbi:

 

NEM TÖK MINDEGY AZ AZ ÉVI ~20eFT KÜLÖNBSÉG????

 

Előzmény: KTMSzepy (165)
Jirzsij Creative Commons License 2005.01.14 0 0 166

"a karbis Varák valóban nem a legtakarékosabb V2-ők hírében állnak."

 

Sajnos ez igaz. És az azonos blokkal rendelkező VTR is benyalja a 10 litereket, tehát nem biztos, hogy ez indokolható a nagy súllyal és légellenállással. Talán a van víl lehet az oka :))) Én mégis pont ezt szeretem bene: naaagy motor, naaagy fogyasztás :))))

 

Jirzsij

Előzmény: KTMSzepy (165)
KTMSzepy Creative Commons License 2005.01.14 0 0 165

Bár nem Vara, de a viszonyítás kedvéért:

 

Túra Szlovákiában (90-130 közötti utazó, középtartományban használva a gépet): 5.1-5.2

Túra Magyarországon hasonló tempókkal és társasággal: 5.5-6 (jó a magyar benzin, hogy innák és utána gyújtanának rá a T. MOL vezetők...)

Városi átlag az én "normál" tempómban: 7-7.5

Város, nagyon durván ("minden 15 percre van" üzemmódban :) ) 9-9.5l max

Nagysebességű utazás (mondjuk német autópályán ;) ) 180-as átlaggal 7.5-8.

 

Ezen az egyéni stílus még sokat módosíthat, de a karbis Varák valóban nem a legtakarékosabb V2-ők hírében állnak.

 

Szepy

Előzmény: Jirzsij (163)
Petyavara Creative Commons License 2005.01.14 0 0 164
sziasztok varások! köszönöm szépen mindenkinek a fogyasztási adatokat...kissé le vagyok törve az afrika twin után,bár ezelőtt volt egy gsx1400-em....:((( mit mondjak,az is elég iszákos volt. na majd összeszokom egy kicsit a varával,s minden kiderül. tegnap,elkészültek az újrafényezett idomok,bütykörésztem is úgy este 9-ig a vasat.a gyári kormányt most vittem újra "szinterezni"(persze más színű lesz) felgyorsulnak az események:gyors szervíz,(míg a tankot vissza nem rakom)aztán jöhet avégleges összepakolás.:)))
Jirzsij Creative Commons License 2005.01.14 0 0 163

5.5-6liter??? Nekem ez még sosem sikerült! Igaz, ez tényleg függhet a vezetési stílustól. :)))) Az átlag az nekem is 8, a húzós pedig 10.

 

Igazán nagy csapatban pedig egyszer motoroztam (Citadella), de oda soha többet, köszönöm! Valahogy az volt az érzésem, hogy egy barom miatt bármikor összetörhetem a motort. Szóval ennyit nem ér. Egy olyan csapatban persze más, ahol mindenkit ismerek és vigyázunk egymásra.

 

Az új Vara 6. sebességét picit irigylem :)))

 

 

Jirzsij

Előzmény: VaraRider (162)
VaraRider Creative Commons License 2005.01.13 0 0 162

Fogyasztás:

Hát az SD01-es kényelmesen (nagy csapatban lassan, kb 90km/h) túrázgatva 5.5-6 litert eszik, de ez a ritkább. Vegyes használatban átlagban 7,5-8-ra jön ki. Ez azt jelenti, hogy viszonylag jó tempóban megpróbálsz eljutni a hegyi utakig, ott pedig csapatsz egy jó húzósat. Amikor sietni kell mondjuk autópályán, akkor a 10-et is simán benyeli.

 

Az injektoros kb. 1.5 literrel kevesebbet eszik:

 

Az injektoroson 1-4-ig (majdnem) teljesen ugyanaz a váltófokozatok kiosztása, az 5. egy picit rövidebb, de ugye van még a 6. is.

 

A fogyasztás azért még mindig leginkább az ember jobb kezétől és a vezetési stílusától függ.....:-)

Előzmény: Petyavara (159)
Körte néni Creative Commons License 2005.01.13 0 0 161

Sziasztok Varások! :-)

 

Mivel van egy pár ismerős itt a fórumon, főleg a túraenduró listáról, no és mert az imént olvastam végig a hozzászólásokat, és ha már szóbajött a Capo, akkor belecsacsognék.

 

Gada! A Capo-n nem a középsztender ér le előbb, hanem a lábtartóban lévő 5 cm hosszú koptatócsavar, amit a ksz. miatt tesznek rá. Nekem nincs középsztender a mocin, úgyhogy csak 3 cm a csavarom (és nem csavaróm ;-), így még nem ért le. Biztos valamit rosszul csinálok, igaz a rinyacsíkom így is csak kb. 2 mm. Nem tudom, hogy csinálják, akik lekoptatják a csavart, én már így is úgy érzem, hogy ha még nagyobbat döntök, a fülem fog leérni. :-)

 

Gumi. Az elmúlt tizenezer kilométeren Michelin Anakee-t használtam, és nagyon jó. Nem tudom, hogy meddig fogja bírni, de úgy vettem észre, hogy hidegben is kevésbé csúszik, mint a Tourance.

 

Hori! Te az a Hori vagy, aki ismeri Laccot, akinek egy fekete RSV Milléje van? :-)

 

Nem akarok gagyiolasz-ferdeszemű vitát indítani, de ha már szóbajött, a Caposok meg azt mondják, hogy a Vara a túl "puhány". ;-))) Mielőtt átharapjátok a torkomat (mint a menyét), leszögezem, hogy nem vagyok motor rasszista, csak pótcselekszem, mert hiányzik a gurulás. :-I

 

Körte

Piros Caponord

BIKE-R Creative Commons License 2005.01.13 0 0 160

Üdv!

 

Ha lábujjhegyen közlekedsz, akkor 6 l körül, de inkább 6-7,5 l között.

 

Az alábbi tesztoldalon 7,7 l átlagot irnak a 1999-2002 közötti modellekre:

 

http://users.bart.nl/~stikfort/new_international_site/testrating1999.html
Előzmény: Petyavara (159)
Petyavara Creative Commons License 2005.01.13 0 0 159

üdv varások!

látom mindenkinek dolga akadt......

tud valaki nekem adatokkal szolgálni,hogy pontosan milyen fogyasztást várjak majd az újdonsült ,de még nem injektoros varámtól?

Petyavara Creative Commons License 2005.01.11 0 0 158

ez tény,veszélyes sport,sajnálatos....:(

 

más: mizujs Hori barátom ? te itt?

Előzmény: Hori750 (157)
Hori750 Creative Commons License 2005.01.11 0 0 157

Nagyon szomorú hír!:-((((((

http://www9.online.rtlklub.hu/dakar/

GADA Creative Commons License 2005.01.11 0 0 156

"nem akarok senkit nagy nakedre rábeszélni, főleg nem a Varadero klubban...;)) "

 

Pedig tiszteletreméltóan hősies - ámde hiábavaló - kísérlet lenne. Már csak a sok lúd, meg a disznó miatt is :)))

 

Persze a sisakos segítséget köszi! 80+ pénzért (amennyiért egy Schubeth-et mérnek) elég nagy rizikó kiporbálás nélkül.

De jövő héten síelésbe menet jól bemegyek a Louis-ba körülszaglászni.

 

Gada

Előzmény: Siorac_BlackCB (155)
Siorac_BlackCB Creative Commons License 2005.01.11 0 0 155

:) Kicsit elkanyarodtunk a témától. Én a bukó ügyben próbáltam segíteni (de Jirzsij a genyó eltérített:)), nem akarok senkit nagy nakedre rábeszélni, főleg nem a Varadero klubban...;)) Mellesleg a nagy naked tényleg nem való 6-700 km-es túrákra (bár idén tervezem, hogy le kéne menni az Adriára), én is jobbára a Mecsekben használom.:)

A főlényeg, hogy nem árt a bukót kipróbálni, mielőtt megveszed. 

 

Siorac 

Előzmény: GADA (154)
GADA Creative Commons License 2005.01.11 0 0 154

Minden tiszteletem a szélvédelem nélküli nagyvasakon száguldozóké, de ez az első motorom amin van, és pont ezért (többek között). Persze, tetszenek a nagy naked-ek, de valahogy nem vágyom már rá, hogy mondjuk napi 6-700km birkózás után hullafáradtan érkezzek. A KTM-mel olyan jó volt az a machos feeling, de elmúlt.

 

Gada

Előzmény: Siorac_BlackCB (153)
Siorac_BlackCB Creative Commons License 2005.01.11 0 0 153

És kérjen kölcsön egy naked bike-ot is?

 

Hááát, ha elég tökös hozzá, hogy kibújjon a 2 négyzetméteres műanyag mögül, akkor igen... ;)))

 

Siorac

Előzmény: Jirzsij (152)
Jirzsij Creative Commons License 2005.01.11 0 0 152

"A motorosbolt nagyon rendes volt velem, megengedték, hogy vásárlás előtt kipróbáljam, hiszen a boltban hiába kényelmes... Ha lehetőséged van rá, akkor te is próbáld ki élesben."

 

És kérjen kölcsön egy naked bike-ot is? Tudod, Varaderon nem jönnek elő a sisak hibái :))))

 

 

Jirzsij

Előzmény: Siorac_BlackCB (151)
Siorac_BlackCB Creative Commons License 2005.01.11 0 0 151

Gada, a bukó témába belekontárkodnék. Az én gépem naked, a szélvédelem csírája sincs rajta, így a menetszelet hiánytalanul élvezhetem. :)) Tavaly nyáron cseréltem bukót, mert problémát okozott, hogy nagy sebességnél a menetszél a fejemet "csavargatta", a bukósisak nem volt stabil. Egy olyat vettem helyette, ami önmagában áramvonalasított, tehát a bukó külső héja olyan kialakítású, hogy nagy sebességnél stabilizálja a motoros fejét. Nagyon jól működik, sokkal biztonságosabb vele közlekedni, és nem mellékesen halkabb. 

A motorosbolt nagyon rendes volt velem, megengedték, hogy vásárlás előtt kipróbáljam, hiszen a boltban hiába kényelmes... Ha lehetőséged van rá, akkor te is próbáld ki élesben.

 

Siorac  

Előzmény: GADA (150)
GADA Creative Commons License 2005.01.11 0 0 150

A Motorbike-ra sosem írtam, hanem a Túra-motorost olvasgatom, ahol Te is ott vagy. Szerintem. Meg a Kontrát. Meg a GAU-t. Ja, és a Yahoo Túraendúrót. :) De azért mostanság itt érzem magam otthon.

Szóval, szimultán az van, mivel itthon nem igazán lehet motoros témákról beszélgetni. Habár a fiaim már erősen fertőzöttek.

 

Amúgy én is a Schuberth-re gondolok, de annyi pénzem most nincs. Asszonyt kellene felruházni tavaszra.

 

Gada

Előzmény: Varapapa (149)
Varapapa Creative Commons License 2005.01.11 0 0 149

Halihó Gada!

 

Úgy látom szimultánt játszol a Motorbike topikkal, de vettem a lapot :)

 

Én Schuberth párti vagyok, de az összehasonlítgatás sántít, mert előtte (28 éve!) kiskőrösi bilim volt, ahoz képest ez egy kicsit jobb!  :))

 

 

GADA Creative Commons License 2005.01.11 0 0 148

Na, pont ezért akarnám kipróbálni, mielőtt megveszem. Az is lehet, hogy csak egy csendesebb sisak kellene mostani Nitro-nál.

 

Apropó Tata. Azért arra is vannak gyönyörű utak! Szoktam arra futni. Évente egyszer a Tata-Vértestolna-Gyermely-Zsámbék-Budakeszi útvonalon, és mindig arra gondolok, hogy erre visszajövök motorozni.

 

Gada

Előzmény: VaraRider (139)
GADA Creative Commons License 2005.01.11 0 0 147

Ez a gömbpörgetés tetszik, úgy érzem igen hasonszőrűek vagyunk. (bár ez minden motorossal így lehet) Azért az asszonyok összeengedésével óvatrosan, nehogy úgy járjunk, mint a reklámban: "Na, akkor gondolkodjunk!" Aztán még a végén együtt kiokoskodnak valamit. :)

Bár engem volt már hogy a zasszony zavart el hosszabb túrára, mondván akkor nem vagyok hülye. Ebben lehet is valami. Lehet, hogy tudatos? ;) Az biztos, hogy túra előtt pár nappal már kenyérre lehet kenni, és fátvágni a hátamon. Na, meg a diplomáciai szakaszban, amikor itthon eladom a túrát. Már ott tartunk, hogy ha feltűnően jól viselkedek, kapom is a kérdést, hogy mit tervezek már megint. :)))

 

Gada

Előzmény: Jirzsij (129)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!