Kezdő hegesztők számára hoztam létre ezt a topic-ot. Banális kérdések, gépvásárlás megtárgyalására. Egymásnak való segítségnyújtás, tippek, információk. Kérem mindenki tisztelje a kezdő kérdezőt.
Az Esab a buddy cuccokra nem is adja meg a 3éves garit, (ami minden 2015 áprilisától gyártott/vásárolt esab gépekre érvényes) csak két évet ad.És tisztességesen leírja hogy kínába készültek.
Én azért nem osztom a véleményedet, miszerint az ESAB felett eljárt az idő. Nagyon profi ipari cuccai vannak. Inkább elhibázott marketingnek tartom azt, hogy az olcsóbb kategóriában egy az egyben beemeltek kínai gépeket ESAB jelmezben, mint pl. az ESAB Buddy ARC. Ez nem jó egy márka megítélése szempontjából. az Ok, hogy jó gépek ezek is, de ha ugyanazt látom három másik színben és márkanévvel, vállaltan kínai származással, az nem használ egy nagynevű márkának.
Sok cég teszi mindezt, de mások okosabban. A Bosch pl. színében és betűjelében (G / P) különbözteti meg az ipari és a barkács kategóriájú gépeit, de a Makita még jobban csinálja, ott nem csak színben, hanem nevében is (Maktec by Makita) különbséget tesz. Így nem fordul elő, hogy valaki megveszi egy nagynevű márka olcsó gépét és ugyanolyan elvárásokat támaszt vele szemben, mint ami a méltán híres ipari kategóriás termékeinél elvárható.
Biztos, hogy a Fronius, Miller, Ergus, Lincoln is használ kínában gyártott alkatrészeket, esetleg komplett fődarabokat, de ez nem látszik a termékeiken, minőségi probléma sincs, mert olyan az elvárt és megfizetett gyártási minőség.
Szerdán hozták a csomagot délelőtt csak kibontani volt időm mert melózni mentem,Csütörtökön installáltam a gépet,és kipróbáltam.Péntek űnnep ,és írtam az eladó cégnek a "hibáról". Holnap választ várok vagy mélben vagy telefonom.Ennél gyorsabb nem lehettem.
Azért ne húzd sokáig a dolgot, mert van a fogyasztóvédelmi törvényben valami határidő amin belül ha meghibásodik, akkor kötelesek cserélni, azon túl már csak javítási kötelezettsége van a forgalmazónak. Internetes vásárlás esetén azt hiszem 1 hét, ami alatt minden indoklás nélkül elállhatsz a vásárlástól, kötelesek visszaadni a pénzt. Bár, ha már használtad, akkor szerintem ez már nem áll.
Vettem! és köszönöm a figyelmeztetést erre testkábelra.Plazmavágóm nincs csak az ergus hf-vel kell vigyázni.Bár most awira sincs maszekmunka.Az Esab félpénzét is lánghegesztéssel kerestem meg.Abba is beleöltem egy 6 ezrest hogy csináltattam egy +2 dioptriás lánghegesztő szemüveget hogy 3 centiről is tudjam hegeszteni a helyszinit.
Hm!Ez a caddy előtoló tényleg hangos ennyire nem volt erős hangja az enyémnek!
Vissza kell vinni!Az enyémet is kellet javítatni,mert nem bírta a gép amikor azonos munkadarabon vágtam HF es plazmával és rajta volt az esabnak a testkábele!Se kép se hang!Visszaküldtem megcsinálták 2 bellül !Igaz elég barbár módon szedték szét mert csavarhúzóval feszegették szét .Kicsit zavaró de legalább jó lett!Azért szerintem az Esab felett már kicsit eljárt a idő mármint hegesztőgép gyártás terén! Vannak azért már komolyabb gyártmányok amik jóval profibbak!De mondjuk ez a Caddy kategóriájában úttörő és nagyon jó kis gép!Kicsit bánom is hogy eladtam és vettem egy nagyobb komolyabbat,igaz ez nem nagyon hordozható,viszont ez azért már eléggé ipari profi kategória!Persze itthonra minek de olyan ajánlat volt amit nem lehetett kihagyni!
De azis lehet hogy a ventivel van gond.Nem zúg elég hangosan hogy az előtoló hangját elvegye.:))))
Mint én a kispolákkal, ha zörög benne valami hangosabbra veszem a zenét(ac-dc,nightwish,bikini),és már minden rendben.Még a kocsi is jobban megy ilyen zenékkel.Az asszonynak mindig magyarázom hogy metál zenét(ac-dc,metallica,deep purple,black sabbath...)nem lehet halkan halgatni mert úgy nincs értelme.
A mai modern diesel egy nagy kibaszás. Részecskeszűrő, kettőstömegű lendkerék, agyonkomputerizált common rail befecskendezés stb. A régi jobb kormosok elmentek gond nélkül 800 ezer, 1 millió km-t is, egy mai korszerű diesel esetében, 150 ezernél már lehet aggódni, az üzemanyagrendszer esedékes felújítása miatt. Pl. egy Toyota gyári befecskendezőfej 250 ezer Ft. És ez csak 1 henger! Aztán a szerelését sem lehet a garázsban megoldani. Az iszonyat nagy nyomás miatt olyan tűrésekkel van szerelve, hogy van típus, aminél roncsolás nélkül csak gyári technológiával bontható, speciális szerszámokkal.
Amióta hagyományos adagolós diesel már nincs, én azóta használtban csak benzinesben gondolkozom. Az a többletfogyasztás semmi egy diesel üzemanyagrendszer felújítás, egy gyári kettőstömegű lendkerék cseréhez képest.
A múltkor a futár szentségelt nálunk az irodában. Amíg a régi autóval járt, addig semmi gondja nem volt. Kapott egy új Transportert, azóta állandóan szivatja a részecskeszűrő. A sok városi indulás, megállást nehezen viseli. Kétnaponta van olyan, hogy kell mennie a város körül egy 20 km-es gyorsasági szakaszt, ilyenkor kiég rendesen a részecskeszűrő.
Minden efelé halad. Vegyél újat, ne javíttasd, ne érje meg. A "tervezett avulás" egy régóta ismert közgazdasági fogalom. Éhenhal a gyártó, ha túl jó terméket gyárt. Ezért méretezik úgy az alkatrészeket, hogy egy bizonyos idő után elpusztuljanak. Csak akkor van gond, ha ez túl jól sikerül nekik. Ezért nálam tiltott márka lett pl. a Sony. Egyik pillanatról a másikra nagyhalál, minden előjel nélkül, szerviz széttárja a karját, árat sem mond a javításra, csak azt, hogy jobban járok, ha újat veszek. És ezt több terméküknél megtapasztaltam.
Ezért is értem amit mondasz, én is olyan megnyugvással vegyes csodálattal nézegettem belülről az Ergust. Minden olyan logikus, átgondolt, a lehető legegyszerűbben megoldott. Én ilyen vastag műgyantás védőlakkot még nem láttam egy nyákpanelon. Mint egy vastag fólia. És mindkét oldalon. És szóba áll veled a gyár, segítenek és nem azt mondják, hogy vegyél újat, vedd meg a gyári kigészítőt.
A BLM olyan zsúfolt volt belül, hogy egy csavarhúzót nem lehetett bedugni. Eszméletlenül túl van bonyolítva. Oké hogy abban AC is volt, de háromszor annyi elektronikát tartalmazott, mint az Ergus. Ahogy eladtam, meg is mekkent rövid időn belül kétszer egymás után. Először csak javították a vezérlőpanelt, másodszorra már cserélték, mert kiderült, hogy hibás széria. Még szerencse, hogy garanciális, így nem érte kár a cserepartneremet. De azért bántott a dolog, mert a látszatát is szeretném elkerülni, hogy valami vackot adtam el.
Ők se tehetnek róla. Bontatlanul kapcsokkal lezárva jött a masina.Nekik is elküldtem a felvételt remélem hétfőn választ kapok.A multkor már beszéltük hogy ezek a motorok forognak vagy 6ezret és az van áttétellel redukálva. Valami csiga áttét lehet mert nem tudtam kézzel visszamozgatni.Akkor pedig hézagolási , kenési vagy valamilyen szög probléma lehet.
Nincs most jó itókám,a haver pincéjét is szárazra ittuk.A boltira vagyok szorulva.Most tekertem el egy csavaros kiflit(vegyes gyümi pálinka).Tényleg ki kell menni a műhelybe,mert gyártanom kell valami laprúgó előfeszítőt mert a polák féderét úgy kell berakni.
Most olvasom a Totalcaron hogy 6,5 MILLIÓ Toyotát hívnak vissza, mert valami bizbasz tűzveszélyes benne. 6,5 millió .. nem kis szám.
Sajna ez van hogy mindegy hogy mit vesz az ember (meg hogy az ára 100 ezer vagy 100 millió, már ez sem számít) bármilyen jó gép is ami nagy darabszámban készül, becsúszhat egy hibás beszállítói alkatrész. Méreg, de benne van.
Reméljük amit cseredarabot küldenek az ESAB-osok Gusztinak azt előtte majd letesztelik! Csak össze kell írni a listát:
Én viszonylag keveset járok autóval, tizen párezreket havonta, ezért szívó benzinessel járok. Amíg lesz autógyártó aki még szívó benzinmotorral gyárt autót azt fogom választani.Pedig már itt is térnek át a kihegyezett turbómotorokra, és már van velük probléma.
Szia Guszti, jól meg jártad. Gariba kicserélik egy újra és az már tuti jó lesz, lehet 1000ből ezt az egyet fogtad ki. De az ideg szétvetne engem is, ha már az ember megfizeti a nevet a minőséggel akkor kapja meg azt.
Tökéletesen igazad van.Csak elkeserítő az a tudat hogy a mostani gépek ilyenek.A tervezőmérnökök biztos tudnak százszor jobb és tartósabb gépeket csinál de ez a geci zsidó világ már csak ilyen.
Ennel egyszerubb ha eĺeve kisebb elettartamu alkatreszt epitenek be. Tudok neked mutatni 2 egyforma kondit megis az egyik 5000 ora elettartamu a masik 3000. Ha ennel hosszabb elettartamot akar a gyarto akkor eleve nem hasznalsz elektrolit kondikat.... csakhogy bizonyos metet folott nincs mas.....A jo hutes viszont segithet.... A hutes elrendezesenek lehet az is oka hogy logikailag ez au elrendezes adodik ha elol van a kivezetes. Es a mernokok ugy itelik meg hogy fontosabb a trafok es felvezetok hutese mint az elektronika tobbi reszee.... Az viszont tuti hogy az en gepemen tucana205 meg lanhyos levego se jott ki soha... igaz olyan hangja van mint egy turbofeltoltonek..
Pete-weld tett fel képeket a gépének(esabcaddyc200i) a belsejéről.előről hátra szív.pont a trafókról megmelegedett levegőt küldi rá a kondikra hogy még jobban melegedjenek.Amúgy meg egyilyen gépnél ami digipanellal van ellátva azért hogy a hegesztő mindig figyelje,és emiatt a közelébe kell lenni miért előlrőlszív a hegesztés közeléből,hogy minden gáz,szikra bemehessen.
Szervizes kollegák monták hogy ezek (itt most tágabb értelemben) az csinálják hogy direkt gyárilag pl.a nyákon lévő kondit ráhajlitsák egy közelben lévő hűtőbordára.Csak azért hogy picit jobban melegedjen és hamarább elpukkanjon.és ez minden elektronikai dologra érvényes.
Szerintem mindegy hol gyartjak.. a lenyeg a minosegellenorzes es a tervezes es a felhasznalt anyagok minosege . Az a naj hogy 10 eurocentert kepesek egy szarabb alkatreszt beépiteni...
Itt semmi nem a régi.A makiták romániába készülnek,az Esabok lengyelbe meg kínába, a metabók dél amerikába meg kínába a boschok miskolcon megmég kitudja hol , a Lincolnok szintén román. Megmég sorolhatnám napestig azokat a régi neves márkákat amit régen a megfelelő országgal társítottunk.Hát basszák meg.A pénzemért rendes jó gépet akarok ami évtizedekig kitart.
Tudod mit vegyél 15 éves márkás gépet az biztos még a hazájába készült,és dupla annyi ideig fog tartani mint az ugyanolyan nevű SZAR amit most csinálnak.Úgyhogy senkise vegyen barkácsoláshoz neves gépet, vegye meg a kínai "fost" mert ha 3-is kifingik belőle akkor is a pénzénél van mintha vesz egy márka gépet.(Iszok valamit)a faszt sokat.nov 5ig szabin leszek.(jó közben eltemetem a muttert) de akkor is!!
Ezt az Esab Buddy sorozattal ékesen bizonyították. Mert csak ezekre nem vállalnak 3 év garit.Mert nem tekintik ipari gépeknek. Meg éppenséggel ezek készülnek Kínába.A caddy.origo.aristo..stb gépek még jók náluk.