Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

SLX-350 Creative Commons License 2005.12.09 0 0 8297

Szia Anonymus23,

 

a (Renault) dízelmotorhoz is kb. ugyanazt tudom leírni (és hasonló terjedelemben), mint a "benyáshoz": itt a minimum követelményt a SAE 10W-40-es ACEA B3-as motorolajok testesítik meg, de a common-rail (szép magyarsággal közös nyomásterű) motoroknak általában "jobban ízlenek"' az ACEA B4-es (jellemzően 0W-s vagy 5W-s) motorolajok.

Ezekre a (common-rail) dízelmotorokra (talán meglepő módon) még inkább elfogadható a 30 ezres csereciklus mint "benyás" társaira: ha megfigyeled, ma már a korszerű dízelmotorok szervízciklusa legalább akkora vagy hosszabb mint ugyanazon márka benzines változataié.

A magyarázat (szerintem) a tökéletesebb égési folyamatból származó minimális koromképződésben és a korszerű szintetikus motorolajok (ásávnyi olajokhoz viszonyított) rendkívül jó koromkezelő képességében rejlik (a dízelmotorok halálos ellensége a korom). Az olajat (úri kedved szerint) bármennyivel korábban lecserélheted. Ezt a megoldást ahhoz tudom hasonlítani, amikor a nem kevés pénzért megvett hiper-szuper energiatakarékos izzót kb annyi idő után kicseréled, amikor a "hagyományos" (wolframszálas) ki szokott égni....

Előzmény: Anonymus23 (8296)
Anonymus23 Creative Commons License 2005.12.09 0 0 8296

Hello SLX-350,

 

Először is elismerésem az itteni fórumban nyújtott támogatásodért, közvetve már én is érdeklődtem, csak márka és típustárs érdeklődött helyettem is.

Nekem 1,5 dCi Tháliám van, 80 lovas +chip.

1 éves, lassan 20.000 km van benne.

Az olajat már megvettem (5l Elf Excellium) és meg is van beszélve a szervízzel az olajcsere jövő hétre, de azért kiváncsi lennék, hogy amit a Dohonyiz-nak írtál a 30e km-ről, az a dízel mocikra is áll?

 

Bármennyire jó is marketingből az a 30.000 km-es szervízintervallum, nekem kicsit soknak tűnik, így a 20000 periódust céloztam meg, de erősen gondolkoztam a 15000-es olajcsere perióduson is. A válaszod kicsit meglepett, ha még belefér az idődbe és kedvedbe, akkor egy kicsit bővebben kifejtenéd az akkor leírtakat?

 

Előre is köszönöm!

SLX-350 Creative Commons License 2005.12.09 0 0 8295

Szia Mr. Baker,

 

árakban nem tudok Neked okosságot mondani (egyébként szerinted az RS 0W-40-nek drágábbnak kellene lennie? Miért?).

LL04-es jóváhagyású motorolaj létezik SAE 0W-40-esben is (pl. Aral Super Tronic 0W-40).

A 0W-30-as motorolajok - mivel kivétel nélkül teljesen szintetikus alapolajból készülnek - köszönik szépen ragyogóan bírják a legnagyobb meleget is (ellentétben pl a 20W-50-es ásványi motorolajokkal), mivel az olajok hőállóságát (még mindig) az alapolaj minősége határozza meg (a SAE osztálytól teljesen függetlenül).

Többek között ebből (is) eredően jónéhány igazán kékvérű jószágba (pl a 180 LE feletti teljesítményű Audi TT 1.8T, Phaeton 6.0 W12, stb.) kizárólag 0W-30-as motorolajok használhatóak.

Előzmény: mr.Baker (8293)
dohonyiz Creative Commons License 2005.12.09 0 0 8294

Köszi a választ, a használat kb. 80%-a Budapest, a maradék meg autópálya.

A szervíz csak Elf olajat hajlandó beletölteni, azért választottam ezt.

 

Még1* köszi!

Zoli

Előzmény: SLX-350 (8290)
mr.Baker Creative Commons License 2005.12.09 0 0 8293

Vajon miért olcsóbb a Castrol RS 0w40 LL1 mint a Castrol SLX LL04 0W30 ?

 

0-40-be NINCS IS LL04? A W30 esetleg nem kevés nyáron hőfokilag? :)

Előzmény: SLX-350 (8291)
mr.Baker Creative Commons License 2005.12.09 0 0 8292
köszönöm szépen, akkor jól gondoltam :)
Előzmény: SLX-350 (8291)
SLX-350 Creative Commons License 2005.12.09 0 0 8291

Szia Mr. Baker,

 

a BMW jóváhagyási rendszere teljesen logikus: az LL utáni számok a kiadás évének utolsó két számjegyét jelölik (vagyis sorrendben 1998, 2001 és 2004), a későbbi jóváhagyású (szigorúbb minőségi követelményeket teljesítő) olajok korlátozás nélkül használhatóak a korábbi jóváhagyásúak helyett.

A Castrol 0W-40-es olaja (a Formula RS 0W-40) "csak" LL01 jóváhagyású (az LL04 jóváhagyású SLX LL04 SAE 0W-30-as), de ehhez a motorhoz ez is használható.

Előzmény: mr.Baker (8289)
SLX-350 Creative Commons License 2005.12.09 0 0 8290

Szia Dohonyiz,

 

Gyakori városi használat esetén érdemesebb az 5W-40-es olajat választani (amilyent egyébként az Elf-en kívül még legalább 20 másik cég is gyárt).

Szvsz nyugodtan maradhatsz a gyár által javasolt 30 ezres csereciklusnál - ezt a motor és a motorolaj egyaránt guggolva is kibírja (a gyakrabbi csere persze nem okoz semmilyen gondot csak több pénzbe kerül).

Előzmény: dohonyiz (8286)
mr.Baker Creative Commons License 2005.12.09 0 0 8289

Köszönöm! Akkor a castrol 0-40-es lenne a legjobb?, Ez a LL04 jobb mint a LL01, 98? Mit jelöl a szám?

köszi! 

Előzmény: SLX-350 (8288)
SLX-350 Creative Commons License 2005.12.09 0 0 8288

Szia Mr. Baker,

 

Ehhez az autóhoz a legjobbat a BMW LL04 jóváhagyású (jellemzően 0W-s vagy 5W-s, pl Castrol SLX LL04 0w-30) motorolajok jelentik, de ennél a modellnél lehetőség van LL01-es motorolajok (pl SLX Longtec 0W-30, TXT LL01) használatára is.

Castrol (valamint Mobil és még jónáhány ennek megfelelő jóváhagyású) motorolajat sok helyen árulnak. Ha a kérdésed a legolcsóbb beszerzési lehetőségre vonatkozik akkor abban a fórumunkat időnként meglátogató Kereskedő Urak tudnak segíteni.

Előzmény: mr.Baker (8287)
mr.Baker Creative Commons License 2005.12.09 0 0 8287

üdv

Szeretném megkérdezni, hogy bmw 530d-be milyen olajat javosoltok?

A gyár leginkább a castrolt támogtja, de sokan a mobil1-re (0-40) esküsznek,

ja és hol vegyem meg?

 

köszönöm.

dohonyiz Creative Commons License 2005.12.09 0 0 8286

Sziasztok!

 

Segítséget kérnék Tőletek, van egy 1.4 16V-s Renault Thaliám ,ehhez szeretnék olajat venni. A Renault (és ismerősök is) az Elf Excellum olajat ajánlják, csak azt nem tudom eldönteni, hogy 10W 40-est, vagy 5W 40-est vegyek?

 

Ti melyiket ajánlanátok?

 

Amúgy most van 21000 km az autóban (még a gyári olajjal), gondolom, már ráférne egy olajcsere szegényre........annak ellenére, hogy a Renault 30000 km-enként ajánlja a cserét.

 

Köszi,

Zoli

SLX-350 Creative Commons License 2005.12.09 0 0 8285

Szia Zzzé,

 

a Ford tudomásom szerint még nem épít be a dízelekbe részecskeszűrőt (ez se lesz sokáig lesz így), vagyis ehhez a motorhoz jelenleg kizárólag a Ford M2C-917A jóváhagyású (más szóval az 5W-40-es "pédétédi") motorolajok használhatóak. A motor (minimális beállítási eltérésektől eltekintve) persze az utolsó csavarig megegyezik a VW/Audi gépkocsikba beépített PD TDI  motorokkal, vagyis elvileg használhatóak hozzá a VW 506 01 jóváhagyású (Longlife II) olajok is. A Longlife szervíz lehetősége viszont a Fordnál jelenleg nem választható (nincs meg a hosszú csereciklusra való beállítás lehetősége a nullszervíznél), vagyis az üzemmódtól (város, autópálya, stb.) függetlenül a 15 ezer km szervízciklushoz ragaszkodni kell.

A motorba a szűrő cserével együtt 4.8 liter olaj szükséges a cseréhez.

Előzmény: zzzé (8284)
zzzé Creative Commons License 2005.12.09 0 0 8284

Szia SLX-350!

 

Megkérdezném mennyi olaj megy egy 1,9 PD TDI galaxy motorba?

Aztán azt is, hogy honnan tudom meg, milyen olaj lehetett benne ha a német szervíz nem írta bele a könyvbe. Az öcsémnek is ilyen van, de a szervíz nem írta bele az olaj típusát, csak hogy cserélték. Esetleg lehet látni a részecskeszűrő típusát ha az ember a motort nézegeti?

Lejebb olvastam, hogy ez határozza meg az olaj tipusát. Az enyémet pár nap múlva kapom, persze az is a németektől használtan. Aztán hogy a szervízkönyvben mi van, azt nem tudom, de ha az is ilyen lazán van kitöltve... Bár azt hiszem, ha a ford szervízbe hordták, akkor benne kellene lenni a kinti számítógépbe az összes adatnak (vagy csak én vagyok túl optimista?)

Szóval hogyan tudhatnám meg mit lehet beletenni, ha se könyv, se adatttár?

Ha lehet, akkor szerinted megéri a long life? Valóban elmehetek vele 50.000 km-et, ha az utam nagy részét városba járom (állom, araszolom)?

 

A választ előre is köszönöm!

Zzzé

SLX-350 Creative Commons License 2005.12.09 0 0 8283

Szia Deaktoni,

 

vélhetően nekem címezted az (utólagos) adalékokkal kapcsolatos kérdésed, de ha nem így lenne akkor is válaszolok rá.

A motorolajok "gyárilag" legalább 6-7 különböző hatású, célú adalékot (pl. kopásgátló, detergens, diszpergens, viszkozitási index javító, öregedésgátló, dermedéspont csökkentő, habzásgátló, stb.) tartalmaznak. Ezek között vannak olyanok, amelyek (túladagolva) lerontják más adalékok hatását, működését. Az utólagos adalékolással - nyilván javító szándékkal - pont ezt a túladagolást végzed el, vagyis komoly eséllyel lerontod egyik-másik adalék hatásosságát.

Fenntartásom másik oka az, hogy az utólagos adalékok egy része nagy mennyiségben tartalmaz kén és/vagy foszfor tartalmú vegyületeket, amelyek károsíthatják a katalizátort, ezzel romlik a "zöldkártya" (hivatalosan a környezetvédelmi igazoló lap) megszerzésének az esélye.

Az utólagos adalékolást leginkább a motor tuningoláshoz tudnám hasonlítani: megváltoztatsz néhány paramétert a motor működésében, ami többnyire az élettartam rovására megy.

Nem gondolom, hogy az európai autógyárak többsége az adalékgyártók iránt érzett ellenszenv miatt tiltja határozottan az utólagos adalékok használatát (ilyen esetre kilátásba helyezve a garancia megvonását).

Előzmény: deaktoni (8278)
Pitbull Creative Commons License 2005.12.08 0 0 8282
Passz, utódállamokban nem jár ki ismerősöd?
Előzmény: deaktoni (8281)
deaktoni Creative Commons License 2005.12.08 0 0 8281
És erről mit tudsz? hol kapható ilyen ?Midland (Quaker State) 75w-90w full syntetic-
deaktoni Creative Commons License 2005.12.08 0 0 8280
USA Restore adalékot tettem a dizel ARO-ba, 1000 km után már éreztem , hogy jobb lett a kompresszió. a 15000 ft-os ár nem volt sok ahhoz képest ha szétszedni kellett volna. Igaz nem volt egy tul lerobbant motor, 29-31 bar sür. végnyomást mértem 200.000 km.nél, szemben a 100000 km-es 35 barral.Ennyit kopott 10 év alatt.
Előzmény: Pitbull (8279)
Pitbull Creative Commons License 2005.12.08 0 0 8279
Általában hasonlókat tudó adalékok vannak a motorolajokban és utólag hozzáöntve csak rontani lehet. Olcsó olajat lehet vele tunigolni.

Van 1-2 használható cucc ami a füstölést és olajfogyasztást csökkenti kopott motorok esetén, amivel el lehet odázni a generált javítást.

Legutóbb a Remetal ruszki cuccost raktam az öreg VW motorba amiben sok km van és csörögnek a hidrotőkéi. Hát most is csörögnek tehát nem vált be arra amire szántam viszont marha csendes lett a motor. Kolloid bronz olajban lebegtetve. Végül is csapágyak fogaskerekek elkussoltak tőle. :)

Előzmény: deaktoni (8278)
deaktoni Creative Commons License 2005.12.08 0 0 8278
Olvasgatva a válaszokat feltünt, hogy nem ajánlod a az adalékok használatát. A gyártóik meg reklámözönnel próbálnak minket meggyőzni, és nem is teljesen hatástalanul.Kifejdenéd a véleményed, Te miért nem ajánlod ezeket.
Calibra x20xev Creative Commons License 2005.12.08 0 0 8277
MrB

köszi a hozzászólásod,

simábban jár a kocsi,,, :)) tuti jó választás volt
igaz kapott Beru gyertyákat is.. :)
Előzmény: _MrB_ (8276)
_MrB_ Creative Commons License 2005.12.08 0 0 8276
Ha nem eszi, szerintem jól döntöttél. ~: )
Előzmény: Calibra x20xev (8275)
Calibra x20xev Creative Commons License 2005.12.08 0 0 8275
köszi Slx a választ


a "titkos kód" a motor kódja , Opelos berkekben közismert...

megfogadtam a tanácsod, bár nem ajánlottál konkrét olajat,,,, :(

Mobil 1 Rally 5w-50 re esett a választás, állítólag ez egy pfofi oil
(az ára alapján remélem..) és ahogy írtad tanácsként, adalékot sem hazsnálok,
Előzmény: SLX-350 (8271)
SLX-350 Creative Commons License 2005.12.08 0 0 8274

Szia 90PA,

 

ez se jött össze, megpróbálom beinzertálni a linket:

 

http://www.infineum.com/information/viscosity.html

Előzmény: 90PA (8270)
SLX-350 Creative Commons License 2005.12.08 0 0 8273

Szia 90PA,

 

na ez a táblicsku alaposan szétesett, megpróbálom másképpen:

 

 

Előzmény: 90PA (8270)
SLX-350 Creative Commons License 2005.12.08 0 0 8272

Szia 90PA,

 

látom az általad bemásolt táblázat fejlécén a SAE rövidiítést, alant a viszkozitási osztályok (egy részének) jelzőszámait is de ennek a listának ezen kívül semmi köze sincs az eredeti SAE táblázathoz:

 

SAE Viscosity Grades For Engine Oils(1)(2) SAE
Viscosity Grade
Low Temperature (°C) Cranking Viscosity(3), cP
Max
Low Temperature (°C) Pumping
Viscosity(4), cP
Max with
No Yield Stress(4)
Low-Shear-Rate
Kinematic Viscosity(5)(cSt) at 100°C
Min
Low-Shear-Rate
Kinematic Viscosity(5)(cSt) at 100°C
Max
High-Shear-Rate
Viscosity(6) (cP)
at 150°C
Min
0W 6200 at -35 60000 at -40 3.8 - - 5W 6600 at -30 60000 at -35 3.8 - - 10W 7000 at -25 60000 at -30 4.1 - - 15W 7000 at -20 60000 at -25 5.6 - - 20W 9500 at -15 60000 at -20 5.6 - - 25W 13000 at -10 60000 at -15 9.3 - - 20 - - 5.6 < 9.3 2.6 30 - - 9.3 < 12.5 2.9 40 - - 12.5 < 16.3 2.9 (0W-40, 5W-40, 10W-40 grades) 40 - - 12.5 < 16.3 3.7 (15W-40, 20W-40, 25W-40, 40 grades) 50 - - 16.3 < 21.9 3.7 60 - - 21.9 < 26.1 3.7

 

Milyen forrásból származik az általad bemásolt táblázat?

Előzmény: 90PA (8270)
SLX-350 Creative Commons License 2005.12.08 0 0 8271

Szia Calibra (és valamilyen titkos kód),

 

elnézést hogy átugottam a kérdésed. A gyakori városi forgalom mellett az általad jelenleg is használt 5W-40-es olaj(ok) közel a legjobb kompromisszumot jelenti(k), ha nagyon bántja a lelkivilágod az olajfogyasztás akkor (Te is) elgondolkodhatsz az 5W-50-es motorolajra való áttérésen.

Én adalékot (még mindig) nem öntenék semmilyen motorba....

Előzmény: Calibra x20xev (8252)
90PA Creative Commons License 2005.12.08 0 0 8270

Szia SLX! Pongyola voltam, pontosabban az SAE viszkozítási csoportok alkalmazhatósága a külső hömérséklet függvényében, táblázat.

 

Előzmény: SLX-350 (8265)
Calibra x20xev Creative Commons License 2005.12.08 0 0 8269
bendoke

látod TE megkaptad a választ,,, éngem arra sem méltattak...:((

úgyhogy akkor várom a tapasztalatod ha elfogadod a "mester" ajálnását..:))
Előzmény: bendoke (8264)
SLX-350 Creative Commons License 2005.12.08 0 0 8268

Szia Bendoke,

 

a gyári javaslat ehhez a modellhez egész éves használatra 0W-s és 5W-s olajokat sorol fel, ezen belül az (esetleges) olajfogyasztás mértéke alapján célszerű választani. A 0W-s olajra való áttérésen (130 ezer km futásteljesítmény mellett már)  nem érdemes sokat gondolkodni, szvsz egy 5W-50-es olaj (pl Aral Mega Tronic) jelentheti a legjobb megoldást.

Előzmény: bendoke (8262)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!