Keresés

Részletes keresés

Compack Creative Commons License 2008.03.04 0 0 297
Általában nyári melegeken szokott ilyen visszaáramlós hibát jelezni, de szerencsére van benne valamilyen érzékelő, ilyenkor leáll.
Előzmény: Who111 (294)
AfricanSwallow Creative Commons License 2008.03.04 0 0 296

> vajon az a kazán hogy fog együtműködni a jelenlegi öntöttvas radiátorokkal.

 

Remekül együttmüködik. Érdemes a régi rendszert átmosatni és az uj kazán elé iszapleválasztot beszereltetni. Én hosszabb távon sem cserélném ki a radiátorokat.

 

 

Who111 Creative Commons License 2008.03.04 0 0 295
De ez független a vízszintes kéményszakasz némi megdöntésétől.
Előzmény: Who111 (294)
Who111 Creative Commons License 2008.03.04 0 0 294

Ha csak 3-4 centi lesz benne, akkor nem fog megállni a füst benne.

Az viszont, hogy a lakás levegőjét használja nem szerencsés.

(Ha nincsen légbeeresztőd.)

A régi szerkezet a brutális füstgázhőmérsékletével csinált olyan huzatot, hogy

bármin keresztül beszívta magának a szükséges levegőt.

A Vaillant kihűti a füstgázt, nincs akkora szívóerő, ha lecsökken a légnyomás a

lakásban, akkor visszaáromolhat a füstgáz.

Előzmény: Compack (293)
Compack Creative Commons License 2008.03.04 0 0 293

Nem tudbós, csak ilyen sima, és a lakáson belüli oxigént használja égéskor.

Egyik ismerős javasolta, hogy döntsem meg a kéményt 3 centivel (tehát a cirkónál lenne a magasabb pont) mert akkor lejtene, és a víz lefolyna a kondenzvízgyűjtőbe ami kinn van a szellőzőbe.  Szerinted ha megdöntöm nem fog megállni a füst?

A huzata jó, a kéményseprő megvizsgálta, teljesen új alu szereltkémény.

Előzmény: Who111 (292)
Who111 Creative Commons License 2008.03.04 0 0 292

A probléma abból adódik, hogy a Hévíz-nevű szerkezet füstgázhőmérséklete

több száz fokos. Így egyrészt sokkal jobb a huzata, hamarabb távozik, másrészt

hiába hűl, annyit nem tud, hogy lekondenzáljon a vízgőz belőle.

Az új kazánod energiatakarékos, ezért jól kihűti a füstgázokat (ha kondenzációs,

akkor még jobban), és ha továbbhűl, akkor bizony kicsapódik a vízgőz.

Biztosan benne van a cirkó leírásában, hogy max. mennyi lehet a kéményhossz

és ezen belül a vízszintes szakasz hossza. Vásárlás előtt nem árt elolvasni.

Nyilván már kész helyzet van, és erre kéne megoldás.

Többet kéne tudni a készülékről, pl. turbós-e, (400e-ért elvárható), és hogyan van

megoldva a levegő hozzávezetés.

Lehet, hogy elég lenne a vízszintes szakasz elejére, az alsó részére beragasztani

egy "gátat", ami meggátolja a víz visszafolyását.

Az összegyűlt víz viszonylag gyorsan elpárolog, mert azért meleg az a cső

valamennyire.

Egyébként nem lehet az, hogy nem a kondenzvíz a baja?

Nem lehet, hogy egyszerűen nincs elég huzata?

Előzmény: Compack (291)
Compack Creative Commons License 2008.03.04 0 0 291

Itt is megkérdezem, hátha veletek is volt már ilyen - mi lehet a megoldás:

 

Segítségetek kérem az alábbiakban

 

Kb 3 éve új, aluminium szerelt kéményt építettek társasházunkban.  Nekünk a régi kéményt megszüntették, ebbe lettünk bekötve. A probléma az, hogy a gázkazántól a szellőzőaknáig tartó vízszintes szakasz kb. 2,5 - 3 méter (állítólag nem lehetne több 1 méternél) de átvették a munkát, kipróbálták és jól húz a kémény.

 

Amíg a 20 éves HÉVÍZ nevű vízmelegítőm üzemelt, semmi gont nem volt ezzel, csakhogy tavaly vettem egy 400 ezres Vailand cirkót, ami tele van nyomva elektronikával, és átépítettem církósra a lakást.  Itt jöttek a gondok, ugyanis a cirkóban van valami lángérzékelő 'drót"  és állítólag a kémény hosszú, vízszintes szakaszánál kicsapódik valami pára vagy kondenzvíz ami visszafolyik a církónak a lángérzékelőjére, és ott bekoszolja azt, ergo vagy havonta szétszedem a cíirkót és kitisztítom a lángérzékelőt, vagy egyszerűen be sem gyújt, mert 3-szori próbálkozás után lekapcsol az egész, hibakódot jelezve.

 

Mondták hogy valami vízcsapdát kéne csinálni a vízszintes szakasz elején, de a kéményesek nem csinálnak ilyet, talán bádogost javasoltak, de eddig egyik sem hallott ilyenről. Az egy dolog hogy én is ki tudom fúrni az a vízszintes lemezt, de azzal a CO3 is kijön, tehát valami szelep kéne oda hogy csak a víz távozzon.  Kihez fordulhatok, tudtok ajánlani valakit?  köszi

Real_Tek Creative Commons License 2008.03.03 0 0 290
Nem is vettem annka. Azért volt a :o))) Mindössze elakartam ismerni, hogy én is belementem. Akkor még teljesen tudatlan voltam a témában, most meg a saját káromból okulva próbálok tanulgatni.Namost abban viszont abban érdekelne többek véleménye is, hogy hőszigetelés után szerintetek előbb radiátorok cseréje, vagy előbb kazáncsere?
Előzmény: M63FUN (286)
Real_Tek Creative Commons License 2008.03.03 0 0 289
A sorrend nem kérdés. Ugyanis a szigetélshez már az anyag megvan, áprilisban go! Utána kérdés (és ehhez gyűjtök infót, amit Ti, illetve a gázszerelő topikosok is rendesen adnak :o)), hogy kazán vagy radiátorok előbb. Szóval az új kazán, már az új, hőszigetelt házba fog bekerülni. Valamikor... Kérdés, hogy ha akkor már egy kisebb teljesítmény is elég lenne, vajopn az a kazán hogy fog együtműködni a jelenlegi öntöttvas radiátorokkal. Vagy csak én vagyok aggályos emiatt. Ja, és jut eszembe kazán cserénél (radiátor, csövek maradnak) kell bvalami rendszer átmosatással vagy vmi ilyesmivel számolnom? Gondolom ezekbe a régi cuccokba azért lehet piszok stb..
Előzmény: peterch (285)
peterch Creative Commons License 2008.03.03 0 0 288
Szia !


Elmeletileg igen. De sajnos a mai ujepitesu hazak energia igenye egyre kisebb. Atmeneti idoszakban es ilyen enyhe telben mint az utobbi, sajnos a 30%-ra valo lemodulalas is meg nagy teljesitmeny az igenyhez kepest, ezert ugyanugy on-off a kazanok uzemmodja. Minden inditaskor, ha jol tudom 100%-on indulnak es majd egy bizonyos homerseklet es ido fugvenyeben kezdenek modulalni. Csak az a baj, hogy van amikor mire modulalna , mar le is kapcsol. Igy sem modulalas, sem kondenzalas. Lejjebb azert irtam, hogy ma meg ritka ,vagy nincs is 1-2kW-ig lemodulalni tudo kondenzacios kazan .Amirol tudok, az is 3,5kW-ig modulal.


Udv , Peter
Előzmény: SnAkE (287)
SnAkE Creative Commons License 2008.03.03 0 0 287

Most lehet hülyeségeket fogok mondani, de a nagyobb kazánok tudnak akár fél teljesítményen is menni, tehát nem on-off rendszerben működnek mint a régebbiek. Nem?

Akkor viszont egyáltalán nem nő a fogyasztás.

 

Snake

Előzmény: M63FUN (286)
M63FUN Creative Commons License 2008.03.03 0 0 286
nem személyeskedni akartam csak általában női logika hogy mind1 csak szép legyen mert akkor az jó is......hja és ha nagyobb kazánt veszel mint ami kell az felesleges fogyasztáshoz vezet, ezt jó ha tudod. tehát valóban először azt kell tudni mekkora kazán kell, ahhoz viszont az új radiátor+szigetelés ugye........
Előzmény: Real_Tek (282)
peterch Creative Commons License 2008.03.03 0 0 285
Szia !


Az o.k. ,hogy kazancserere buzditod. Csak mekkora kazanra? Hisz a jelenlegi ha kifuti a hazat , akkor az atepitesek utan feleslegesen nagy lesz a teljesitmenye. Ha viszont kiszamolod, hogy az atepitesek utan mekkora lesz elegendo, akkor addig viszont az uj kazan lehet ,hogy kicsi lesz. Ezert gondolom ,hogy eloszor az atepites mas reszeit kellene elvegezni a penztarca lehetosegei szerint.


Udv, Peter
Előzmény: AfricanSwallow (284)
AfricanSwallow Creative Commons License 2008.03.02 0 0 284

> kazáncsere vagy radiátorok cseréjére futja majd.

 

Én is a kazáncserére szavaznék. Ha a mostani radiátorok nem folynak vagy egyes helyiségek nem hidegek, akkor maradhatnak a mostani radiátorok. Amennyi höt termel a kazán, az ugyis a házon belül marad. Az uj radiátor önmagában nem javitja a hatásfokot. Viszont a régi kazán lehet rossz hatásfoku és/vagy nem üzembiztos.

 

 

AfricanSwallow Creative Commons License 2008.03.02 0 0 283

> írod, hogy tettél hőtükröt a radiátorok mögé. Te miért?

> Illetve arra esetleg van vmi adatod mennyire hasznos?

 

Valoszinüleg nem tul hasznos. A falat kevésbé melegiti a radiátor, ettöl kicsit csökken a hövesztesség a falon keresztül. Viszont olcso a hötükör és gyors a felszerelése. Lehet egyszerüen benyomni a radiátor mögé, de jobb felragasztani a falra.

 

 

Real_Tek Creative Commons License 2008.03.02 0 0 282
Közös döntés volt, nem csak a másik felet okolnám. :o)) Most meg a jelenlegiből kell majd vmit kihozni.
Előzmény: M63FUN (280)
Real_Tek Creative Commons License 2008.03.02 0 0 281
Szia, írod, hogy tettél hőtükröt a radiátorok mögé. Te miért? Illetve arra esetleg van vmi adatod mennyire hasznos?
Előzmény: AfricanSwallow (279)
M63FUN Creative Commons License 2008.03.02 0 0 280
1.,ha a lángmodulációra gondolsz akkor igen.
2., csak hallomásból de a szokásos vélemény, hogy a semminél többet érnek a valaminél meg kevesebbet, a radiátorcserét nem úszod meg miattuk.
hja és ha ekkora hibát sikerült elkövetni, hogy először tapétázás+festés volt (gondolom a menyasszony javaslatára) akkor jöhet a második baklövés: most otthagyod a régi retek csöveket nehogy a szép tapéta kárbavesszen, és nézheted sok éven keresztül a falonkívüli csöveket......... ( asszem most az lesz a házifeladatod, hogy a női szakaszt meggyőzd, bizonyos munkákat kell előbb és másokat később elvégeztetni. a sorrend persze felcserélhető csak akkor sokkal drágább lesz a végeredmény)
egyébként ez OFF de ha jól aládolgoztak akkor most házilag is könnyen ki lehet tapétázni akár egy könyv segítségével is. nem maga a tapétázás a nehéz hanem az aládolgozás
Előzmény: Real_Tek (278)
AfricanSwallow Creative Commons License 2008.03.02 0 0 279

A házunk 1988-ban épült, kb. 120 m2, egy emeletes tetötér beépitéssel, ikerház fele, radiátoros fütéssel. A termosztáton beállitott nappali hömérséklet 20 fok, éjszaka 18 foknál kapcsolja be a cirkot. 2004/2005 telétöl kezdve minden fütési idényben minden nap leolvasom a napi gázfogyasztást és a napi minimum és maximum hőmérsékletet. Az eredeti állapotban a leghidegebb napokon 28 m3 volt a gázfogyasztás. 2005 nyarán az ablakokat höszigeteltettük Duplo-Duplex technologiával (résszigetelés + harmadik ablakréteg). Ugyanakkor hötükröt (müanyaghab lemezre ragasztott alufolia) tettem minden radiátor mögé. Ennek hatására a következö télen 20%-al csökkent a gázfogyasztás (0 C külsö hömérsékletnél). A következö nyáron a program a ház külsö höszigetelése volt 8 cm Drywittal. A következö télen a gázfogyasztás az eredeti fele lett. Mult nyáron jött az utolso lépés: a C-24 cirkot lecseréltük INKA 24V kondenzációs cirkora, az éjszakai árammal müködö villanybojlert egy kettös höcserélös melegvíztartályra, amit tud füteni a cirko és tud füteni egy napkollektor is. Ekkor a gázfogyasztás gyakorlatilag nem változott, mert a cirko hatékonyságjavulását elvitte a melegvízkészités okozta többlet gázfogyasztás.

 

A napi átlaghömérséklet (minimum és maximum átlaga) függvényében a napi gázfogyasztás az alábbi Web oldalon láthato:

http://garfield.chem.elte.hu/Turanyi/energia.html

 

 Tanulságok:

 

1. Az ablak höszigetelése és a fal höszigetelése látványos eredményt hozott.

2. A napkollektor kora öszig teljes mértékben ellátott minket melegvizzel. Oktober közepétöl november végéig részben a napkollektor csinálta a melegvizet, decembertöl február elejéig gyakorlatilag semmi melegvizet nem csinált a napkollektor (alig volt napos idö). Fütésre tehát a napkollektor nem is lenne alkalmas.

3. A gázfogyasztásbol visszaszámolhato, hogy a ház höigénye a leghidegebb idöben 8 kW, a gyakori 0 fok napi átlaghömérsékletnél 4-5 kW volt most télen. Ez azt jelenti, hogy a cirko 24 kW teljesitménye csak a gyors melegvizkészitésnél használhato ki. Nem hiszem, hogy bármilyen höszigetelt családi házba ne lenne elegendö a 24 kW.

4. Többen irták, hogy a kondenzácios cirko nem jo radiátoros fütésnél. Kiszámoltam, hogy a földgáz égésekor keletkezö viz mekkora hányada kondenzál és ez mekkora energiamegtakaritást okoz (ld. a fenti Web oldalon az utolso két ábrát).

Látható, hogy a kondenzáció okozta energiamegtakaritás nagyon függ a visszatérö viz hőfokátol. Ha az INKA melegvizet csinál, az elöremenö viz 80 fok, a visszatérö viz 70 fok, tehát a cirko nem kondenzál. Ha fütésre használjuk, az elöremenö viz höfokát a külsö hömérséklet szabja meg. A mostani beallitásnál ezek a jellemzö értékek:

Külsö hömérséklet:         -8 C                0 C            +3 C                         

Elöremenö vizhöfok:       65 C              60 C            53 C

Visszatérö vizhöfok:       47 C              42 C            38 C

 

Ezek a cirko müködés közben kijelzett értékei. Láthato, hogy fütéskor mindig kondenzál, söt legtöbbször a hatékony tartományban van a cirko. Egyébként a legnagyobb hidegben is télen csak az idö felében ment a cirko, tehát esetleg érdemes lenne alacsonyabb elöremenö hömérsékletet beprogramozni.

 

Szivesen válaszolok minden kérdésre és megjegyzésre.

 

Real_Tek Creative Commons License 2008.03.02 0 0 278

Hétvégén sokfelé keresgettem a kondenzációs kazánokról infókat, s egyre jobban elbizonytalanodom. Illetve érzem úgy hogy nem ilyen kellene nekem, hanem ....

1, Ami nem teljesen tiszta: a turbós cirkók modulációs technológiával rendelkeznek?

2, Ismeri vki a radiátorok mögé betehető hőtükörfóliákat /styroflex ha jól emlékszem/? Mennyire hasznosak a gyakorlatban?

Real_Tek Creative Commons License 2008.03.02 0 0 277
Szia, Nos a kazán szerintem bírná. Igazából ami pénzünk lesz abból vagy kazáncsere vagy radiátorok cseréjére futja majd.A radiátorcsere háttérbe kerülése mellet igazából az szólt nálam, hogy akkor a csöveket is cserélni kellene (gondolom nem a jelenlegitöbbcenti vastagokkal menne), s féltem a nyáron drága pénzen tapétáztatott és festetett falakat. Bár gondolom a radiátor cserével is spórolnék jövőre gázt: kevesebb víz a rendszerben, "hatékonyabb" lapradiátorok...
Előzmény: peterch (276)
peterch Creative Commons License 2008.03.02 0 0 276
Szia ! 100nm-es a hazad, szigetelni fogod , radiatorokat es a nyilaszarokat is csereled, akkor amennyiben a kazan meg birna 2 telet , utanna mar a tapasztalat szerint lehetne meretezni a kazant, valamint eldonteni, hogy alacsony homersekletu futest akarsz, vagy normalt. Radiatorokkal is lehet alacsony homersekletu vizzel futeni es kondenzacios kazant hasznalni, csak akkor nagyon odafigyelve kell meretezni a radiatorokat, valamint a kazant optimalis teljesitmeny szerint megvalasztani. Szerintem ez a legnehezebb. Olyan kazan kene, ami 1-2 kW-tol kepes 10kW-ig modulalni, de ilyen meg nincs. Ezert azt javasolnam, amennyiben nem surgos a kazan csere, akkor azt hagyd utoljara. Lehet, hogy addigra lesz olyan kazan is, ami kepes normalis modon kiszolgalni az alacsony energiaigenyu hazakat is. Udv , Peter
Előzmény: Real_Tek (275)
Real_Tek Creative Commons License 2008.03.02 0 0 275
Nem, kétszintes ház. Öntöttvas radiátorok+ egy FÉGtherm ZC18 van most. Az idén a szigetelési és esküvős kiadások miatt max a kazáncserére lesz pénzem (remélem arra azért marad :o)), utána persze a radiátorokat is cserélném.
Előzmény: Lacivill (274)
Lacivill Creative Commons License 2008.03.01 0 0 274

Egyszintes 100 négyzetméteres?

Jelenleg milyen fütés van?

Előzmény: Real_Tek (271)
Lacivill Creative Commons License 2008.03.01 0 0 273

Persze, hogy nem irják, ők azt akarják vedd meg::-)

nem vagyok szakértő ebben, de a lémyeg, hogy a kondenzációs kazán hatásfoka 40 fok körüli viznél jön elő. Namost a radiátoros fűtések nagyobb előremenő vizre vannak méretezve. Turbósnak sok előnye van, kivülről szivja a levegőt.

Előzmény: Real_Tek (272)
Real_Tek Creative Commons License 2008.03.01 0 0 272
A gázszerelős topikban írtad, hogy szerinted sem igazán lehet kihasználni a kondenzációs technikát csak radiátoros fűtés esetén. Miért pontosan? Illetve, mivel nálam ez van és csak kazánt akarokm cserélni; fali cirkóban gondolkodom, szerinted mi lenne a jó/jobb. Egy turbós cirkó esetleg. A kondenzációs kazánok leírásánál edig a cégek esetében sehol nem írták, hogy radiátorosnál nem ajánnlott...
Előzmény: Lacivill (270)
Real_Tek Creative Commons License 2008.03.01 0 0 271

nálam:100nm, most kerül fel 8cm-es hőszigetelés kívülre, az ablakok régi fa, duplaüvegesek, tgalán jövőre lesz pénz hőszigeteltre cserélni, illetve a legnagyobb már az. Merjem azt gondolni, hogy elég lesz a 24KW-osokat nézegetni? Pénztárcailag nem lenne mindegy. :o))

Előzmény: Lacivill (270)
Lacivill Creative Commons License 2008.03.01 0 0 270
Hőveszteség alapján lehet kiszámolni. Minél vastagabb hőszigetelés, kerül a falra, minél jobbak a nyilászáróid annál kevesebb energia kell.
Előzmény: Real_Tek (268)
Who111 Creative Commons License 2008.03.01 0 0 269

Számolni programmal szokták.

Az "egyszerű" szerelők meg megsaccolják légköbméter (négyzetméter) alapján.

Nekem 160nm-re határesetnek számolták ki a 24kW-ost.

(Mai szigeteléssel működne, de ez régebbi ház.)

Azt mondták inkább 32kW a biztos.

 

Ha pontosan kell, és nem kapsz választ mástól, akkor megkérdezem neked.

Előzmény: Real_Tek (268)
Real_Tek Creative Commons License 2008.02.29 0 0 268
Még valami, mert teljesen hozánemértő vagyok. Hogyan lehet kiszámolni, hogy nekem vajon 17KW-os vagy 21KW-os vagy pl 41KW-os teljesítményű kazán kell-e? Légköbméter, vagy radiátor adatok, vagy...??

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!