Kezdő hegesztők számára hoztam létre ezt a topic-ot. Banális kérdések, gépvásárlás megtárgyalására. Egymásnak való segítségnyújtás, tippek, információk. Kérem mindenki tisztelje a kezdő kérdezőt.
Én is próbálkoztam alu hegesztéssel a Formig 175-össel.Nekem is az jött le hogy a teflon betétet a legrövidebb kilógó módon meg kell erősíteni mert felgyűri az egészet.Én egy rézből esztergályozott betéttel oldottam meg.
Az aluhegesztést annyiszer próbáltam amennyi a képen van.Kicsit szánalmas az eredmény.Ha többet gyakorlok és kitapasztalom a gépet jobban ment volna.Az alapanyag régi időkből Ladával kicsapott és tiszteségesen kifizetett alu jelzőtábla oszlop.
meg sem kérdezte az illető hogy mibe kerül pedig 1 órát csináltam, zsebre tette a szántás árát és elment. ismerősöm volt, biztos ezt természetesnek vette:))
Elnézést,hogy így ismeretlenül tanácsot adok,az aluhoz a teflon betéthez van egy "feltét"az áram átadó felőli oldalra.Nagyjából 15cm hosszú fémspirál (mint amilyen a vashoz való) az egyik fele annyival vastagabb 1,5 cm hosszan, hogy rátekerhető a teflonra.Enélkül kínlódás mert nagyon sűrűn begyűri közvetlenül a görgő után.Saját tapasztalat az itthoni 1 fázisu gépemmel, de a céges is ezt csinálta dupla görgős előtolóval.
nem olyan régen járt a kertünkben egy kis traktor aminek nincs kabinja , 2 ekével jött a srác hát elég kicsi ekékkel, bele is tört a földünkbe:)) letört az egész felfüggesztés, meg kellett hegesszem co val, meg kimerevítettem. de nem csinált sem előtte sem utána rendes szántást. végül hívtam egy nagy traktort 3 as nagy ekékkel, és felszántattam a szántást:)) 3 sort húztam rá co val a kettes eke felfüggesztésére minden oldalról. utána nem tört el de akkor sem jól szánt.kb 15 cm mélyre tud lemenni.
szia, májusban vettem, igen lehet vele alut is hegeszteni de azt tudni kell hogy nem lesz awi minőség. ami kell még a géphez az alfához, az argon meg teflonbevonatú huzalvezető a munkakábelbe, aluminium huzal, aluhoz másik előtológörgő, és ha kihagytam valamit akkor norbi úgyis kiegészít:)
én még ezeket a kiegészítőket csak jövőre tervezem megvenni, alut még nem hegesztettem vele, de képes a gép rá.
Nem éppen ide való kérdés de hátha van valakinek tapasztalata.
Most hogy épitgetem a 300-as gyorsdarabolóm megláttam a korongjaimon hogy lejárt az idejük. köszörűkorong/vágókorong-oknak van felhasználhatósági ideje? Elvileg már nem lenne szabad használni.Ez áll rajta:(felhasználható 2000.01). Magyar Graniflex.
Isten mentsen tőle :-)) Hú de leharcolt darab. És vajon miért sárga?
Most vittem el a csövet hajlíttatni a hegesztőkocsihoz, holnapra meg is lesz. Találtam egy specialistát, aki kimondottan csőhajlítással foglalkozik, nagyon spéci gépekkel. Az én lakatosom nem merte bevállalni a 32-es csövet. Azt mondta, nem tudja garantálni a horpadásmentes precíz íveket.
Majdnem bukott a mutatvány, mert eredendően collosból (33,7-es külső) terveztem, ez van is mindenhol. De a hajlítós szaki gépe 32-esre van felszerszámozva, egy átszerszámozás 5 ezer Ft lett volna. A harmadik helyen találtam 2-es falvastagságú 32-es csövet. Patentívvel nem akartam bajlódni, mert sok hegesztés, sok köszörülés, ráadásul csak 90° és 45° fokos idomok vannak, nekem meg kellett egy helyen 25°-os is.
ja nekem sem sikerült több alkalommal sem nettóban, pedig egyedül voltam a vonal végén:)) személyesen kell menni egyedül csak nekem messze volt az üzlet.
Telefonon, ismeretlenül nem tudod "lealkudni" az áfát. Nem ér annyit egy cégnek, hogy megkockáztassák a lebukást. Az ilyen dolgokat személyesen kell intézni és egyedül kell menni. Az adóellenőrök párban járnak, ez az előírás :-)
Pont ezen agyaltam én is, hogy a trafósra rá lehetne rakni az awi invertert és akkor megoldódott a hegesztőkocsi projekt is :-)
De azért ez elég drága hegesztőkocsi lenne. Továbbá most éppen egy karcsú, kétkerekes, molnárkocsi jellegű tróglin dolgozom. Sajnos nálam a hely az nagyon szűkös. Ezért is adtam el a BLM-el együtt a hozzá készített kocsit is.
Mikor gépet akartam venni beszéltem velük is, alkudni nem tudtam a bruttóból max annyit hogy ingyen elpostázzák a gépet. A bekapcsolási idő alapján nem tűnnek túl erősnek az 1fázisú gépeik de árban viszont nem valami olcsók. Nem tudom hogy hol értékesíthetik a gépeiket de itthon egy hegboltban sem láttam hogy árulnák, (rajtuk kívül). Használtan sem láttam hogy hirdetnék lehet külföldre exportálnak, te találkoztál már a gépeikkel.
Amikor vettem a a 175-őst,próbáltam ezt a nagyot is(hála az ergőkertesieknek)ott vásároltam.Nagyon készségesek voltak bármelyik gépet kipróbálhattam,sőt a belsejébe is belenézhettem.lazán levették a takaró deklitÉrdemes oda elnézni aki vásárolni akar.De nekem valahogy kemény volt az íve a nagynak több fokazaton is,ezért maradtam a 175-ös nél.A pénzem pedig meglett volna a nagyobbra is.A ponthegesztési funkciókat, és egyéb gombokat nem próbáltam.
Voltam én náluk is tavasszal, Csepelen vannak egy gyártelepen egy nagy csarnok az egész. Az elején van az iroda, raktár, a végében meg a gépeket szerelik össze. 15óra után értem oda és már csak egy melós volt ott, aki mondta hogy már zárva vannak és árat sem tudott mondani.Igen ők rézzel tekercselnek és most tértek át másfajta panelra (elektronika) ami mikrovezérlős, igaz ez nekem nem mond semmit. Ti tudjátok mi az a mikrovezérlő? Guszti még annyit kérdeznék hogy te próbáltad a Formig 180/210-es gépet, milyen beállítások vannak rajta a 2tak, 4tak-on kívül. Mert vannak még rajta potik és gombok is azokat mire lehet használni.
Elég zsúfolt és feszült az elmúlt és a mostani hetem.Csütörtökig rendbe kell tennem a kispolák rúgózását hogy menetképes legyen.Csütörtökön édesanyámat temetjük aki a multhéten hunyt el.Az a rengeteg ügyintézés ide-oda mászkálás a kórházba a hivatalokba no meg az idegesség kicsit kivette az erőmet.Amint rendbejönnek a dolgok és elsimulnak a dolgaim(no nem az ekg-m)Megejtek egy komoly próbaüzemet és referálok róla.
Nézz utána itt.Ez egy családi vállalkozás, és minden tiszteletem nekik, hogy ebben mocskos vadkapitalista gazdaságban még talpon tudnak maradni és pár jó magyar embernek munkát adnak.sajnálom hogy nem őtőlük vásároltam hegesztőgépet, de mint leírtam a mobilitás és a helyszűke vezérelt.