Vettem használtan, egy Strauss 4.0-ás rotációs kapát.
10 percet használtam, felpörgött a motor, és leállt. Azóta se indul.
Amikor megpróbálom berántani, akkor csak puffogó hangot ad ki magából, és nem indul.
Mikor még működött, a berántásnál lehetett érezni, hogy van kompresszió, erősen kellett rántani. Mióta nem indul, pedig csak simán tudom húzogatni a berántó zsinort.
Megnéztem a gyertyát, hát ha az a problémája, de van szikra, és meg is ráz.
Sajnos nem értek hozzá, de saját kezűleg szeretném megcsinálni.
És még szeretnék hozzá egy gépkönyvet is (mert nem kaptam hozzá), megtudjátok e mondani hogy hol találok?
Érdeklődni szeretnék, hogy a Kipor KDT 610E egytengelyű kertitraktorról van e valakinek tapasztalata, vagy ismeri e valaki ezt a gépet? Segítő válaszaitokat előre is köszönöm.
kapálás közben szétugrott az egész cucc szóval gőzöm sincs hogy hogyis történt a szét"esés"ugyanis kb 2 másodperc alatt játszódott le.ha van rajzotok belőle akkor megköszönném ha elküldenétek a címemre vagy feltennétek ide.köszi
A gyertyát kicseréltem újra. Ha bedugom egyik újjam a gyertyapipába, a másikat a hengerhez-ráz-mégsincs szikra. A gyertya rángatás után benzines. Miért nem indul be? Miért nincs szikra? Még csak meg sem kapja.
A kipufogónál van a szelepdekni azt vedd le a szelep végén levő tányért le tudod tolni a szelep végéről. Szerintem ha nem eszi az olajat csak a szelephézagot kellene beállítani és akkor ujra visszajön az ereje.
Szerintem tisztisd meg a megszakítót, ha kell csiszold meg és állísd be a megszakító hézagot(amikor teljesen nyitva van) 0.4 mm-re. Ha szerencséd van, csak a negszakító van oxidálódva.
A szikrát akkor adja le a trafó, amikor a kalapács nyit. Nem számít mikor zár, felső holtpont előtt kell nyitnia egy picivel. Nem tudom a tomos hogy van megoldva, én úgy szoktam, hogy egy kis csavarhúzót eresztek a gyertya helyére, és kézzel forgatom a főtengelyt (vagy kulcsal) amikor a forgásirány szerinti felső holtpont előtt van a dugattyú, akkor kell nyitnia a kalapácsnak. Ha viszont abszolút nincs szikra semmikor, akkor a gáz vagy a trafónál van, vagy a kalapács és az üllő közötti érintkezőt sem árt felcsiszolni kicsit. Ha ez sem megoldás, akkor le kell mérni a trafót, nincs-e szakadása. Az is előfordul, hogy csak a gyertya rossz, ezt konnyen megállapíthatod, ha hajlandó vagy magad megrázatni. (bal mutató ujjad a pipába, bal hüvelykujjad a hengerre, jobbal rántod) Ha ezek után minden rendben van, és minden úgy működik, ahogy kell, és mégsem menne, akkor kell izgulni. Ha viszont 10 éve nem ment, benzintartály kimos, karbi kitakarít, szűrők csere, olaj csere, aztán hajrá.
Lenne egy kérdésem. Egy Tomos UMO-06 (v.színűleg ez a tipusa) rotátor már vagy 3 éve nenm volt beindítva. Nincs szikra-cseréltem gyertyát-átmozgattam a kábeleket, majd a gyújtást megnéztem-mozog a kalapács-bár nem úgy tűnik, hogy jól (alsó holtponton zár). Szerintem ettől még szikrának kellene lenni. Még sincs.
Mit tegyek? Ha gyújtást kell állítani, v.ki leírná a pontos menetét? (naggyából tudom, bár tizenéve csináltam utoljára még simsonon.) Vagy esetleg cseréljek v.mit? (trafót...)
Üdv kedves kapálógépes fórumozók! Van egy briggs 3.75 hp-s briggsmotorral szerelt kapálógépem kb 10 éves. Gyenge lett a kompresszió,ezért szétszedtem.Az lenne a kérdésem,hogy a 2 szelep hogyan jön ki a motorból?(mozgató csapok azok kijöttek) Gondoltam veszek bele új gyűrűket, tömítést a hengerfejhez,és szelepeket kicserélném. Akkor elvileg jónak kéne lennie. Köszi a válaszokat!
Nagyon szívesen. Remélem ez volt a baj. Mindenesetre nem ártana beszerezned egy thermometert a gépedhez, és azt bekötni a motor hengeréhez. Akkor figyelemmel tudod kísérni a motor felmelegedését. Hiszen egy ilyen apróság, mint a szikra nélküli üzem csak kicsit kellemetlennek tűnő dolog, de a szimeringek könnyen kikeményednek magas hőfokon, ami olajszivárgást, füstölést eredményez, valamint a hengerben a dugattyú tágulása is nem megengedett mértéket ölthet, ami dugattyú, gyűrű töréshez vezethet, valamint súlyosabb esetben beálláshoz, vagy főtengelydeformációt okoz. Ha nem áll helyre, írj csak bátran, továbbgondoljuk a problémát.
Utógyújtásnál a motor sokkal jobban melegszik, mint holtpont előtti gyújtásnál. Bizonyos idő elteltével, az üzemi hőmérséklet (110-120°C) feletti hőmérséklet áll elő, és az öngyulladást idéz elő a sűrítési ütem végén szikra nélkül is. Azért kérdeztem, hogy állandó jelleggel teszi-e ezt, vagy sem, mert ha állandóan akkor utógyújtás, ha nem, akkor pedig megerőltette és azért melegedett föl (vagy kevesebb az olaj benne).
Helló Gabesz! Köszi a választ, de nincs infóm a karbiról, nem létezne egy "robbantott" rajz a gcv 160-as karbicsekről? Csupán csak azért, hogy melyik a fő, és alapjárati fúvóka. Sok-sok évig volt egy Robi 52-m, annak a gépkönyve tele volt a fő egységek robbantott rajzaival. Mindig én tartottam karban... Üdv, bandikoma
Szia! Vagy utógyújtásos, vagy túlmelegedett. Azt nem írtad le, hogy egyszeri vagy állandó jelleggel ismétlődő probléma volt. Normál gyújtásnál ugyebár a szikra a dugattyú holtpontjának elérése előtt esedékes, figyelembe véve, hogy a gyulladás és az égés is időigényes munkamenet. Ha túl hamar kapja a szikrát, akkor vagy nem is gyullad be (nincs összesűrítve a cucc), vagy pedig a dugattyút az ellenkező irányba löki vissza a robbanás. Utógyújtásnál viszont a holtponton, vagy azon túl kapja a szikrát, ilyenkor pedig előfordul, hogy nem hajlandó leállni. Nézd meg a gyújtást, ha az rendben van, akkor továbblépünk, de 90%-ban ez okozhatja a hibajelenséget.
Bakter képzelj el egy csövet, ami középen még ki is van fúrva az egyik vége a szívótorok, a másik a levegőszűrős vége. Amikor a motor egyre gyorsabban szívja a levegőt, a kis lukon vaacum képződik. Na ehelyett a kis luk helyett képzeld oda a membránt. Vagy tuti van porszívód. A nyelén szokott lenni egy luk, amit el lehet zárni egy műanyag retesszel. nézz utánna ezeknek: Vaacumos fékrásegítés, stb akkor megérted.
Köszi a választ, a szelepeket, és a kartergázcsövet értem.
Az viszont továbbra sem világos, hogy a membrán mitől mozog. Ha a motorban keletkező vákum mozgatja, akkor azt nem értem, hogy ez a vákum miért a membránt szívja fel, és miért nem a levegőszűrön keresztül szívja be a levegőt(mivel a szívócsonk a légszűrő elé megy közvetlenül). Mivel szerintem ez sokkal kisebb ellenálás.
Sajnos sok előnye mellett ez a típus nagyon hajlamos ilyenre. Komolyan kell venni, a benzinleeresztést ha nem használod, meg addig járatni a motort, amíg le nem áll benzin hiányában.
Szia! Az a cső vezeti el a kartergázt vissza a motorba. A membrént a motorban keletkező vákum működteti. Valóban így lehet állítani a szelephézagot. Azért csökken mert bekopik a szelep. Így van egy acél persely van besajtolva az aluba.
Szeretném kérni a segítségeteket! Van nekem egy MPM Sicilai tipusu kerti traktorom elvileg universal 10-es karburátorral de pontosan nem tudom milyen, hogy néz ki a gyári. Jelenleg nem tudok alapjáratot állítani rajta pedig a szimering csere megtörtént, ha tudtok hozzá robbantott ábrát vagy bármilyen szakmai információt azt szívesen venném. Továbbá olyan problémám volt vele, hogy kopogásos égés volt mert gyertya pipa nélkül sem akart leálni a gép.