Tisztelettel adózom "eltévelyedéseidnek", de a 0W-s olaj nem túl "vékony" ehhez a motorocskához, nem támogatod inkább az 5W-s megoldást kompromisszumként?
lehet hogy rosszul emlékszem (memóriám már romokban hever), de a benyás motorokról most (a korom kapcsán) egyáltalán nem volt szó, mivel ott (normálisan) üzem közben az égéstérben egyáltalán nem termelődik egy grammnyi korom sem, így ezekben a motorokban (logikusan) nem is feketedik az olaj.
a gyári javaslat ACEA A1-es 5W-30-as vagy(?) ACEA A3-as 10W-40-es motorolajokról tesz említést, megjegyezve hogy hideg (- 20 C fok alatti) hőmérsékleteken inkább az 5W-30-ast favorizálják.
Gyakori városi használat mellett érdemes egy pillanatra mérlegelni a 0W-30-as vagy 0W-40-es motorolajok használatának előnyeit: minden (hideg)indításnál gyors átolajozás, a teljesen szintetikus motorolaj egyébként is a legjobbat biztosítja minden téren a motornak. A betű szerinti gyári javaslatnak a (Castrol) Performance A1 5W-30 és Magnatec 10W-40, személyes eltévelyedéseimnek pedig az SLX Longtec 0W-30 valamint az RS 0W-40 felelnek meg.
A (bejáratásra hivatkozva egy) köztes olajcsere beiktatása szvsz fölösleges pénzkidobás: a (korszerű) motor(ok)ban már nem képződik a bejáratás alatt annyi gané ami ezt indokolná (vélhetően emiatt már nem is garanciális feltétel).
nem tudok olyanról, hogy a (BMW) gyár kimondottan csak 5W-40-es olajat írna elő bármelyik modelljéhez is.
Még véletlenül se csábulj el a (valóban 5W-30-as) SLX Longlife III felé: az egy VW/Audi olaj, az SLX LL04 pedig (mindeddig és valószínű a jövőben is) 0W-30-as.
Sziasztok!
Arra lennék kíváncsi, hogy a Valvoline 10w40-es motorolaj, mennyire dermed le cirka -10 fok körül? Ugyanis tegnap előtt éjszaka kb. 6 órás csillaggarázs után lerohadtam, az önindító csak kerregett nem bírta megfordítani a tengelyt. Diesel a kocsi. A válaszokat előre is köszönöm!
Krüsz
Kicsit eltertunk az eredeti kerdestol (ami nem is baj mert soraidbol ertekes infokkal gazdagodom:) Te arrol beszeltel ha jol ertettem, hogy egy modern dizel moci kevesebb kormot termel, mint benzines tarsa. Ha kevesebbet termel akkor miert a dizel motor olaja fekete es miert nem a benzinese?
Superb ügyben már segítettél (még egyszer köszi), most Puntóval kapcsolatban kérném a tanácsod.
Az autó zsír új, 1,2-es benzines, 8 szelepes motorral. Várhatóan csak városi használat mellett az évi futásteljesítmény 7500-8000 km, évi 1x szervíz olajcserével.
A márkaszervíz javasolt 3000 és 5000 km között 1 extra olajcserét bejáratás címén.
Kérdés, hogy indokolt-e ez FIRE motornál és egyáltalán a fenti használat és szervízelés mellett milyen olajat ajánlanál?
ha ezt a nevet választottad, miért sokkolod mégis a kedves olvasókat? Miből gondolod, hogy X és Y olaj között annyi a különbség mint pl. egy Armani vagy Hugo Boss cucc között?
valóban sokakat meg szokott rémíteni, hogy a (legkorszerűbb) dízelmotorokban lévő (legkorszerűbb) olaj is pár kilométer használat után felveszi az "üzemi" (majdnem) fekete színt, de ettől egyáltalán nem kell megijedni, a dízelmotorok működésének ez teljesen természetes velejárója. Ha (megfelelő műszerrel) megvizsgálsz egy bármilyen hiper-szuper null kilométeres motort, megállapíthatod hogy az égéstermékek 0.5-1.5%-a lejut a gyűrűk mellett az olajtérbe. A dízelmotoroknál - legyen az akár az év motorja is - óhatatlanul képződik valamennyi korom (vannak hiányos égésű terhelési állapotok). Már a legkisebb mennyiségű (néhány térfogat ezreléknyi) korom is ménkű gyorsan, ménkű egyenletesen és ménkű sötétre képes színezni a motorolajat.
A jó minőségű (teljesen szintetikus) motorolajok 4.0-4.5 térfogat % kormot is képesek lebegésben tartani, vagyis ez esetben a fekete szín pusztán egy (első látásra ijesztő) tüneti jelenség, a motorolaj minőségét (eddig a koromtartalomig) nem (vagy alig) befolyásolja.
Külön lapon kell említenünk a kopott, elállított soros (vagy akár disztribútoros) adagolóval "megáldott" régebbi motorokat ahol a kritikus mennyiségű korom sokkal hamarabb össze tud gyűlni a motorolajban és megint külön lapon kell említenünk az ásványi bázisú motorolajjal feltöltött dízemotorokat, mivel ezek az olajok csak max. 2-2.5% kormot képesek lebegésben tartani.
Köszi a választ de a kérdés most inkább elméleti volt mert a SEAT-om ban 110 000 km van és nagyon vigyázok rá, most egy csodaolajat ajánlottak bele , igy adalékolni még nem szeretném. /Midland 75W-90W olaj /
Betévedtem a topicba és kicsit olvasgattam. Erős késztetést éreztem egy gyors regre és irásra. Gondolom nem részvételi feltétel, hogy visszaolvassam az egészet, de szeretnék kicsit tágítani off nélkül.
Kezdésnek leszögezném, hogy senki szakértelmét és felkészültségét nem vonom kétségbe és ezúton magamat a felhasználók táborába sorolom. Külön elismerés SLX lelkiismeretes, kitartó és szakszerű válaszainak!!!
Amiért ide nyomkodom a betűim az nem más, mint egy kis fodrot szretnék borzolni a Castrol olajakon csüngő nyugodt lelkek tengerén.
Esetleges vita kitérőit elkerülendő:
- nem akarok olajmárkákat szapulni
- nem akarok reklámozni általam forgalmazott terméket
- csak a saját tapasztalataimat szeretném megosztani, mások meséivel nem traktálok senkit
Szóval szerintem ez a kenőolajpiac jó nagy smafu. Mint annak idején a VHS Bécsben.
" Milyen videót szertene?......aztán hátul a sufniban nyomtak rá olyan ragacsot" Persze ez csak rövidítése a valóságnak, de a folyamat hasonló.
A kenőolajoknál jól meghatározható tlajdonságok mellett veszitek a nagy reklámokat kannaszám. VAn egy töredék ár ami a termék (adott szinthez természetesen változik) a nagy része meg a ködösítés. Olyan ez mint a ruhadivat.....
Nos elkezdtem. Amennyiben érdekel a téma valakit, szivesen látogatom a topicot, ha behal a felvetés tisztelettel távozok.
A vilagert sem szeretnek nagy vitaba bonyolodni, de nemregiben volt alkalmam szemrevetelezni egy uj, korszeru Fiat Multijet 1.3 motort 16e futott km-rel. Az olaj szine pont ugyanolyan volt mint barmelyik masik dizelmotorral futonak 100e, 200e vagy tobb megtett km utan: koromfekete.
En elkepzelhetetlennek tartom, es teljesen szkeptikus vagyok, hogy egy dizelmotor kevesebbet kormoljon mint egy benzines tarsa! A szoban forgo 1.3 multijet-et 0km-esen attetszo olajjal toltik fel, nehany megtett km utan koromfekete lesz. Hengerenkent 4 szelepes moci, meg ev motorjanak is valasztottak, szerintem teljesen modren-nek tekintheto, meglepne ha tudnal mondani olyan dizelt amiben akar 10e km utan nem koromfekete az olaj! Nem kotozkodeskeppen irom, ha van valami amirol nem tudok (pl. valami csodadizel, esetleg PumpeDuse power?:) akkor ne kimelj, iszom szavaid es tanulok bolcsessegedbol!:))
Teflon addig jó amíg nem dönt úgy hogy inkább levállik a fémfelületről, mert utána polírszemcsekén műxik és bőven bepótolja a megspórolt kopást.
Szerintem próbáld ki váltóban a bronz tartalmú cuccost vagy molibdén diszulfid adalékolt olajat az garantál csökkneti kopást. De csak kéziváltóban szabad automatában tilos.
Annak cimeztem aki korrekt választ tud rá adni, mivel ez Te voltál, köszönöm. A válasz nyilván sok érdeklődöt elgondolkodtatott de én teljesen logikusnak tartom. Még annyit: A Restore adalék állitólag olajban lebegtetett réz/bronz, puhafém / szemcsékkel javitja a kopást, beépülve a karcokba stb. Ezt én logikusnak gondolom, tehát nem az olajat javitja, henem a fém-fémmel javitást végzi el. Az utólagos adalékolást azonban a sebváltóra is értettem . Ezekkel mi a helyzet. A PTFE teflon tartalmu adalékokvédőréteget képeznek a kopó felületeken. Vagy ez sem igaz ?