Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Leslie33 Creative Commons License 2005.12.13 0 0 8327

SLX!

 

Tisztelettel adózom "eltévelyedéseidnek", de a 0W-s olaj nem túl "vékony" ehhez a motorocskához, nem támogatod inkább az 5W-s megoldást kompromisszumként?

Előzmény: SLX-350 (8323)
mr.Baker Creative Commons License 2005.12.13 0 0 8326
köszi :)
Előzmény: SLX-350 (8324)
SLX-350 Creative Commons License 2005.12.13 0 0 8325

Szia S2K,

 

lehet hogy rosszul emlékszem (memóriám már romokban hever), de a benyás motorokról most (a korom kapcsán) egyáltalán nem volt szó, mivel ott (normálisan) üzem közben az égéstérben egyáltalán nem termelődik egy grammnyi korom sem, így ezekben a motorokban (logikusan) nem is feketedik az olaj.

Mi is volt az eredeti kérdésed?

Előzmény: S2K (8317)
SLX-350 Creative Commons License 2005.12.13 0 0 8324

Szia Mr. Baker,

 

IGEN, ez (az SLX LL04 0W-30) legalább 101% 

Előzmény: mr.Baker (8322)
SLX-350 Creative Commons License 2005.12.13 0 0 8323

Szia Leslie33,

 

a gyári javaslat ACEA A1-es 5W-30-as vagy(?) ACEA A3-as 10W-40-es motorolajokról tesz említést, megjegyezve hogy hideg (- 20 C fok alatti) hőmérsékleteken inkább az 5W-30-ast favorizálják.

Gyakori városi használat mellett érdemes egy pillanatra mérlegelni a 0W-30-as vagy 0W-40-es motorolajok használatának előnyeit: minden (hideg)indításnál gyors átolajozás, a teljesen szintetikus motorolaj egyébként is a legjobbat biztosítja minden téren a motornak. A betű szerinti gyári javaslatnak a (Castrol) Performance A1 5W-30 és Magnatec 10W-40, személyes eltévelyedéseimnek pedig az SLX Longtec 0W-30 valamint az RS 0W-40 felelnek meg.

A (bejáratásra hivatkozva egy) köztes olajcsere beiktatása szvsz fölösleges pénzkidobás: a (korszerű) motor(ok)ban már nem képződik a bejáratás alatt annyi gané ami ezt indokolná (vélhetően emiatt már nem is garanciális feltétel).

Előzmény: Leslie33 (8316)
mr.Baker Creative Commons License 2005.12.13 0 0 8322

üdv

Akkor ha jól értem a Castrol SLX LL04 0W30 a legjobb választás, rendelhetem?! Köszönöm!

 

Előzmény: SLX-350 (8319)
Slam1 Creative Commons License 2005.12.13 0 0 8321
Előzmény: Krüsz (8318)
86c Creative Commons License 2005.12.13 0 0 8320
vegyél akkumulátort vagy csináld meg az önindítódat.
Előzmény: Krüsz (8318)
SLX-350 Creative Commons License 2005.12.13 0 0 8319

Szia Mr. Baker,

 

nem tudok olyanról, hogy a (BMW) gyár kimondottan csak 5W-40-es olajat írna elő bármelyik modelljéhez is.

Még véletlenül se csábulj el a (valóban 5W-30-as) SLX Longlife III felé: az egy VW/Audi olaj, az SLX LL04 pedig (mindeddig és valószínű a jövőben is) 0W-30-as.

Előzmény: mr.Baker (8315)
Krüsz Creative Commons License 2005.12.13 0 0 8318
Sziasztok! Arra lennék kíváncsi, hogy a Valvoline 10w40-es motorolaj, mennyire dermed le cirka -10 fok körül? Ugyanis tegnap előtt éjszaka kb. 6 órás csillaggarázs után lerohadtam, az önindító csak kerregett nem bírta megfordítani a tengelyt. Diesel a kocsi. A válaszokat előre is köszönöm! Krüsz
S2K Creative Commons License 2005.12.12 0 0 8317

Bela,

 

 

 

Kicsit eltertunk az eredeti kerdestol (ami nem is baj mert soraidbol ertekes infokkal gazdagodom:)  Te arrol beszeltel ha jol ertettem, hogy egy modern dizel moci kevesebb kormot termel, mint benzines tarsa. Ha kevesebbet termel akkor miert a dizel motor olaja fekete es miert nem a benzinese?

Előzmény: SLX-350 (8313)
Leslie33 Creative Commons License 2005.12.12 0 0 8316

Szia SLX!

 

Superb ügyben már segítettél (még egyszer köszi), most Puntóval kapcsolatban kérném a tanácsod.

Az autó zsír új, 1,2-es benzines, 8 szelepes motorral. Várhatóan csak városi használat mellett az évi futásteljesítmény 7500-8000 km, évi 1x szervíz olajcserével.

A márkaszervíz javasolt 3000 és 5000 km között 1 extra olajcserét bejáratás címén.

Kérdés, hogy indokolt-e ez FIRE motornál és egyáltalán a  fenti használat és szervízelés mellett milyen olajat ajánlanál? 

 

mr.Baker Creative Commons License 2005.12.12 0 0 8315

SLX !

 

 

Akkor ezt az olajat rendelném meg (530d): Castrol SLX LL04 0W30 ez az egyedüli ami L04-es és castrol ha jól látom, a 0W40 az "csak" LL1.

Az nem probléma, hogy a kézikönyv 5W40-et ír elő ez meg 5W30-as? A BMW szervízben mol olajat akartak rámsózni, iszonyatos áron:) Köszönöm!  

Előzmény: SLX-350 (8291)
SLX-350 Creative Commons License 2005.12.12 0 0 8314

Szia NoSokk,

 

ha ezt a nevet választottad, miért sokkolod mégis a kedves olvasókat? Miből gondolod, hogy X és Y olaj között annyi a különbség mint pl. egy Armani vagy Hugo Boss cucc között?

Előzmény: NoSokk (8302)
SLX-350 Creative Commons License 2005.12.12 0 0 8313

Szia S2K,

 

valóban sokakat meg szokott rémíteni, hogy a (legkorszerűbb) dízelmotorokban lévő (legkorszerűbb) olaj is pár kilométer használat után felveszi az "üzemi" (majdnem) fekete színt, de ettől egyáltalán nem kell megijedni, a dízelmotorok működésének ez teljesen természetes velejárója. Ha (megfelelő műszerrel) megvizsgálsz egy bármilyen hiper-szuper null kilométeres motort, megállapíthatod hogy az égéstermékek 0.5-1.5%-a lejut a gyűrűk mellett az olajtérbe. A dízelmotoroknál - legyen az akár az év motorja is - óhatatlanul képződik valamennyi korom (vannak hiányos égésű terhelési állapotok). Már a legkisebb mennyiségű (néhány térfogat ezreléknyi) korom is ménkű gyorsan, ménkű egyenletesen és ménkű sötétre képes színezni a motorolajat.

A jó minőségű (teljesen szintetikus) motorolajok 4.0-4.5 térfogat % kormot is képesek lebegésben tartani, vagyis ez esetben a fekete szín pusztán egy (első látásra ijesztő) tüneti jelenség, a motorolaj minőségét (eddig a koromtartalomig) nem (vagy alig) befolyásolja. 

Külön lapon kell említenünk a kopott, elállított soros (vagy akár disztribútoros) adagolóval "megáldott" régebbi motorokat ahol a kritikus mennyiségű korom sokkal hamarabb össze tud gyűlni a motorolajban és megint külön lapon kell említenünk az ásványi bázisú motorolajjal feltöltött dízemotorokat, mivel ezek az olajok csak max. 2-2.5% kormot képesek lebegésben tartani.

Előzmény: S2K (8300)
deaktoni Creative Commons License 2005.12.10 0 0 8312
A Seat topikban ajánlotta Mateam és a hozzászólásaiból látom , hogy nagyon ért a SEAT-hoz. Tunning cége van Pesten.
Előzmény: kacagógerle (8311)
kacagógerle Creative Commons License 2005.12.10 0 0 8311
Milyen csodát fog előidézni ez az olaj?:-)
Előzmény: deaktoni (8310)
deaktoni Creative Commons License 2005.12.10 0 0 8310
Köszi a választ de a kérdés most inkább elméleti volt mert a SEAT-om ban 110 000 km van és nagyon vigyázok rá, most egy csodaolajat ajánlottak bele , igy adalékolni még nem szeretném. /Midland 75W-90W olaj /
Előzmény: Pitbull (8299)
_zeno Creative Commons License 2005.12.10 0 0 8309
Üdv Urak,

nosokk

Dehogy kell távoznod, csak konkrétumokat kell pötyögnöd ahhoz, hogy hiteles legyél!

pl te mit használsz,miért és miben és stb.....................

Előzmény: NoSokk (8302)
pkri Creative Commons License 2005.12.10 0 0 8308
Sok igazság van abban amit írsz...de ez kell az autófanoknak akkor fizesenek.
Előzmény: NoSokk (8302)
kacagógerle Creative Commons License 2005.12.10 0 0 8307
Auchan 20w50-et.:-)))
Előzmény: mr.Baker (8303)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2005.12.10 0 0 8306
Pl. ITT :))
Előzmény: Törölt nick (8305)
Törölt nick Creative Commons License 2005.12.09 0 0 8305

Többek nevében.

 

Hol lehet olcsón CASTROL olajat venni?

 

Voltam egy CASTROL mintaboltban, 15-18000/ 4liter.

 

Arghhh

luc72 Creative Commons License 2005.12.09 0 0 8304
Lökjeddddd:-)))
Előzmény: NoSokk (8302)
mr.Baker Creative Commons License 2005.12.09 0 0 8303
mond :) Szóval 530d -be mit rakjak :)
Előzmény: NoSokk (8302)
NoSokk Creative Commons License 2005.12.09 0 0 8302

Sziasztok!

Mindenkinek!

 

Betévedtem a topicba és kicsit olvasgattam. Erős késztetést éreztem egy gyors regre és irásra. Gondolom nem részvételi feltétel, hogy visszaolvassam az egészet, de szeretnék kicsit tágítani off nélkül.

Kezdésnek leszögezném, hogy senki szakértelmét és felkészültségét nem vonom kétségbe és ezúton magamat a felhasználók táborába sorolom. Külön elismerés SLX lelkiismeretes, kitartó  és szakszerű válaszainak!!!

 

Amiért ide nyomkodom a betűim az nem más, mint egy kis fodrot szretnék borzolni  a Castrol olajakon csüngő nyugodt lelkek tengerén.

 

Esetleges vita kitérőit elkerülendő:

- nem akarok olajmárkákat szapulni

- nem akarok reklámozni általam forgalmazott terméket

- csak a saját tapasztalataimat szeretném megosztani, mások meséivel nem traktálok senkit 

 

Szóval szerintem ez a kenőolajpiac jó nagy smafu. Mint annak idején a VHS Bécsben.

" Milyen videót szertene?......aztán hátul a sufniban nyomtak rá olyan ragacsot" Persze ez csak rövidítése a valóságnak, de a folyamat hasonló.

A kenőolajoknál jól meghatározható tlajdonságok mellett veszitek a nagy reklámokat kannaszám. VAn egy töredék ár ami a termék (adott szinthez természetesen változik) a nagy része meg a ködösítés. Olyan ez mint a ruhadivat.....

 

Nos elkezdtem. Amennyiben érdekel a téma valakit, szivesen látogatom a topicot, ha behal a felvetés tisztelettel távozok.

S2K Creative Commons License 2005.12.09 0 0 8301

Kozerdeku kozlemeny:)

 

Elado bontatlan csomagolasban:

 

Pennzoil 20W50 5+1 liter 5000Ft (API SJ, CF!)

 

Szinten elado bontott csomagolasban:

Valvoline 15W50 3liter 2500Ft

Mobil 1 0W40 3.5liter 5000Ft

 

A bontott olajok kimaradtak, a bontatlan Pennzoil szinten feleslegesse valt, igyhat karacsonyi akcioban kiarusitom oket!:) e-mail: cmor@vnet.hu

S2K Creative Commons License 2005.12.09 0 0 8300

Bela,

 

 

A vilagert sem szeretnek nagy vitaba bonyolodni, de nemregiben volt alkalmam szemrevetelezni egy uj, korszeru Fiat Multijet 1.3 motort 16e futott km-rel. Az olaj szine pont ugyanolyan volt mint barmelyik masik dizelmotorral futonak 100e, 200e vagy tobb megtett km utan: koromfekete.

 

En elkepzelhetetlennek tartom, es teljesen szkeptikus vagyok, hogy egy dizelmotor kevesebbet kormoljon mint egy benzines tarsa! A szoban forgo 1.3 multijet-et 0km-esen attetszo olajjal toltik fel, nehany megtett km utan koromfekete lesz. Hengerenkent 4 szelepes moci, meg ev motorjanak is valasztottak, szerintem teljesen modren-nek tekintheto, meglepne ha tudnal mondani olyan dizelt amiben akar 10e km utan nem koromfekete az olaj! Nem kotozkodeskeppen irom, ha van valami amirol nem tudok (pl. valami csodadizel, esetleg PumpeDuse power?:) akkor ne kimelj, iszom szavaid es tanulok bolcsessegedbol!:))

Előzmény: SLX-350 (8297)
Pitbull Creative Commons License 2005.12.09 0 0 8299
Teflon addig jó amíg nem dönt úgy hogy inkább levállik a fémfelületről, mert utána polírszemcsekén műxik és bőven bepótolja a megspórolt kopást.

Szerintem próbáld ki váltóban a bronz tartalmú cuccost vagy molibdén diszulfid adalékolt olajat az garantál csökkneti kopást. De csak kéziváltóban szabad automatában tilos.
Előzmény: deaktoni (8298)
deaktoni Creative Commons License 2005.12.09 0 0 8298
Annak cimeztem aki korrekt választ tud rá adni, mivel ez Te voltál, köszönöm. A válasz nyilván sok érdeklődöt elgondolkodtatott de én teljesen logikusnak tartom. Még annyit: A Restore adalék állitólag olajban lebegtetett réz/bronz, puhafém / szemcsékkel javitja a kopást, beépülve a karcokba stb. Ezt én logikusnak gondolom, tehát nem az olajat javitja, henem a fém-fémmel javitást végzi el. Az utólagos adalékolást azonban a sebváltóra is értettem . Ezekkel mi a helyzet. A PTFE teflon tartalmu adalékokvédőréteget képeznek a kopó felületeken. Vagy ez sem igaz ?
Előzmény: SLX-350 (8283)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!