2 Ford van a családban: egy 8 sebességes, aktív futóműves, adblue-os dízel és egy hibrid, actív zajelnyomásos (az arany színű) Mindkettő Titanium és matrix LED-es (és persze még sok extra, sync3, maszírozós hűtött ülés, modem: távolról tudom ki-be kapcsolni a kocsikat, pozíciót lekérdezni , üzemanyag szintet nézni, ajtót nyitni csukni, térképen tárolja megtett utat stb)
A hibrid az enyém: nagyon bejön, hogy olyan zaja van mintha villanyautóban ülnél. Külvárosban az 60-70 százalékát elektromosan teszed meg időben még többet. Általában csak a fordulatszámmérőről tudod, hogy jár a benzinmotor.
Annyira Toyota a meghajtása, hogy a Toyotára írt Android applikáció (Hybrid Assistant) tökéletesen működik vele Olyan dolgokat is ki tud rajzolni térképre: az emelkedőn mennyi volt az előgyújtásod vagy a LTFT vagy hány kW-t használt fel abban a pillanatban. Jó játék. :)
Anno, amikor elmentem DK Ázsiába 3 hétre, utána a Saab elég krehácsosan indult, a járása sem volt az elején egyenletes. Úgyhogy én beindítanám egy kör erejéig 2 hetente legalább..
Nekem meg van a 9-5 Aero tip-top állapotban. 210E km van benne néha megyek egy kört vele. Olyan keveset adnának érte, hogy inkább benn áll a garázsban. A napi fenntartása 3 szál cigibe kerül ha nem használom (nem dohányzom) :)
Lementem reggel megnézni hány kilométert tettem meg vele az idén: kereken 280 km-t.
Ha 1-2 hónapig nem indítom be akkor is 1.8 mp alatt beindul utána ha egy rövid idő után beindítom akkor 1 mp alatt (open SID kiírja) . Néha töltöm az akkumulátort.
Én végeztem ott anno. Gyakorlatiasabb volt akkor, mint a BME. A mai napig megmaradtak kapcsolataim Győrrel. A fiam Kandós volt, neki a járműelektronika a területe.
Rendeltem 2 éve egy Brooks nyerget, marhabőr, vagy 80 éve azonos technológiával gyártják. High-tech nyereg ide vagy oda, az öreg angol veri a mezőnyt. De vagy 600 km. ám, mire "betörik", addig kőkemény. Addig pokol...
Outi nagyon kényelmetlen, hasalni meg öreg vagyok.. Nekem a trekking canga a bejövős, én túrázni szeretek. S a mostanin tök jó pufi gumi van (Schwalbe Marathon Almotion), amivel tudom a kölköt követni a dzsindzsában, de rágyúrtak arra, h ezzel együtt kicsi legyen tekeréskor az ellenállása, ne fogja vissza jobban a cangát, mint egy vékonyabb.
Én még nem jártam arra, de akkor feldobom a listára. :-) Győr is újdonság volt nekem (a másoddiplomámat csináltam ott nemrég), de tök megszerettem, szép város.
Hát olyan 10-12 kilót rátesz az elektromos hajtás alkatrésze, de direkt kipróbáltam rásegítés nélkül, s úgy se gáz menni vele, kicsit több erő kell a gyorsításhoz. Viszont lazán lehet 30-35-el menni, s a hatótávot is eléggé kitágítja (én olyan 50-60 km tekerés után fáradok el túracangán). Sz'al nekem az lesz a következő. De még várok, mert szíjasat szeretnék abból is, s még kevés van.
A bringa is egy jó téma :-) Nekem -anno- a (mezei) pedelec nem jött be. Nehéz volt...
A legjobb bringám egy öreg Colnago Campagnolo volt még a múlt században.
De tudod mit? Irigyelem annonym19-et, gyönyörű helyen lakik. Egyszer jutottam el arra hogy kicsit tekertem is. Ott szinte mind1 hogy min ülsz, a környezet lenyűgöz.
Én meg egy Cube Travel Pro-t. Szíjhajtású, agyváltós, szeretem. S nagyon vágyom egy speed pedelecre, kis is próbáltam nemrég, az lesz a következő.. de sztem BMS autóra gondolt a kérdésével. :-)
Nekem pl. egyáltalán nincs előítéletem a Suzukival, láttam is már ilyet. Ésszerű döntés a Vitara, ár/érték aránya jó, alapáron a LED értékelendő, nem szebb meg nem rondább, mint a mostani, "megfizethető" divattelekjárók. (Az eleje azért érdekes, főleg az S-Cross-é, a "szokni kell" nagyon óvatos megfogalmazás.)
De a helyén kellene tudni kezelni. Pont annyit nyújt élményben, mint amennyi ezért az árért elvárható. Nem sokat. A 140 lóerő egy ekkora bódéhoz nem sok, a 120 meg még annál is kevesebb.
(A Subaru Forester 2 literes szívó, 158 Le. is karcsú. Ráadásul az sem egy luxuslakosztály, finoman szólva)
A felszisszenéseket a japán autó általad egekbe emelése váltotta ki. A japánok sem tudnak csodákat művelni. "Kis pénz, kis foci"- baromira igaz.
Ültetek benne, használtatok Suzukit mostanában, vagy tart a 25 éves előítélet?
Azért neked is ajánlom, ülj be egy Titanium vagy Vignale kivitelű Mondeoba. Főleg a korábbi daraboknál ott is voltak gyenge pontok (kezelőszervek, kályhaezüst középrész....) de mindent egybevetve nem olyan rossz az, na. Győzd le az előítéleteidet, hátha megtérsz :-DDDD
Én az utolsó pár hozzászólásra gondoltam, hogy legyen valami műszaki dolog is.
Egyébként a "mild-hybrid" az egy vicc. A Ford is gyárt ilyet Puma néven és dízelt is akar majd ilyen rendszerben. A Puma legalább 48 V-os Litiumos akkumulátorral megy a Suzuki 12 V os ólom akkumulátorral.
A volt saját kocsimat linkeltem a mostani egy hibrid. Onnan indultunk , hogy "sz@r" a Ford belseje. :) Egyébként nem ez a fullos hanem a Vignale a fullos, annak bőrrel van bevonva a műszerfala és még más extrák.
A hibrid rendszer az valóban a Toyotáé helyesebben NEM a Toyota találta ki, ő is fizet 100 dollárt autónként a jogdíjért a Ford pedig a Toyotának.
Más cégek is (Nissan, Chrysler) gyártanak Toyota rendszerű hibridet szerintem a Suzuki is gyárthatna ha kifizetné a Toyotának a jogdíjat. Mivel a Suzuki csak olcsó autókat gyárt ezért nem fér bele a jogdíj a költségeibe.
Nem aktív LED mátrixos a Suzuki például a Skoda a Suberb-be is csak 2020-tól építi be a kocsikba és a felső közepes Toyotákba is a Toyota.
2 perces videó érdemes megnézni mit tud egy "igazi" LED fényszóró. :)
Szívesebben ülök azon a szöveten, mint darált bőrön (ha nem műbőr) - jellemzően nem rendelnek bőrt a Mondeoba sem. Amit linkeltél, az egy fullos Mondeo, kb 2-szer annyiba kerül, mint egy Suzuki.
Te szólj, ha a Ford maga fejlesztette a hibrid rendszerét. Egészen véletlenül nem egy _japán_ gyártótól sikerült megszereznie a licensz jogokat?
LED fényszórója már régóta van a Suzukinak, talán már egy ideje alapfelszereltség része is, hogy aktív mátrixos-e, nem tudom.
A Suzukiban ma sem lenne hibrid, ha nem kellene a fránya kvótkat teljesíteniük - megjegyzem, más gyártó is ilyen cica-hibrideket dob moostanában piacra, hogy az EU-s előírások teljesüljenek. Ez nem a fejlesztők saját elborultsága.
Ültetek benne, használtatok Suzukit mostanában, vagy tart a 25 éves előítélet?
A Suzuki "hibrid" rendszerét meg össze se lehet hasonlítani a Ford hibrid rendszerével. (csak hogy legyen egy kis műszaki dolog is a hozzászólások között)
Néha van.
Vitara Hybrid reklám, a parasztvakítás. Ez a hybrid villamos üzemben konrétan nulla métert tud megtenni. A visszatáplálás elhanyagolható mértékű, szinte észrevehetetlen a mindennapi használatban. Viszont bonyolultabbá, sérülékenyebbé teszi az autót. Amig lószar van, veréb is, lesz rá vevő, szép a reklámja....
Azért egy vajszínű bőrüléshez hasonlítani a Suzuki szövetülését? :)
Én látok még így is különbséget a kettő között. A Suzuki "hibrid" rendszerét meg össze se lehet hasonlítani a Ford hibrid rendszerével. (csak hogy legyen egy kis műszaki dolog is a hozzászólások között)
Szólj ha aktív mátrix LED-es fényszórója lesz a Suzukinak aktív zajelnyomással az utastérben.
Ugyan a hozzászólásod még ezt megelőzte időben, nem is ez a lényeg. Amerikában is csak azért volt hajlandó fizetni a VW-mert az ottani bíroság erre kötelezte. Ezt látva az európai ember is próbálkozik és úgy néz ki hogy nyerésre állnak. A nagy Német eszmének annyira azért nem érdeke hogy a saját farkát rágcsálja, így annyira nem teregit a szennyest, de lehet hogy rosszul látom.