Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

FRANKYE Creative Commons License 2020.05.28 0 0 156999

5 hete indítottam be utoljára lementem kipróbáltam: 1305 ms-ot írt ki a SID hogy beindult és simán járt.

Az én autóm jó állapotban van. :) 

 

 

 

Előzmény: KawaBazsy (156997)
FRANKYE Creative Commons License 2020.05.28 0 0 156998

2 Ford van a családban: egy 8 sebességes,  aktív futóműves, adblue-os dízel és egy hibrid, actív zajelnyomásos (az arany színű) Mindkettő Titanium és matrix LED-es (és persze még  sok extra, sync3, maszírozós hűtött ülés, modem: távolról tudom ki-be kapcsolni a kocsikat, pozíciót lekérdezni , üzemanyag szintet nézni,  ajtót nyitni csukni, térképen tárolja megtett utat stb) 

 

A hibrid az enyém: nagyon bejön, hogy olyan zaja van mintha villanyautóban ülnél. Külvárosban az 60-70 százalékát elektromosan teszed meg időben még többet. Általában csak a fordulatszámmérőről tudod, hogy jár a benzinmotor.

Annyira Toyota a meghajtása, hogy a Toyotára írt Android applikáció (Hybrid Assistant) tökéletesen működik vele Olyan dolgokat is ki tud rajzolni térképre: az emelkedőn mennyi volt az előgyújtásod vagy a LTFT vagy hány kW-t használt fel abban a pillanatban. Jó játék. :) 

 

Előzmény: BmS1 (156979)
h i r d e t é s
KawaBazsy Creative Commons License 2020.05.28 0 0 156997

Anno, amikor elmentem DK Ázsiába 3 hétre, utána a Saab elég krehácsosan indult, a járása sem volt az elején egyenletes. Úgyhogy én beindítanám egy kör erejéig 2 hetente legalább..

Előzmény: FRANKYE (156995)
KawaBazsy Creative Commons License 2020.05.28 0 0 156996

Sztem most is gyakorlatias, nagyon érződik az Audi hatása (s pénze), sztem járműves témában nincs jobb egyetem itthon.Tök szerettem oda járni.

Előzmény: BmS1 (156994)
FRANKYE Creative Commons License 2020.05.28 0 0 156995

Nekem meg van a 9-5 Aero tip-top állapotban. 210E km van benne néha megyek egy kört vele. Olyan keveset adnának érte, hogy inkább benn áll a garázsban. A napi fenntartása 3 szál cigibe kerül ha nem használom (nem dohányzom) :) 

Lementem reggel megnézni hány kilométert tettem meg vele az idén: kereken 280 km-t.

Ha 1-2 hónapig nem indítom be akkor is 1.8 mp alatt beindul utána ha egy rövid idő után beindítom akkor 1 mp alatt (open SID kiírja) . Néha töltöm az akkumulátort. 

Előzmény: KawaBazsy (156989)
BmS1 Creative Commons License 2020.05.27 0 0 156994

Én végeztem ott anno. Gyakorlatiasabb volt akkor, mint a BME. A mai napig megmaradtak kapcsolataim Győrrel. A fiam Kandós volt, neki a járműelektronika a területe. 

Előzmény: KawaBazsy (156993)
KawaBazsy Creative Commons License 2020.05.27 0 0 156993

 Jah, de beszéltük már korábban, asszem a fiad is ott végzett.. Elektromos járműhajtás (szakmérnök).

Előzmény: BmS1 (156992)
BmS1 Creative Commons License 2020.05.27 0 0 156992

Győr.... (a másoddiplomámat csináltam ott nemrég)

 

Széchenyi talán? Milyen területen?

Előzmény: KawaBazsy (156985)
BmS1 Creative Commons License 2020.05.27 0 0 156991

 

Rendeltem 2 éve egy Brooks nyerget, marhabőr, vagy 80 éve azonos technológiával gyártják. High-tech nyereg ide vagy oda, az öreg angol veri a mezőnyt. De vagy 600 km. ám, mire "betörik", addig kőkemény. Addig pokol...

Előzmény: KawaBazsy (156988)
BmS1 Creative Commons License 2020.05.27 0 0 156990

Kösz, de az a hajó már elment. Estem egy rendeset, nyaki gerinc sérv. Úszás, bringa múlt idő :-(

 

üdv

 

 

Előzmény: anonym19 (156983)
KawaBazsy Creative Commons License 2020.05.27 0 0 156989

Ok, akkor ott tartjuk a köv. Saab találkozót.. apropó, kinek van itt (még) Saabja? :-)

Előzmény: anonym19 (156987)
KawaBazsy Creative Commons License 2020.05.27 0 0 156988

Outi nagyon kényelmetlen, hasalni meg öreg vagyok.. Nekem a trekking canga a bejövős, én túrázni szeretek. S a mostanin tök jó pufi gumi van (Schwalbe Marathon Almotion), amivel tudom a kölköt követni a dzsindzsában, de rágyúrtak arra, h ezzel együtt kicsi legyen tekeréskor az ellenállása, ne fogja vissza jobban a cangát, mint egy vékonyabb.

Előzmény: anonym19 (156986)
anonym19 Creative Commons License 2020.05.27 0 0 156987

Téged is szívesen látlak.  :D

Előzmény: KawaBazsy (156985)
anonym19 Creative Commons License 2020.05.27 0 0 156986

Én legközelebb valami országútit szeretnék.  Az mtb-kal nem annyira fasza sokat menni. 49 perc alatt mentem 19km-et. Azért lehetne jobb is.

Előzmény: KawaBazsy (156984)
KawaBazsy Creative Commons License 2020.05.27 0 0 156985

Én még nem jártam arra, de akkor feldobom a listára. :-) Győr is újdonság volt nekem (a másoddiplomámat csináltam ott nemrég), de tök megszerettem, szép város.

Előzmény: anonym19 (156983)
KawaBazsy Creative Commons License 2020.05.27 0 0 156984

Hát olyan 10-12 kilót rátesz az elektromos hajtás alkatrésze, de direkt kipróbáltam rásegítés nélkül, s úgy se gáz menni vele, kicsit több erő kell a gyorsításhoz. Viszont lazán lehet 30-35-el menni, s a hatótávot is eléggé kitágítja (én olyan 50-60 km tekerés után fáradok el túracangán). Sz'al nekem az lesz a következő. De még várok, mert szíjasat szeretnék abból is, s még kevés van.

Előzmény: BmS1 (156982)
anonym19 Creative Commons License 2020.05.27 0 0 156983

Szívesen látlak bármikor!

 

bringával is el lehet indulni bármerre itt, vízhez jutsz a kenuval pedig vízre is mehetünk.  :) 

Előzmény: BmS1 (156982)
BmS1 Creative Commons License 2020.05.27 0 0 156982

A bringa is egy jó téma :-) Nekem -anno- a (mezei) pedelec nem jött be. Nehéz volt...  

A legjobb bringám egy öreg Colnago Campagnolo volt még a múlt században.

 

De tudod mit? Irigyelem annonym19-et, gyönyörű helyen lakik. Egyszer jutottam el arra hogy kicsit tekertem is. Ott szinte mind1 hogy min ülsz, a környezet lenyűgöz.

Előzmény: KawaBazsy (156981)
KawaBazsy Creative Commons License 2020.05.27 0 0 156981

Én meg egy Cube Travel Pro-t. Szíjhajtású, agyváltós, szeretem. S nagyon vágyom egy speed pedelecre, kis is próbáltam nemrég, az lesz a következő.. de sztem BMS autóra gondolt a kérdésével. :-)

Előzmény: anonym19 (156980)
anonym19 Creative Commons License 2020.05.27 0 0 156980

Én most egy Cross Hexagon 5-őt vettem. Nem nagy cucc, de gyerkőccel tekeregni a szigetközben elegendő. 

Előzmény: BmS1 (156979)
BmS1 Creative Commons License 2020.05.27 0 0 156979

LED:  igen, igen, de hosszú ideig nem hogy LED, de xenon sem nagyon volt az európai Fordokban.

 

 2 éve Fordjaim vannak nem ültem új Suzukiban.

 

Na, milyen bringáid vannak?

 

Előzmény: FRANKYE (156976)
BmS1 Creative Commons License 2020.05.27 0 0 156978

De jó, mozgásban van az oldal :-D

 

Nekem pl. egyáltalán nincs előítéletem a Suzukival, láttam is már ilyet. Ésszerű döntés a Vitara, ár/érték aránya jó, alapáron a LED  értékelendő, nem szebb meg nem rondább, mint a mostani, "megfizethető" divattelekjárók. (Az eleje azért érdekes, főleg az S-Cross-é, a "szokni kell" nagyon óvatos megfogalmazás.)

 

De a helyén kellene tudni kezelni. Pont annyit nyújt élményben, mint amennyi ezért az árért elvárható. Nem sokat. A 140 lóerő egy ekkora bódéhoz nem sok, a 120 meg még annál is kevesebb. 

(A Subaru Forester 2 literes szívó, 158 Le. is karcsú. Ráadásul az sem egy luxuslakosztály, finoman szólva)

 

A felszisszenéseket a japán autó általad egekbe emelése váltotta ki. A japánok sem tudnak csodákat művelni. "Kis pénz, kis foci"- baromira igaz.

 

Ültetek benne, használtatok Suzukit mostanában, vagy tart a 25 éves előítélet?

 

Azért neked is ajánlom, ülj be egy Titanium vagy Vignale kivitelű Mondeoba. Főleg a korábbi daraboknál ott is voltak gyenge pontok (kezelőszervek, kályhaezüst középrész....) de mindent egybevetve nem olyan rossz az, na. Győzd le az előítéleteidet, hátha megtérsz :-DDDD

 

üdv

Előzmény: MrTinkertrain (156975)
FRANKYE Creative Commons License 2020.05.27 0 0 156977

Én az utolsó pár hozzászólásra gondoltam, hogy legyen valami műszaki dolog is.

 

Egyébként a "mild-hybrid" az egy vicc. A Ford is gyárt ilyet Puma néven és dízelt is akar majd ilyen rendszerben. A Puma legalább 48 V-os Litiumos akkumulátorral megy a Suzuki 12 V os ólom akkumulátorral. 

 

Kéziváltós hibrid. :) 

 

 

 

Kedvenc képem ami az energia áramlást mutatja.

 

 

Előzmény: BmS1 (156974)
FRANKYE Creative Commons License 2020.05.27 0 0 156976

A volt saját kocsimat linkeltem a mostani egy hibrid. Onnan indultunk , hogy "sz@r" a Ford belseje. :) Egyébként nem ez a fullos hanem  a Vignale a fullos,  annak bőrrel van bevonva a műszerfala és még más extrák.  

A  hibrid rendszer az valóban a Toyotáé helyesebben NEM a Toyota találta ki, ő is fizet 100 dollárt autónként a jogdíjért a Ford pedig a Toyotának. 

Más cégek is (Nissan,  Chrysler) gyártanak Toyota rendszerű hibridet szerintem a Suzuki is gyárthatna ha kifizetné a Toyotának a jogdíjat. Mivel a Suzuki csak olcsó autókat gyárt ezért nem fér bele a jogdíj a költségeibe. 

 

Nem aktív LED mátrixos a Suzuki például a Skoda a Suberb-be is csak 2020-tól építi be a kocsikba és a felső közepes Toyotákba is a Toyota.

2 perces videó érdemes megnézni mit tud egy "igazi" LED fényszóró. :)

https://www.youtube.com/watch?v=TorQfz7xbP0

 

Utolsó mondatodra reagálva : 2 éve Fordjaim vannak nem ültem új Suzukiban.

Előzmény: MrTinkertrain (156975)
MrTinkertrain Creative Commons License 2020.05.27 0 0 156975

Szívesebben ülök azon a szöveten, mint darált bőrön (ha nem műbőr) - jellemzően nem rendelnek bőrt a Mondeoba sem. Amit linkeltél, az egy fullos Mondeo, kb 2-szer annyiba kerül, mint egy Suzuki. 

Te szólj, ha a Ford maga fejlesztette a hibrid rendszerét. Egészen véletlenül nem egy _japán_ gyártótól sikerült megszereznie a licensz jogokat?

LED fényszórója már régóta van a Suzukinak, talán már egy ideje alapfelszereltség része is, hogy aktív mátrixos-e, nem tudom. 

 

A Suzukiban ma sem lenne hibrid, ha nem kellene a fránya kvótkat teljesíteniük - megjegyzem, más gyártó is ilyen cica-hibrideket dob moostanában piacra, hogy az EU-s előírások teljesüljenek. Ez nem a fejlesztők saját elborultsága.

 

Ültetek benne, használtatok Suzukit mostanában, vagy tart a 25 éves előítélet?

:)

Előzmény: FRANKYE (156973)
BmS1 Creative Commons License 2020.05.27 0 0 156974

 A Suzuki "hibrid" rendszerét meg össze se lehet hasonlítani a Ford hibrid rendszerével. (csak hogy legyen egy kis műszaki dolog is a hozzászólások között) 

 

Néha van.

 

Vitara Hybrid reklám, a parasztvakítás. Ez a hybrid villamos üzemben konrétan nulla métert tud megtenni. A visszatáplálás elhanyagolható mértékű, szinte észrevehetetlen a mindennapi használatban. Viszont bonyolultabbá, sérülékenyebbé teszi az autót. Amig lószar van, veréb is, lesz rá vevő, szép a reklámja....

 

Előzmény: FRANKYE (156973)
FRANKYE Creative Commons License 2020.05.27 0 0 156973

Kisebb kép nem volt? :) 

 

Azért egy vajszínű bőrüléshez hasonlítani a Suzuki szövetülését? :) 

Én látok még így is különbséget a kettő között. A Suzuki "hibrid" rendszerét meg össze se lehet hasonlítani a Ford hibrid rendszerével. (csak hogy legyen egy kis műszaki dolog is a hozzászólások között) 

Szólj ha aktív mátrix LED-es fényszórója lesz a Suzukinak aktív zajelnyomással az utastérben. 

Előzmény: MrTinkertrain (156971)
anonym19 Creative Commons License 2020.05.27 0 0 156972

Éppen 2 napja jött a hír, hogy már Németországban is fizetnie kell a VW-nek. 

 

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2020/05/25/a_vw-nek_fizetnie_kell_a_csaloszoftveres_autokert_nemetorszagban_is/

 

Ugyan a hozzászólásod még ezt megelőzte időben, nem is ez a lényeg. Amerikában is csak azért volt hajlandó fizetni a VW-mert az ottani bíroság erre kötelezte. Ezt látva az európai ember is próbálkozik és úgy néz ki hogy nyerésre állnak. A nagy Német eszmének annyira azért nem érdeke hogy a saját farkát rágcsálja, így annyira nem teregit a szennyest, de lehet hogy rosszul látom. 

Előzmény: MrTinkertrain (156951)
MrTinkertrain Creative Commons License 2020.05.26 0 1 156971

És az S-Crosséval? Mennyivel szofisztikáltabb? :D

Előzmény: FRANKYE (156970)
FRANKYE Creative Commons License 2020.05.25 0 0 156970

" Nézz rá egy Ford-belsőre, "

 

Mi a gond a Ford belsejével? :)

      

Előzmény: MrTinkertrain (156951)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!