üdv! a 965 hozzászóláshoz én is csak annyit tennék hozzá, hogy a 16-35 f4 sony obimat, ha tehetem le se veszem az a7ii vázamról :) amivel viszont kapcsolatban tanácsot/segítséget kérnék a következő
van egy szeretett sony hvl-f42am vakum, ám ő bizony nem mászik rá az a7ii vázra "ADP-MAA" nélkül, ha jól tudom (ezért született a hvl-f43am?). egyrészt valóban erre van-e szükségem, ha ezen a vázon szeretném használni a "régi" vakum, másrészt enélkül megoldható-e bármiféle megoldással (utángyárott/ebayes átalakító) vagy kiváltható mással?
Elado egy szep allapotu, alig hasznalt Sony A7 II vaz. USA import, igy sajnos papirok es doboz nelkul, ellenben 12ezer alatti expoval varja uj tulajdonosat. Nyak- es csuklopanttal, valamint 2, szinten kevesett hasznalt gyari akkuval kerul atadasra. Eladas oka: rendszervaltas. Serial number: 3373724. Iranyar: 370.000- forint.
Szukseg eseten adhatok hozza egy Viltrox adaptert, amely Canon objektivek hasznalatat teszik lehetove. Ez amugy kulon is elado 25,000- forintert.
Megtekinteni Budapesten, erdeklodni pedig a 06-hetven-29kilenc-3het90-en, valamint a denitos77@hotmail.com-on lehet.
Igen, amit írtam a SEL-90M28G-ről az saját tapasztalat, van ilyen objektívem és alaposan teszteltem is. Általában is csak a saját tapasztalataimról szoktam írni, tehát van pl. TechartPro adapterem és Voigtlander objektívek is, amiket szintén említettem mostanában.
sztem a teszteknek van értelme, bár pont a DXO számokkal én nem tudtam sosem mit kezdeni.
a photozone diagramok azért elárulnak valamit, az élességről legalábbis biztosan, pl. látod h adott obi a sarkokban gyenge/nem gyenge. a fényerős fix milyen rekesztől lesz mennyire éles. ez egy információmorzsa, te eldöntöd h számodra mennyire releváns. megnézel tesztképeket, látod, adott helyzetben milyen a bokeh, becsillanás, stb. aztán persze az a legjobb ha kipróbálod élesben.
"igazi vélemény az adott eszköz valós szituációkban történő használata során adható"
100%-ban egyet értek ezzel. Mindenki a labortesztekre hivatkozik, meg az alapján dönt anélkül, hogy kipróbálta volna az adott objektívet; vagy az alapján, amit az így-úgy tesztelő oldalak mondanak (lásd: makróobjektív teszt tájkép meg város mintaképekkel...). A fórumok 90%-a a technikáról, az eszközről szól, és nem arról, amit ezekkel létrehozunk, a képről magáról. Ezt a gyártók is látják, és hülyék lennének nem ráugrani a fogyasztásra egy kis oled kijelzővel itt, egy halkabb fókuszmotorral ott. Az egyszeri hobbifotós meg csak azt látja, hogy hú, itt egy újabb verzió, ez már öt fényértéket stabilizál, na ezzel aztán tuti jó képeket lehet csinálni!
Többen hozzászóltatok az objektívek jóságával (képalkotás) kapcsolatban.
Ezzel kapcsolatban kérdezem, pusztán tisztánlátás végett, hogy ezek a kinyilvánítások saját tapasztalatból adódnak, vagyis van ilyen objektívetek vagy fotóztatok velük és ezeket a megállapításokat szűrtétek le.
Vagy egyszerűen ezeket olvastátok valamely "teszt" oldalon (DXO, Dyxum)?
Szerintem ezek az ún. teszt oldalak iránymutatásnak jók, de igazi vélemény az adott eszköz valós szituációkban történő használata során adható. Én ezt tapasztaltam, volt és van több (mert cserélgettem) objektívem.
Rászűrtem a fullframe obikra, 4,5 alatt nincs értékelés az 5-ből (kivétel a nagy átfogású és a kit zoom)... viszont meglepetésre a 2/28 is alatta van, pedig az állítólag nem rossz. http://www.dyxum.com/
Rácáfolnék! A Sony Zeiss 16-35 f4 a legjobb nagylátószögű zoom, amit valaha is birtokoltam. Van Loxia 21 f2.8 objektívem is, (amiről csak szuperlatívuszokban beszélnek) .... hát nehéz megmondani, melyik a jobb!
Márhogy a Zeissekre gondolsz? Nem véletlenül gyártanak egyre több nativ manuálos obit a cégek, mert az élességállítógyűrű mozditására aktiválódik a nagyitás funkció (opcionálisan) és villámgyorsan lehet élesre állítani. Vagy épp fókusz élkiemeléssel. Most kezd ráállni a piac az E bajonettre, végülis pár éve mégiscsak a nulláról kezdte el a Sony. És ettől még vannak AF-es 2,8 és 4-es zoomok, fixek is. Sony és Zeiss is egyaránt. De azt nem igaz hogy mind közepes minőség...
Nem jól tudod, van pár csúcsminőségű objektív is, továbbá lejjebb a TechartPro autofókuszos adapter + alapból Leica és Voightlander objektívek, ill. erre még további adapterezéssel Minolta, M42 stb.
Sziasztok! Kerdesem az lenne hozzatok, hogy a Sony sajat lencsein kivul teljesen felejtos barmely masik gyarto termekeivel probalkoznom, amennyiben gyors autofokusszal szeretnem hasznalni a gepet? A Canon vonal gyakorlatilag elverzett, meg a 100 ezres adapterrel is csak hobbi fotozasra jo. Egyebkent egy A7 II-rol van szo. Koszi elore is!
Nekem szinte csak rossz tapasztalatom volt Fotga-val. Lötyög, kotyog és nagyot vignettál, megfogadtam, hogy ezt a márkát nem engedem be a házamba ezután. Ugyanazzal az objektívvel, egy Novoflex adapterrel nulla a vignetta és ráadásul beton stabil - mondjuk ez mind sima manuális adapter volt, semmi jelet nem visz át. De ettől függetlenül a slendrián megmunkálás, ill. a kidolgozás minősége jól lemérhető . Alacsony ár kategóriában nekem a legszimpatikusabb eddig a K&F Concept volt, ami meglepően stabil és precízen kidolgozott volt.
igen, olvasni sok mindent lehet. a Commlite-Viltrox-Fotga nagyjából egy szinten vannak, bár láttam olyan youtube videót, ahol ebből a hármasból a Fotga-t hozták ki legjobbnak kompatibilitás és fénbeszűrődés (hiánya) alapján.
a Fotga olcóbb a másik kettőnél, így én azt ajánlom. de, ahogy te is írod, leginkább a szmeélyes próbát. A Foga nagyon jól ment a 24-105-tel és a 70-200/4gyel, jól ment Tamron 28-75-tel, Sigma 17-35-tel, de nem megy Canon 28-135-tel és a legtöbb ezzel egykorú USM obival (85/1.8, 50/1.4, 100/2)
Nekem Commlite adapterem van. Kipróbálni én is oda tudom adni. Szerintem minél többet próbálj ki, lehetőleg azzal az optikával, amivel használni szeretnéd. Ha találsz egy jót, akkor arra repülj rá ebayen. De még így sem kizárt, hogy valami nem fog működni megfelelően, mert azonos gyártóknál is szerintem nagy a szórás. Neten mig mindegyik gyártórór lehet olvasni jót is meg rosszat is. Én pont a Fotgáról olvastam rosszat...