Igazából már sokan mondták ezt az ATF olajat, pld régebben Zöldember is itt, de én még nem próbáltam.
Idén 3x ültem a CR-emen, egyszer januárban, egyszer nyáron, egyszer meg most hétfőn. Rutinosan úgy indulok, ilyen rövidebb kihagyások után, hogy miután beindult a motor 2-3 rugásra, kicsit melegítek, majd kitolom az útra behúzom a kuplungot megtolom a mocit, szaladok mellette ráugrok és szúrok 1est. Mert összetapadnak a lamellák ennyi idő alatt.
Jellemzően 3-4 gázhúzásra (behúzott kuplunggal egykerekezik) ki szokott oldani, de most el kellett motorozzak úgy 500-800 métert sok sarok és sok egykerékre oldott ki :) Utána kifogástalan volt minden.
Ez most ipone box2 synthesis, még 2010 ben öntöttem bele, de azóta 3 - 4 üzemóra van a gépben. Talán már csereérett az 1 éves periódus alapján :) De olyan még nem fordult elő velem, hogy a lentebb felsorolt olajokkal ne emeljen ki legyen akármilyen hideg, ezért nem is erőltettem még sose az ATF-et. Szerintem is híg nyárra, de zöldember szavában nem kételkedem.
Kíváncsiságból megkérdezném,hogy sok crosson láttam lámpás fejidomot, csak akkumlátorral lehet ott megoldani a világítást,vagy át lehet rakni valami világító tekercset.?
egy crossmotor (2T) ha endúrózásra van használva mennyit lehet vele menni?pl. ha 2heti egyszer van használva?
Nekem annak idején volt olyan gondom még a 125-ös EXC-mel hogy a gyárilag ajánlott viszkozitású (asszem 20W-40) motorolajjal 1-2 fokokban már nem emelt ki a kuplung (fűtetlen helyen vagyok kénytelen a motort tárolni), valami horror árú 5W-set kellett beletöltenem hogy működjön.
Viszont az ATF (automataváltóba való cucc) az jó híg, kb. mint a nagyon drága fullszint motorolajok és tök olcsó (1500 körül már márkásat lehet kapni), úgyhogy télire szerintem jó választás lehet (én a 250-esbe nyáron próbáltam, melegben szerintem már kicsit vékony volt).
Majd egyszer ráfekszünk. Az a lényeg, hogy a felhasználó így is nagyon meg lett vele elégedve, hogy sokkal jobb lett mint volt ( a légszűrő tisztítás után). Egyébként csak úgy hobbiból tisztítottam ki, alig volt benne por, kb az 1/4edén, a többi rész patyolat tiszta volt.
Váltóba van kifejezett 2T motorokba való váltó olaj, ha jól emlékszem 10w30as szokott lenni. De több gyártónál is láttam pld motul. Nekem volt repsol trans, ipone box2 synthesis, meg motorex, illetve volt putoline, de az meg SAE 80as viszkozitásúnak volt írva. Ha ilyet hirtelen nem kapsz, akkor a 4T motorkerékpárba való motorolaj jó bele, mert oda be van tervezve a váltó és a kuplung kenési igénye, tehát JASO MA vagy JASO MA2 legyen a dobozra írva, az jó neked. Szerintem 10W40 a jó legalábbis nekem ez vált be a CR250be. Mostanában castrol actevo 10w40 vagy valvoline motorcycle 10w40 volt benne.
okéjó felis vettem kedvencekbe, hét második felébe elég jokis időt mond, én mindenképp csapatok eggyet-kettőt, :D Hát neked meg jo szerelést majd akkor valamikor, csak sikerül belőnöd! nem egy nagy ördöngösség, bár ajánlom,hogy nézd meg szimeringeket, mert akkor is fulladt nekem amikor fötengelyszimeringes volt( válto felöl) bár akkor füstölt is....
vagy nézd meg nem e repedezett a szivotorok esetleg membrán. veszteni nem vesztesz.
de sztem tutko valami karburálási dolog lesz ott....
amugy váltóba milyen olaj javallot? én a tsr -be anno 20w30ast raktam.
Persze, ha lesz időnk vele foglalkozni, akkor itt meg fogom írni neked. Ha felveszed kedvencekbe a totyikot, biztosan meglátod.
Viszont az a helyzet, hogy szerintem csak jövőre lesz ebből valami. Pláne, ha ilyen marad az idő. De azért remélem még lesznek enyhe napsütéses idők és nem csak tavasszal :)
jelenlegi karburálási beállításaim a következők(hátha segít): a karburátornak a belsejében a főfúvóka pár fordulatott lejjeb lett tekerve,és az úszó is kicsit lejjeb lett hajtva(mivel állandóan túlfojt a benzinem).A súbertűn 5 vájkó van,alapállásban középen van (3.)a kis biztosító lemez ,na nekem az eggyel feljebb van állítva,tehát alulról a negyedik és így most jó. tehát kevesebbet kap?!!! a levegő csavar meg 3 teljes fordulatot ki.
Gyertyám meg br7es 7mm-es hézaggal.
a karbin ott fen meg lehet falsot is szívott,de a fő hiba az volt hogy az a fém cső becsúszott a karbi belsejébe,ezáltal nem volt meg a megfelelő "utja" a gáznak.
az a kehely meg egyik havernak nincs is bent ,vagyis kivette de semmit nem változott semmi,de láttam olyat is amibe az a kehely egybe volt a karbival,tehát fém volt az is ,úgy volt öntve mint ami a videón is látszik
Én így vagyok a CRel pont. nyáron 9 télen 8 esetleg 7 ha hóba/jégen prüntyögök. Különben beköpi a gyertyát beindítás után, ha a nagyobbik marad benne télre.
Szóval a tipp jó, csak haveromnak ezt télen nyáron csinálja mióta megvette. De csak most derült ki mikor ráültem, mivel nem nagyon ért hozzá, azt hitte ez így normális, hogy csak 5 perc után nyit ki a power. Mikor én mentem vele még bőven jó idő volt, szóval ezt most kizárhatjuk.
Mit értesz az alatt, hogy lejjebb raktad a súbertűt?? Azt, hogy a rovátkákban a biztosító gyűrűt lentebb raktad ezáltal végülis a súbertű feljebb került?
Vagy pedig valóban a súbertűt raktad lejjebb azzal, hogy a középtől feljebb lévő rovátkába tetted a biztosító gyűrűt?
Nekünk úgy volt a legjobb, hogyha felülről a 4esbe tettük a "pöcköt". Az 5ös pozícióban már semmi előrelépést nem hozott. Gondolom többet is enne ezért 4esben hagytam. Tűrhető lett ez is, de nem tökéletes. Olyan, hogyha becsukódik a power akkor elég sokáig csutkán kell tartani a gázt, hogy újra kinyisson, de ha nehezen kinyit, akkor megy mint a meszes. Pedig üresben ha ráhúzom a gázt, akkor egyből nyit a power (levettük a kips fedelet a hengerről és ott néztem)
Láttam én ezt a kontraanyás megoldást a főfúvókánál, de nem figyeltem oda igazán rá, mert tőlem 15km-re lakik a srác és mikor javítottuk a gépet elég nagy esőfelhőgy gyülekeztek, sietett haza, nem volt idő rendesen nekifeküdni. De igazad van. Ezen tényleg lehetne lejjebb/feljebb állítani.
Nekünk a levegőcsavar kb fél fordulatra volt jó. Dugót nem tudjuk hogy néz ki, még nem vettük le a hengert. Azt akartuk csinálni, hogy lekapjuk a hengert de aztán a felhők miatt nem is fogtunk hozzá, csak egy gyors karburálás lett.
Ott fent lehet, hogy fals levegőt szívott azért nem ment. Azt oldotta meg a bowdenre húzott gumicsöved.
A főfúvóka körül ezekben a karbikba szinte mindnél van ez a műanyag kehely szerű furatos valami, ezért még sosem gondolkoztam el, hogy mi lehet az annyira természetes volt nekem :)) Nem tudom, csak tippjeim vannak, lötyögés ellen, vagy ha leér a karbi aljára akkor a nagy koszoktól óvja a főfúvókát??
Az YZ125-ön volt nekem olyan, hogy talán 9-es gyertya kellett bele, de mikor bejött a hideg akkor 8-assal lett a jó. És hasonló tüneteket produkált. A számokra lehet nem jól emlékszem, de NGK számozási szisztéma szerint eggyel alacsonyabb hőértékű kellett bele.
Épp most jöttem be a szántásról és történt egy kis előrelépés az ügyemben, probálgattam levegő csavart kifele-befele semmi csak szarabb lett!! súbertűt feljebb raktam középállásból, eredménye hányás teljesítmény lett.. na és most jött a fekete leves !!!!!!!lejjebb raktam a súbertűt(középálláshoz viszonyítva) és láss csodát jó lett!!Most már elég jól megy, levegő csavar 3 tekerés ki. ugyhogy most örülök.
nekem 120as főfuvi van és 42es alapjárati és lehet állítani a főfuvit!!!!(hozzáteszem C túlméretes dugó van benn) főfuvi menetes és egy anya fixálja le,abba a "házba" ahol mozog a tű.(azt a házat meg a karbi felső részébe lehet beletekerni)
és esetleg annak a kis müanyag fordított tölcsérnek a szerepét nem tudod megmondani ami a fúvókákat körül öleli?
Apropó nekem még volt egy olyan gondom annó vele,hogy a karbi tetején van egy cső ami megvezeti a gázbovdent, na nekem az fel le mocorgott és olyan jelenséget produkált,hogy egyszer jol ment egyszer meg fulladt, nem pörgött ki.Orvoslásul a csőre egy gumicsövet húztam ami feszítette és ezáltal nem mocorgott többé alul a karbi teteje feszítette felül (kb 4cmre) meg a bovden feszítő anyája.
remélem érthetően írtam,ha nem értessz valamit,nyugottan írd meg és kitárgyaljuk. :)
Amugy ez a karburálás egy gennyes téma volt egy Tsr-em a 4 év alatt 1szer szedtem szét a karbuját,a Kawának meg 4 hónap alatt már vagy 15 ször....
hehh épp 3 hete próbáltam egy 91es körüli kdx125ből kinevelni ezt a jelenséget. nem tudtam rájönni miért csinálja. Gyárilag 120as főfúvóka volt abban, megnéztem a keihin oldalát a 28as PE-re 125ös főfúvókát ír, de nem mertem feldörzárazni a srácnk 125re, mert ha még rosszabb lesz nem volt itthon más hasonló vagy kisebb.
Az biztos, hogy amit te írsz, hogy magasságát lehet állítani az a súbertű és nem a főfúvóka. A súbertűt bárhová tettem a probléma nem változott. Majd még ennek próbálunk utánajárni, de valószínűleg tavasz lesz belőle.
Egy valamire sokat javult a dolog, kitisztítottam neki a légszűrőt. Számottevően jobb lett a gép, de a probléma továbbra is jelen volt. Igazából olyan érzés mintha a power szelep lenne leragadva, de az a srácnak nyitott szépen mikor megnéztük. Nyilvánvaló, hogy karburálási gond, de az az érdekes, hogy 2 gépen teljesen egyforma hibajelenség van.
csak egy levegő és egy alapjárat állító csavar van rajt,illetve belül lehet állítani a főfúvóka magasságán. Problémám az,hogy közepes fordulatszám tartományban főleg ha odatolom neki rendesen dadog egy pár pillanatra aztán pörög szépen tovább, magasabb sebességi fokozatban jó minden,indul is rugásra hidegen-melegen, karbi tiszta,levegőszűrő is, gyertya is új.
Ha nem törted még össze magad rendesen akkor garantátom hogy az mzvel megtennéd.:(
Ismerős is próbálkozott mz átalakításal. Gipsz pár fog és egy pár csont törés.
A telepkóp szakadt szét egy ugratásnál. Nem rossz indulatból írtam csak tudom milyenek az mz k . Van egy 250 es etz m. Sokszor közuton lekoppan a teleszkóp. A blokktartó is erősített már mert a gyári az ...
A TS váza akár aszfalton motorozva is képes elhajolni, így tökéletesen alkalmatlan krosszmotor alapjául.
Másrészt - ismerve a manapság kapható utángyártott MZ alkatrészek 'minőségét' - szerintem nemhogy hosszú, de már rövid távon is drágább lesz az épített 'krosszmotorod' mintha vennél valami olcsó japán endurot (amit még mindig nekiállhatsz 'reszelni' ha mindenáron erre van ingerenciád)...
Van egy MZ TS 150 vázam, blokkom, illetve hatalmas nagy lelkesedésem. :-)
Szeretnék egy cross motort építeni, mivel gyárira nincs pénzem.
Lenne pár kérdésem: -valaki közületek "reszelt" már ilyen blokkot? -szeretném kicserélni az első teleszkópot, milyen motorét ajálnjátok, illetve, esetleg van-e valakinek bontva ?
-rezót is szeretnék rá, esetleg olyan ügyeskezű lakatost is keresek, aki rajzok alapján meg tudná nekem a kívánt formára hengeríteni a lemezt.
Közben utánnanéztem a dolognak, van ilyesféle folytás! Ha meg van róla papíroma rendőrnek nem éri meg kockáztatni azt, hogy neki kelljen kifizetni a bemérést a márkaszervízben. Valamint az az email sem olyan egyszerű a helyszínen. Addigis a motoromhoz nem nyúlhat egy ujjal sem. Meg édesapám ügyvéd szöveggel a mai világgal sok mindent ráhagynak az emberre...
Szerintem is a 50 ccm a lényeg! a 125 ös tuti gáz lesz ! ráadásul ha 125 öst papiron 50 essé teszed az márt közelít az okirat hamisítás felé szerintem :) és márt nem csinálnék ilyet! 1999 ben mégelment meg még 2002 is de ma márt nem!
Amugy nem viszik el megmérni a motorod ! Felírják a motorszámot alvázszámot és csak egy email a yamahának hondának vagy bárminek!
Ha véletlen el lenne karcolva akkor márt buktál is mivel a biztosítás kötésnél mind 2 töt meg kell adni.
Na meg ha el kellene vinni bevizsgálni az nem egy 20.000 ft os buntetés lenne !! Nyugi kifizetnél mindent amit csak el tudsz képzelni. Szóval én a mai világban biztosan nem tenném !
Szerintem amit leírtál, hogy fojtás ilyen nem létezik. Lefojthatod, de segédmotor az max 50 cc és nem 125. Akkor se, ha lefojtod és gyengébb lesz mint egy torkavéres szimszon.
Ha papírral igazolom hogy van benne egy folytás, egy szava nem lehet, kivéve ha akar szenvedni vele hogy elviteti bevizsgálni, mivel erre itt nincs mód nagy tortúra ez neki. Gondolod bármelyik rendőrnek ez megér egy 20 ezres bírságot?
125ös motort lepapíroztatni 50 essé? Ezt hogy érted? Kötsz rá egy biztosítást, kivakarod a hengertalpból, meg a vázról a 125 ccm feliratokat és gondolod senkinek nem tűnik majd fel?
Csak szólok, hogy felénk az összes rendőr erre utazik.
Tiszteletem! Megfogalmazódott bennem a kérdés, hogy mennyi az a kevés? Mert ugye mint sokminden más ez a szó is relatív. A fogyasztásra értendően persze! 4-5 liter?
Korom éppenhogycsak megengedi az alkoholizmus mámorának élvezését, ezért tartok még mindig az öreg 87 es enduró simsonomnál! NO DE az egyetemi éveim alatt nem tervezek sokat unatkozni, meg a falun is van hely a határban. 125-ös mocit akarok mint 50-es lepapíroztatni, fontos lenne az olcsó karbantartás, és a fogyasztás! A suzuki dr felől informálódtam kicsit, dicséret sok volt, itt is hasonlóak a vélemények?