Az élet nem ilyen egyszerű. Az RD 80 5G1 az léghűtéses. Az LC az meg vízűtéses, azért lc. A berúgó egészen más lehet de akár olyan is mint a léghűtésesé amihez van rengeteg alkatrészünk. Látni kéne...
Nem tudom, még csak ma vettem a gépet,szerencsére olcsón.Mielött lementem érte vidékre,elötte rákérdeztem mindenre,többek közt erre is.Az eladó mondta,hogy a berugó tényleg rossz: sokszor"luftot" rúg a kar.Mire leértem már meg is mekkent.Érdekes...
Lehet,hogy eltőrt a tengely,de lehet,hogy perselyezni kellene,passz nem tudom.
Nem akarok laikusként okoskodni,de szerintem,ha el lenne törve a tengely,akkor lötyögne az egész kar,meg a másik,hogy a tengelyen van belül egy fogaskerék,és ha egyesbe rakom és kuplung nélkül rúgok rá,akkor előre megy a gép.Ha törött lenne,akkor szerintem csak recsegne,mert nem tud megkapaszkodni a fogaskerék a meghajtásba.
Elnézést ,ha orbitális baromságot irtam.
Különben úgy tudom,hogy az rd 80 és a dt 80 blokkja nagyjából hasonló.
Most vettem újra egy yamaha dt 80 Lc 2-est.Sajnos a szokásos hibája van ennek is: a berugó mehanizmus.Totál halott.Tudtok valakit Budapesten,aki megjavítaná ezt a gépen? Messzire nem akarok menni vele,mert a kuplung is csúszik egy kicsit.Kérlek segítsetek,ha másban nem is,akkor abban,hogyha van valakinek eladó használt,de müködő berugó tengelye emberi áron,az írjon nekem.
Lehet, hogy elnyírta a lendkerékéket, és elfordult a lendkerék a főtengelyen. Próbáld meg hátrafelé betolni. Nálam bevált. Havert letoltam a dombon, de nem indult. Hülyeségből megpróbálta hátrafelé, első fordulatra elindult, majd feltolatott a dombon. Mindezt a Balatonnál júliusban. Németek csak lestek, hogy Kawasakival tolat valaki a dombra fel. Ez egy KMX 125 volt.
Egy DT 80 LCII-m van. Motorfelújítás után összeállítottuk a gépet, kis behúzás után beindult, utána még többször használtuk próbakörökre. Legutóbb feltettük rá a berúgókart, azzal próbáltuk beindítani, egyet-kettőt robbant, azóta nem indul, vontatással sem. Próbáltuk kimosni benzinnel a hengert, melegíteni a gyertyát. akkor egyet robbant aztán megint semmi. Gyertyán mindíg van benya mikor kicsavarom. gyertyát kivéve szikrázik. Nem nagyon van több ötletünk. Lenne ötletetek?
Hát én 50-es DT-t nem ajánlanék, akkor már egy Simson inkább smkp kategóriából, olcsóbb a fenntartása, és kb. ugyanolyan jó.
A 125-ös az más, az már egy "rendes" motor, de ott az átíratásra, műszakira, stb-re számolj rá egy jó + 50 ezret, és akkor még a motorra nem költöttél semmit!
Az lenne a kérdésem, hogy milyenköltség különbség lenne éves/kétéves szinten egy DT 50 és DT 125 fenntartásában? (Gondolok itt vizsgázatatás, több biztosítás... forintba megnevezve.)
Igazából azon vacilálok, hogy 50-es vagy 125-ös lenne-e jó. Terepen max. 30-40, betonon meg max. 60-as tempó elég lenne és ott is csak 3-4 km-et menne. Olyat meg nem akarok, hogy 125-ös 50-es papírokkal.
De VIGYÁZZ !! Nem ugyamolyan az MX és az LC dugattyúja. ránézésre egyforma, és csak pár száz km után jön ki rajta a hibajelenség, vagy azonnal összeszereléskor (jobbik eset).
Én annakidején felhívtam őket és értenek hozzá! :)
Nekem viszont van egy 50.00 méretű dugattyú-gyűrűvel. Zsír új, sosem beépített. LC 80 -hoz való.Vagy ha találsz gépműhelyt akkor TALÁN át lehet alakítani MX-hez is.
Csak azért írtam neki, hogy Power szelep, mert nemtudom, hogy a LC2 (tehát újabbik vízhűteéses)-ben van-e.
Nekem is volt, hogy eltömődött vagy, belement egy nagy koksz darab a végébe. Ekkor NAGYON legyengült magasabb fordulaton, és túl is tudott melegedni meghajtáskor. :(
Az enyém már nem túl izmos de 6000 fölött kezd el menni. 1-2-3-ban 9e fölé megy ha hajtva van. Valami gond lehet vele ha nem megy 6,5e fölé - igazából akkor nem is lehet vele motorozni csak "menni". Biztos nem nagy baja van. Karburátor tisztítás (esetleg friss benzin, ha télen állt), új gyertya (csak ngk) lehet, hogy megoldja a problémát. A 80-asban még nincs power, viszont a kipufogó el szokott dugulni a szűkítéseken és akkor sem akar menni. Más ötletem most nincs.