Hopp, ez nem jött be:
Göcsej IC (Budapest Déli pályaudvar -- Zalaegerszeg, Veszprémen keresztül)
De mondjuk írhattad volna Szekszárdot.
Keleten viszont van egy Salgótarján nevű megyeszékhely, oda se megy IC. Ebben a tekintetben tehát Kelet-Nyugat 1-1.
Tibó, mint bizonyára tudod, az elmúlt hét végén Szombathelyen jártam. IC-vel. Ugyanolyan IC-kocsiban, mint amilyennel Te is jársz. Pedig ez a vonat Győr-Szombathely felé ment, ami eléggé Nyugat-Magyarország. Láttam a Sopronból jövő IC-kocsikat is (mondjuk az a GYSEV-é), amit visszafelé jövet rápakoltak a miénkre Csornánál. Az se jobb.
Ami viszont szörnyű: 500 km-es jeggyel több, mint hét órát utazni...
Részben igazad van. Csak tedd hozzá, hogy például Nyíregyházáról napi egy buszpár közlekedik Budapestre. Kelet-Magyarország jelentős részén nincs alternatívája a vasútnak. Elég egy sztrájk, vagy egy vágányfelújítás és vége, nem tudsz hazajutni. Az általam ismert veszprémiek és zalaiak ismereteim szerint elég jól megvannak a busszal, a vasárnap esti csúcsforgalom jelentős része közúton bonyolódik.
Meg nyugaton ott vannak a belföldi utazásra igénybe vehető szépen kipofozott nemzetközi vonatok. Azért példának okáért a Tisza expressz és a Claudiopolis nem tekinthető ilyennek.
Sokmindennel egyetértek, de a győri vonalat azért ne degradált le. Az egyik legfontosabb nemzetközi útvonal, igen-igen és tele IC-vel. Bp-Győr 1.10 perc...
Végigolvasván a (kelet-magyarországi) MÁV-os topic-ot főként Tibó-nak üzenném arra a nem éppen tényszerű megállapítására, miszerint az új IC kocsikat a nyugati országrészbe viszik, hogy:
-Vannak ma még olyan dunántúli megyeszékhelyek, ahová még ma sem lehet IC-vel eljutni. (pl. Veszprém, Zalaegerszeg;
-A Dunától keletre lévő nagy- (vagy nagyobb) városokba már réges rég IC-vel lehetett eljutni, amikor a fenti folyótól nyugatra eső városok közül csak Pécsre járt ilyen vonat, - illetve esetleg Győrbe nemzetközi IC-k (régebben magyarok ezeken nemkívánatosak voltak);
-A Győr-Szombathely vonalon (kb. 1995-ben) üzembe állított IC-k a Bp-Miskolc vonalról kerültek át 15 éves szolgálat és némi felújítás után!!!
Ha kívánod írok még néhány példát, hogy (szerintem) mennyivel rosszabbak még ma is a dunántúli vasúti közlekedés feltételei...
Nekem meg a Tisza IC nem cool. De a nemzetközi nagyon jó. Amúgy érdekes módon Győrbe jobb a közlekedés, mint Szegedre. Győrből 4,5 óra alatt hazaérek Nyíregyházára. Rula nagyon.
A szopok az ott van, hogy szombaton az első vonat, amit el tudok érni, 14.05-kor indul Szombathelyről, és 16.58-kor ér a Keletibe. Debrecenbe 17.00-kor indul vonat a Nyugatiból...
A Keletiből 17.35-kor indul a Bartók, csakhogy annak amellett, hogy fél órával később indul, még a menetideje is több egy órával... meggondolom, hogy hazamenjek-e inkább.
megyőztetek, tényleg nem egy felvillanyozó dolog egy ötórás buszozás, még akkor sem, ha a Volán nem az özönvíz előtti Ikarusait küldi egy ilyen útra. Úgyhogy vonattal megyek, már csak az a kérdés, hogy a menetrend szerint öt perc van átszállásra Cegléden, bevárják - e egymást a vonatok, vagy szopok?
Menjél vonattal! Október-november táján Békéscsabán voltam, onnan jöttem vissza D-be, busszal. Hát, utólag azt mondom, hogy inkább bementem volna Szolnokra, és onnan D-be, de vonattal. A busz lassú, kényelmetlen, macerás (nem lehet rágyújtani/pisilni/tagokat kinyújtóztatni), brrr.
Emlékszem, mikor kicsi voltam, mindig elkezdtünk készülődni már a felüljárónál anyuval, hogy "nehogy fennmaradjunk". Akkor még volt valami misztikus számomra a vasútban.
Sőt, az épülettel kapcsolatban is igazat adok. Nagyon rosszul venné ki magát, ha akár a kijáraton, akár a bejáraton egyszerre kettő (2) ember átférne táskával. Sőt, továbbmenve, javaslom az eddig felújított részletek (valutaváltó, kürtöskalács-árus, "kulturváró" (!)) sürgős leamortizálását, és ezzel párhuzamosan a Petőfi teret a peronokkal összekötő folyosó lezárását és az aluljáró betemetését. Ez utóbbi alternatív hasznosításaként esetleg a helyi nobilitások díszsírhelyének kialakítása merülhet fel.
A védetté nyilvánítás során ne feledkezzünk azonban meg a terület harmadik igen fontos eleméről, a Vasúti (korábban Guszev) aluljáróról sem, melyet én a magam részéről heti rendszerességgel igénybe veszek. (Ugyan egyelőre csak arra, hogy ha meglátom, akkor elkezdem lecigölni a csomagtartóról - ha van ilyen - a táskámat.)
Szerintem ez egy igen ertekes neobarokk epulet sok diszitessel, az egyik legszebb szocreal allomasa kis hazanknak. Csak a renovaciot tudom tamogatni, szo sem lehet arrol, hogy esetleg huzzanak ra megegy emeletet, esetleg tetoteres mavszallot alakitsanak ki a tetejen, vagy ne adj isten atalakitsak a nagyateresztokepessegu be es kijaratokat. Szo sem lehet kulturalt utasellato kialakitasarol stb.
A repulohid az szerintem az alakja miatt az. Felszall a gep a lepcsok fokain, meg leszall. Megsem hivhatjak viaduktnak, mertbar nem folyot ivel at, megsem volgyhid.
Biztos, hogy restaurációra gondolsz, Don? Azt ilyen régi, értékes, antik dolgokkal szokták. Mondjuk a repülőhíddal. Tényleg, az mitől repülőhíd?
(Amúgy jó újra olvasni Tőled valamit.)
Eljen!
A multkor ot kocsit kellett vegigcaplatnom, es amikor odaertem, akkor vettem eszre, hogy a cigim a kabatzsebemben maradt...
Kenytelen voltam lejmolni :(
Nincs is attol jobb, mint a bufekocsiban vegiginni az utat...:-) Azerta vonatnak meg mindig megvan az az elonye, hogy lehet rajta dohanyozni, meg ha csak 3 kocsival arrebb is...:-)