Szerintem, nem .Ha jól emlékszem, van olyan biztonsági szelep , amibe van + hely kialakítva a nyomásmérőnek.
Nálunk azért lett T-vel , mert alacsony a pince.
Lehet a csaba féle megoldás jobb lenne neked:
4-es csonk kazán előre
1-es csonk fűtéskör előre ÉS légtelenítő.
Mert. ha jobban megnézed a szakszeres rajzot, ELVILEG ha csak a fűtéskör megy, akkor - az esbet/szivattyút elkerülő nyelves visszacsapó miatt- a kazánon keresztül is kering(het) a víz. Ha olyan a csövek kialakítása...
Amúgy mennyi volt egy ilyen "csinos" tartály ? Ha nem titok...
"a pufferben lévő hideg vizet is szívta a fűtés kör szivattyúja"
Ha a pufferkör szivattyúja nagyobb tömegárammal megy , mint a fűtésköri akkor nem nagyon valószínű..És főleg mert ott ált. van egy keverő szelep a fűtéskörben , hogy ne 65-70-80 fokos víz menjen a lakásba.
Nálunk 2 T vel van megoldva és minden OK. Mondjuk a lakásba csak 40-45 fokos víz megy fel.
Eddig mindenhol azt olvastam,hogy T-vel jobb bekötni(Atmos is ezt ajánlja).
Az nekem pont jól jönne ha hazaérek és hamar indul a fűtés,egyből a radiátorok melegszenek, ha a ház már nem kér akkor úgy is a kazán teljes teljesítménnyel a tartályra dolgozik, ha jól gondolom.A T-vel fent a puffer legfelső részében található meleget is ki tudom venni.
Ez a T tűnik számomra a legegyszerűbbnek, leggazdaságosabbnak.
Valószínű ,hogy az 1-es 2-es csonk karimáit levágom és leszűkítem 5/4-re menettel a végén,mert jobban bízok így a a tömítettségbe,minthogy egy ellendarabot csináljak a karimáknak és azokat kötném össze tömítésssel közöttük, majd utánna a T.
Mennyire masszív beton ajzat kell ekkora súly megbírásához?
Mit kell még tenni a tartályra? Esetleg légtelenítő az 5 6 vagy 7-es csonba,vagy a légtelenítő csak a tetején jó?
Nyomásmérő óra is kell rá?
lima99
Akkor nem is kell rögzíteni a padlózathoz semmivel, megáll szépen a 3 lábán? :)
Hőmérőket hova tetted?
Egyet tudok tenni a 4-es csonk közepére.Kellene egy alulra is,úgy gondoltam,hogy a tisztítónyílás fedelénnek alsó részébe helyezem el.
Azt szeretném tőled kérdezni,hogy nem emlékszel e arra,hogy a tisztítónyílás fedelén van ugye egy váll,a csonk karimájának belső részén meg süllyesztés van ez a kettő összeillik.Mennyire volt ez passzos?Volt hézag a váll és a süllyesztés között? Nem tudom mennyivel csináljam kissebbre a váll átmérőjét. 504 mm a karimán a süllyestés átmérője és 8 mm mély. Remélem érted mit szeretnék kérdezni.
Nem okoskodnék de annak idején amikor szereltünk a terveken mindenhol külön csővolt a bemenő és külön az elmenő. Nekem is igy van.
Ami a tartalékot illeti abban is van ráció én is lejjeb akarom vinni mint ahogy a rajzomon látszik mégpedig ilyenkor amikor csak azért kell esetleg befűteni hogy legyen egy kicsit meleg a lakásba de utána legyen még 2-3 napig garantáltan elég a HMV.(talán igy egyszerübb a meglévő víz elosztása kilehet használni teljesen mert a cső fölötti rész az félre van téve a boilernak.
jelenleg nekem (nincs az a szelep ami átváltana)sajna a kazán csak a pufi felső 1/3-át fűti most, és ugye ilyenkor már a napkoli csinál meleget 99%-ban viszont ha be kell fűtenem akkor meg inkább negatív mert amikor a vegyes megy akkor ugyis fűtök. Szóval szeleppel igen is van értelme ha csak a felét akarja fűteni.
másik:
Igazad van a medence fűtéssel (ami biztosan csak egy leágazás lesz most) mert azt bizony oda akartam rajzolni.
25-40-es szivattyú símán elviszi ateljes házat, a fűtés köröm alul felül 18mm és 8mm-es csövekkel van összekötve tehát sokkal kisebb az ellenállás és egy kör az max 4-5m ezek párhuzamosan nics akkora folytás mint a vékony műanyagcsövesnél.
most, ha tényleg hideg van akkor egy folyamatos fűtésnél a házban a jelen szabályzással teljesen egyenletes meleg van, amikor besüt a nap nincs olyan hideg kint sem ilyenkor fenn jó idő van, csak lent kellene egy kicsi akkor kellene hogy külön is tudjon menni, apadlóra csak a hőcserélő miat ill kicsit lassab kell tenni.
Először én is abban gondolkodtam , hogy több szivattyút rakok de akkor lehet hogy 3-4 megy egyszerre ami +fogyasztás.
Votinka
nekem is ilyen az egyik pufim
bebetonozni nem kell, a csöveket pedig inkább ne T-vel old meg (szerintem) én a csonkokat levágtam vagy szükítőt tettem rá
én csak drótkorongoztam de valami levegő beáramlás az nem árt(poszívó kompresszor és porvédő álarc, szemüveg, ja és ne melegben csilád!!!!!!!!!!
még valami: valaho láttam de nem találom aképet kazánvészhűtőröl egy átmérő 15-20cm es csőszakaszban volt egy 8-10-es rézcső feltekerve és ez volt a kazán tetején valaki látott már ilyent??
Azért javasoltam a külön külön csonkos bekötést mert egyik helyen csináltuk a Tés megoldást és begyujtáskor a pufferben lévő hideg vizet is szívta a fűtés kör szivattyúja . De ha külön -külön van az elöremenő akkor ez a jelenség nincs meg.
A kazán visszatérő azért oszoam el ha kell akkor csak 1000l vizet kell felfűeni például ha csak melegvizet akarok kivenni belőle de ez csak egy ötlet amit megvalósítottam nem kell követni.
bocsi a ház elöremenője a tartály tetelyén kazán előremenő alata 40cm. kössz az észrevételet.
"viszont ha a másik megoldást választod akkor van egy kis tartalékod mielőtt elindulna a fűés a ház felé"
Ez így miért is jobb. Nem értem....
Nem az a lényeg, hogy begyúttás után rövid időn belül mehessen a fűtés a lakás felé.
Mert ha nem bír ki 1 napi a pufiból fűtve, akkor csak jól esik, ha egyből van meleg a lakásban begyuttás után és nem kell várni.
"kazán visszatérője 2 helyen van bekötve középen és alul így eludom osztani így elösször csak 1000l fűt fel és ha eléri a kazán visszatérő a 60 fokot akkor vált át a szelep és elkezdi szivni a tartály aljából."
És ez miért is jobb így mint a "hagyományos" bekötés ??
"kazán előremenője a tartály tetején a kazán előremenője alatta 40cm és elforgatva 90 fokkal"
Itt az aláhúzottnál nem fűtés előrét akartál írni ?
A rajz alapján a medencét csak napkolival szerenéd fűteni mert ha a pufferől is akkr így nem fog menni mert a visszacsapó szelepek nem engedik de ha csak napkoliról akkor miért nem a glikolos napkoli körbe rakod a medence hőcserélőt és egy váltószelep váltana puffer és a medence között.
Másik dolog meg az lenne mí falfűéshez mindig a zónákhoz pl:első emelet .földszint,pinceszint. külön szivattyút és keverő szelepet szoktunk rakni így elég kisebb tipusú is ha viszont 1 szivattyút építesz be akkor nagyobb méretű kell ami tudja egyszerre vinni az összes zónát és a hőcserélőt is szerintem ennek a hátránya hogy a kisebb körön hamarab megfordul a víz és lehet hogy a hőcserélőre már nem jut elég meleg víz.
Viszont ha csinálsz egy osztó-gyüjtőt 89mm csőből és arra rakod a szivatyúkat akkor nincs gond hogy bármelyik zónára nemjut elég melegvíz.
Ha gondolod küldök képet osztó -gyüjtőröl milyenre gondolam.
Ha megnézed az atmos kapcsolási rajzát ott is "T"-vel van megoldva az előremenő és a visszatérő is de az én tapasztalatom az hogy jobb ha mindakét cső külön- külön megy a tartályba igy a szivattyúknak van egy hidralikus váltó is a tartály személyében .
Ha a T megoldást választod akkor egyből fűteni fogja a házat és csak a maradék hővel tudja felfűteni a tartályt ,viszont ha a másik megoldást választod akkor van egy kis tartalékod mielőtt elindulna a fűés a ház felé . Nekem is így van megcsinálva 2000l puffer van beépítve a kazán előremenője a tartály tetején a kazán előremenője alatta 40cm és elforgatva 90 fokkal .A ház szivatyú érzékelő a tetejétől 30cm re van. A ház visszatérője a tartály alsó 3/4 részén van a kazán visszatérője 2 helyen van bekötve középen és alul így eludom osztani így elösször csak 1000l fűt fel és ha eléri a kazán visszatérő a 60 fokot akkor vált át a szelep és elkezdi szivni a tartály aljából.
Tisztításnak sajna csak a belebújást ajánlom de mindenképpen 2 személy végezze ha netán a belső rosszúl van akkor a másik kitudja húzni.
Én még belevágtam a etejébe egy 120l bojlert amit belehegesztettem így mikor felfűöm a tartályt akkor már egyből van 120l meleg vizem is.
Egy kicsit fel kellene újítanom, ebben kérnék segítséget,véleményeket.
Zárt rendszerbe szeretném bekötni. 6 bárig tuti 6mm falvastagságú!
Több csonk található rajt,ahogy a rajz is mutatja, első kérdésem az lenne,hogy szerintetek jó lenne e úgy a bekötés,hogy egy T-vel a tetején a meleg ág és egy másik T-vel az alsó részén, oldalt a hideg visszatérő?
Esetleg az alsó leersztő csonkra is tudomom kötni a hideget,bár ott nem sok hely van a talptól.
Ezek a csonkok kb 2"-osak levágjam róluk a karimákat vagy az egész csonkot és és belső meneteset tegyek rá mint a gyári puffereken,vagy hagyjam és csináljak ellen darabot és így kössem össze?
Takarítás ügyben van ötletetek?Kicsit rozsdás, vízköves,drótkorongra gondoltam.
Vannak a tisztítónyílás tömítőfelületénél apróbb hibák, ez kicsit aggaszt,de felhegesztéssel szerintem ezeket ki lehet javítani.
A fedél most készül hozzá ,mert azt nem kaptam.
Szerintetek kell rögzíteni a földhöz,mert ahol eddig volt ott kb 15 cm-et be volt betonozva,meg látom vannak a talpakba furatok,ezzel le is lehet csavarozni?
A kazán Atmos lesz ,csak még nincs eldöntve ,hogy 25 vagy 32 -es. 1" vagy 5/4" -os vascsővel akarom összekötni a pufit és a kazánt.
sima pemü sajna akkor nem volt pénzemrá tehát most hogy teljesen zárttá akarom tenni a rendszert ezért gondoltam hőcserélőre . nem 40 fokaosat hanem változtathatót akarnék, most 35-45 a max.amivel fűtök.
mindenhol falfűtés van réz, a mosókonyhába van 1 radiátorom. 7-8kw a házunk hő igénye (14cm izolitkabát).
padlófűtés az ott van ahol járólap csak az étkező ahol sok az ablak és kevés a falfelület tehát ott számit csak tehát muszályból kéne betenni mert a 400m Cu cső megeszi uzsonnára a pufferomat hiába 8mm a falvastagsága, a másik meg csak 5mm.(pont mire megöregszem arra lyukad ki
12 éve van napkolim én akkor pár évig Ausztriába szereltem ilyen rendszereket másodállásban, ennek eredménye lett hogy olcsóbban jutottam hozzá a 30 négyzet sikkolihoz tehát a legegyszerübb rendszert megcsináltam de nem tud mindent ha nem vagyok ott és szabályzom akkor gond melyik kapcsolót fel le melyik csapot nyitni zárni....................
tehát mostmég elég de nyáron simán viszi a kettöt
annak idején a pincébe beraktam a 2 db 2500 l és egy 800 l - es puffert most csak az egyik 2500 l van bekötve puffernak a 800 literes a tágulási tartályom ami zárt is mert zárt de nyitott is mert nem gumimebrános csak nyomam bele levegőt abszolut jól bevált a nyomásom 0,9 és 1 bár között van akkoris ha hideg (mentem gázzal is akkor nem ment a puffer) és akkor is ha a puffer 90 - 95 fokos (még az elektronika egyszerű most finomítom).
közbe a gáz megdrágul és teljesen autómatizálni akarom tehát most kell megcsinálnom nyáron!
amim megvan vannak keringetőim van két motoros szelepem és egy ami motorhibás a puffer adott a gázkazán C12 a vegyes kb. 20-25kW sacc. a boiler egy 110 literes saválló csőtartályon ami egyben a gázkazán hidrováltója is a HMV. átfolyós rendszerű ebben a tartályban van 15m bordáscső 18mm CU tökéletes mükszik.
Ezt lehet hogy egy kicsit nagyobra tenném (200L) és a puffer csövezését kb 300l a tetején mint egy boier utántöltés tartalék (HOLICSE) a meglévő váltó szelep pedig a rétegződésben segítene .
annak idején láttam olyan rendszert ahol 5 járatu szelepet tettek be a feltöltéshez .
amin még gondolkodom az a rétegtöltés bár a meglévő pufiba nehezen tudnám betenni?????????????????
mindezek ellenére (a 11. tervet nézegeted amin már simitottam egy kicsit) szeretném egyszerűre de egymásra felépítve autómatára megoldani.
biztos maradt még kérdés de bízom benne hogy ha valami nem tiszta megoldodik 1-2 héten belül mert meg kéne vennem a dolgokat lassan.
Ja még valami ha csak kicsit kell fűteni (vagy jobban ,fél 1,5 évig csak ezzel fűtöttem mert jó helyen van ) akkor van egy kandallóm amivel a mosókonyha kivételével az egészházat tudom fűteni NINCS PATKÓ csak ott azért van ahol melegebb van valahol kevésbé és a "cseléd"(én) nem tesz a tüzre akkor hideg van ergó a falfűtésnél sokkal egyenletesebb meleg van.
tehát várnám a kritikát holnap felteszek egy két képet is ha valakit érdekel.
Kéred hogy véleményezzék a bekötési rajzod én személy szerint nem raknám be a D jelű termikus szelepet ami ha jól emlékszem 40 fokos mer akkor a padló hőcserélőjébe csak 30 fok lenne és igy a tőbbi zónához am inem derül ki hogy padló vagy radiátor ahoz is csak max 40 fokos víz menne és az elég kevés radiáoros fűtéshez.Én személy szerint kihagynám a padlófűtés hőcserélőt is ha oxigén difúzió menes csöved van letekerve felesleges pénzkidobás a hőcserélő és a külön szivatyú is inkább ebe a körbe raknám be a szivatyú elé a D jelű termoszaikus keverőszelepet. A 2 és 3 szivattút is kivenném helyükre egy szivattyú és egy váltó szelepet raknék mely a két tartály között váltana ha az egyik felmelegedett akor vált át a másikra ha még a nap is engedi . Egyébként hány négyzetméter napkolit raknál fel a két puffernak?