Volt szerencsém ismerni, láttam gyerekkoromban focizni. Abban az időben a magyar válogatott bármely csapatot meg tudott verni.
És most?
"Egyetlen barátom, Albert Flórián, Eltüntem csendesen kint az olimpián, Mivel két dudás nem fér egy csárdában, Nézeteltérésünk megoldódott hamarjában."
stb. szólt a híres csasztuska abban az időben. Majd követte Kű Lajos, aki még BEK döntőben is focizott.
Csak találgattam a kép alapján. Anno a Robi-56 -os gép röpsúlyos volt, ezért gondoltam, bár tény, hogy talán már egyre inkább átállnak a tengelykapcsolósra.
Hátrány (szerintem), hogy ha épphogy csöpög a motorból az olaj a szimmeringnél, nagyobb az esély, hogy megcsúszik, mint a röpsúlyosnál.
A Bauhausos Robi 156H kézi kúpos kuplungos gép, bár nem értem, hogy a hozzászólásomban hol találtál a röpsulyosra utaló részt. A Vaterás 156DM gépnél szerintem csak rossz fotót raktak fel a robix oldalán is az van hogy Briggs diamond xm60 190ccm-es motor van a gépen. http://www.robix.hu/hu/kapalogepek.htm
Régebbről azt tanultam, hogy ha Honda, akkor csak tengelykapcsolós, mert a röpsúlyost - a magasabb alapjárati fordulatszám miatt - rögtön 'viszi', vagy ha éppen nem, akkor is súrlódik, kopik a kuplung rész.
Ha ez a kép igaz, akkor ez egy Centura 40/50/55 (esetleg újabb) motoros kapa.
A Centura viszont Tecumseh, amit:
ha nálunk a vevő kérdezi, van -e Briggs, Honda, vagy Tecumseh motorunk, mindig rávágom: motort árulunk, és a Tecumseh nem az...
Persze, a régi Aspera meg Vantage -ok még csak-csak, de ezek a Centurák... Hát...
Az OK, hogy ha (fűnyírónál) követ kap a kés, elhajlik a főtengely.
De ezeknél kb. 3mm a blokkvastagság, így nem egyszer tört el az olajtartály alja (az a nagy, amin van a 3 csavarrögzítés a fűnyíróhoz).
Mielőtt valaki mondja, hogy de ezek kapamotorok, szólok, hogy csak a fék hiánya és a lendkerék súlya (a mágneses légkerék) határozza meg, hogy fűnyíró- vagy kapamotor lesz belőle.
A fenti linken megtalálod a keresett rajzot.Ha magad szeretnél eljutni odáig, akkor a következőket kell tenned: Honda a honlapon felkinál különböző nyelveket.Mondjuk az angolt választva piros szinben közzpen SERVICIE oszlophoz lépve felkinál több lehetőséget.Neked a harmadik sor a SERVICE INFORMATION kell. Erre kattintva a képernyő bal alsó részében található CARBURETTOR CHECK GUIDE szövegnél található" Click here" sorra kattintva bejön a CARBURETTOR INFO lap ahol a különböző motortipusokhoz tartozó karburátorok PDF állományban tárolt rajzai vannak.Neked a GC/GCV sorozatura lenne szükségeh, ha jól emlékszem, ezért a legfelső PDF ikonra kattintva jön elő kívánt rajz.
Ha mégse akkor ird le meddig jutottál és megpróbálok tovább segíteni.
Kedves Jánosom! Lehet, hogy én vagyok láma, de a fenti linken mindenhova kattintgattam, de robbantott karbicsek rajzot nem találtam! Mit csináltam rosszul? Üdv, bandikoma
Most Április 12.-ig a Bauhausban van akcióban 99.900Ft áron a Robi 156H Honda motoros kapagép. Munkaszélessége 2 kapával 30 cm, 4 kapával 60 cm, 6 kapával 85cm.
Tesco-s kínai kapát nem érdemes venni, azokról nem sok jót írtak . Itt a fórumon a honda motorokat dicsérték és a robi vagy marci hajtóműveket. A szentkirályi és a bszfarmer hajtóművekről már megoszlanak a vélemények. A robiról itt találsz több információt:
2 évig dolgoztam raktárosként,tudom milyen minőségűek .egyszer egy flextől ami szintén strauss austria volt 1 hétig kórházban voltam,mert olyan jó minőségű :)
Szeretnék egy rotakapát venni ami jó, de nem túl drága. Milyet ajánlanátok? Felső határ 100000Ft efelé csak nagyon jó bolt esetén mennék, de inkább alatta legyen. Kis kertbe kellene ahol szőlősorok vannak, szóval lehetőleg keskeny kellene hogy beférjek a szőlő közé, valamint általános veteményeskerteket is rotálnék vele ásás helyett, de a fő cél a szőlő.
szeva!én is tök sötét vagyok szerelés térén,de szerintem nyugodtan szedd szét.vizuálisan fog látszódni hogy melyik mechanikai elem ment tönkre kicseréled és mehet tovább a masina.de ha kínai cucc akkor lehet hogy nem lessz hozzá alkatrész.erre készülj fel..
Sajnos ez nem jó hír, és nem akarlak elkeseríteni, de így látatlanba nehéz megitélni, Valószínű, hogy a motoron belül valami eltörhetett. Ha tényleg azt akarod.hogy működjön akkor szerintem vidd el szerelőhöz, ha meg minden mindegy alapon van akkor elkezdheted szétszedni, hogy rájöjjél a hiba pontos okára. Azok alapján amit leírtál én elsősorban a regulátorra (fordulatszám szabályzóra) gyanakodnék, hogy az okozta a hibát,de hogy utána mi mehetett tönkre az nem tudom. Sajnálom, hogy nem tudtam segíteni.
Mivel írtad, hogy a karburátort megnézted. és kap benzint és könnyen tudod huzogatni, lehet, hogy más a gond. Ha mondjuk pufogó hangot ad ki és könnyen tudod húzni lehet, hogy valamelyik szelep mindig nyitva van. Amikor felpörgés után megállt, nem adott erős fémes hangot a masina?
sikerült megoldani de nem lettem okosabb..csörömpölő hang van a blokkban,nehezen indul és ha be is indul kb 4 másodperc múlva leáll..na ez mi lehet?jahh igen kifúj a karbinál a kapuszom és furcsa hangos zajt csap az egész masina....