Keresés

Részletes keresés

katonalajos Creative Commons License 2009.02.11 0 0 1349
Nem értem, ismételsz? Vagy elgépelted?
Előzmény: Hory74 (1347)
monyesz Creative Commons License 2009.02.11 0 0 1348
Azt tudnod, kell hogy itt a kémény az sokféle megoldású lehet: szétválasztott vagy koncentrikus. Az elsőnél kétcső fut függetlenül egymástól (hosszuk sem azonos pl). A koncentrikusnál ugye cső a csőben rendszer van. A meglevő járat pl jó lehet a szívóoldalnak. Az oldalfali kivezetés erős szabályokhoz van kötve. De ezt épületgépész, kéményseprő el tudja neked magyarázni.
Az égéstermék elvezetési rendszert minden gyártó saját maga szabálya szerint kell megépíteni, tervezni (van erre segédlet, a neten is elérhetők általában).

Az 5cm nikecell inkább vicc mint szigetelés. A mai házakba 25-30 centit simán belenyomnak ! 10-20 nektek is elkelne, a falazatra 10-12cm.
Előzmény: Hory74 (1345)
Hory74 Creative Commons License 2009.02.11 0 0 1347
pontosan a savat nem bírná a meglévő szerelt kémény!
Előzmény: katonalajos (1337)
Hory74 Creative Commons License 2009.02.11 0 0 1346
Budaris márkaboltban a főnök mutatta meg, hogy náluk hogy van ez, mert nem értettem. Lehet oldalt kilogó, csak szomszéd ne legyen bizonyos közelségben és ne legyen felette ablak. Nálunk szerintem ez jó lenne. A radiátorok superek! Egy helyen van ujabb radiátorunk ilyen fehér alu, de az nem olyan jó mint ezek.
Előzmény: monyesz (1344)
Hory74 Creative Commons License 2009.02.11 0 0 1345

A padlás van leszigetelve ott 5cm lépésállo nikecel van és rajt 1cm osb.

A vegyes kazánnak rendes rakott kéménye van. Mikor 89-ben a gázt hozták az utcánkba, akkor kötettük be és a kéménybe betét nélkül vezettük be a a gáz égéstermékét. Nyilván nem használtuk a vegyest, de ez így nem volt jó és tetettünk bele 1,5mm rozsdamentesből bélést ez olyan 11méter és 15cm szélles. Pár éve megint használjuk a vegyest és ebbe a csőbe megy a vegyes égésterméke és kéményseprő mondta eszméletlen ez a 1,5mm es rozsdamentes, mert semmi kátrány semmi kosz nem rakodik rá és bírja a vegyes égéstermékét. A külső szerelt kémény az pár éves és 0,6-os szigetelt alu kémény, ami nem bírná a kondis kazánt az biztos, de bele lehetne vezetni, mert 15cm-es. Én azt szeretném, amit láttam, hogy egy idommal kikanyarodok és rá a félméteres kémény és ennyi.

Előzmény: monyesz (1341)
monyesz Creative Commons License 2009.02.11 0 0 1344
Kéményt nem lehet csak úgy kidugni ! Kondenzációsnál végképp nem.
Radiátorokkal nincs gond, ha amúgy jó állapotban vannak.
Előzmény: Hory74 (1343)
Hory74 Creative Commons License 2009.02.11 0 0 1343

bustiboy!

 

A kéményre én azt gondolom, hogy a kazánból egy idommal ki kanyarodok és egy félméteres cső lóg ki. Láttam ilyet és szerintem nálunk ezt lehetne mivel szomszéd messze van és az oldalsó falon nincs ablak stb. Tehát nem zavarna semmit. Persze lehet a mostani szabályok nem teszik lehetővé. Nyilván a képen szerelt kéménybe nem lehetne ezt megoldani. Majd megkérdezek egy gépészmérnőköt, hogy ezekez a radiátorokhoz lehetne-e kondis kazánt. C-30 is max 60 fok vizzel dolgozik nálunk és mégis 20-22fok van.

Előzmény: bustiboy (1336)
monyesz Creative Commons License 2009.02.11 0 0 1342
Nincs ott észveszejtő nyomás !
Előzmény: bustiboy (1340)
monyesz Creative Commons License 2009.02.11 0 0 1341
Ezek alu radiátorok ! Az jól adja le a hőt, viszont hőszigetelés nélkül, ezek kevesek lesznek, ha alacsony fűtésű rendszert akarnál (a fűtési idény egy részében jó lehet).
Ha a kondenzációs kazán nem használja ki a kondenzációt, akkor egy sima turbós kazánként üzemel.
Hidd el, hogy először a házat kell höszigetelni (10-12 centi). Az olyan 30%-os fűtésmegtakarítást eredményez. Ennyit a kazáncsere nem hoz neked.

"A háznak van külőn ugynevezett kazánház része, ahol megtalálható a vegyes és fali gáz kazán."
Pontosan mit is jelent ez ? A kémény métere mondjuk 12ezer, ha nem kell végig vezetni a házon magasságán (lehet vagy 15 méter), akkor azon sokat lehet spórolni.
Előzmény: Hory74 (1335)
bustiboy Creative Commons License 2009.02.11 0 0 1340
Hát igen, az olcsó hús és a híg lé. Ha nem ellenőrzi le a kéményes, akkor nincs megbízható visszajelzés arról, hogy jó a rendszer. Te ahogy látom alapos ember vagy, gyorsan kiderült a hiányosság. De egy laikus sokat veszíthet.

A légoszlopról meg annyit: a kondis úgy működik, hogy a kilépő füstgáz hőjét különféle hőcserélőkön jobb-rosszabb hatásfokon kinyeri. De minél inkább lehűti a füstgázt, annál nagyobb nyomással kell kilövellnie azt a kéménybe, hogy eltávozzon. A sima turbós is magasnyomású, de ott a kilépő füstgáz jóval magasabb hőfokú, így kisebb energia kell az eltávolításához.

Én úgy hallottam, ez a kondis kémény nagy-nyomásáért a fő ok.
Előzmény: katonalajos (1339)
katonalajos Creative Commons License 2009.02.11 0 0 1339
Nekem 220-ba jött bele a bélelés, mintha a fogamat húzták volna. Tróger banda csinálta, nem is nagyon van más. Kéményseprős műszakis ki se dugta az orrát. Miután használtuk vagy 2 hétig, szét kellett szednem, levágni az egyik függőleges cső hosszából 5cm-t, mert a vízszintes szakaszon nem volt meg a visszalejtés, így megállt a kondenzvíz. Jó mi?
Tehát a kutya se nyomatta meg úgy, hogy a teteje le lett volna dugózva. Most képzeld el, hogy mondjuk 10 méter légoszlop mozgatása mekkora túlnyomást hoz létre mondjuk a beltéri füstcsöveknél? Pont olyan piti, mit amekkora túlnyomása a gáznak van közvetlenül a végső nyomáscsökkentő után. (Nem a kettőt akarom hasonlítani egymáshoz.)
Előzmény: bustiboy (1338)
bustiboy Creative Commons License 2009.02.11 0 0 1338
A kondis kazánhoz az előírás szerint a kéményseprőnek sokkal magasabb nyomáson kell tesztelnie a rendszert, mint sima turbósnál (az arány többszörös). Ehhez pedig jobb illesztés kell.

Meg lehet ezt úszni olcsón is ügyesen, meg ki lehet fizetni sok 100 ezret, ha nem figyel oda. De oda kell figyelni (plusz savállóság, egyetértek, de a mai PPS-ek savállók mind szerintem)
Előzmény: katonalajos (1337)
katonalajos Creative Commons License 2009.02.11 0 0 1337
Teljesen jó a hsz, tök jól írtad neki, de ez nekem kicsit túlzás:
"nagy nyomást ki kell bírnia"
Persze, van ott valamennyi pici nyomás, de semmi extra, de tényleg.
Inkább a savállóság a fontos, de az nagyon.
Előzmény: bustiboy (1336)
bustiboy Creative Commons License 2009.02.11 0 0 1336
Ha ilyen házhoz kondenzációs kazánt, és kéményt akarsz, készülj fel egy jelentősebb kiadásra. Egyrészt a "kéményészeti" előírások is szigorodtak, másrészt elég komoly kémény kell a kondishoz (nagy nyomást ki kell bírnia).
A képen látható radiátorokhoz meg használhatatlan a kondis kazán, azok 50 fokos előremenőn semmit sem adnak le. Legalább 2 (inkább 3) soros Dunaferr lenne az alap ilyen méretben, hogy kifűtse 50 fokos előremenő vízzel a szigeteletlen házadat.

De az se biztos, hogy B29-nél elég lenne, sajna...
Előzmény: Hory74 (1335)
Hory74 Creative Commons License 2009.02.11 0 0 1335

 

Képek meg lemaradtak:-)

Hory74 Creative Commons License 2009.02.11 0 0 1334
Feltöltök pár képet, hogy lásd a radiátorokat, kazánt és a kéményünket. Szerintem a szomszédot nem zavarná, ha csak a falon kilógó oldalsó kéményünk lenne. Így a meglévő kéményt le lehetne bontani. Az ablakokat cseréltük, de láthatod a a fa tokok maradtak és a régi redőnyök, így nem lett rombólás. Ekkora házat körbeszigetelni nem kevés anyagi áldozat. A külső falak egyébként B29-es és 16-os tégla kötésben, így 45cm-es a fal + vakolat. Tudom ez nem szigetelés. Ja és ami nem látszik a gáz kazán alatt van egy fél pince ahol van a vegyes kazán, amit szintén cserélni akarunk, mert ez 30éves a gázkazán 20éves. Most kiváncsi vagyok, hogy a kondenzációs kazán jó lenne ide?
monyesz Creative Commons License 2009.02.10 0 0 1333

Ezt olvasd el először, utána haladjunk tovább a kérdéseiddel.

http://statisztikus.hu/kondis/

 

 

Ne vágj bele ismeretek nélkül. Minden esetre én azt mondom, hogy a legjobb spórolás a hőszigetelés, nyílászáró cserék.
A jelenlegi fűtési rendszeredhez hozzányúlás biztos nem áll meg egy kazáncseréből, ez költségben, munkában is sokkal többet jelenthet.

Enginer topictárs egy C18-as kazánnal nagyon jól elvan egyébként, lehet hogy neked is olcsóbb lenne azt magtartani, zárttá tenni a rendszert, berakni egy nagy puffert...

Előzmény: Hory74 (1332)
Hory74 Creative Commons License 2009.02.10 0 0 1332
Nem tudom:-(  Remélem kifejted! Hagyományos központifütésünk van nyitott a rendszer a padláson tágulási és rendes jó nagy sárga v alakú alu radiátoraink vannak. Nyilván a rendszert zártá kell tenni. A háznak van külőn ugynevezett kazánház része, ahol megtalálható a vegyes és fali gáz kazán.
Előzmény: monyesz (1331)
monyesz Creative Commons License 2009.02.10 0 0 1331
Ha kondenzációs kazánban gondolkozol, akkor ugye tudod hogy hova ajánlatos ilyet szerelni ?
Előzmény: Hory74 (1330)
Hory74 Creative Commons License 2009.02.10 0 0 1330

Sziasztok!

 

Érdeklődnék kinek van tapasztalata Termomax inka 35 kazánról? Egy nagy családi házban lakom és egy 20éves Fég C-30 üzemel nálunk, de nagyon gazdaságtalan. Igazából van vegyes kazánunk és azt is szeretnénk kidobni és helyette szeretnénk valami modern kazánt. Ez a termomax inka egész jó áron van a többihez képest és fontos az ár értékarány, mert lehet a 2-3száz ezerrel drágábbsem jobb?

portugálfan Creative Commons License 2009.02.07 0 0 1329
Hát akkor lehet, hogy mélyen a zsebbe kell nyúlni egy Exacontrol E7-ért. Kösz a gyorstalpalót
Előzmény: monyesz (1327)
monyesz Creative Commons License 2009.02.07 0 0 1328
Szobatermosztát nélküli jól működő rendszere Enginernek van, egy C18-as Fég kazánnal, lehet neked is az kellett volna.
Előzmény: portugálfan (1326)
monyesz Creative Commons License 2009.02.07 0 0 1327
De mit vársz a külső jeladótól ? Az arra való, hogy a kazán előremenőt szabályozza a külső hőfok függvényében.
Namármost ahogy az előremenő eléri az 50 fokot, lekapcsol a kazán, aztán azonnal vissza is kapcsol.
A szobatermosztátot megfelelően kell elhelyezni, a leggyorsabban lehülő és leglassabban melegedő helységbe. Oda nem szabad termoszelepes radiátort rakni.
A többi helységbe lehet és kell is, azok lezárnak, ha megvan a beállított hőfok.

Aztán meg a 20kw-ra visszaszabályozás nem sokat ér, hiszen a minimálist kellene lejjebbvinni, hogy kis hőigény esetén (amikor kisebb a hőveszteség a kazán minimális teljesítményénél) ne kapcsolgasson.
Előzmény: portugálfan (1326)
portugálfan Creative Commons License 2009.02.07 0 0 1326
Semmi, mivel az nincs. Csak az lenne a megoldás? Egyébként az összes radiátort termoszelepekkel kaptam, ha beraknék egy helyiségtermosztátot, akkor használhatnám őket dísznek, mondjuk most is ...
A szobatermóval az a gondom, hogy csak egy helyiség hőmérsékletét figyeli, ha lesz egy hűvösebb helyiség annál akkor ott vakarózhatok. Vagy nem jól gondolom?
Előzmény: monyesz (1325)
monyesz Creative Commons License 2009.02.07 0 0 1325
Szobatermosztáttal mi a helyzet ?
Előzmény: portugálfan (1324)
portugálfan Creative Commons License 2009.02.07 0 0 1324
Sziasztok! Kis segítség kellene: Egy SaunierD Ecosy F28 EAS tip. kazánunk van külső hőm. érzékelővel. A legkissebb (029) fűtőgörbével megy, talppont 15-re tolva, 20kW-ra maximálva a teljesítmény, max 50 fokos fűtővíz. Ha kint melegszik az idő, úgy tűnik, nem foglalkozik vele, ugyanúgy percenként bekapcsol, persze ezért bent már túl meleget csinál. 50-en fokra felfűti a vizet, kikapcsol, kb 1-2 perc alatt lehül 40 fokra majd kapcsol is be - ez normális? Vannak termosztátok a radiátorokon, de ha jól gondolom attól hogy lejjebb veszek egy kettőt, a kazán nem fog kevesebbet járni. Mit lehetne állítani rajta, hogy ne menjen annyit? Persze le lehet kapcsolni, de nem hiszem hogy csak ez a megoldás.
monyesz Creative Commons License 2009.02.04 0 0 1323

A helyzet szerintem a következő.

 

Először legyen meg a hőszigetelés és a nyílászáró csere, legalábbis legyen meg az, hogy milyen értékekkel lehet számolni az épületgépészeti tervnél.

A kondenzációs jobb hatásfokú lesz (egyébként ez is zárt égésterű és tubós ! :) ), mert a fűtési idény nagy részében, de a felében biztos, nem olyan nagy a hőigény, hogy ne tudna a kazán kondenzációs üzemben dolgozni. Ha meg kevés a kazán teljesítménye (kondenzációs üzemben nem ad le elég hőt), akkor a kondenzációs kazán működhet sima turbósként !

Valljuk be, hogy a -10 alatti hőmérséklet Mo-on nem sűrűn fordul elő (összesen 10-15 napnál többre nem saccolom, fűteni viszont 180-210 napon biztos kell). Tehát ha egy rendszer kondenzációs üzemben elmegy a fűtési idény 95%-ban, akkor a maradék 5%-ban mehet sima turbósként, lényegében nincs nagy jelentősége. Úgyhogy a radiátorokat nem biztos hogy annyira túl kell méretezni ! ;)

 

Nem tudok épületgépészt, de ígéretes, hogy aki előzetes számot mondott, az tervez és nem a hasára üt ! Persze amíg nem rendeled meg nála a tervet, addig nem fogja odaadni a méretezést, ez érthető. :) Szerintem ha van szerelő is, akivel összedolgozik, akkor ne keresgélj tovább tervezőt-kivitelezőt.

Előzmény: ArtuDitu611 (1320)
PR0DIGY Creative Commons License 2009.02.03 0 0 1322
Köszi.

Esztétikai szempontból a kazán alá gondoltam a 160-as szögletes változatát, tényleg lehet-e különbség abban, hogy hengeres vagy szögletes, esztétikáját kivéve? Most úgy néz ki, a 160-as felé billen nálam a mérleg nyelve.

Üdv.
Előzmény: Dínó (1321)
Dínó Creative Commons License 2009.02.03 0 0 1321
Szerintem a Junkers ST120 kb ugyanolyan, mint bármelyik másik gyártó hengeres zománcozott indirekt tárolója. Hőcserélőfelület kb 1m2, felfűtési idő (10->60 fok, 75 fokos előremenővel) 19-20 perc. A 160-as meg kb. 23-25 perc alatt végezhet.

Előzmény: PR0DIGY (1295)
ArtuDitu611 Creative Commons License 2009.02.02 0 0 1320
4. a kombi cirkó oké, csak a kondenzációsba nem vagyok 100 %-os.
Talán egy zárt égésterű turbós jobb hatásfokkal működne a rendszerben.
Először is olcsóbb, még egy márkásabb is, másodszor kisebb radiátorok is kellenek (nem kell túlméretezni). Ami pénzt ezen spórolnék, abból lehetne nyílászárót korszerűsíteni.
Ezért kellene a segítség. Az épületgépész ebbe is tud segíteni?
Előzmény: monyesz (1315)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!