az semmi, de ha egy mai tini nem találja meg három kattintással a neten az általa beszélt nyelven (Pl angol) akkor hogy fog boldogulni a technikai részével a dolognak.
14 éves, Norvég srác vett 1 trabit Csehországból, és engem kért meg hogy indítsam, be, este 9kor,namost a fiam elolvassa magyarul és lefordítja neki, ketten és a service manual al valahogy el lesznek, Én szabin vagyok😁
A tavalyi alkalommal - mivel az autót használtan vettem, így nem ismertem az akksi előéletét - kihívtam a segélyszolgálatot, akkor össze-vissza 4 Volt kóválygott az akksiban, még az ellenőrző lámpák is épp hogy derengtek, indítózásnak esélye és értelme se lett volna.
sose fogom megérteni mi alapján dönti el leállítsa-e magát, azt tudom az aksitól kezdve a fűtésig sok mindent figyelembe vesz
Reggel 15Km országút+pálya már meleg motor ,de a lámpánál nem áll le, délután 300m elindulás után meg van hogy simán kilövi a motort amikor a fűtés is kellene stb.
Tudom csigás :)) de hát a cég ezt rakja a seggem alá
Saját xc60-ba az első mozdulat indítás után kilőni a start/stopot.
Igyekszem több helyről tájékozódni, volt már olyan Hondás akinek hasonló "élménye" volt de az okát (még) ő se tudja.
Úgy sejtem hogy jelen állapotban (amikor minden hibátlanul működik) fölösleges is lenne szervizbe vinnem az autót, gondolom hogy az ilyen jellegű hibák - mivel hibajelet sem küldött az autó - nem tárolódnak.
Valóban nem minden nap de hetente legalább egyszer használom az autót.
Leginkább a hármas pontra ("akármi") gyanakszom mivel az ominózus eset előtt egy ideje már nem működött a stop-start rendszer, mindannyiszor az akksi szimbólum jelent meg ahányszor csak megálltam az autóval. A segédkábeles indítás óta a stop-start rendszer is helyreállt.
Tényleg nem értem (persze nem vagyok autószerelő).
Skacok, BUÉK, Nekem nagyon jó évem volt, minden úgy alakult ahogy terveztem,vírus ide vagy oda, sőt.! Mindenkinek, siksrekben gazdag vírusmentes boldog újévet kívánok.
halovány kísérlet után egy kézi üza labdapumpát kötöttem be a tankból jövő csőbe, marad is ott az idők végezetéig, azzal kinyomkodtam a feles levegőt és pöci röfi.
Üdv mindenkinek! Látom vannak fogas kérdések! Egyet én is feltennék, hátha valaki találkozott hasonlóval. Adott egy 1998-as 1.9 tdi afn motorkódú vw passat. Olyan jelenséget produkál, hogy az elektromos tükör kapcsolójára a központi zárat működteti, ellenben a tükör meg sem mozdul. A sofőr ajtóról le-fel húzható az anyós oldali ablak, a saját ajtaján lévő kapcsolóra szintén a központi zárat működteti, ablak meg sem mozdul. Komfort modul épnek tűnik (nincs beázva) Ajtó átvezetések épek. Valakinek valami tapasztalat, ötlet! Segítséget előre is köszönöm!
Ezeken az escortokon maga a világításkapcsoló kopik-olvad úgy, hogy képes az érintkező összezárni. Első körben azt nézném, lehet hogy nincs is még relézve :(
Kiánál még a hétéves garanciaidö lejárta utáni méltányosság sem ismeretlen, ha a kocsit végig márkaszervizbe hordták - ismerösöm nyolcéves Vengáján a szerviz/importör 80%-ot vállalt át a lyukas klímahütö cseréjének a költségéböl. Hyundai-nál az ötéves, km-korlátozás nélküli gyári alapgarancia +2 évvel hosszabbítható (felárért), de ebben az esetben 200 ezer km a futási limit.
Értem, képzeld, már olyat is produkál, ha kiveszem a kulcsot és kapcsolgatom a lámpa kapcsolót, aza reakció,hogy mintha ráadnám a gyujtást de bedig ki van véve a kulcs,mutatja az olajlámpát és a töltést is, mintha rajta lenne a gyujtás!
ha mindkét oldali tompított és fényszóró világít, akkor vedd le az akkusarut 20 percre. Ha netán az egyik fényszóró nem világít, cseréld ki..... csak ötlet
kimentem és látom, hogy ég az autón az első tompított lámpa a kulcs meg a szobámban, a hátsó nem ég, nem tudom lekapcsolni sem.
Gyujtást ráadom kapcsolom a helyzetjelzőt,ég szépen és a hátsólámba is, a távilsági fényt is tudom kapcsolni rendesen, de a tompított nem kapcsol le sose, ha leveszem a gyujtást akkorsem, állában lett így, mi baj lehet?
nos mivel nálunk többnyire a kitört üvegeket kellett pótolni, legtöbbször bontottal, vagy a karosszériás, fényező után visszatenni, ezért nem a helyén kellett csinálni.
(azért nézz utána itthon hányan vennének új üveget e miatt)
forrasztóónnal szoktuk, de fel kell forrósítani az üveget hőfúvóval.
ezek általában kiszerelt(kivágott) üvegek és a szerelőállványon történik a műtét. elég macera mert bár a csatlakozó fém de a fűtőszál csak fólia. a helyén lévé szélvédőt nem igazán lehet előmelegíteni mert a műanyag/nemgumi keret deformálódna
Ha bedugok egy átlátszó csövet a motor tetején levő légtelenítőbe és tüdővel állítom elő a vákuumot az működhet? Minél előbb el kell állnom onnan ahol most áll :)
270 cdi nem indult tegnap a fagyban. Addig nyektettem még az akku lemerült, mára feltöltöttem, az idő is melegebb, szintén nem indul... Az üza rendszerben azok a kis O gyűrűk ilyenkor összezsugorodnak és fellevegősödik a rendszer? Ilyenkor már melegebb időben sem indulna be ameddig le nincs légtelenítve?
Van egy 1.4 f astrám 2001es a két első ajtóba szeretnék beleszerelni elektromos ablakemelőt!
A jobb oldali ajtóba be is szereltem a szerkezete de nem tudom megtanítani!
Ebben kérnék segítséget!
A neten találtam leírást, mindent úgy csináltam"ablak lehúz, kapcsoló nyomva tart, majd fel, kapcsoló nyomva tart és most van az hogy lefelé megtanúlta a dolgot viszont felfelé elindúl majd kb negyed úton megál és visszaereszt pár centit. Ha ismét emelni szeretném ugyanaddig emel mint előzőleg és ugyanúgy visszaenged.
Mi lehet a gondd?
A másik szerkezetet kipróbáltam és ugyanazt műveli. Valamit rosszúl kötöttem?
A motor és a kapcsoló barna vezetékére minusz a kapcsoló feketéjére gyujtáskapcsoló utáni plusz a piros/sárga állandó plusz a két irány meg alapba össze van kötve.
Olvastasd ki először, aztán ha visszaírja rögtön akkor már neki lehet esni, ha meg újra kell egy hideg ,és csak akkor produkál, na úgy kicsit nehezebb.
Ha kinti volt az autó, akkor talán a test oxidáció elsőként, váltóház-kaszni- akksi negatívsaru. Lehet kell idő, hogy melegedjen a kontakt,megnőjön az ellenállása és csak akkor lesz kritikus a feszültségérték.
Asszem 1.2 benzin. Szép kis kocsi. Ami fura, hogy hidegen van hogy néha ugrabugrál, mikor visszavett gázzal próbalok indulni vele... Nekem 8 szelepes loganom van. Azzal ilyen sose volt.
Laikuskent ,szerintem volt fújva. Az alvázszámos kereső kint se talál róla semmit. Szóval f@szse tudja eladásra mit mókoltak vele. A zasszonynak mondtam, legalább vezérlést cseréltessen..."hát csak 80ezer van benne" Meghát mondta a szervizben, hogy nézzék át. Csak szóltak volna ha kène cserélni... no persze..
Nem olyan nagy dramatizálás az, nekem A Merivában 40-es tempónál visszafordítós kanyarban ment már el a rásegítés. Egy készületlen nőt simán átvitt volna a túlsó sávba, ahol csak a szerencsén múlik, hogy jön-e szembe valami. Meglepően nagy erő kellett a kormányzáshoz, nem csak annyi, mint egy sima szervótlan autónál.
értem hogy nem üzemszerű, mert ha beleépítették akkor működjön, de autópályázásnál nem jelenthet gondot hogy nincs szervórásegítés. a drágább modelleknél sebességfüggően csökkentik hogy nagyobb tempónál ne legyen túlkormányzás.
amikor nem működik akkor is lehet az autót kormányozni szóval ne dramatizáld túl ezt a biztonsági elem lekapcsol dolgot, főleg ne stresszeld ezzel a hölgyet aki jár vele.
javaslat, célszerű a megfelelő guminyomással használni az autót és akkor a kormány sem nehéz...
Ennek nincs! Ugyan fem a boritas, de botranyosan vekony es puha lemez. A vaz sem kulonb, ne keress benne anyagot. Nagyon hangsulyos, hogy nem akarnak hazon beluli konkurenciat a Renaultnal. Dacianal eros vazszerkezete csak a Dusternek van, viszont az mar nem egy olcso auto, Vitara arban van.
Alany Lancia Ypsilon. Elektronyos szervó(bacta volna meg aki kitalálta) Na szóval megint 2x kikapcsolt. Gyújtás le/fel, megint jó. Mondjuk a f@szkalap tervezőt se értem. Ha lemegy a fesz, hogyan gondolta egy biztonsagi elem kikapcsolását??? Pályán előzés közben egy 40 kilós nőcinél éppen ideális, nem?
Egy 40 éves kombájnon amíg van egy pici olaj, lehet semmi hidraulika nem műkszik, de a kormanyzás egy elsőbbségi szeleppel még megy. Mi jön legközelebb? Ha 11 volt alá megyünk, kikapcsol a fék???
Úgy látszik a hideg nem tesz jót neki(évi 2-3000-et megy.). Tavaly ősszel/télen eljatszotta 2-3x hogy kikapcsolt. Aztán egy szervizben piszkálgatták(nem voltam ott, mikor visszaadták, hogy mit), azóta jó volt. Mondjuk hidegben nem is nagyon mentünk vele.
Mi lehet a gond? Lehet megint az összes test és érintkezési helyet pucerálni kéne?
Segítség!!! 2003 évj. C 3 autóm van. Szeretném kiszerelni, lemosás céljából a hátsó üléstámlát, az egészet. De nem megy az Istennek se, kárt nem szeretnék csinálni...az alsó támasztó csavarjait kiszedtem de a két oldalsó tartó csapokat nem tudom. Hogyan kell?
1. Valami körülmény van, ami ilyenkor jellemző, pl olyan helyen vagy, hogy nem zárod be, nem mész vele minden nap..,.. akármi.
2. Peched van, egy év alatt öregedett meg az új "jajmindentbír" aksid a francba.
2.5 Én ilyenkor azért nem is szoktam akkumulátort cserélni rögtön, tudjam az aksi IS ludas, vagy valami teljesen más. Ha még fel lehet tölteni, és megint nem jelentkezik semmi baj napokig, akkor az aksi nyilván nem ko, valami még van a képletben.
3. Addig örülj, amíg ezt csak évi egyszer csinálja, 2010es autó = guruló számítógéphálózat, akármi okozhat bármilyen "megmagyarázhatatlan" hibát.
Az autómon (2010-es 1.8 benzinüzemű piros, 5 ajtós Honda Civic) ismét előjött a karácsonyi betegség, két napnyi állás után annyi erő se volt az akksiban hogy behúzza az indítómotort. Bikázással indult.
Az autó tavaly december 24-én produkálta ugyanezt, akkor került bele egy új stop-startos Varta akksi, azóta (mostanáig) hibátlanul működött. Tavaly két szerelő (egy Honda szaki és egy autóvillamossági szerelő) együtt átnézte, nem találtak hibát.
Köszönöm, hogy segítesz! Mikor belefújtam még fagyálló volt benne. Már értem mit írsz. Az 1,3-1,5 bar magának a rendszernek a nyomása, ugyanaz a nyomás van a radiátor minden pontján. Remélem nem szakítottam át az elválasztót.
Még egy dolog ami furcsa volt. Van hűtőköre a szívótoroknak is. A bemenő csöve abból a kb 3/4-es csőből ágazik ki amelyik a fűtőradiátorba megy, a kimenője meg közvetlenül a tágulásiba van bekötve. Ebben is forognia kéne a víznek alapjáraton is, levett tágulási kupaknál látható is volt régen ha jól emlékszem. Ezt a kört is simán át tudtam fújni mikor a fűtést vizsgáltam. Most egyáltalán nincs áramlás azon a csövön. Kb 8 mm a belső átmérője. Ha emelem a fordulatot 3e akkor gyenge átfolyás látható. Az új vízpumpa lesz a hiba oka.
"A szerelési könyv szerint kb 1,3-1,5 bar nyomáson dolgozik a hűtőrendszer, annyit nem bírok fújni."
Nem érted! A radiátorban, ha a csövei egy oldalon vannak, a be és a kiáramló oldalt el kell egymástól választani. Különben nem fog a folyadék "körbe" menni benne, csak beáramlik és rögtön ki a kimenő csövön.
Ezt az elválasztót lehet átszakítani a nyomással próbáláskor/mosáskor, miután ez esetben az egyik oldalon nagy nyomás van, a másikon meg légköri. Az üzemi nyomás erre nem hat, mivel az mindkét oldalán azonos.
Nem mondanám tisztának, sem áttetszőnek a leengedett fagyállót. Inkább zavaros volt, de nem iszapos, üledékes. 1 éve ilyenkor hegesztették a kasztnit, 4 hónap állás után is fűtött a radiátor. Egy nappal előtte is volt fűtés. Hanyag voltam mert 15 év alatt egyszer sem lett cserélve a fagyálló.
itt ha a fűtőradiátor koszos lenne nem tudna ilyen hamar lehűlni a benne lévő folyadék.
nem a lamellák közti koszról van ilyenkor szó hanem a belsejéről. ha ötven csőből csak tíz átjárható, át tudod fújni, viszont olyan gyenge átáramlás van és kis felület, ami nem tud elegendő hőt generálni ha folyamatosan lefúvatod róla
Nyomással nem próbáltam, csak amit a tüdőm tudott. A szerelési könyv szerint kb 1,3-1,5 bar nyomáson dolgozik a hűtőrendszer, annyit nem bírok fújni. Szivárgás nincs az utastérben, sem máshol. Ha nem a csere után jelentkezett volna a hiba, be sem írtam volna a fóromra. Emiatt zárnám ki a régebbi alkatrészek ( fűtéscsap, fűtőradiátor ) hibáját. A szerelő azt ígérte ünnepek után kiveszi a szivattyút.
Ha pl a hűtő koszos akkor gyenge a hőcsere, itt ha a fűtőradiátor koszos lenne nem tudna ilyen hamar lehűlni a benne lévő folyadék.
Majd megírom mitől javult meg. Szerencse, hogy nincs nagyon hideg.
Elemeztem a fűtéskör működését, lebontottam a lábtérben a jobb-bal oldali kárpitokat.
Alaphelyzet : hideg motor, fűtés tekerőgomb hideg (teljesen balra ) állásban. A fűtéscsapot valóban vákum működteti. Alaphelyzetben nyitva van, átenged a fűtéscsap. Ha jár a motor és a tekerő hideg állásban van akkor vezérlést ad egy vákumrelének ami a pollenszűrő mögött van. Tehát ez a relé vákumot továbbít a fűtéscsap felé és elzárja azt ha a hideg-meleg tekerőgomb minimum állásban van. Ha kicsit meleg irányba forgatjuk a tekerőgombot a relé ejt, elzárja a vákumot a fűtéscsap felé ami nyitott ( alap ) helyzetbe kerül. A vákum megfelelő, mert a belső levegő keringetésért felelős szelepet ( dugattyút ) ki-be tökéletesen nyitja-zárja.
Jelenség az én autómnál : vezérlés és egyben vízpumpacsere előtt tökéletes fűtés alapjáraton is. Művelet után gyenge-minimális fűtés.
Motorindítás után a fűtőradiátor be és kimenő csöve egyformán melegszik, termosztát zárva, hideg-meleg tekerőgomb meleg állásban, venti nullán. Már a kezem nem bírja fogni a ki-be menő csöveket, hőfokjelző még nem éri el a 80C fokot. Ekkor bekapcsolom a ventillátort ( utastér ), és a fűtőradiátor kimenő cső ( lábtérben ) 15-20 mp-en belül visszahűl langyosra, miközben a bemenő csövet továbbra sem tudom megmarkolni, mert annyira meleg. Ilyenkor a szellőzőrostélyokon forró levegőt fúj ami hamar langyossá válik. Lekapcsolom a ventillátort, várok 20-30 mp-et és a fűtőradiátor be és kimenő csövének hőmérséklete kiegyenlítődik, egyformán meleg lesz.
Laikusként azt gondolom, hogy a hideg-meleg zsaluzat tökéletesen működik, a fűtéscsap átenged, a fűtőradiátoron a hőcsere megvalósul. Hibásnak gondolom a hűtőfolyadék mennyiségét, nem kering elégséges melegvíz a radiátorban. Ha dugult, szennyezett lenne, akkor ventillátor kapcsolásra nem hűlne le benne a folyadék, és ventikapcsolás előtt nem lenne egyforma a ki-be menő hőfok. Ha dugult, szennyezett lenne akkor nem a vízpumpa csere után romlott volna el a fűtés.
A kérdéseimet azért teszem fel, mert nem szeretném feleslegesen kiszerelni a fűtőradiátort. A régebbi hozzászólásomban leírtam, hogy könnyedén át tudtam fújni (tüdővel) a fagyállót a fűtőradiátoron. Most már biztosan tudom, hogy a fűtéscsap nyitva volt és én a bemenő csövet fújtam, a fagyálló a kimenő csövön akadálymentesen távozott.
Elnézést ha hosszú volt a leírás, remélem érthető.
Jó pár éve használtam-használok Doblot.Én inkább az 1,9-est ajánlanám,erős,jól fogyaszt,ha legalább az alapkarbantartást megkapja,akkor problémamentes is,a ridegtartást is tolerálja egy darabig,de nem a végtelenségig. A 8 szelepes JTD-k jól sikerült technikák. Az 1,3-as sem rossz autó,de azt tudomásul kell venni, hogy egy kissé alul motorizált,ha eléri a 2000 fordulatot,akkor már megy,de alatta csak a rakott IFA az ellenfél. Ha csak városi rohangászásra használod,akkor élhető,de akkor meg a részecskeszűrő eltömődésével lehet szivni.Összességében az 1,9-es a jobb választás, hosszabb utakon nem számottevő a fogyasztás különbség, zongorázni lehet a különbséget dinamikában és lényegesen problémamentesebb.Szerintem keress egy olyat,ami nem szigetelt és volt gazdája,nem csak tulajdonosa és nem fogsz csalódni.
ki van vágva a tető ahol befújja a hideget a beltéri egység, hőszigetelt a bódé, ezáltal kicsit szűkebb a rakodótér.
ha netán olyan a hűtőrendszer hogy lehet 220V-ról is üzemeltetni akkor csak friss érintésvédelmi vizsga birtokában vizsgázik minden alkalommal. az eltávolítása ugyanúgy átalakítási engedélyhez kötött mint a beépítése
Kérdezem a tapasztaltakat, hogy Fiat 1,9 JTD, vagy 1.3 M.jet . Nem ismerem a típusokat, de kellene egy zárt dobozos autó, ami elvileg nem lenne pénz temető.
Amúgy meg szerintem tökmindegy melyik, minddel van szívás, és mind jó valamiben. Ha egyszer az egyikre ráálltál onnantól annál kell maradni mert az lesz az ismert, az olcsó, stb..... De kb ezt írtam le az előzőben is. A lényeg úgyis az, hogy valami mindenképp legyen, és ha jelez akkor otthagyni azt az oldalt.
Kaszperszkit pont sosem vennék saját pénzemen, épp elég volt a melóban cumizni putyinbácsi vackával.
Mondjuk az ellenpárja a s(z)ophos sem az a csodatermék,...sőt...de talán kevésbé pofátlan
Az Avast egy időben nagyon jó volt, (és ingyenes!) , azóta előbb a legkeményebb bányászvírus, mint a gépet használhatatlanná csesző avast.
Mondjuk ilyen "jajj beszívtam a vírust, oda van mindenem" júzer, az szegény eleve szellemi hátrányos, mert ma egy külső hdd vagy ssd vagy pendrive, vagy akármi fillérek...
és akkor vannak ezeknek altipusai:
én az ixpét használom, meg a windóz hetest, mer az a tuti tesó...abban még vót anyag..ezek az új rencerek szarok..
másik tipus: dehogyis, há a windóztíz mindent tud, és párezer forint, vaterán vettem, simán aktivált, kaptam pédéefben számlát is, ez tök legális tesó, hidd el, a boltban csak levesznek hogy 40 meg 50ezer, az a hülyéknek annyi, na
harmadik típusú emberke: én sok filmet meg mindent letöltöttem már, és mikor kiírja víruskereső ,hogy ez malware oldal, meg program, meg vírus, azt nem kell elhinni, kik kell lőni a franca mindent! ezek mind arra mennek, te ne bírj filet nézni ingyen és fizess...fizessenek a hülyék!
sőt a 'kodeket is ingyenszoftverletöltés.hu ról szedem, mer az a tuti, az lejáccik mindent öcsém, persze a 'rencert újra kell raknom havonta, mer használhatatlanná esik szét, ezé'r be se aktiválom, de mit is csodálkozok, hát a windóz az szar, az volt mindigis
Ha egy gépre veszem a Kaspersky Internet Security-t akkor 20 ezer ft /db/év. Egy év múlva a megújtása már csak 10 ezer újabb egy évre. Van itthon 5 gép, azokra ha megújítom a tavalyit akkor 3300 ft/db/év. Azaz összesen 16650 ft. 5 gépre. Évente.
Több mint 6 éve használom, és még nem kaptam az itthoni gépeimre vírust egyszer sem - de megfogni már jópárat megfogott. Szerintem ez az a szoftver amin nem szabad spórolni. - főleg, úgy hogy nem is drága. És szerintem kb ugyanez igaz az összes víruskergetőre mindegy melyiket veszed. Persze lehet használni az ingynes és beépített Windows defendert is, igazából az sem gáz- de az istenért: legalább legyen már bekapcsolva!
Lányom használja az autót, a hosszú "hétvégén" tanulmányozni fogom. Ellenőrzöm az utastérben forró-e a bevezető cső, ellenőrzöm a csapnál van-e mozgás vákum, vagy a hideg-meleg tekerőgomb hatására.
az alap a gyári olajcsereperiódus akkor használjuk ha el akarjuk dobni az autót
szóval a gyári 30e elfelejtve
Felezzem 15-re vagy menjek le 10e-re és szarjak a környezetvédelmre? A morotfelújítás a pénztárcámat sem kímélné az idegeim melett és gyanítom az se lenne zöldebb eljárás.
90% országút/pálya van használva a vas ami egy XC60 AWD automata 2.4 D4 190pacis romboló 2015-ből
szerencsére az évenkénti csere az első tulajnál 20eKm volt esedékes
mert ~ tiz evel ezelott mindenki lelkes fajl megoszto volt, es fent is volt minden a neten ingyen.
90/10 aranyban.
most is fent van, csak mar rajottek hogy az info -foleg a keresett- az penz.
igy a legtobb eddigi szabad eleresu doksit levadasztak, begyujtottek, majd letiltottak es most vagy fizetsz erte, vagy kapsz egy jo adag virus csomagot. . 10/90..
jegyzem.. ez szerzoi oldalrol ertheto is lenne, de ezek kaloz oldalak.
megint egy szabalyzas/kiskapu/celferdites.. ami pont az ellentete lett a kivant celnak.
Sajnos még nem találtam hozzá értelmes service manualt. Ígérem, ha találok, ilyen hülye kérdésekkel nem fárasztalak majd benneteket... de addig is:
A használati utasítása a 10w30-tól az 5w50-ig mindenféle olajat ír a motorjába. Milyen viszkozitást a valóban megfelelő ezekbe? 7,1 liter kell bele, ugye?
Hol érdemes még olajat cserélni? Váltó, első, és hátsó diffi? Ezekbe milyet, és mennyit vegyek?
Fékfolyadék tiszta, de kuplungfolyadék zaccos. Azt cserélnem kell. Gyanús, hogy a felső munkahengerrel együtt. Nedves belül a pedál alatt.
A 4 kerékhajtás lámpáját kapcsoló szenzort hol találom? Bekapcsolja a hajtást, de a lámpa csak pislákol.
A váltó karok csuklóit ennél is kell kenni, mint pl. az MX5-nél? Kicsit kelletlenül mozog a váltókar, mintha kenőanyaghiánya lenne.
Tudtok ajánlani jó pajero bontót? A hátsó rugó belsejében a támasztékot cserélnem kell, de nem találok sehol.
Hűtőfolyadékot is cserélném. Kell légteleníteni, vagy kidolgozza a levegőt? Első ránézésre nem találtam légtelenítőket. Mennyi fagyállót vegyek hozzá? G11, vagy G12 kell bele?
Lenne egy ujabb kerdesem. A paciens egy 2007es Seat Altea 1.6 benzin. Esosebb, parasabb (87%os paratartalom) eseten kicsit dadog, erotlen, olyan mintha egy henger kihagyna. Ezt most kezdte 3-4 napja. Egy regebbi Cliomnal ezt a coil pack cserejevel orvosoltam. Szerintetek itt is segitene ez a megoldas? Par eve egy 2001es Seat Ibizamnal voltak szinten ilyen tunetek.
Bocsánat, lehet félreérthető voltam. Mikor fújtam, még nem tudtam, hogy van fűtéscsap. Azt hittem a radiátorba fújok, mert a másik csövön jött kifele a folyadék. Mélyen van a tűzfalnál a csap amiről azt gondoltam csak egy csőelosztó. Buta voltam, mert meleg motornál meg kellett volna keresnem az utastérben a bejövő csövet. A fűtéscsap csere sem lesz kellemes művelet, remélem a radiátor kiszerelést megúszom.
Ez vákummal működik, vagy bowden csatlakozik rá? Lehet emiatt nincs rendes fűtés. A folyadék cserénél odakerülhetett valamilyen kosz és nem enged át. Hiába fújtam az a levegő be sem jutott a radiátorba. Mindig azt gondoltam, csak zsalut nyitogatok a hideg-meleg tekerővel.
Azt hiszem talán 1.6 báros ez a sapka mondjuk olyan nem volt még, hogy ez elengedje a nyomást, márpedig ez jó, mert a biztonság kedvéért vettem rá egy újat is. Van itthon három
Nekem keménynek tűnik és a helyi szerelőnek is. Volt tulaj szerelője szerint nem kemény, viszont elég nagy erő kell, hogy osszenyomjam. Előző autóknál ilyet nem tapasztaltam. Nem a gyári csöve van, mert az valami 40 körül lenne, ezt pedig bele rakták 7-ből valami speciális többrétegű vízcső. Nem tudom ennek milyen a reakciója meleg vagy nyomás esetén, de ennyire nem keményedhet fel szerintem. Próbálok csatolni videót. Azt nem engedi, akkor marad a kép
Opel Vectra B 1,6 16V X16 XEL, 1999-es évjárat, manuál, sedán.
Vezérlés és vízszivattyú-hűtőfolyadék csere után elégedetlen vagyok a fűtéssel. Folyadék nem tiszta és áttetsző de habosodás nincs, bugyogás sem, olajtartalom sem, motor szépen jár, motorolaj tiszta. Kipufogó nem gőzöl .Termosztát időben nyit, és visszazár hőfokmutató nem ingadozik. A motorból megy kettő vízcső a fűtőradiátorhoz és azok a csövek nem melegednek hamar, szinte csak a termosztát nyitása után. Nincs fűtéscsap, csak zsaluk szabályozzák a hideg-meleg áramlást.
Szétszedtem a rendszer csöveit, fűtőradiátor nincs eldugulva, könnyen út tudtam fújni levegővel ( tüdővel ). Csövek kemények , de mindig ilyenek voltak, nyomás alatti a hűtőkör. Hideg motornál levéve a kiegyenlítősapkát szisszenés hallható. Levegőztető csavar nincs. Meleg motornál ha 2-3e fordulatig pörgetem tapasztalható melegedés a kifújt levegőben, de alapjáraton szinte semmi. INA szivattyú, Gates vezérlésszett ment bele, és tapasztalt, megbízható szerelő csinálta.
Van különleges trükkje a levegőztetésnek? Kis fordulaton nem áramlik a folyadék a radiátor felé. Lehetséges, hogy az új szivattyú nem keringeti hatékonyan a folyadékot? ( gyári hibás? )
Köszönöm szépen, hátha tudja valaki az Opelt hogyan kell ilyenkor légteleníteni.
az hogy a cső kemény nem túl releváns érték. mennyire? mérni kell a rendszernyomást.
elsőként vedd le az összes csatlakozásnál a csövet, tisztítsd meg a csonkokat az oxidációtól és úgy tedd vissza a kitisztított csövet. nem elég az utánhúzás. eztán következik a nyomás mérése a hűtőrendszerben. ha a vízpumpa lenne hibás akkor ott is látnál csepegésnyomokat.
Nem forralta soha a vizet, beáll a mutató uzemire és ott úgy áll mint a cövek. Arra gondoltam, hogy talán nem is jó a mutató, de egyszer sikerült egy hegymenetben teljesen a pirosba vinni, az autóval való tapasztalatlanságom miatt, illetve a visco kuplungos hűtés miatt. Alacsony fordulaton kapaszkodtam felfelé meg is lett az eredménye. Akkor gőzölt kifelé a víz. Visszahűlés után maradt a régi állapot. Azóta ment bele 2500 kilométer újból.
Sziasztok. 2.5TD Hyundai H1 2002 az alany. Nemrég vásárolt jármű. Hidegen melegen szépen jár, nem füstöl, olajban nincs víz, vízben nincs olaj. Kívül belül megbecsült autó ezért is lett elhozva. 13 évig egy tulaj 10 évig ugyan az a szerelő. Ő azt állítja nem hengerfejes az autó, az én szerelőm akiben annyira nem bízom pedig azt, hogy az. Más egyenlőre nincs a közelben. Szóval a lényeg, elhoztam az autót, mivel minden stimmelt, egy dolgot nem néztem csupán amit ha agyon vernek se jutott volna eszembe. Másnap gyönyörködés közepette láttam, hogy nincs a tartályban víz. Töltöttem bele, harmadnap megintbugyan ez. Elvittem a szerelőmhöz, aki megnyomta a csövet, majd beleszagolt S tartályba és közölte, hogy hengerfejes. Eladó állította, hogy nem volt előjele soha, az ő szerelője mondta, nézzem át a csöveket, lehet ereszt. 2 helyen tényleg csepegett, nagy öröm juhé. Meghúztam, majd mégis fogyott a víz, gondolom a nyomás alapján utat talált a víz a csatlakozásoknál. Nagyon tetszik az autó így mindenképp megtartanám. Hátha találkozott itt valaki hasonlóval, lehet remény, hogy valami más lesz a ludas és nem a hengerfej.
Kicsit részletezem. 4 éve egy útszéli lerobbanas után ott helyben egy szervíz lecserélte a hengerfejet egy teljesen újra (tehát a hf ennyi idős) de mint kiderült a vízpumpa adta meg magát ezért forrt a víz. 3 éve teljes generált kapott a motor, ekkor ugyebár a hf tömítés cserélve lett ismét. Egyébként az autó jó erőben van, nem érzem gyengének (oké a maga kis 80le-hez képest) fűtés van benne, még amúgy nyomja. Olajban nincs víz, vízben sem olaj, sem más lerakódás. Füstölni még ebben a hideg időben sem füstöl egyáltalán, egy nagyobb gáznál menet közben lök egy kis kormot, de az is annyira minimális, hogy csak a mögöttem jövő haver mondta én a tükörben nem látom. Csupán kemény a vízcső ami a hűtőre megyen, és egy két kisebb csőnél csepeg a víz. Vízpumpa viszont már 4 éves benne. Ha ez számít. Tehát cserésnek mondható már. Vigasztaljatok mert abszolút nincs most banánra pénzem, így magamnak állnék neki a hf-et megnézni ha mégis úgy lenne. Hátha tudtok valami ötletet adni, hogy mit nézzek meg előtte, ami nem jár ekkora szereléssel. Köszönöm szépen előre is 🙂
Termosztát csere előtt állok, a kinálat elég bőséges, árban 1600 Ft-tól egész 20e-ig terjed, sőt van olyan gyártó amely több terméket is kinál más cikkszámon ugyanehhez az autóhoz. A kérdésem az lenne, hogy mely gyártók termékei ajánlottak ezen alkatrésztípus esetében?
Én meg arra emlékszem, hogy becsöpögő porlasztók miatt törtek a főtengelyek, repedtek a hengerfejek. (öntöttvas) Szakadtak a balansztengely szíjak.. (rutinosak már nem is tették vissza, így legalább nem ugrott át a vezérlés és nem kopott ki a balanszok csapágyazása ami miatt elment az olajnyomás) Ez is tudta amortizálni a hengerfejet.
No meg az sem túl gazdaságos, hogy a 8liter motorolaj 7.5ezrente csere.....
gondolom a fordulat és a terhelés hatására reped a dugattyú,
majdnem.
a hirtelen berántott sok olajat nem képes kiköpni és hidraulikus sokkot kap. ilyenkor ez a repedés még kis hiba. súlyosabb esetben hajtórúd vagy akár főtengelytörés, blokk oldalán kinézéssel
Végül mégis Pajero lett. 2002-es kézi váltós, 2,5D. 115 pónilóval.
Azért ez mellett döntöttem, mert összességében elég jó állapotban van, és látok benne fantáziát, hogy a következő 2-3-5 évben jól tud majd szolgálni.
3 aktuálisan megoldandó problémát látok rajta. Folyat az ablakmosó tartály, a hátsó spirálrugókon belül van valami támasztó, vagy segédrugó, vagy gumituskó, amit cserélni kell, meg a külső hőmérsékletet nem mutatja. Sok minden másba nem tudok belekötni. Kb. 800e Ft-ot költött rá a gazdája (számlával) az elmúlt 1 évben. Új turbó, új hengerfej, új vezérlés, új szíjak, új fékek, új gumik, sok szilent új a futúműben, és a hőmérőn kívül minden más elektromos kütyü-mütyü is működik. Rozsda sincs rajta több, mint a 2006-os MX5-ön volt.
Hogy mi volt az előzmény, az talán sosem derül ki, annyit tud elmondani a gazda, hogy -elment belőle azaz izé-.....meg zaklatott lett. Nem feszegettem tovább a dolgot.
Tegnap elfeledtem mondani, hogy én csak magam fogta halból főzök halászlét. Egyszer főztem a szomszédnak könyörgésre, (mert neki nem sikerül) az általa hozott pontyból. Mikor felvágtam halat már furcsa volt az állaga és a szaga is. Bérhorgásztóra jár, ott fogta, de egy zsírpacni volt. Mondtam neki, hogy ebből nem csoda ha nem lesz ehető étel. Nem is lett, kiborítottuk. Szóval nem mindegy az sem milyen és honnan az a belevaló. Ismeretlen eredetűvel könnyű bebukni. Görögországban ottani alapanyagokból (kivéve a pirospaprikát, mert az ott nincs) kísérletből főztem egy sertéspörköltet. Vacak lett. :(
És az plüss volt? Nem sokban ültem, de nekem az nem a kényelemről szólt.
Ez kb. olyan mint mikor már lehetett venni nyugati autót, és unokatesóm a Moszkvából exportra gyártott 2107-esét lecserélte fapados Opel Kadettre... szidta mint a bokrot...
Na a gyerek alatt megállt az Alfa Brera :( 2,4Jtdm
Lámpánál felpörgött a motor, meg füst. Leállító gombra persze semmi, de szerencsére félre akart állni és lefulladt, azt mondja 3-5mp lehetett az egész olajat megnézettem benne azt mondja szinten van.
A turbó egyértelműen csere+szívórész takarítás azon kívül mire lehet még ilyenkor számolni?
Van ahol a paszírozottba raknak paradicsomot, vagy éppen szalonnát (böjti ételbe!)... az is nagyon finom, de hiába gyúrok hozzá tésztát, nem az amit én a hallevestől várok...
Akkor először csak magadnak, ha ízlik megkóstoltatod aki a másikhoz volt szokva, és ha ódákat zeng róla, akkor mehet legközelebb a nagyközönség elé.
Azért kíváncsi lennék, hogy az angolok milyen hallevest főznek.
Mondjuk a 80-as évek Lancia Deltájában nem volt nagyságrenddel jobb ergonómia, mint a kettes Golfban. Talán kicsit jobb volt, a fene tudja már. De a Lancia akkor már leszálló ágában leledzett...
" ... csak pontybol nem lehet jo halaszle ? .... "
Én az esetek 99 %-ában (alaplé és minden ebből eredő macera nélkül) csak pontyból készítem a halászlét, nekem így (is) jó.
Gyerekkoromban 17/20 Ft volt a ponty kilója (1kg alattiak/1 kg felettiek), a törpeharcsát üveggyöngy árban, fillérekért adták, az ízben hozzáadott a halászléhez (ha ugyan meg nem sütöttük külön).
Volkwagen Touareg 2007 2,5 TDI BPE (228 000 km) motoros autóm a napokba Check Engine hibakódot jelzett, számítógépes kiolvasást követően P0546-os hibakódot dobott (kipufogógáz-visszavezetés (EGT) hőmérsékletérzékelő, Hengersor 1-bemeneti jel túl nagy). Kimértem az összes érzékelőt amely a mérés szerint tökéletes.
A hibakód egyébként leállítást után eltűnik. Reggeli indítást követően az üzemi hőmérséklet elérése után jelez.
Mi lehet a probléma? Melyik érzékelőt cseréljem ki? Esetleg mással van a baj ?
Pisztrángból semmiféleképp, a ponty a legjobb. Az a lényeg, hogy őrült módon forrjon (lassú tűzön a tyúkhúslevest meg a kocsonyát kell főzni :)
Amit Quattroman ír az a paszírozott halleves (nagyon mecerás), amit én mondtam az meg a hagyományos (most divatosan bajainak mondják), és "természetesen" tésztával esszük :)
Faék ZF 4HP van a td5 discokban is. Arany-Tóth Zsolték gond nélkül javítják. Persze az R380 kéziváltóval egyszerűbb. Meg kicsit kevesebbet is fogyaszt. A TD5 automatával simán elkér városban 13 litert, de legalább van benne tartalék szarráhúzni 250 lóerőre. :)
nézz egy golfot, passatot vagy audit és állíts vele párba egykorú, futásteljesítményű kvalitású fiatot peugeot, rönyót. aztán mérlegeld azt is hogy mit várhatsz még tőlük
szvsz itt most nem csak egy jo halaszlevet kellene foznom, hanem AZT a hallevet amit egy helyi jellegu halor 40 even keresztul osztott a szomszedsagnak.. ez az elvarasuk.
Szoktam venni a filézés utáni lazacmaradékot és azt is belefőzöm*. Az is jó csontos és hagynak rajta húst is elég szépen. Még senki sem mondta, hogy rontott volna rajta. :)
* tudom szentségtörés, de felétek talán könnyebb hozzájutni mint a keszeghez. :)
A Rover K motorja teljesen saját fejlesztésük, semmilyen Hondához fűződő dolog nincs benne.
így még súlyosbító körülmény is van.
ismétlem, a hiba az anyagminőség. a hengerfej besüllyed a hengerperemnél, és a hüvely alatt. erre rátesz egy lapáttal a 39cm hosszú hengerfejcsavar. arról az agyament ötletről nem is beszélek ez úgy próbálják orvosolni hogy egy plusz acéllemezt tesznek a tömítés és a h.fej közé.
Hát kb annyi köze van a TU motorhoz, mint az embernek a csimpánzhoz. A TU motor terveinek a 10%-át se nagyon tartalmazhatja. (Ha láttál már két ilyen motort te is tudod)
Akkor ez a "fejlesztés" úgy történhetett, hogy a PSA elvitt a BMW-hez egy motort, hogy csináljatok belőle valamit, ők meg az összes eddig működő dolgot kicseréltek BMW-szerűre, mert azt gondolták az úgy jó és lett belőle ez. :-P
" ... Van akit meg az előítélet vezet az autóválasztásban is. ... "
Ezzel én is így vagyok, határozott meggyőződésem hogy a csiga és a macska fogyasztása roppant hátrányosan hat az autó tervezési és gyártási képességekre.
Van akit meg az előítélet vezet az autóválasztásban is.
Engem is a németek iránti ellenszenv. Az előző pözsónk (KFU motorral) jól bevált, hát amikor a feleségem váltani akart, minden különösebb utánanézés nélkül vettünk 308-ast. Bele is futottunk a "híres/hírhedt" BMW motorosba. A szerelő a fejét fogta, hogy miért nem kérdeztük meg, ő imádkozott volna, hogy meg ne vegyük...
Ez a sors bosszúja: nem elég hogy német, ráadásul még BMW is! Tudom nem csak ők tehetők felelőssé a Rover bezárásáért (elsősorban talán a szakszervezetek, mint ahogy az egész angol autógyártásért), de mégis hozzájuk kapcsolom...
Én meg egyszer ingyen kaptam egy komplett első ajtót, de csak az ablakemelő kellett belőle eddig ;-)
Itt a szolnoki bontóban mindent arányában adnak, rohad is több hektáron a sok roncs...
De máshol is volt ilyen: ott állt egymás hegyén-hátán a sok klíma kompresszor, mégis 15 ezret kért volna érte, Vecsésen meg megkaptam 5 ezerért, azt mondta inkább vigyem el, mint hogy a nyakán maradjon...
Én elvagyok vele, annak idején a zsigulit is 50 ezrenként kellett motorgenerálozni, mondjuk azt egy "kicsit egyszerűbb" volt...
Most a nyáron a futóműben az utolsó szilentig mindent kicseréltem (szerelők nem vállalták), ha még 10 évet kibír, akkor lehet már nem is tudok vezetni.
Még szerzek bele 1,8-as főtengelyt meg hajókarokat, legközelebb azzal rakom össze...
Nem teljesen, a műsorszórásért és a frekvenciáért akkor is fizetsz ha digitális adást tolsz. Szerintem ez az egész meg fog halni mert az internetes rádió, a legtöbb felhasználó számára, tökéletesen kielégítő megoldás, az 5G elterjedésével a tundrát és Magyarország egyes részeit kivéve mindenhol lesz értelmezhető lefedettség.
"gyanitom m.o-n a dab nem azert halt meg mert szar, hanem azert mert nem volt hozza kotheto tartalom."
De volt. Azért szüntették meg, mert gyakorlatilag végtelen számú csatornát lehetne rátenni, így a médiahatóságnak nem lenne más dolga, mint tudomásul venni, hogy nyitsz egy rádiót. (pályáztatás és elbírálás nélkül!!!) Az meg már hogyan nézne ki, hogy "nemzetin" kívül más is rádiót csináljon.
Nincs itt az autó.., annak idején a vezetőoldalira koncentráltam a hibakódból kiindulva...., bár utasoldalon is " körülnéztem" inkább futólag.., ,és a belső keringető motort., és azt a motort amelyik lábra- fejre kapcsolgatja a légáramot meg is találtam..,
Honda 2007 CRV III.DualZona Klima. Utasoldalt fütésnél mindig hideg levegő jön!!!
Valaki megtudná konkrétan mondani hogy ezen a kétzonás klimájú CRV-n jobboldalt hány szervomotornak kell lenni??? Háromnak vagy kettőnek??
Feltehetőleg én elnéztem .., a B1233 vezető oldali légkeverő hibakód bevitt az erdőbe valószinüleg..,Utasoldalt kettő motort láttam., müködésközben is .., a belsőkeringető motort és a a levegő befujásának helyét eállitó motort.
Egy kapcsolási rajzon láttam utólag olyan verziót is., ahol utasoldalon is van egy külön légkeverő motor is.., a másik kettőn motoron kivűl, erre irányulna segitségkérésem...., lehetséges hogy mégis van utasoldalt is egy légkeverő motor???
Nem tudom hogy főzted a halat, pedig nagyon egyszerű.
A bogrács aljára rakod a felaprított hagymát (2 kg hálóhoz 3 fej hagyma), rárakod az előre besózott halat (a csontosabbakat alulra), 2 kg halra 2l vizet (épp hogy ellepje), ha elkezd forri bele a paprikát, őrült módon forr még egy fél órát, és kész :)
Ezért mondom, hogy alaposan körbe kell nézni a bontókat is. Itt Szolnokon 5000-ért akartak adni egy emelőt aminek be volt rágva a menete.
Most nyáron amikor egy őz összetört a lökhárítótól a motorig mindent, Vecsésen meg Taksonyban 100-ból mindent megvettem (lökhárító, vízhűtő, klíma hűtő, a ventilátorok, lámpa, sárvédő, homlokfal a zárhíddal, lökháritótartók, klíma csövek, klímakompresszor, generátor, generátor tartókonzol, mittomén...)
Sziasztok! Barátom németben él. 3 hónapja lát használt Honda Insight-ot, kereskedésben állni. Most arra gondolt, hogy azt szeretné. Jó ötlet 3 hónapig álló hibridet megvenni? Köszönöm
Szerintem itthon is van minden, én a 25 éves 400-asomhoz egész olcsón megkapom bármit, persze alaposan utána kell járni (pl. a Honda cuccok között), meg a bontókat is körbe kell nézni... aztán végső megoldásként ott a Rimmer
Kb. én is ezt akartam mondani, igazán független véleményt nehezen találsz. Ha nem is márkafan, de mindenkinek van valami "fóbiája", van aki azt mondja "3 f" betűst (francia, fiat, fócvágen) soha, én azt mondom német autót soha (és nem a minőségük miatt), mások még az angol autókat húzzák le...
transporter syncro javitashoz sincs oramuves minden bokorban.
de alkatrész viszont van bőséggel és jobb áron mint az ángliusokhoz.
halászlevet készítek, de busaszelet lesz benne nem zsíros ponty.
idén citromos pisztrángot sütök és lazacfilét. készül majonézes krumpli és tojássaláta is.
kedden készítek egy nagy dózis töltöttkáposztát, de most kipróbálom hogy a töltelék mellett (16db) pár karika sütőkolbászt is beleteszek meg némi sertésszív is van a fagyóban. ?)
ezzel kibekkeljük főzőcske nélkül az ünnepet.
utána majd kocsonyát készítek. (van egy 8lit fazekam) :-)
szilveszterre ismét készítek egy jóképű porchettát, tavaly is mindenki csipázta bár szerintem nem lett tökéletes elsőre.
az ilyen szokásos sztereotip kajákról mos ne beszéljünk mint a karácsonyi gyümölcskenyér, bejgli, mákosguba, szilveszterkor lencse, stb...
aztán ha nagyon kerülget az éhhalál az év elején, van pár kilónyi birka ami az alkalomra vár hogy pörkölt legyen belőle...
transporter syncro javitashoz sincs oramuves minden bokorban.
a discohoz meg eleg egy kovacs ullo.. :D
-------------------------------
vannak ettol fontosabb dolgok..
kinel mi lesz az unnepi menu ?
gyerunk.
nem off, hisz mindenkit erdekel a ki mit sut.. :)
ezek itten csaladban halat (rantott?) eroltetnek a tradiciok okan... de pedig mindenki utalja.
bar egy jo paprikas halaszlevet megennek mar,.. annak ellenere hogy a legelso, es egyben utolso pontyomat a fozes utan (halaszle ) egybol lehuztam a budin olyan szar lett.
lathatoan jobban ertesz hozza mint en. ( aki semmit )
ennek ellenere szeretnek egy dab radiot az automba,
mert sokkal tobb adot erni el mint az analogon.
(teszem hozza hulyeseg, mert a 4G szinte olcson korlatlan, es szinte mindenhol ott van.
.. hmm.. dab off, vegre egy jo otlet. )
gyanitom m.o-n a dab nem azert halt meg mert szar, hanem azert mert nem volt hozza kotheto tartalom. > esetleg eleres, mert sokank eleg a kossut'his.. (no meg persze a lopas )
de ez nem a dab hibaja.
-------------------------
háztartásonként 3-4 FM vevő menne a kukába (nesze neked környezetvédelem)""
a kornyezetvedelem nem arrol szol hogy HOL tarolod a szemeted, hanem hogy hogyan..
Valaki(k)nek fáj a foga az értékes frekvenciákra, mert a DAB gyakorlati haszna nemhogy nulla, de szinte minden tekintetben szarabb.
- jóval több áramot fogyaszt, mert a digitális streamet dekódolni kell (ez főleg hordozható készülékeknél gond)
- zavarokra jóval érzékenyebb
- gyenge vétel esetén nem sistereg (hogy még lehessen valahogy hallani pl. a forgalmi infókat), hanem kompletten megszakad
- sokkal drágább, a digitális technika és az antennák miatt (kettő kell, III-band és L-band)
- utólag beépíteni az antennák miatt jóval macerásabb, nehéz megcsinálni úgy, hogy jó legyen a vétel (ismerek embert, aki frusztráltan vágta ki az utólagos rendszerét)
- a TPEG jó lett volna 10-15 éve a TMC helyett, de az online forgalmi infók korában elavult
- a hangminőség elvileg jobb lenne, de az alacsony bitráta miatt a gyakorlatban jobb az FM hangja (a legtöbb DAB-adó 60-80kbittel ad, szarrá tömörítve a streamet)
- megjósolhatatlan mennyiségű elektromos szemetet generálna, háztartásonként 3-4 FM vevő menne a kukába (nesze neked környezetvédelem)
- 2008-ban egyszer már ki lehetett dobni az összes DAB-vevőt, mert nem kompatibilis a jelenlegi DAB+ szabvánnyal - nesze neked fenntarthatóság. (Mióta is változatlan az FM szabvány? 50 éve? 60?)
Mindenesetre jó nagy lobbi lehet a DAB mögött, mert a 90-es évek óta nem tudják az emberek torkán lenyomni ezt a szart, de évtizedek óta nem adják fel. Kisebbfajta csoda, hogy Magyarország a pragmatikusabb utat választotta. (Arra a kis időre, mire átveszi a streaming agyonveri a broadcastot, színtiszta pénzpazarlás DAB-val szórakozni.)
??? Volt, van dolgom néhánnyal, az adott évjáratok között, offroad mániás okán. Hááát, nem könnyű azokat hulladékra nyúzni, pedig nem kímélik. Nagyon nem. Persze nem újak*, ahogy az általad nézettek sem, csak ez az elvárásaidnak kompromisszum mentes. Ami felróható nekik, az a fogyasztás. Nem az éhezőművész kategória. :))
* bizonyára költeni is kell rájuk, ahogy az összes többire is.
másik fórumba írta, hogy munkagépet vinne a futón nem véletlen kel a 2T horog, és azért egy megázott földúton ami még emelkedik is gyorsan kevés lehet egy sima összkerék, ahol se felező se difizár. De nem ismerem milyen a syncro hajtása T6 Transporterek voltak a cégnél és háát....
én elfogult vagyok, szóval Transporter Syncro-t vennék. A Pajero biztos jó, egy időben tetszett is, de ott még mindig kívülről kell kapcsolni az elsőhajtást?
Teljesen tanácstalan vagyok. Nincs olyan típus, amit valaki általam hozzáértőnek gondolt személy ne "sz@rozott" volna le. :-)
Lényeg, hogy 2 tonnás futó elé kellene egy olyan 4x4, ami nem feltétlen egyenes földúton is elközlekedik utánfutóval. 20-30 m-es szintkülönbségek is vannak némelyik útvonalon, ahol járnék. kb. 2,5M a keret. Van ötleted?
szó szerint ez bizalmi kérdés, amint a gariból kifut az autó, de addig sajna a legközelebbi márkaszerviz marad amikről hall az ember mindenféle cifra dolgot és nem csak a "szomszédJóskaunokabátyahallottaabuszon" hanem első kézből is :(
A veszélyhelyzet vége után még 15 napig. Abban az esetben, ha a műszaki a veszélyhelyzet ideje alatt járt le. A jelenlegi veszélyhelyzet november 4-én lépett hatályba. Ha utána járt le a műszaki, akkor érvényes a veszélyhelyzet vége + néhány napig.
Ugyanakkor meg kell jegyezni, hogy közúti közlekedésben csak megfelelő műszaki állapotú járművel lehet részt venni. Azaz a járművet műszaki vizsgára alkalmas állapotban kell tartani, csak egyelőre nem kell elvinni vizsgázni.
Valaki meg tudná mondani, hogy a veszélyhelyzet miatt elhalasztott műszaki vizsgák honnan érvényesek tovább? A forgalmiban látható lejárati dátumtól, vagy a tényleges műszaki vizsga napjától?
2 hét után, nem indul az autó, de most ma raktam bele új aksit gariba kicseréljük. A történet úgy kerek, ez 1 lakoautó, ami 1 fiat ducatora épűlt.. ,Beázott a motorterben a biztositéktábla, ez vagy más ok kisütötte az SRS modult,és be volt égve az ablaktörlő motor negatív csatija._saruja.Ezeket cseréltem, minden úgy muzsikál ahogy kell,de mégis lemerült, most arra gondolok ez a pár hónap os aksi mehzinlette ezt a tortúrát.
Nekem a régi motorvezérlőm 180-200mA-t szívott le (az egy nap alatt kb. 4,5Ah), ha 10 napig nem használtam nullára merült... természetesen ennek megfelelően az akksi élettartama is rohamosan csökkent :(
amúgy cserélhető a külső és belső csukló külön-külön, nem kell hozzá komplett tengelyt venni, és kb minden közértben van legalább háromféle gyártótól, mindenféle árfekvésben...
Sziasztok, Cserélnem kell, 2012es Wolksvagen passat, Kormány szöghelyzet érzékelőt, ami 1ben az ECU ja is. A felprogramozás folyamata érdekelne ha elmondaná valaki, az nagy segítség lenne. a szögérzékelő alapbeállítás az 1szerű,azt már csináltam párszor.
teccene hetente haromszor uszni jarni, betartani a dietat, a szabad percekben meg jogazni...tobbet mozogni!!... mindjart jobban menne a muszerfal alatti korzozas..
ja varjal, dehogy..
ezt csak az az asszony mondja aki nem latott meg fejen allni a muszerfal alatt. :DD
Annyira lezsibbadtam- összetörtem a fék- kupplungpedál közti kinlodásban hogy már föltartott kézzel visszavonultam..., aztán egy Peuge 1008( ??) forumban olvastam ezt a kesztyütartó alatti képtelenséget..., utólsó erőmmel mégegyszer kimentem..., és ott találtam levegőben lógni az ominózus kapcsolót...., mára ennyi volt..
Jó kérdés...., nekem is eszembejutott .,Holnap folytatom.., és akkor megirom..., 99% hogy egy dupla féklámpakapcsolónak látszó tárgyra leltem.., még a helyét is láttam valami lemezfélében.....
Ez egy munkagép motortartó bakja. Egy 900 köbcentis 3 hengeres diesel lombardini motort tart. Ha kutattok kicsit emlékeitekben, nem hasonlít véletlen valamelyik autó valamelyik bakjára? Munkagépes cégek már nem forgalmazzák. 25 éves gép.
Szerintem élet .,és de legalább derékmentő segitség volna ha valaki elárulná hogy .,hol található a féklámpa kapcsoló.., és egy két jó tipp se ártana a kicseréléshez--esetleg beállitáshoz.., Jelenleg egybe sikerült kimentenem magam a müszerfal alól ., ahol csak a kuplungkapcsolót sikerült becserkésznem...
Ha engedem fel a kuplungot, akkor is szokott rángatni, igaz nem mindig, így lehetne akár kuplung baj is, de ha hűvösebb időben - még teljesen hideg motornál -, kb 50 méteres gurulás után ha kinyomom a kuplungot és a motor elkezd dadogni, mintha túlzottan leesne az alapjárat, akkor nem hinném hogy a kuplunggal, vagy a kinyomócsapággyal lenne a probléma...
Motortartóbak, üzemanyagrendszer, vagy levegőrendszer? vagy, vagy... nem tudom
Magasabb fordulaton, akár nagyobb fokozaton nincs gond, ha elpörög 6000-ig se.., nem dadog, nem rágat
Az izzók nincsenek kiégve,dupla lámpás és minden izzó rendben van. A 11. és 12. biztosíték foglalatoknál akkor is jelez áramot a lámpa ha nincs ráadva a fényszóró.
Igen. Ha refire kapcsolsz és a biztiken megjeleik a 12V akkor a kormánykapcsolód is jó.
Akkor a bizti táblával kell legyen gond,mert visszajelzésed sincs.
Arra meg elég kicsi az esély,hogy mindkét refid kiégett és a visszajelző égőd is. ;)
Ebben az esetben a kormánykapcsolóról lemenő vastagabb fehér vezetéket kötném 2 lengőbiztivel a tábla hátuljában az elmenő jobb-bal refire.(talán az is fehér és fehér/fekete)
Megnéztem a fényszórók biztosíték foglalatait lámpával ma,mindkét helyen jelez áramot.Akkor ezek szerint a kormánykapcsoló rendben van? Most hogyan tovább? Elnézést hogy ennyire szájbarágósan kérdezem,de nem erősségem az elektronika,még ha egyszerű kapcsolásról is van szó.
Az autó egy Opel Corsa E, 2016-os, 1.4-es, benzines, manuális váltóval, 86e km-rel.
Ezeket tapasztaltam:
- amikor engedem fel a kuplungot "terheléstől" függően rángat (kuplung pedálon nem érzem, csörgést nem hallok, bár lehet nem ide tartozik, de a kuplung nem csúszik)
- ma is hideg volt és kb. 50 méteres gurulást követően, mikor kinyomtam a kuplungot, elkezdett dadogni, leesett a fordulatszám, de nem állt le. Ilyet már másodjára csinált.
- 2-es, 3-as, 4-es, 5-ösbe nem csinálja ezt
Most volt gyertyacsere 3-4 hete, olaj- és levegőszűrő az összel volt cserélve, egy éve csak E5-ös 100-as benzint-t használok.
Nagyrészt városban van használva, de meg is szoktam "hajtani" havonta egyszer-kétszer (25-30km, állandó, kb 3000-es fordulaton)
Ott hagytuk abba, hogy alapjárati hiba okán ki lett cserélve az alapjárati motorral együtt a fojtószelep-ház, a pillangószeleppel együtt. Csak így adták egyben a bontóban, illetve ennek stimmeltek a csatlakozói. Azonban ennek nagyobb átmérőjű a „torka”, illetve a pillangószelep. Legalább fél centivel. Nem tudom, hogy esetleg ez az 1.4-es motornak a tartozéka lenne?
Az új hiba, hogy első indításnál nem akar beindulni. Gázpedál rugdosás, pöfögős, ingadozó alapjárat. Aztán fél perc szenvedés után leállítva, pöccre indul, stabil 8-900-as alapjárattal. 2-3-4-5 óra várakozás után, pöccre indul, stabil 8-900-as alapjárattal.
Most akkor eltűnik az üzemanyag nyomás egy éjszaka állás alatt vagy mi? Még kipróbálom, hogy 2-3x gyújtás, mielőtt inditás, hátha fel kell épülnie az üzemanyag nyomásnak...
Mondtak valami betanítást is a rendszerre (a Mondeómnak is kell, de az stabil alapjárattal kezdi a tanulást), akkor hogyan kell betanítani vagy mennyi idő alatt tanulja meg a dolgot.
Lehet, hogy a méret és csatlakozó stimmelés ellenére sem alkalmas ez a fojtószelep ház, erre a motorra?
Megnézte egy másik szerelő, hibakód már nincs. Csak a hiba.
Itt jöttem rá ismét, hogy minél többet tudok, annál kevesebbet tudok. Valószínű már túlgondolom a dolgot a sok info okán és csak valami triviális dolog lenne(?).
Hát, a fedeleket sajnos ilyen okádék "háromágú csillag" (vagy Y, tudomisén minek hívják) csavarok tartják, olyanom meg nincs ebben a méretben. Holnap megpróbálok szerválni, mert a műanyag fedél teljesen zárt, muszáj lesz lebontani. Mondjuk ha ez így elő tud fordulni biztonsági övvel, akkor igazán lehetne rajta valami csavarhúzóval benyomható pöcök vagy gomb, ami ilyenkor kioldja a racsnit...
Köszi a rajzot.Őszintén szólva én sem tervezem már sokáig hogy aktuális legyen a könyv,30 év azért már hagyott nyomokat a járgányon. :)
Az alvázát máig nem értem hogyan tudott ennyi idő után kisebb hibáktól eltekintve egyben maradni.Főleg azt látva hogy sok fele annyi idős autó már porlad.
Értem és köszi. Az jutott még eszembe hogy ha a billenőkapcsolónak az az érintkezőlába a sérült(az egyik mozog) amire a fényszóró vezetéke csatlakozik akkor elképzelhető hogy mégis ott a hiba és már a kormánykapcsolóig sem jut el az áram?
Köszi szépen így már könnyebben boldogulok. Ha nem mérhető feszültség az adott pontokon,akkor a kormánykapcsoló hibás nagy valószínűséggel és a billenőkapcsoló teljesen kizárható?
Ezt tudom, az a baj, hogy nem tudom lelazítani annyira, hogy elengedje a határoló, mert már túl sok öv van feltekerve és erőből kéne még többet rátekerni valahogy.
Üdv.! Többször segítettél már Golf 2 problémákkal kapcsolatban,most is azzal kapcsolatban kérdeznék. A fényszóró nem működik,látszólag a vezetékek,biztosítékok,izzók épek.Tompítottról viszont nem lehet felkapcsolni fényszóróra és a fényszóró visszajelző lámpája sem világít.A kérdésem az lenne,hogy világítás billenő kapcsolójának hibája okozhatja azt hogy parkír és tompított világítás van,a fényszóró viszont nem működik? Köszönöm a segítséget előre is!
Kaptam bontóból egy automata övet, de nem tudom kihúzni, mert az överő-határoló beakadt, viszont már így is annyira fel van tekeredve, hogy a tartólemezen súrlódik az övtekercs. Nem tudok annyit visszaengedni, hogy kiakadjon, mert úgy kell küzdeni vele, hogy bármerre megmozduljon. Van erre valami műhelytrükk, amivel ki lehet szabadítani?
Gyanítom a készlet olcsóbb, mint a felprogramozott új szenzor, meg a "labor". Amerikai dolog ez, a DIY őshazája...
...meg is értem, elmenni szivárgó kiszedhetetlen szeleppel a közeli kisvárosba 300km-et, "mechanic", ott lettenni, taxival eljönni, taxival visszamenni..."suck"..
Műszaki vizsgálat meg nincs, ha ragasztottad, hfejet 'smirglin síkoltad, stb, akkor neked így jó.
Amíg nincs miattad baleset, vagy esik szét a kocsid az út közepén, úgy mész, ahogy tudsz.
Nem, ez nem normális. Kitárt ajtókkal is el kell aludnia a fedélzeti hálózatnak (csak akkor ébred fel, ha az ajtókontakt állapota változik). Könnyen lehet, hogy amit lezárásnál tapasztaltál, csak véletlen volt, és akkor pont elaludt mindenki, ahogy kell. Mérd meg lakatfogóval a nyugalmi áramfelvételt az akkunál, és ha ~100 mA felett van még fél óra után is, akkor fuss neki egy BCM-szoftverfrissítésnek.
Ebben is az Octavia motor volt, alu blokk-nedves perselyes.
Állandóan taknyos volt a szelepfedél sapkája de nem kicsit.
És persze volt mellé egy folyamatos hűtőfolyadék fogyás is.
Amikor már 2x levettem a HF-et, utána kezdett gyanús lenni a dolog, h nem ott kerül be a víz az olajba.
Karter le és persze ki is derült a történet, csepegett a hűtőfolyadék az olajaba.
Szétfűztem az egészet, ekkor derült ki, hogy a hüvelyek tövének környékén atom kráteres az alu blokk.
Nem a hüvelyek tömítő felületénél szivárgott, hanem átkorrodált az olaj visszavezető csatorna felé.
Végül úgy tudtam megoldani a problémát, hogy a nyomórudak között lévő olajvisszavezető csatornába belel lett tolva egy vékonyfalú cső, tömítő anyaggal.
Persze tudtak ezek szivárogni a hüvely alatt is, ha nem volt megfelelő vastagságú réz tömítőgyűrűvel a kihézagolva és nem volt meg a hüvely elegendő kiállása a blokkból.
nem időre kapcsol szerintem, de még sose kerestem a beállításokban, hanem az aksi állapotától függően mert vissza se lehet kapcsolni és kikapcsoláskor fel is dobja ,hogy elmegy energia takarékos módba
Anno a 2000 es évek elején volt sok javításom evvel a hibával, diag nélkül, cseréltem a komplett fejet, és jó lett, emlékszem 15ezer ft darabja szívósorral 1ütt, amikor már volt jó nehany fej1ség tudtunk csereberélni. Régi szép idők.
az elején nem mertem bedugva hagyni a szivargyújtót mert bezárás után is volt benne áram. Aztán 1x elfelejtettem kihúzni hétvégén. Hétfő reggel az 'energy saving mode' felirat fogadt. Jéé mondom okos autó lekapcsolja ha a battery már nem bírja :)
mondjuk azt nem fogadom ilyen kitörő örömmel hogy a rádiót is max 5 percig lehet hallgatni utána kikapcsolja energia takarékosságból