Vectra C16NZ!Az OPEL gyári olaját érdemes megnézned,az 5w-30 Api.SL/Cf vagy CG és Acea:A3/B3/B4 asszem.De kis országunk éghajlata elég változatos így az 5w-40-est venném meg,bár ez nem mindig igaz.:-)
a felsorolt 3 olaj közül az Audihoz a Protection+ vagy a GTX3 motorolaj tűnik jobb megoldásnak. A Totalcar áruháztól még nem vásároltam, így nincs ilyen tapasztalatom.
A VW konszern (elsősorban a részecskeszűrővel felszerelt dízelek gyártásba vétele miatt) az új dízelmotorokhoz az 507 00-ás jóváhagyású (Longlife III) motorolajok használatát írja elő. A Longlife III motorolajok a korábbi Longlife-októl eltérően nem 0W-30-as hanem 5W-30-as SAE osztályúak. A 4 hengeres hosszú (30-50 ezer km) szervízciklusú dízelmotorokhoz - gyártási időponttól függetlenül - a Longlife II (503 00/560 00/506 01) és a Longlife III (504 00/507 00) motorolajok egyaránt használhatóak.
Korábban a Skoda Superbemhez (PDTDI, 74 Kw)Longlife II. olajat ajánlottál és ez is került bele. Most a Castrol.de honlapját néztem más okokból, ahol is Longlife III. az ajánlott olaj.
Kérdés, hogy van-e és mi a kettő között a különbség a Superb szempontjából?
Sziasztok!Boldog Új Évet Kívánok!!Gyors hozzászólás.A 7200 ft-os olajár már a kedvezményezett ár.eredeti ára 7500ft volt.Ez kb 5%-os csökkentés,az áfa csökkentés mennyisége.
És még igy is volt kb 30-35 % haszon nekik,de legalább nem 130-150% mint egyes hivatalos dilereknek.Hivhatnánk söt egyesek hivják szürkeimportnak de ezt csak fájdalomból teszik,ennyi az ára.szvsz jövöre még olcsobb lesz ahogy nézem a bejövö számlákat.
Sziasztok!Csak egy kis érdekesség.Tegnap vettem Castrol Txt a járgányomba 7200 ruppóért.Szerintetek jó árban vettem?Nem árulok zsákba macskát a szűrő boltban vettem meg a Csömöri úton.14.-kerület.A Homában is néztem és ott ha jól emlékszem kb 9000 ft a 4 liter.mellette olajszűrő kb 600 ft és levegő szűrőt asszem 700-800 ft között volt.De nézegettem a többi olajat is,hogy milyen árban voltak már nem emlékszem, de olcsóbb volt,mint a többi autósboltban.:-))))Én asszem továbbra is ott veszem meg.Próbáljátok meg ti is ha úgy gondoljátok.Ja és nem utolsó sorban a kiszolgálás megérdemel egy csillagos ötöst.
Köszi a segítségedet, megfontolom ezt az olaj vásárlást még, mert ahány hozzá értő embert kérdezek és ad választ mindenki mást ír, de az rs 0w-40 lesz a végső szerintem! Gondolom mellé nem fogok nyúlni, maximum vékony lesz neki és nézegetnem kell sűrűbben!
Viszont a tapasztalatok néhányszor ellentmondanak ezzel. Sok R1-es Yamahás panaszkodott durva olajfogyasztásra fullszinti olajnál (castrol R4 talán 10w-50), amikor áttértek ásványira (pl castrol GP 20w-50) érdekes mód jelentősen csökkent az olaj fogyi. Pedig a melegoldali viszkozitás ua és elvileg a szintetikus kevésbbé párolog, és mégis az fogy jobban.
"Ugyanakkor nem biztos, hogy egy hiperszuper szintetikus olaj, jót tesz egy lazábban illesztett (pl yamaha), vagy egy kicsit már kopottabb motornak. Ennek jó pár kellemetlen következménye lehet, pl olajfogyasztás növekedés, ami nem is olyan veszélyes."
Az RS 10W60 is fullszint,és viszkózusabb szinte bármelyik ásványi olajnál.:-)
Inkább úgy mondanám,hogy egy adott kopottságú motorhoz válasszunk megfelelő viszkozitású olajat.Szoval simán bele lehet önteni egy 20 éves konstrukciójú motorba is egy fullszint olajat is,csak válasszuk ki a megfelelő viszkozitást. Viszont fordítva ez nem igaz,mert pl. egy 2004-es BMW motorba nem illik önteni ásványi olajat.:-)
Szerintem ugyan olyan különbségek, mint a személyautók esetében. Elmondható, hogy egy szintetikus olaj szinte minden paraméterében "jobb" mint egy ásványi. Ugyanakkor nem biztos, hogy egy hiperszuper szintetikus olaj, jót tesz egy lazábban illesztett (pl yamaha), vagy egy kicsit már kopottabb motornak. Ennek jó pár kellemetlen következménye lehet, pl olajfogyasztás növekedés, ami nem is olyan veszélyes. Viszont nem egy esetet hallottam már, mikor -nagy valószínűséggel- az ultra vékony szintetikus versenyolaj végzett ki egy-egy kopottabb hajtókarcsapágyat. Nem véletlen, hogy a yamahákba szinte mindenki ásványi, vagy félszinti olajat használ. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy a szintetikus olaj kerülendő, sőt, ha jó a gép -és nem yamaha-, akkor én is szintit használnék. Van egy érdekes olajteszt a bandit.hu-n, ahol összehasonlítanak ásványi, félszinti, fullszinti olajokat. Érdekes, hogy a leggagyibb ásványi is röhögve kibírja a 6000 km-es normál tesztet. Mondjuk ha verseny körülmények lettek volna, akkor nem tudom.
A Castrol de honlapjához kapcsolódik egy kenőanyag kiválasztási segédlet. Eszerint a VW polo 1,4i 16v motorhoz 3 olajat ajánl: Formula RS 0W - 40 - otimális védelem és teljesítmény. GTX9 Magnatec 5W - 30 - jó teljesítmény (performance). GTX7 Dynatec 5W - 40 - kielégítő biztonság. A termék adattáblája szerint megfelel a VW-Normen 502 00 / 505 00 Az igazán profiknak itt általában a 30 -as felső viszkozitásű olajakat ajánlják, nekem azért volt szimpibb a 40 -es, mert bár öregurasan vezetek, de néha nyáron külföldön meghajtom.
Látom, hogy itt magasabb szinten folyik a diskurzus, de kérlek válaszoljatok egy ilyen kezdő kérdésre is:
egy adott minősítésű olaj Pl. 10W40 esetében milyen különbségek vannak a szintetikus, rész-szintetikus és ásványi olajak között motorkerékpáros felhasználás esetén?
Ne csodálkozz!SLX a Castrolnál dolgozik,viszont a Dynatecet nem ők hordják be,hanem más útvonalon jut az országba jóval olcsóbban,és ez ugye rontja SLX-ék forgalmát.
Köszönöm a válaszod, amint látom itthon is lehet kapni, az olajfutár honlapján 12600ft 5 liter! Néztem a castrol oldalakat, de sajnos ahol megtaláltam az a castrol.de, sajnos németül nem értek...! Viszonylag korszerű motorba kellene vw polo 1.4 16v 44kw(60Le), a gyári adat a vw 500.00, az 502.00át ajánlották mint újabb fejlesztéső kenőolajat, de sehol nem látom ennek a gtx7-es olajnak a vw jóváhagyási indexét!
Picit csodálkozom a Castrolos szakértő válaszán, hiszen nagy valószínűséggel Castrol gyártású olajról van szó. Akár én is kérdezhettem volna, mert ezt az olajat (GTX7, 5W/40) vásároltam még egy 1,4 -es Megane kombihoz, végül az nem érte meg nálam az első szervizt, így most egy 1,6 -os Lacetti SW -be tették be a márkaszervizben, mivel az ahhoz előírt API osztálynak megfelelt. A Castrol.de oldalon teljesen szintetikus, "könnyű futású olaj" -nak deklarálták, sztem minden kocsiba jó, ami nem eszi túlságosan az olajat. Én hipermarketben vettem, az 5 literes kanna kevesebb, mint 10 eFt -ba került. (Persze, elképzelhető, hogy idehaza esetleg drágább).