Keresés

Részletes keresés

bwoay Creative Commons License 2004.04.19 0 0 239
Ren,

A Kodak DX 6490 meg olyat tud,
hogy simán benyom egy blank screent a sorozat alatt,
vagyis EGYÁLTALÁN nem tudod követni a témát,
pedig a 3 fps sebességű burstje nem is lenne rossz.

"between shots, the viewfinder displayed the last image captured, not the live image"

Én még nem halottam olyan EVF-es gépről, ami úgy burstölne,
hogy közben beadja az élőképet.
Ez a kimerevítés valójában annál zavaróbb, minél kisebb fps-sel megy a sorozat.
Hiszen ha mp-enként készül 1 kép,
akkor (két kép között) az ember 1mp-ig csak az utoljára elkészült fotóban gyönyörködhet, és mire visszakapja a képet, a téma már jól elmászott.
viszont amikor 5 fps-sel ropogtatsz,
akkor ugye csak 1/5 mp-re "ragad" be a mozdulat, az nem annyira vészes
(ha meg mondjuk 25 fps-t tudna a masina, akkor már nem is látnánk, ahogy szaggat :)

amúgy én is utánajártam a dp-n, láttam, hogy még csak preview van.
Steve meg valamiért most eszembe sem jutott, mindegy, lényeg, hogy megtaláltad.

Amit Tib ír (review),
az meg sorozat esetén csak az utolsó képre vonatkozik,
azt fogja mutatni a megadott ideig, de magára, a sorozatkészítés menetére nincs hatással. Egyébként szerintem ki lehet kapcsolni minden gépen.
Pláne ezen, ha az A60-on is így volt.
Nade inkább azt írom, ami biztos: az enyémen is ki lehet :)

Törölt nick Creative Commons License 2004.04.19 0 0 238
jah, review néven futott A60/70en, akkor gondolom ez azért nem olyan komoly hiba. vagy félreértettem az angol szöveget? : )

TIB

Előzmény: Lord Sage (237)
Lord Sage Creative Commons License 2004.04.19 0 0 237
most nincs előttem a gép, de van egy display time, ami default 2, gondolom lehet ezt kikapcsolni is
Előzmény: Törölt nick (236)
Törölt nick Creative Commons License 2004.04.19 0 0 236
between shots, the viewfinder displayed the last image captured

ezt ki lehet kapcsolni a menüben nem? legalábbis A60on ki lehet, hogy az elsütés után mutassa a kész képet, igy ott egyszerűbb a sorozat készités.

TIB

Előzmény: renegade (235)
renegade Creative Commons License 2004.04.19 0 0 235
A dpreview még nem tesztelte. Steve viszont igen:

Shutter lag, the elapsed time between depressing the shutter and capturing an image, measured 2/10 second when pre-focused and 8/10 second including autofocus time. About 1/10 second of shutter lag is attributable to the delay in the live image presented on either of the S1's viewfinders.

Szóval 0,8 sec AF-fel. Viszont van itt valami:

In Continuous shooting mode, the S1 IS captured images at 1/2-second intervals; between shots, the viewfinder displayed the last image captured, not the live image, so you will have some difficulty following a moving subject in this mode.

Hát igen, az EVF hátrányai... :-(

Előzmény: bwoay (234)
bwoay Creative Commons License 2004.04.19 0 0 234
"AF-et. Iszonyat gyors volt, gyakorlatilag nem is észleltem, hogy működik."

Annyi pénzért el is várható :)

"Majd körülnézek, hátha találok olyan tesztet, amiben benne vannak az értékek."

dpreview.com-on mindig mérik. illetve ott mindent mérnek :)

Ami a keresőket illeti: szerintem mindkettő 100%-os.

Más:
szerintem sok esetben nem probléma előre beállítani az élességet.
Ha nagyjából tudod, hogy hol fog történni az "akció",
nomeg nem kis mélységélességget akarsz használni, akkor nem vészes a dolog.
Meg azt még nem taglaltuk, hogy ott a folyamatos fókuszálás lehetősége, ezzel is lehet rövidíteni valamennyit a lag-en. Meg az akkumulátor teljesítményén is :)

renegade Creative Commons License 2004.04.19 0 0 233
Mondjuk a te HSZ-dből meg azt nem tudjuk meg, hogy a 10D-nél AF-et, vagy MF-et használtál

AF-et. Iszonyat gyors volt, gyakorlatilag nem is észleltem, hogy működik.

Minolta A1: 1 mp AF-el, anélkül 0.24.

AF-fel nagyon lassú.

lényeg a lényeg: csupán ezért nem érdemes SLR-re gyűjtened, én azt tanácsolom, hogy nézd végig az S1 és hasonló kategóriájú gépek tesztjeit, különös tekintettel a shutter lag-re, és aszerint válassz egy hasonló képességű masinát.

Mondjuk az S1 IS egész szépen (túl)teljesíti az elvárásaimat: ultrazoom, USM, IS, baráti ár (Ausztriában). Ezekért még a RAW hiányától is képes lennék eltekinteni. Az egyetlen gondom a shutter laggal van. Majd körülnézek, hátha találok olyan tesztet, amiben benne vannak az értékek.

Jut eszembe, a kereső nagyjából a teljes képet mutatja? (Ez a másik, amitől a falra tudnék mászni.)

Előzmény: bwoay (223)
bwoay Creative Commons License 2004.04.19 0 0 232
"inkább TIB, nem vagyok doktor"

:) nekem is van prof. Öveges nickem (nem itt!),
de még sosem kértem ki magamnak, ha valaki profnak szólított :)
mondjuk én Öveges sem vagyok, az igaz...

"én is láttam már exifben, hogy mondjuk iso 86"

vannak ám olyan gépek is, amiknél eleve ilyen "hülye" érték a legalacsonyabb fényérzékenység,
pl tudtommal a Pentax Optio 550 és Minolta A2 is ISO 64-el "kezd".
Bár a 86 az szerintem is köztes.

bwoay Creative Commons License 2004.04.19 0 0 231
hmmm...nem is tudtam, hogy Pakson van motocross pálya.

amúgy az s5000 elvileg jó gyors, 5 fps-t tud a gyári adatok szerint. viszont ilyesmihez tényleg nem muszáj sorozatot használni,
valóban viszonylag könnyű követni, csak a kivágásra kell ügyelni.
Ez szerintem teljesen jól sikerült,
csak az a fura, hogy a csóka ül a motoron,
olyan, mintha fel lenne függesztve a pálya fölé, és úgy pózolna :)

de vajon hol a rákban lehet az a pálya?

Törölt nick Creative Commons License 2004.04.19 0 0 230
inkább TIB, nem vagyok doktor, csak a TIB minden egyéb változata már foglalt volt a regnél:)

szóval az a60/70nek valóban kicsit fura a kategória besorolása, mert a ccd és az objektiv egyértelműen a kisebb kopmaktok közé teszi de a széles beállitási lehetőségek tekintetében messze kilóg a kategóriából. azért az FZ szerintem egyértelműen professzionálisabb.

olyat én is láttam már exifben, hogy mondjuk iso 86, sajna a fotós nem tudta megmondani, milyen géppel csinálták, de ismerve a körülményeket valami egészen kompakt masina lehetett. meg olyannal is találkoztam, ahol az auto után beirta a gép, hogy valójában mit takar az auto. Végülis ez csak software trükk, szóval a canonnak sem kerülne semmibe belerakni alkalom adtán egy firmware frissitéssel, a kérdés, hogy akarja e.

TIB

Előzmény: bwoay (229)
bwoay Creative Commons License 2004.04.19 0 0 229
kezdek szenilis lenni, aszittem, hogy elküldtem a HSZ-t...
na mindegy, ez lett volna:

"De kijelzi: "AUTO" :) Szóval EXIF-ben is ezt írja, ezért nem tudom a pontos értéket."

:) hát ez sajnos egy jó hülye megoldás.
Én szoktam azzal szórakozni, hogy egy próba erejéig rábízom a gépre,
aztán utána megnézem, hogy jóváhagyható-e, amit választott :)
Illetve, hogy a választás igazol-e engem.

Doktor Úr,

hát nem tudom, hogy az FZ2 felsőbb kategóriásnak nevezhető-e,
(szerintem nem igazán, max. más kategóriásnak :),
de mindig kijelzi, visszajátszásnál ugyanúgy kiírja,
mint a manuális beállítás esetén választott értékeket.
Annyi a különbség (és itt tul.képpen Lordnak válaszolok),
hogy az automatika köztes értékeket is beállít.
És ezt ki is lehet használni valamennyire.

Lord Sage Creative Commons License 2004.04.19 0 0 228
Előzmény: renegade (207)
Lord Sage Creative Commons License 2004.04.19 0 0 227
hát nem :) mondjuk nem tudom, hogy ilyenkor a meglévő értékek közül választ (50-100-200-400) vagy tud köztes értékeket is felvenni
Előzmény: Törölt nick (226)
Törölt nick Creative Commons License 2004.04.19 0 0 226
Hát az EXIF-ben még mindig megnézheted utólag.

nekem az A60on sehogy sem sikerült kinyernem az auto iso esetében a beállitásokat (se a gép működése közben sem az exifből (csak annyit ir az exifben, hogy auto)). Szóval engem is érdekelne, hogy egy felsőbb kategóriás gépnél elárulja e, hogy ISO mennyivel dolgozott.

TIB

Előzmény: bwoay (223)
Lord Sage Creative Commons License 2004.04.19 0 0 225
Mondjuk hülye példa, de jégkorongban előfordul, hogy egy helyzet után 3 másodperc múlva már a másik kapunál van helyzet (!!!) úgyhogy itt asszem elég sokat tud rontani egy 1mp-s exp. késés :))
Előzmény: bwoay (223)
Lord Sage Creative Commons License 2004.04.19 0 0 224
"Hát az EXIF-ben még mindig megnézheted utólag.
De ha jól értem, amikor automata fényérzékenységet használsz,
akkor nem tudod megnézni a gépen (mondjuk lejátszás módban),
hogy mit állított be? Sehogyan nem jelzi ki?"

De kijelzi: "AUTO" :) Szóval EXIF-ben is ezt írja, ezért nem tudom a pontos értéket.

Előzmény: bwoay (223)
bwoay Creative Commons License 2004.04.19 0 0 223
renegade,

jogos, jogos!!!
Nem fogalmaztam elég egyértelműen.
Én szigorúan a kompakt kategóriára értettem, de most nézem,
hogy erre csak egy mondatban utaltam ("EZEKKEL a gépekkel"),
de hát ebből nem feltétlenül derül ki, sőt... :)

Mondjuk a te HSZ-dből meg azt nem tudjuk meg, hogy a 10D-nél AF-et,
vagy MF-et használtál, mert ha utóbbit, akkor megint ott vagyunk,
amit a pre-fókusszal kapcsolatban írtam: a lag-be nem számított bele
az élesítéshez szükséges idő. Márpedig ez nyilvánvalóan időt vesz igénybe még a legjobb AF rendszereknél is. Csak mondjuk az érték nem 1mp-hez közelít (vagy meghaladja azt),mint az általad említett HP, Kodak gépeknél,
hanem csak pár tized mp nagyságrendű.

A fejlődéssel kapcsolatos meglátásod egyébként teljesen helyénvaló,
csak az a helyzet, hogy a gyártók sokáig nem szenteltek túl nagy figyelmet a shutter lag csökkentésére, ezért késik exponáláskor annyit sok gép.
Azért az utóbbi időre szerencsére már az jellemző, hogy ezt a hátrányt is igyekeznek lefaragni, és kellemesen gyors lett a masinák legtöbbje.
Erre különben nem nehéz odafigyelned gép keresése közben,
a teszteknél szinte mindig közlik az mért értékeket.
Pl a 300D-nél 0,25 mp AF-fel, és 0,15 nélküle,
itt is látni, hogy az élesítés még hozzátold 0,10 mp-et.
Ezeket most a Digitális Fotó magazinból lesem, de akkor már kiírom a többit is.
Minolta A1: 1 mp AF-el, anélkül 0.24.
Sony F828: 0,51 mp AF-fel, anélkül 0,0 (!).

Ez remélem a többieknek is tanulságos! :)

Különben szerintem már a 0,25 sem számít zavaró késésnek,
és egy 0,15-ös érték meg már nem igazán érezhető.
Mindegy, azért az értékeken látszik,
hogy ezen a téren (AF nélkül) nem egyértelműen jobb választás egy DSLR,
bár tegyük hozzá, hogy ezek a gépek nagyjából egy árkategóriában vannak :)

lényeg a lényeg: csupán ezért nem érdemes SLR-re gyűjtened,
én azt tanácsolom, hogy nézd végig az S1 és hasonló kategóriájú gépek tesztjeit,
különös tekintettel a shutter lag-re,
és aszerint válassz egy hasonló képességű masinát.
amúgy a 10D 3 fps sebességű sorozatot tud, az S1 meg asszem 1.7 fps-t.
A mért exponálási késést meg asszem valaki már beírta korábban.

Lord,

"Sajnos az auto ISO-ból, amit a programautomatika használt, nem derül ki, hogy milyen érzékenység volt pontosan."

Hát az EXIF-ben még mindig megnézheted utólag.
De ha jól értem, amikor automata fényérzékenységet használsz,
akkor nem tudod megnézni a gépen (mondjuk lejátszás módban),
hogy mit állított be? Sehogyan nem jelzi ki?

Lord Sage Creative Commons License 2004.04.19 0 0 222
minden beállítás nélkül van az 1mp szerintem, lehet kevesebb. De ha rögzíted a fókuszt, akkor sokkal jobb eredményt lehet elérni, másrészt lőttem sok kép természtesen, ezek a jobbak, elég sok "csak a jég" képem volt :)) meg alul belóg egy láb, stb. De azért ismerem annyira a jégkorongot, hogy tudom mikor készül valaki lövésre, pláne hogy itt edzés volt, így még kiszámíthatóbbak voltak a figurák. Meccsen szerintem nem lesznek ilyen jó képeim, meg azthiszem BS-ben még rosszabbúl lehet látni.
Előzmény: renegade (221)
renegade Creative Commons License 2004.04.19 0 0 221
Azt írtad, az S1 shutter lagja 1 mp. Ennyire jól számolsz, vagy ennyire sok képet lőttél el?
Előzmény: Lord Sage (218)
Lord Sage Creative Commons License 2004.04.19 0 0 220
na nekem a 3 megapixel eddig bőven megfelelt, persze mindíg előjöhet egy olyan kép, amit feljebb kéne nagyítanom, de eddig nem volt rá példa (4000 kép A70-nel) és nem azért, mert nem csináltam jó képet, egyszerűen sima (10*15) papírképet csináltattam azokból, amelyeket arra megfelelőnek gondoltam.

Ezekkel a képekkel még majd szórakozok, szerintem az automatika túlságosan is elkapatta magát az ISO tekintetében, sokszor volt 1/500-as zársebesség, ami végülis jó dolog, de talán kevesebből is ki lehetett volna hozni még jó, de kevésbé zajos képeket.

Előzmény: adsonnet (219)
adsonnet Creative Commons License 2004.04.19 0 0 219
Persze, hogy bemozdultak a képeid, hiszen az A70 full zoom-nál 4,8 F értékű, míg az S1 3,1!!!!. Széles látószögben azonban a képminőségük azonos kell, hogy legyen!!!!! Ezért mindenképpen jó választás az S1, mert kompakt mégis nagyon jó fényerejű zoom-os stabilizált optikája van, jól tetted, hogy megvetted. Csak tájképre nem ezt használnám mondjuk A4-A3 méretre, mert ahhoz jobb a magasabb pixelszám. Ez megint igény kérdése.
Előzmény: Lord Sage (218)
Lord Sage Creative Commons License 2004.04.19 0 0 218
Gyorsaságra azért feltennék két példát. Kanadai hokiválogatott edzésén készítettem, most a "gyors program" programautomatikát használtam. Ez ugye elvileg gyors záridőt és nagy érzékenységet (zajt :) jelent. Na most a jégkorong asszem kicsivel gyorsabb sport, mint a motor ugrabugra (bocs ;) viszont fény sokkal kevesebb van, holott ugyan megvilágítás van a pályán, de messze voltam (10x zoom). Sajnos az auto ISO-ból, amit a programautomatika használt, nem derül ki, hogy milyen érzékenység volt pontosan. Példa 1-en jó helyen találtam el a korong képét :)

példa 1
példa 2

Ez meg csak csupán vicces :)

Összehasonlítás képpen messze jobb képek készültek, mint az A70-nel csináltam legutóbb jégkorong meccsen, pedig ott a palán fölött/mögött voltam közvetlenül, 2 méterre a jégtől, itt volt vagy 8-10 méter biztosan. A70-es képeim szinte kivétel nélkül mind bemozdultak.

mtb Creative Commons License 2004.04.19 0 0 217
Való igaz, aki az előre beállított képeket nem kedveli,főleg a pillanatot szereti elkapni, az ne gondolkodjon nemhogy S1 vásárlásán, de semmilyen kompakt gépen. Én még nem találkoztam olyan kompakt géppel, aminek akár agy gyengébb tükörreflexeshez fogható gyorsaságú lett volna az AF-je.A tesztekben van egy-két típus, amin dícsérik az AF-et, de azoknak meg más jellemzőik nem tetszettek.Elismerem, hogy számomra is vonzóbb lenne egy tükörreflexes gép a megfelelő objektívekkel, csupán praktikussági szempontok miatt váltottam a filmes gépről digitálisra. Egy 300D megvételén én is elgondolkoztam, ami az alapzoommmal az USA-ból 1000 USD-ért meglett volna, de a sokszorosába kerül,míg beszerzem hozzá a vakut,teleobjektívet stb.amik szerintem egy ilyen géphez elengedhetetlenek. Amíg ez összejön, addig marad az S1.
Lord Sage Creative Commons License 2004.04.19 0 0 216
digifotó adok-veszek topicban épp most hírdetnek egy 10D-t, 6 hónapos használt, csak váz 370.000
Előzmény: Lord Sage (212)
Lord Sage Creative Commons License 2004.04.19 0 0 215
nálam szempont volt az, hogy ne legyen lényegesen nagyobb az A70-nél, hogy "hordozható" maradjon, nálam továbbra is a mindennapos hobbigép szerepét tölti be, ami amellett hogy családi, kirándulós, stb. képek készítésére is alkalmas, ha "művészkedni" van kedve, ezt is kiszolgálja (persze ezt bármely géppel megtehetném, de már az A70-et se nagyon szerettem más kezébe adni :))
Előzmény: adsonnet (211)
Lord Sage Creative Commons License 2004.04.19 0 0 214
Szó sem volt két táborról, csupán annyi, hogy egy S1 topicban szerintem nem a másik gépet fogják főleg éltetni, hiszen zömében azok vannak itt, akik ezt a gépet vették, valszeg nem véletlen. :) Viszont az tényleg tény, hogy az igény határozza meg, hogy melyik felel meg jobban valakinek, erről nem írt semmit az érdeklődő. Nekem S1 szempontból fontos volt, hogy az előző A70 után tudjam használni a "megmaradt" dolgokat, valamint teljesen meg voltam elégedve a Canonnal így a márka hűség is közrejátszott. Igazat megvallva nem is nagyon néztem más gépeket, a Pana Fz10-et talán, de azt is csak "ilyen is van" kategóriában, annyira belezúgtam az S1-be :))
Előzmény: adsonnet (211)
Lord Sage Creative Commons License 2004.04.19 0 0 213
most olvastam végig, ha ilyenek az igényeid illetve a pénztárcát, mindenképpen SLR gépet vegyél, felejtsd el az S1-et
Előzmény: renegade (210)
Lord Sage Creative Commons License 2004.04.19 0 0 212
ember, 10D tudod mennyibe kerül? :DD Ez kb. olyan különbség az S1-hez képest, mint amikor fényképezel egy mozgást bármivel, vagy megpróbálod ugyanannyi idő alatt lerajzolni. Az S1 nem tükörreflexes, ez annyit tesz végülis, hogy ha nem állítasz előre semmit, simán 1 mp körül is lehet az exp. késés. 10D-vel amikor megnyomod a gombot, már előtte fotóz :)))
Előzmény: renegade (210)
adsonnet Creative Commons License 2004.04.19 0 0 211
Szerintem itt nem ellentáborokról van szó, hanem arról, hogy a srác szeretne a pénzéért a lehető legjobb kamerához jutni. Szvsz mindkettővel jól jár, alapvetően az igényei határozzák meg, melyikkel. Ideteszem amit az S7000 topicba is írtam, mivel mindkét helyen kérdezte:

Szia!

Én is ezen két típus között vaciláltam, és a következők miatt lett 7000-esem:

-lényegesen robusztusabb, strapabíróbb felépítés
-az elektronikus kereső 235000 pixeles a Canoné kb fele annyi, finomabb a keresőkép
-a 7000-es kétféle memóriát támogat (CF és XD)
-a 6,63 effektív pixelszám miatt (és a fizikailag is nagyobb CCD végett) tájképek és természetfotók, épületek fényképezéséhez mindenképp megfelelőbb A3-A4 méretű nagyításokhoz, vagy a képből kivágott nagyításokhoz
-olcsó és kapható a (szerintem porvédelem miatt elengedhetetlen) tubusgyűrű (én 52mm-est választottam, mert a korábbi Canon A70-hez már megvolt a szűrőkészletem
-USB 2.0 miatt valamivel gyorsabb a file transfer (ez persze memóriakártya függő)
-rendkívül sok elégedett S602 használó van világszerte, az S7000 is nagy népszerűségnek örvend
-külső vaku is csatlakoztatható, ha távolra fényképezel vagy jó minőségű derítővakut akarsz használni
-támogatja a CCD RAW módot, melyből utólagos feldolgozással TIFF, JPEG fileok konvertálhatók, lényegesen kevesebb veszteséggel mint a standard jpeg üzemmód (bár ez már inkább profiknak fontos)

Néhány hátrány , melyet nem tagadok:

- a 12MPIX Fine módon kívül minden üzemmódban kissé túltömöríti a képeket (tehát ezt érdemes használni)
-viszonylag lassú a képek visszanézése és nagyítgatása
-nincs optikai stabilizátor a Canon-hoz képest (viszont magasabb a CCD érzékenysége, ezért enyhén zajosabbak is a képek, azonban ez még A4 nagyításokon sem látszik)
-kétségkívül nehezebb cipelni mint az S1-est

A fentiek miatt jelenleg két géppel dolgozom: egy A75-el túristáskodom és egy S7000-el készítem az hobbi fotós képeim, így teljesen elégedett vagyok.

Remélem segítettem és most már még bizonytalanabb vagy :)

Ads,

Előzmény: Lord Sage (204)
renegade Creative Commons License 2004.04.19 0 0 210
Nem tudom, hogy Lord a shutter lag-et pre-fókuszálással, vagy anélkül értette, szerintem nélküle mindegyik gépnél akkora, hogy "megszökik" a téma.

Ez nem teljesen így van. Nekem még nincs saját gépem (de tervbe vettem, és az egyik jelölt éppen a topic témája), tapasztalataim viszont vannak. Sokat fotóztam egy HP-val és egy olcsó Kodakkal, a shutter lag mindkettőnél hatalmas, mozgást egyáltalán nem érdemes fotózni vele. A gokartos fotózás egy kölcsön Canon EOS 10D-vel történt, rajta egy 28-135 USM IS obival. A shutter lag gyakorlatilag észrevehetetlen volt. (És nem használtam sorozatot, ugyanis először volt a kezemben olyan gép, ami ezt tudja, és csak utólag jöttem rá, hogy lett volna ilyen lehetőség.)

Természetesen tudom, a két kategória egyáltalán nem összehasonlítható, de a digitális technika évről évre hatalmasat fejlődik, és az S1 IS vadonatúj gép. Ezért vagyok kíváncsi arra, mit tud ebből a szempontból az S1. (Magyarán, ha ez nekem olyan fontos, akkor inkább toljam el a vásárlást, és gyűjtsek – mondjuk – egy 300D-re, vagy azért ezzel is el lehet boldogulni? Én ugyanis úúúútálom a beállított képeket, az elkapott pillanatokat szeretem.)

Előzmény: bwoay (209)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!