A gyerekek, Tomi és minden balesetben meghalt ember halála akkor kaphat némi értelmet, ha látjuk az emberekben a felismerést, a változni akarást. Az a csúcs, ha valaki belátja eddigi őrültségeit, megfogadja (és be is tartja), hogy változtat a vezetési stílusán. E topic kapcsán is volt már valaki, akit Marci és Petra szomorú példája tarott vissza egy veszélyes előzéstől.
Mike, jó lenne, ha Téged is átformála ez a topic.
...talán emlékezz vissza, mire indult ez a topic, s erről is gondolkozz el...
Egyébként nyilván van, ami életkor függvénye, igazad van, de a másoknak való kár és fájdalom okozása az bizony nem életkorfüggő, s ez a fő szempont, amit mellőzni kell, s aminek mindent alá kell rendelni...
Húúú..Te aztán egy nagyon értelmes ember vagy! Te csak azért írsz valahová, hogy megbánts másokat, pedig lehet nem is az a véleményed???Huuuh..egy kisgyereknek több esze van!
Egyébként meg az előbb azt írtad, nem írsz többet!
Legalább tartsd meg a szavad!!!
/erre sem kell válaszolnod!sőt../
...nem, nem ütöttem el senkit, de nem is ez számít - lásd mit írtam közben -, hanem hogy három és fél éve másképp látom a világot, mert észhez tértem...
...erre írtam, hogy relatív a gyorshajtás...
... a nyárelején és is megjártam, pedig "csak" 90-100 körül mentem az M3-ason...
...csak épp alig múlt el az eső, csak még nem cseréltem le a téli gumikat, mert le akartam használni, mert dúskálunk...
...csak épp az ABS-emet két hónapja nem javíttattam meg, mert küszködök az időhiánnyal...
...de ez mind nem lett volna gond, ha nem száll el valaki előttem a gödöllői dombról lefelé a lejtő alja körül...
...s nem lett volna még ez sem gond, ha nem vasárnap délután van és sok autó...
...és még ez sem lett volna gond, ha nem esett volna 10 percel előtte olyan nagy eső, hogy a leállósáv, ahová soroltam kifelé, hogy kerüljem az előttem pillanatok alatt torlódó sort, nem csorgott volna hatalmas "folyó", s nem úszott volna fel a gumi...
...de "összejöttek" a dolgok, s felúsztott a kocsi, s két fordulat után állt csak helyre az irány, meg is álltam még az előttem totálkárosra tört autó előtt stabilan...
...csak közben sajnos elkaszáltam egy kis autó oldalát...
...nem sérült senki, s még mögöttem volt három, tőlem független ütközés... ott sem volt sérült, csak kocsik...
...ennyin múlik, sok kicsi, nem előre látható apróságon...
...s hiába a nagy és jó autó és 23 éves, teljesen balesetmentes vezetői reflex... bár megvédeni megvédett minket, úgyhogy a nagy és jó autó mégsem mindegy, de nem is elégséges...
Ezért kell gondolkodni, előbbre látni, s időben fékezni...
Az ilyesmikkel ott van még nagyon nagy gond, hogy lehet, hogy megcsinálja százszor, ezerszer is, aztán egyszer okoz tragédiát. De akkor már késő. A 999. után még mindig azt hiszi, hogy ezzel semmi gond. Aki ezt így gondolja, az szellemi rövidlátó, nem való volán a kezébe.
Nem gyilkolunk meg érte..ez is mutatja a már annyiszor emlegetett intelligenciádat.
Egyébként meg a Te dolgod, hogy élni akarsz vagy meghalni..csak másokat hagyj élni!!!!Thx.
Én viszont igen, mert pont arról szól, hogy sokszor azt hiszik, hogy ott nincs semmi, nem lehet senki sem, aztán mégis. Erre mondják, hogy hinni a templomban kell.
Igen, szerintem az. Leírtam hogyan értem, nem ismétlem.
Igen, az autópályán is kockáztatos mások életét. Volt már olyan baleset, talán nem is egy, amikor a korláton is átment balesetes kocsi, és ott ölt. Ott volt a műsorvezető "úr" Jaguárja Aszódnál: egy, azaz EGY méteren múlott, hogy "csak" felnyársalta a korlát, s nema másik pályán okozott másnak is tragédiát, láttam a helyszítn, még aznak, mert épp arra jártam.
A gyorshajtás relatív. Mindig. És sok dologhoz képest az. Nekem is egy 180LE-s, jó autóm van, mentem régebben autópályán 230-240-et is, még bírta volna 250-ig, és üres volt az út, 200 körül néha még forgalomban is. Volt izgalma, stabil volt az autó, úgy éreztem, ki kell próbálni... Már nem megyek így három-négy éve, mert feleslges... és káros is tud lenni...és nem csak magamra, még akkor sem, ha azt hiszem... aki száguldani akar, keresse meg magának azt a helyet, ahol csak magát veszélyezteti...
Már tegnap is szó volt róla, hogy miért állatkodott az ír ""úr"" és mi járhatott a fejében. Közben még valami eszembe jutott: valószínűleg az a mentalitás is közrejátszhat, hogy ő itt a barbár Balkánon érezte magát az alsóbbrendű keleti népek körében, akik között ő, a felvilágosult Európa szülötte felsőbbrendű kívülállóként mozoghat és előjogai vannak a sehonnai bennszülöttekkel szemben.
Például egyszercsak egy baleset van előtted a pályán, amibe 200-zal belerohansz. Pedig elvileg nem kéne ott embereknek mászkálniuk álló autók körül. Tessél elolvasni a ma reggeli budai balesetet. Szerencsére nem volt halál, ha jól tudom, viszont ragyogó példa arra, hogy a balesetbe beleszaladó újabb autók hatására hogyan bénult meg a fél fővároskörnyék közlekedése (2 autópálya, M0, összes bevezető út stb.)
http://index.hu/politika/bulvar/bulvarhirek/?main&104789
Rendben. tiszteletben tartom szeretteitek emlékét. Ez a topik alakalmatlan arra, hogy itt azon vitatkozzunk, hogy mi a gyorshajtás, szabad-e vagy sem, milyen szankciókat kellene alkalmazni.
Részemről tehát itt befejeztem, és mindenkitől elnézést kérek, ha megsértettem, illetve megbántottam.
Nem írok ide többet, sorry, hogy belerondítottam a topicotokba.
Bocsi, nem akartam durvulni, csak annyira bánt a dolog, mert pont ilyen ember miatt veszítettem el Őt..:-((((((
De igazad van, mint mindig tényleg nem ér annyit! Úgyhogy fel a fejjel!!!
Mike,
Olyasmiről beszélsz, amihez nemhogy nem értesz, de halvány gőzöd sincs róla. A kihalt autópályán, jó kocsival, 200-zal stb. víziódba is bármikor beléphet valaki, akár úgy, hogy egyszercsak előtted van (mégsem olyan kihalt az az autópálya). Kicsit durva, de ha ezen a mentalitáson nem tudsz túllépni, akkor a leghasznosabb, amit tehetsz, hogy még mielőtt bárkibe is belebotlanál, egy ilyen száguldozáskor feltekeredsz az első fára.
Régen a 30km/h azért is volt veszélyes, mert az általános műszaki jellemzők nem tették lehetővé az utas fokozott védelmét, de még a gyalogosét sem. Továbbá nem volt megfelelően térben elválasztva a gépjármű- és a gyalogos közlekedés.
Azon felül egy ütközésnél nem önmagában a sebesség miatt nagy a halálos sérülés veszélye, hanem a lassulás miatt. A belső sérülések, szervek leszakadása okozza sok esetben a halált. Persze, ez itt OFF, mert nem az autóban ülőkről beszélünk.
Lakott területeken viszont épp az a tendencia, hogy egyre több 30-as övezet létesül, mert az ilyen helyek geometriája mellett ekkora sebességnél még idejében megfogható az autó, vlamint az ütközés következményei is jóval kisebbek, mint mondjuk 50-nél.
azt hiszem kár a szóért.
mint írtam, nagy tahóság tolakodni, másokat veszélyeztetve előre nyomulni, másokat leszoritani, cikázni, balesetveszélyesen előzgetni. Ilyen embert messzemenőkig elitélem, és tisztában vagyok vele, hogy sok ilyen ember van az utakon.
az általam említett gyorshajtás, nyílt autópályán tiszta terepen történik, ahol is a körbnyéken egy darab autó nincs, mert olyan kihalt az út.