a VW ehhez a modellhez DOT-4 minősítésű fékfolyadékot ír elő (ami egyébként nem tartalmaz klasszikus értelemben vett alkoholt). A feltöltési mennyiséget sajnos nem ismerem, személygépkocsikhoz jellemzően 0.5-1.0 liter szükséges. A Castrol választékából a Response DOT-4 fékfolyadék felel meg erre a célra.
a "valami ATF-szerű folyadékot sejtek" megjegyzés pont annyit jelent, hogy az inkriminált hajtóműolaj viszkozitási értékei (vélhetően) nagyon közel állnak az ATF-ek értékeihez és az adalékolása is rokonságot mutathat azokkal. Más gyártóknál (is) találkozhatunk olyan kézi kapcsolású váltókkal amelyekbe ATF-et (pl BMW) vagy ahhoz nagyon hasonló folyadékot (pl Mercedes) kell tölteni. Én mindenesetre ebbe a váltóba nem öntenék TAF-X-et, garancia alatt szvsz kizárólag a szervízekben nyilvánvalóan megvásárolható VW G 052 171 jóváhagyású hajtóműolajban szabad gondolkodni.
a régebbi (2001-ig gyártott) Eurocargo motorokhoz kimondottan csak ACEA E sorozatú (vagyis "klasszikus" haszonjármű) motorolajok használhatóak, a 200-től gyártott Eurocargo Tector modelleknél megengedik az API CF minősítésű motorolajok használatát is - ide tehát elvileg használható (lenne) akár a Powertec is, a gyár viszont valamilyen okból ragaszkodik a 15W-40-es motorolajokhoz.
A kimondottan haszonjárművekhez fejlesztett (ACEA E és/vagy API CF-4....CI-4 minősítésű) motorolajok adalék arányait kimondottan ezeknek a járműveknek az üzemi viszonyai, követelményei alapján állítják össze. Jellemzően dízelmotorokról van ugye szó, így ezek az olajok pl. több detergens adalékot tartalmaznak, valamint az általad is jelzett (személyautóknál) hosszabb szervízciklusok miatt magasabb az öregedésgátló adalékok aránya is.
való igaz hogy a Castrol jelenlegi hajtóműolaj választékából a Transmax Z áll legközelebb ehhez a VW speckóhoz, de ezt azért nem írtam le mert nem rendelkezik VW jóváhagyással, így egy garis autóba történő esetleges betöltéséből bonyodalmak származhatnak.
A Magnatec valamivel újabb fejlesztés mint a Softec,de lényegi külünbség szerintem nincs,de majd SLX megmondja pontosan.
Tényleg Béla!
A személygépkocsikba kifejlesztett motorolajokban nincs egy deka szulfáthamu sem? Csak azért,mert mi egy 4 hengeres Iveco Eurocargo-t hajtunk Powertec-el 30.000,néha 40.000 km-es csereciklussal.Azt is tudni kell,hogy a jármű kizárólag hosszú távú utakon van használva(egy nap 400-500 km),és nem forog a motor 1800-nál többet.Ugyhogy elméletileg bírni kell az olajnak a gyűrődést igaz?Olajcserekor meg szoktam vizsgálni a leeresztett olajat a pézsés teszttel,és teljesen jó 40.000 km után is,azon kívül hogy fekete. Gondolom jobb lenne ebben az esetben pl. az Enduron,de csak Powertec van.
5W-50? Wow... na ezen még nem gondolkoztam :) Tudod,én inkább betartanám a Toyota gyári ajánlásait. Ott aztán minden szerepel,csak 50-es nem. Van 30as is,de persze az túlzás lenne neki.
Mint említetettem szinte semmi olajfogyasztás nincs,bár most 10W40 van benne. De a motor szerintem igen jó állapotban van. Tudomásom szerint a japán motorok igen szoros illesztésűek. Tehát én furcsának találom kissé az 50-est.
Na mindegy,azt valóban nem tudom,hogy viseli az 5-ös olajat,igaz melegben a viszkozitásuk ugyanúgy 40-es... Így mondassz valamit a magnatec-el kapcsolatban.
"az az alapvető különbség a két olaj között, hogy a Dynatec legfeljebb magánimpotban kerülhet(ett) az országba, a TXT-t pedig a Castrol Hungária (is) hivatalosan forgalmazza. nyugodtan vedd meg a Softec-et, (legalább) ugyanazt tudja mint a Dynatec..."
Nos eszerint tökmindegy,ez egy,és ugyanaz. Igazából én arra szeretnék választ adni,hogy az adott tipusú autómba tehetem-e ezt,vagy elég a magnatec is. (Illetve jobb-e ez,bár szerintem szinte ugyanaz,szóval tökmind1)
Najó,térjünk a tárgyra,ha tudsz hozni 4L dynatecet 7600Ft alatt,ill. 1900Ft alatt literét akkor beszélhetünk :)))))
Ha 5W-40 akkor Dynatec. castrol.de-ről le tudod tölteni az adatlapot, a többihez meg az olajshop.hu-ról. Ráadásul a Dynatec 5W-40et nálam is meg tudod venni olcsóbban......:-)
Ez mit jelent: "valami ATF-szerű folyadékot) sejtek..." ? Eléggé nem vagyok otthon a váltóolajok lelki világában ezért kérdezem?
És ha nem TAF-X akkor mi lenne a legmegfelelőbb?
a VW 6 gangos váltóhoz 2.3 liter hajtóműolaj szükséges. Abban nem vagyok biztos, hogy a TAF-X a legjobb megoldás, mivel a rendelkezésemre álló infó szerint ehhez a váltóhoz SAE 70W-75W-s (!) hajtóműolaj szükséges, a TAF-X pedig 75W-90-es. Az eltérő SAE osztály önmagában talán nem is lenne baj, de én tartalmilag is mást (valami ATF-szerű folyadékot) sejtek....
A váltó egyébként (a gyári infó szerint) élettartam feltöltéssel jön ki, így a cserével (elvileg) nem kell bajlódni.
Van egy Xsarám ami a 15ezres olajciklus alatt elnyel 1,5 liter olajat pluszba. Eddig 10W40-es totalt használtam. Érdemes 15W40-et bele rakni vagy azt azért már ne? (gondolok itt arra, hogy a 15W40 sűrűbb?)
abban teljesen igazad van hogy kevés olajjal dolgozó motornál kevés rosszabb van. A különböző olajok összeöntésekor képződő keverékben (a keverési aránytól függetlenül) mindig a leggyengébb minőség érvényesül. Ha a félszintetikus olajra (Magnatec) töltöd rá a teljesen szintetikusat (Formula RS) akkor értelemszerűen semmi rosszat nem teszel, ha viszont a 0W-40-es Super Tronic (telejesen szintetikus) motorolajat "kínálod meg" a félszintetikus Magnatec-kel akkor a motorban lévő töltet minősége romlik, de (ebben az esetben) ebből semmi baj nem származik, mivel a Celica követelményeinek a Magnatec is bőven megfelel.