Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

iusimi Creative Commons License 2006.01.05 0 0 8448
OK, köszönöm!
Előzmény: SLX-350 (8447)
SLX-350 Creative Commons License 2006.01.05 0 0 8447

Szia Iusimi,

 

a VW ehhez a modellhez DOT-4 minősítésű fékfolyadékot ír elő (ami egyébként nem tartalmaz klasszikus értelemben vett alkoholt). A feltöltési mennyiséget sajnos nem ismerem, személygépkocsikhoz jellemzően 0.5-1.0 liter szükséges. A Castrol választékából a Response DOT-4 fékfolyadék felel meg erre a célra.

Előzmény: iusimi (8441)
iusimi Creative Commons License 2006.01.05 0 0 8446

Sajnálom, hátha jön SLX, esetleg Ő tud segíteni.

 

Vagy esetleg a "kapcsolatfelvétel" az oldalukon, hátha válaszolnak.

 

Üdv

Előzmény: Ewron (8445)
Ewron Creative Commons License 2006.01.05 0 0 8445
Szia!

Néztem, de nem találtam rajta semmit.
Előzmény: iusimi (8444)
iusimi Creative Commons License 2006.01.05 0 0 8444
Előzmény: Ewron (8442)
iusimi Creative Commons License 2006.01.05 0 0 8443

na most olvasom, hogy nem is olajról, hanem vmilyen alkoholról van szó, és fékfolyadéknak hívják...

 

Szal ezzel korrigálnám kérdésem.

Előzmény: iusimi (8441)
Ewron Creative Commons License 2006.01.05 0 0 8442
Sziasztok! Tudja valaki esetleg, hogy BP motorolajokat melyik kúthálózat forgalmazza? Előre is köszönöm.
iusimi Creative Commons License 2006.01.05 0 0 8441

Szia SLX!

 

Nem tudom egyáltalán olaj e, de fékolajban szeretném tanácsodat kérni.

 

Szal milyet és mennyit vegyek egy Borához(4 tárcsafék)?Lehetőleg jó minőség, pl Castrol... :-)

 

Köszönöm

SLX-350 Creative Commons License 2006.01.05 0 0 8440

Szia Gabbe,

 

a "valami ATF-szerű folyadékot sejtek" megjegyzés pont annyit jelent, hogy az inkriminált hajtóműolaj viszkozitási értékei (vélhetően) nagyon közel állnak az ATF-ek értékeihez és az adalékolása is rokonságot mutathat azokkal. Más gyártóknál (is) találkozhatunk olyan kézi kapcsolású váltókkal amelyekbe ATF-et (pl BMW) vagy ahhoz nagyon hasonló folyadékot (pl Mercedes) kell tölteni. Én mindenesetre ebbe a váltóba nem öntenék TAF-X-et, garancia alatt szvsz kizárólag a szervízekben nyilvánvalóan megvásárolható VW G 052 171 jóváhagyású hajtóműolajban szabad gondolkodni.

Előzmény: gabbe (8427)
SLX-350 Creative Commons License 2006.01.05 0 0 8439

Szia Kacagógerle,

 

a régebbi (2001-ig gyártott) Eurocargo motorokhoz kimondottan csak ACEA E sorozatú (vagyis "klasszikus" haszonjármű) motorolajok használhatóak, a 200-től gyártott Eurocargo Tector modelleknél megengedik az API CF minősítésű motorolajok használatát is - ide tehát elvileg használható (lenne) akár a Powertec is, a gyár viszont valamilyen okból ragaszkodik a 15W-40-es motorolajokhoz.

A kimondottan haszonjárművekhez fejlesztett (ACEA E és/vagy API CF-4....CI-4 minősítésű) motorolajok adalék arányait kimondottan ezeknek a járműveknek az üzemi viszonyai, követelményei alapján állítják össze. Jellemzően dízelmotorokról van ugye szó, így ezek az olajok pl. több detergens adalékot tartalmaznak, valamint az általad is jelzett (személyautóknál) hosszabb szervízciklusok miatt magasabb az öregedésgátló adalékok aránya is.

Előzmény: kacagógerle (8436)
SLX-350 Creative Commons License 2006.01.05 0 0 8438

Szia Kacagógerle,

 

való igaz hogy a Castrol jelenlegi hajtóműolaj választékából a Transmax Z áll legközelebb ehhez a VW speckóhoz, de ezt azért nem írtam le mert nem rendelkezik VW jóváhagyással, így egy garis autóba történő esetleges betöltéséből bonyodalmak származhatnak.

Előzmény: kacagógerle (8426)
Laminex Creative Commons License 2006.01.04 0 0 8437
Az "adatlap"-ot milyen motorba kell önteni? :)))) 
Előzmény: sixpack525i (8431)
kacagógerle Creative Commons License 2006.01.04 0 0 8436
A Magnatec valamivel újabb fejlesztés mint a Softec,de lényegi külünbség szerintem nincs,de majd SLX megmondja pontosan.

Tényleg Béla!

A személygépkocsikba kifejlesztett motorolajokban nincs egy deka szulfáthamu sem?
Csak azért,mert mi egy 4 hengeres Iveco Eurocargo-t hajtunk Powertec-el 30.000,néha 40.000 km-es csereciklussal.Azt is tudni kell,hogy a jármű kizárólag hosszú távú utakon van használva(egy nap 400-500 km),és nem forog a motor 1800-nál többet.Ugyhogy elméletileg bírni kell az olajnak a gyűrődést igaz?Olajcserekor meg szoktam vizsgálni a leeresztett olajat a pézsés teszttel,és teljesen jó 40.000 km után is,azon kívül hogy fekete.
Gondolom jobb lenne ebben az esetben pl. az Enduron,de csak Powertec van.

Kíváncsi vagyok a véleményedre.
Előzmény: Cyberslider (8432)
Cyberslider Creative Commons License 2006.01.04 0 0 8435

Köszi most aztán végképp nem tudom ;)

 

5W-50? Wow... na ezen még nem gondolkoztam :) Tudod,én inkább betartanám a Toyota gyári ajánlásait. Ott aztán minden szerepel,csak 50-es nem. Van 30as is,de persze az túlzás lenne neki.

Mint említetettem szinte semmi olajfogyasztás nincs,bár most 10W40 van benne. De a motor szerintem igen jó állapotban van. Tudomásom szerint a japán motorok igen szoros illesztésűek. Tehát én furcsának találom kissé az 50-est.

 

Na mindegy,azt valóban nem tudom,hogy viseli az 5-ös olajat,igaz melegben a viszkozitásuk ugyanúgy 40-es... Így mondassz valamit a magnatec-el kapcsolatban.

Előzmény: RS5W60 (8434)
RS5W60 Creative Commons License 2006.01.04 0 0 8434

Szia Cyberlider!

 

Ha nincs igazam, akkor SLX kollega biztosan kijavit (amit meg is koszonok, ha kell) :)

 

Az általad kérdezett olajok között lényegi különbség nem nagyon van.

A jóváhagyásaik terén nincs is.

 

Én a helyedben, ha e között a kettő között "vacilálsz", akkor a Magnatec-et választanám.

Egy bolhafingnyival nagyobb a viszkozitása, mint a másiknak, ami a te esetedben (160k km) lehet, hogy kevesebb olajfogyást eredményezne...

Amúgy itt a 160.000 vagy e fölött már lassan elkezdenék gondolkodni az 5w50-es olajokon. Elképzelhető, hogy azt még ilyen mértékben sem fogyasztaná.

 

De, hogy Magnatec, vagy Softec azt szerintem döntsd el te, hogy melyiknek a neve a szimpatikusabb! ;)

Előzmény: Cyberslider (8428)
sixpack525i Creative Commons License 2006.01.04 0 0 8433
2230Ft literje és 5l-es kanna:-)
Előzmény: Cyberslider (8432)
Cyberslider Creative Commons License 2006.01.04 0 0 8432

Szia!

 

Idézet SLX-től:

 

"az az alapvető különbség a két olaj között, hogy a Dynatec legfeljebb magánimpotban kerülhet(ett) az országba, a TXT-t pedig a Castrol Hungária (is) hivatalosan forgalmazza. nyugodtan vedd meg a Softec-et, (legalább) ugyanazt tudja mint a Dynatec..."

 

Nos eszerint tökmindegy,ez egy,és ugyanaz. Igazából én arra szeretnék választ adni,hogy az adott tipusú autómba tehetem-e ezt,vagy elég a magnatec is. (Illetve jobb-e ez,bár szerintem szinte ugyanaz,szóval tökmind1)

 

Najó,térjünk a tárgyra,ha tudsz hozni 4L dynatecet 7600Ft alatt,ill. 1900Ft alatt literét akkor beszélhetünk :)))))

Előzmény: sixpack525i (8429)
sixpack525i Creative Commons License 2006.01.04 0 0 8431

Az árak hihetetlenül drágák.......

 

De itt van adatlap is......:-)

Előzmény: kacagógerle (8430)
kacagógerle Creative Commons License 2006.01.04 0 0 8430
Ez az olajshop pofátlanul drága,innen sem veszünk semmit az tuti.:-))
Még ennél olajdepo is drágább pedig ez se olcsó.
Előzmény: sixpack525i (8429)
sixpack525i Creative Commons License 2006.01.04 0 0 8429
Ha 5W-40 akkor Dynatec.   castrol.de-ről le tudod tölteni az adatlapot, a többihez meg az olajshop.hu-ról. Ráadásul a Dynatec 5W-40et nálam is meg tudod venni olcsóbban......:-)
Előzmény: Cyberslider (8428)
Cyberslider Creative Commons License 2006.01.04 0 0 8428

Biztos volt már róla szó de pls még1x mert nem lelem, mi a küli a Castrol TXT Softec SAE 5W-40 és a Castrol GTX Magnatec 5W-40 olaj között?

 

Jó olajat akarok a hidegben a kocsiba rakni,így lesz 5W-s,most az a kérdés,hogy melyiket... Mintha a softec 1 hajszálnyival jobb lenne.

 

(Már kérdeztem,ezért választottam ilyen viszkozitást,igen jó állapotú szinte semmi olajat "fogyasztó" 93-as Toyota corolla 1.3 xli 160e km-el)

 

Automata köszi SLX-nek :)))))))))

gabbe Creative Commons License 2006.01.04 0 0 8427
Ez mit jelent: "valami ATF-szerű folyadékot) sejtek..." ? Eléggé nem vagyok otthon a váltóolajok lelki világában ezért kérdezem? És ha nem TAF-X akkor mi lenne a legmegfelelőbb?
Előzmény: SLX-350 (8425)
kacagógerle Creative Commons License 2006.01.04 0 0 8426
Szia Béla!

A Transmax Z nem lenne jó bele?
Előzmény: SLX-350 (8425)
SLX-350 Creative Commons License 2006.01.04 0 0 8425

Szia Gabbe,

 

a VW 6 gangos váltóhoz 2.3 liter hajtóműolaj szükséges. Abban nem vagyok biztos, hogy a TAF-X a legjobb megoldás, mivel a rendelkezésemre álló infó szerint ehhez a váltóhoz SAE 70W-75W-s (!) hajtóműolaj szükséges, a TAF-X pedig 75W-90-es. Az eltérő SAE osztály önmagában talán nem is lenne baj, de én tartalmilag is mást (valami ATF-szerű folyadékot) sejtek....

A váltó egyébként (a gyári infó szerint) élettartam feltöltéssel jön ki, így a cserével (elvileg) nem kell bajlódni.

Előzmény: gabbe (8424)
gabbe Creative Commons License 2006.01.04 0 0 8424
VW PDTDI 6 sebességes váltóhoz mi a legmegfelelőbb olaj? Mennyi a feltöltési mennyiség? castrol.de ajánlója a TAF-X -et dobta ki...
TSR125 Creative Commons License 2006.01.04 0 0 8423
Köszi ,gondoltam azért megkérdezem !! A minimumnál semmi sem rosszabbb! Üdv. TSR
Előzmény: SLX-350 (8419)
gabbe Creative Commons License 2006.01.04 0 0 8422
Nézd meg itt: http://www.autoteka2000.hu/olaj_reklam.htm Én innen rendeltem és korrekt.Az árak meg szerintem a legjobbak.
Előzmény: Audi80 (8421)
Audi80 Creative Commons License 2006.01.04 0 0 8421

Köszi az infót neked is!

 

Körülnézek a környezetemben milyen áron tudnám beszerezni, de valószínűleg marad ez.

 

Múltkor a tecsóba néztem olajakat, GTX 3 volt 8k körüli áron, hát majdnem dobtam egy hátast.

 

 

Üdv.

Előzmény: Törölt nick (8417)
Herbie_ Creative Commons License 2006.01.04 0 0 8420
Sziasztok!

Van egy Xsarám ami a 15ezres olajciklus alatt elnyel 1,5 liter olajat pluszba. Eddig 10W40-es totalt használtam. Érdemes 15W40-et bele rakni vagy azt azért már ne? (gondolok itt arra, hogy a 15W40 sűrűbb?)

Köszönöm
SLX-350 Creative Commons License 2006.01.04 0 0 8419

Szia Tsr125,

 

abban teljesen igazad van hogy kevés olajjal dolgozó motornál kevés rosszabb van. A különböző olajok összeöntésekor képződő keverékben (a keverési aránytól függetlenül) mindig a leggyengébb minőség érvényesül. Ha a félszintetikus olajra (Magnatec) töltöd rá a teljesen szintetikusat (Formula RS) akkor értelemszerűen semmi rosszat nem teszel, ha viszont a 0W-40-es Super Tronic (telejesen szintetikus) motorolajat "kínálod meg" a félszintetikus Magnatec-kel akkor a motorban lévő töltet minősége romlik, de (ebben az esetben) ebből semmi baj nem származik, mivel a Celica követelményeinek a Magnatec is bőven megfelel.

Előzmény: TSR125 (8418)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!