Meg vannak a burkolatok is,de felirat azokon sincs.A MÉH-esek szedték szét,mert az tiszta alu.Viszont 1200 hufért nem veszem meg a burkolat kilóját.Talán 2db-ot,de szerintem azt is kár ugysem csinálok belőle semmit.KG-UV9D(plust) kaptam a kollégáktól nyögdíjjba vonulás alkalmából.De nincs időm elmenni vizsgázni.Meg petsze tanulni is kéne,bár a korom miatt a könnyített vizsga talán menne.De hallgatni is arany.
És igaza van. Míg 105 ös skodám volt ,én is sokat töltögettem.Van egy orosz töltőm aminek a szabályozása a vasmagbecsavarásával működik.Tisztára olyan,mint a Hetra hegesztőtrafó.Aztán kaptam egy IFA akkut ami tele tette a skoda hátsó pakoló részét.Már nem emlékszem tisztán ,de vagy 260 Aórás volt.Na azt nek kellett egész télen egyszer se tölteni.
Egyébbként van egy ilyen bontatlan állapotban a padlásomon ,Budataxis papírpecséttel.De olyan régen került fel ,hogy van rajta 2 méternyi vastag mindenféle.Meg emlékeim szerint a pecsét bontatlan.Arról álmodom ,hogy egyszer ér majd pár forintot.(:-))) Bár ahogy itt mennek a dolgok ,még igaz is lehet ,ha megérjük.
Aha, gondoltam hogy 70 centis, mert a VHF panelja kicsit más. Duplex, azért van két BNC-je, kell hozzá a duplex-szűrő is. Jelentős súlyú alumíniumot tartalmaz, de van benne végfok modul is a pléhdobozban, PMR-re lehet hogy jó :-))
A lakatos barátom mind a mai napig azt használja. 220/14V-os trafó nem volt a gyárban, de 380/24-es av dögivel, így aztán a legideálisabb fesz. jött le róla 220-on, cca. 14V. Az izzószálak így-úgy kapcsolgatásával lehetett gyorstöltés vagy csepptöltés. Az új automata töltők nem varázsolták el, abban hisz, ami fusiban készült.
A dunaújvárosi legjobb akkumulátoros esküszik rá, hogy a szelénes töltő e legjobb. Amikor a vejemtől megtudta, hogy meg tudom javítani mindent IS felajánlott. Tudta, hogy lehet azt automata töltővé alakítani. Na, ki tudja?
Pár szelénes akkutöltőt javítottam a mellettünk lévő tsz géptelepnek.Aztán megfigyeltem,hogy mielőtt az akkura teszik a töltőt mindig összecsapták az akkutöltő kivezetéset .Ez volt a töltő működésének tesztje.És a bunkó nagy szelén bírta.Aztán az elektronikus okostöltők nem.Mert az ember buta maradt.Biztos emlékeztek erre a tipusra .Nagy vaskeret,vaslemez burkolat kerek műszer vagy műszerek ,szürke szín.Volt vagy 40-50 éve..Még hányódik valahol egy,szelént is vadászok a MÉH telepen ,de nincs.
Hogy rádiós valami is legyen:ma lett vagy 10 db . ilyen átjátszóm.Ilyen állapotban.Petsze valamijen paneleket kivágtak belőle.Ha jól sejtem az oszcillátorokat (szintézereket) .??.Végfok ,kf, bemeneti körök ugy látom benne vannak.Meg valami 2db 747 icvel valami modulátor?demodulátor?.?. Nem ismerem a tipust,de gondolom Anti igen.Mi hiányzik belőle? HELP!
Például a glicerint? Kirepedezett gumin eltüntetni a repedéseket. Gumitömítésekre, kábelek karbantartására és még ezer más dologra.
Sebbenzint zsíroldásra. Alkoholt tisztításra és gyanta feloldására. Hogy ma már erre nincs szükség? Hát, ebben nagyot tévedett a főnököm is. Azt mondta, itt többet nem lesz forrasztás, ne is tervezz forrasztott kötésékkel! Aztán elfogyott a pénz és a csili-vili touch-panel az álom kategóriába került. Ezért aztán a kijelzőket LED-esen kellett megoldani. A többit már sejtheted... Simi, lécci forrassz! Akkor mondtam, hogy valaki azt mondta nekem, hogy itt többet nem lesz forrasztás, kidobtam mindent. Aztán, hogy meg ne szakadjon a szíve, előszedtem a korszerűtlen technikát és hipp-hopp, pár óra alatt beforrasztottam vagy száz LED-et.
Pedig a magyar Szelén Mihály találta fel a graetz egyenirányítót amikor ringmodulátorral kísérletezett , de véletlenül fordítva rakott be két egyenirányítót és ez lett belőle: