Keresés

Részletes keresés

M63FUN Creative Commons License 2008.03.06 0 0 314
hja és milyen a termosztát? nekem sikerült anno kifogni egy hibás siemens-t.
Előzmény: M63FUN (313)
M63FUN Creative Commons License 2008.03.06 0 0 313
mit jelent a nem gazdaságos kifejezés? és milyen jelei vannak ennek? kapcsolgat? behangolta anno valakia rendszert? termosztátra rádiós lehet megoldás kb 9 000 ft-tól vannak az egyszerűbb programozhatóak, azt oda viszed ahová éppen a kedved tartja.
a demrad elvileg 24 Kw-os nekem is ilyen van. fogalmazzunk úgy hogy az alsó kategória alsó vége de nálam hangolás után egészen jól muzsikál kérdés hogy meddig......
Előzmény: Zeszter79 (309)
Lacivill Creative Commons License 2008.03.06 0 0 312
Lehet a termosztát sincs jó helyen, de ez a cirkó eléggé alsó kategóriás.
Előzmény: Zeszter79 (311)
Zeszter79 Creative Commons License 2008.03.06 0 0 311

Köszi... Hát alul műanyag nyílászárók vannak, a tető most lett megcsinálva, így a tetőtér szigetelése is tökéletes, a ház fele van kívülről szigetelve (egyelőre...). Az emelet nem nagyon van fűtve, mert nincs használva, de ott két ablakot ki kell cserélni, de a falak szigetelése kész... (Alul 7, emeleten 4 radiátor van, ehhez pedig egy Demrad Solaris cirkó van, ami huszonvalahány wattos...) Jelenlag viszont van egy befejezetlen, szigeteletlen, foghíjas előszoba is. Azt hiszem, majd csak jövő télen lenne érdekes, hogy mennyire jó a cirkó, mert még be kellene fejezni a házat... Ugyi, jól gondolom? Most, hogy leírtam a hiányosságokat, rájöttem, hogy lehet, felesleges volt még ide írnom. Bár ettől még olyan, mintha össze-vissza járna a cirkó. És szerintem a thermosztát (vagy hogy kell írni?) is rossz helyiségben van. Ha bekapcsolom, baromi meleg lesz, ha pedig lekapcsol, tök hideg van. Tiszta ciki...

Te is tudsz mondani valamit, vagy ajánlani tudsz valakit?

 

Előzmény: Lacivill (310)
Lacivill Creative Commons License 2008.03.06 0 0 310

Hőtechnikai számitás szükséges ehhez.

Tudni kéne milyenek a főfalak/ablakok/tetőtér hőszigetelési mutatói!

Előzmény: Zeszter79 (309)
Zeszter79 Creative Commons License 2008.03.06 0 0 309

Tudja valaki, hogy egy 140 nm-es ház ellátásához hány kw-os cirkó kell minimum?

(A ház alul kb. 80 nm, emeleten kb. 60 nm) Azt vettük észre, hogy mintha nem lenne gazdaságos a cirkónk működése / működtetése...

M63FUN Creative Commons License 2008.03.05 0 0 308
mennyire mások vagyunk:-)) én tuti kidobnám a régi radiátorokat több okból is. de valóban simán együttműködik az új kazánnal is hiszen ez is, az is radiátor....
Előzmény: AfricanSwallow (296)
peterch Creative Commons License 2008.03.05 0 0 307
Szia !

Ha netan kiszaradna, akkor sem jut bentre a CO2, mert mindenhogyan ra kell kotnod az elvezetot a csatornara. Igy a CO2 is maximum a csatornaba kerul, mert nehezebb mint a levego. Gondolom a kazan magasabban van mint a szennyviz elvezetocso.


A megdontest a cirko fele arra az esetre irtam, ha elkeszited a kondenz elvezetest.


Udv , Peter
Előzmény: Compack (306)
Compack Creative Commons License 2008.03.05 0 0 306

"Ontesz bele egy kis vizet es utanna mar nem kell a CO2-tol tartani"

Ésha kiszáríd belőle a víz, nem lesz gáz? :)

 

Amúgy most a kémény felé vagy a cirkó felé döntsem a vízszintes szakaszt? 

Ha a cirkó felé döntöm, akkor mégtöbb víz meg vissza bele nem? Nem okoz ez neki gondot (korrodáció)

 

Amúgy hogy van ez az azonnali melegvíz készítés?  hogy lehet az hogy még be sem gyújt már meleg víz jön a csapból?

Előzmény: peterch (305)
peterch Creative Commons License 2008.03.04 0 0 305
Szia !

<<<szelep kéne oda hogy csak a víz távozzon>>>

Ha kifurod es teszel egy elfolyot, akkor az elfolyora teszel egy szifont / akar 4drb 90fokos idombol is csinalhatsz . Ontesz bele egy kis vizet es utanna mar nem kell a CO2-tol tartani. A kondenz belefolyik es a felesleges viz meg elfolyik a csatornaba.

A vizszintes reszt megdonthetned a kazan fele egy picit. Esetleg ha betudnad szigetelni a vizszintes reszt, hogy ne huljon gyorsan ki, akkor talan annyi kondenz sem keletkezne.

Udv , Peter
Előzmény: Compack (291)
Who111 Creative Commons License 2008.03.04 0 0 304

Amit megbeszéltünk.

Döntsd meg a kéményt (a vízszintes bekötést) a kémény felé kicsit.

Egyszerűen lecsöpög majd a kéménybe, onnan meg kiszárad.

Előzmény: Compack (302)
Who111 Creative Commons License 2008.03.04 0 0 303

Praktiker-ben mindíg van Solaris-cirkó.

Demrad (török) gyártmány.

A régebbiekről nem sok jót lehetett hallani, de állítólag az újak már jók.

120e környékén vannak, a hozzájuk tartozó parapettel.

Nyilván van sok jobb cirkó is, de ez elég költséghatékony.

 

Vagy nézz körül a www.megatherm.hu oldalon...

Előzmény: Jani008 (301)
Compack Creative Commons License 2008.03.04 0 0 302
Csak ezzel a vízzel mit csináljak? :(  ki tud ebbe a kéménybe vízcsapdát csinálni?  Bádogos, vagy ki?
Előzmény: Who111 (299)
Jani008 Creative Commons License 2008.03.04 0 0 301
Köszönöm a választ. Esetleg árakat tudnál mondani?
Előzmény: Who111 (300)
Who111 Creative Commons License 2008.03.04 0 0 300

Turbóparapetes cirkó, oszt kivezetni a falon keresztül. (A saját parapetjével.)

Ebbe nem tudnak belekötni.

Sajnos gázterv az fog kelleni hozzá.

 

A helyzet az, hogy ha bármit változtatsz, akkor az bejelentés köteles, és az

átalakítás időpontjában átvételkor érvényes előírásoknak kell, hogy megfeleljen.

 

Egyetlen kibújás van alóla, ha pontosan ugyanolyan típust teszel fel, mint a régi és

pontosan ugyanúgy. De ezt gondolom nem akarod.

Előzmény: Jani008 (298)
Who111 Creative Commons License 2008.03.04 0 0 299

Pontosan! Nyáron a legrosszabb a helyzet a kombi cirkókkal.

A kinti levegő is meleg, ezért még rosszabb a huzat.

No, akkor ezt megfejtettük...

Előzmény: Compack (297)
Jani008 Creative Commons License 2008.03.04 0 0 298
Kedves Fórumozók!

A segítségeteket szeretném kérni. 3 éve van egy 42 m2-es 3m belmagasságú kb.80éves lakásom. Cirkó fűtés van benne kialakítva, de már nagyon rozoga (ősidőkből származó FÉG) az egész és szeretném újra cserélni. A kémény sajnos nem bélelt. A lakás teljes felújításra szorul és most sikerült elhatároznom, hogy akkor megcsináltatom. A kéményt nem szeretném béleltetni, mert a forrásaim sajnos korlátoltak. A fűtés lenne a legfontosabb. Mit javasoltok? Esetleg egy megbízható, hozzáértő szakembert tud-e valaki javasolni?

Köszönöm a válaszokat.

üdv.:

János
Compack Creative Commons License 2008.03.04 0 0 297
Általában nyári melegeken szokott ilyen visszaáramlós hibát jelezni, de szerencsére van benne valamilyen érzékelő, ilyenkor leáll.
Előzmény: Who111 (294)
AfricanSwallow Creative Commons License 2008.03.04 0 0 296

> vajon az a kazán hogy fog együtműködni a jelenlegi öntöttvas radiátorokkal.

 

Remekül együttmüködik. Érdemes a régi rendszert átmosatni és az uj kazán elé iszapleválasztot beszereltetni. Én hosszabb távon sem cserélném ki a radiátorokat.

 

 

Who111 Creative Commons License 2008.03.04 0 0 295
De ez független a vízszintes kéményszakasz némi megdöntésétől.
Előzmény: Who111 (294)
Who111 Creative Commons License 2008.03.04 0 0 294

Ha csak 3-4 centi lesz benne, akkor nem fog megállni a füst benne.

Az viszont, hogy a lakás levegőjét használja nem szerencsés.

(Ha nincsen légbeeresztőd.)

A régi szerkezet a brutális füstgázhőmérsékletével csinált olyan huzatot, hogy

bármin keresztül beszívta magának a szükséges levegőt.

A Vaillant kihűti a füstgázt, nincs akkora szívóerő, ha lecsökken a légnyomás a

lakásban, akkor visszaáromolhat a füstgáz.

Előzmény: Compack (293)
Compack Creative Commons License 2008.03.04 0 0 293

Nem tudbós, csak ilyen sima, és a lakáson belüli oxigént használja égéskor.

Egyik ismerős javasolta, hogy döntsem meg a kéményt 3 centivel (tehát a cirkónál lenne a magasabb pont) mert akkor lejtene, és a víz lefolyna a kondenzvízgyűjtőbe ami kinn van a szellőzőbe.  Szerinted ha megdöntöm nem fog megállni a füst?

A huzata jó, a kéményseprő megvizsgálta, teljesen új alu szereltkémény.

Előzmény: Who111 (292)
Who111 Creative Commons License 2008.03.04 0 0 292

A probléma abból adódik, hogy a Hévíz-nevű szerkezet füstgázhőmérséklete

több száz fokos. Így egyrészt sokkal jobb a huzata, hamarabb távozik, másrészt

hiába hűl, annyit nem tud, hogy lekondenzáljon a vízgőz belőle.

Az új kazánod energiatakarékos, ezért jól kihűti a füstgázokat (ha kondenzációs,

akkor még jobban), és ha továbbhűl, akkor bizony kicsapódik a vízgőz.

Biztosan benne van a cirkó leírásában, hogy max. mennyi lehet a kéményhossz

és ezen belül a vízszintes szakasz hossza. Vásárlás előtt nem árt elolvasni.

Nyilván már kész helyzet van, és erre kéne megoldás.

Többet kéne tudni a készülékről, pl. turbós-e, (400e-ért elvárható), és hogyan van

megoldva a levegő hozzávezetés.

Lehet, hogy elég lenne a vízszintes szakasz elejére, az alsó részére beragasztani

egy "gátat", ami meggátolja a víz visszafolyását.

Az összegyűlt víz viszonylag gyorsan elpárolog, mert azért meleg az a cső

valamennyire.

Egyébként nem lehet az, hogy nem a kondenzvíz a baja?

Nem lehet, hogy egyszerűen nincs elég huzata?

Előzmény: Compack (291)
Compack Creative Commons License 2008.03.04 0 0 291

Itt is megkérdezem, hátha veletek is volt már ilyen - mi lehet a megoldás:

 

Segítségetek kérem az alábbiakban

 

Kb 3 éve új, aluminium szerelt kéményt építettek társasházunkban.  Nekünk a régi kéményt megszüntették, ebbe lettünk bekötve. A probléma az, hogy a gázkazántól a szellőzőaknáig tartó vízszintes szakasz kb. 2,5 - 3 méter (állítólag nem lehetne több 1 méternél) de átvették a munkát, kipróbálták és jól húz a kémény.

 

Amíg a 20 éves HÉVÍZ nevű vízmelegítőm üzemelt, semmi gont nem volt ezzel, csakhogy tavaly vettem egy 400 ezres Vailand cirkót, ami tele van nyomva elektronikával, és átépítettem církósra a lakást.  Itt jöttek a gondok, ugyanis a cirkóban van valami lángérzékelő 'drót"  és állítólag a kémény hosszú, vízszintes szakaszánál kicsapódik valami pára vagy kondenzvíz ami visszafolyik a církónak a lángérzékelőjére, és ott bekoszolja azt, ergo vagy havonta szétszedem a cíirkót és kitisztítom a lángérzékelőt, vagy egyszerűen be sem gyújt, mert 3-szori próbálkozás után lekapcsol az egész, hibakódot jelezve.

 

Mondták hogy valami vízcsapdát kéne csinálni a vízszintes szakasz elején, de a kéményesek nem csinálnak ilyet, talán bádogost javasoltak, de eddig egyik sem hallott ilyenről. Az egy dolog hogy én is ki tudom fúrni az a vízszintes lemezt, de azzal a CO3 is kijön, tehát valami szelep kéne oda hogy csak a víz távozzon.  Kihez fordulhatok, tudtok ajánlani valakit?  köszi

Real_Tek Creative Commons License 2008.03.03 0 0 290
Nem is vettem annka. Azért volt a :o))) Mindössze elakartam ismerni, hogy én is belementem. Akkor még teljesen tudatlan voltam a témában, most meg a saját káromból okulva próbálok tanulgatni.Namost abban viszont abban érdekelne többek véleménye is, hogy hőszigetelés után szerintetek előbb radiátorok cseréje, vagy előbb kazáncsere?
Előzmény: M63FUN (286)
Real_Tek Creative Commons License 2008.03.03 0 0 289
A sorrend nem kérdés. Ugyanis a szigetélshez már az anyag megvan, áprilisban go! Utána kérdés (és ehhez gyűjtök infót, amit Ti, illetve a gázszerelő topikosok is rendesen adnak :o)), hogy kazán vagy radiátorok előbb. Szóval az új kazán, már az új, hőszigetelt házba fog bekerülni. Valamikor... Kérdés, hogy ha akkor már egy kisebb teljesítmény is elég lenne, vajopn az a kazán hogy fog együtműködni a jelenlegi öntöttvas radiátorokkal. Vagy csak én vagyok aggályos emiatt. Ja, és jut eszembe kazán cserénél (radiátor, csövek maradnak) kell bvalami rendszer átmosatással vagy vmi ilyesmivel számolnom? Gondolom ezekbe a régi cuccokba azért lehet piszok stb..
Előzmény: peterch (285)
peterch Creative Commons License 2008.03.03 0 0 288
Szia !


Elmeletileg igen. De sajnos a mai ujepitesu hazak energia igenye egyre kisebb. Atmeneti idoszakban es ilyen enyhe telben mint az utobbi, sajnos a 30%-ra valo lemodulalas is meg nagy teljesitmeny az igenyhez kepest, ezert ugyanugy on-off a kazanok uzemmodja. Minden inditaskor, ha jol tudom 100%-on indulnak es majd egy bizonyos homerseklet es ido fugvenyeben kezdenek modulalni. Csak az a baj, hogy van amikor mire modulalna , mar le is kapcsol. Igy sem modulalas, sem kondenzalas. Lejjebb azert irtam, hogy ma meg ritka ,vagy nincs is 1-2kW-ig lemodulalni tudo kondenzacios kazan .Amirol tudok, az is 3,5kW-ig modulal.


Udv , Peter
Előzmény: SnAkE (287)
SnAkE Creative Commons License 2008.03.03 0 0 287

Most lehet hülyeségeket fogok mondani, de a nagyobb kazánok tudnak akár fél teljesítményen is menni, tehát nem on-off rendszerben működnek mint a régebbiek. Nem?

Akkor viszont egyáltalán nem nő a fogyasztás.

 

Snake

Előzmény: M63FUN (286)
M63FUN Creative Commons License 2008.03.03 0 0 286
nem személyeskedni akartam csak általában női logika hogy mind1 csak szép legyen mert akkor az jó is......hja és ha nagyobb kazánt veszel mint ami kell az felesleges fogyasztáshoz vezet, ezt jó ha tudod. tehát valóban először azt kell tudni mekkora kazán kell, ahhoz viszont az új radiátor+szigetelés ugye........
Előzmény: Real_Tek (282)
peterch Creative Commons License 2008.03.03 0 0 285
Szia !


Az o.k. ,hogy kazancserere buzditod. Csak mekkora kazanra? Hisz a jelenlegi ha kifuti a hazat , akkor az atepitesek utan feleslegesen nagy lesz a teljesitmenye. Ha viszont kiszamolod, hogy az atepitesek utan mekkora lesz elegendo, akkor addig viszont az uj kazan lehet ,hogy kicsi lesz. Ezert gondolom ,hogy eloszor az atepites mas reszeit kellene elvegezni a penztarca lehetosegei szerint.


Udv, Peter
Előzmény: AfricanSwallow (284)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!