Keresés

Részletes keresés

szemenyei Creative Commons License 2010.05.02 0 0 1879
Köszönöm az elérhetőséget, holnap meg is keresem őket.

30 év után még az is kisebb csoda, hogy a téli pihenő után
(és némi átnézés után természetesen) első rántásra beindult!
Annak idején zsiguli árban adták, sokan néztek is, hogy a
parsztnak van-e esze, nemhogy autót venne...

szép estét!
Előzmény: Igaz Juhász (1867)
bonyboy Creative Commons License 2010.05.02 0 0 1878
Az enyém 1980-as és szerintem ez teljes felújítás lesz.
A tiéd hogy szuperál lehet vele szántani?
Előzmény: tufu (1877)
tufu Creative Commons License 2010.05.02 0 0 1877
Hello nekem is van Vari traktorom 1989es gyártású. a tiéd hányas évjáratú?
Előzmény: bonyboy (1876)
bonyboy Creative Commons License 2010.05.01 0 0 1876
Kösz a tanácsot megfogadom. Közben vizsgálgattam a gépet és azt hiszem rá jöttem a hibára a berántó felüli oldalon a főtengelynek elég nagy az oldal irányú kotyogása ettől lehet az egész motorikus baja szerintem,de ha tévedek javíts ki .
A váltott szétszedtem mert nem váltott. A léptető villa kiugrott a helyéről de a csapágyak itt is siralmas helyzetben vannak .De most legalább már lehet váltani.
Előzmény: gabesz961 (1873)
stevie76 Creative Commons License 2010.05.01 0 0 1875
Szép Estét Uraim!

Most újítom fel az 1982-es gyártású Robi 50-esemet. (Megnézném én az új gépeket 28-év múlva!) A hajtómúrész kapott új szimmerigeket, a motor pedig új csapágyakat és új szimmeringeket. Ez mivel francia motoros, nem csodálkoztem hogy a gyártó rakott bele az egyik oldalra olyan csapágyat és szimmeringet hogy beszerezni lehetetlenség volt, de az esztergályossal megoldottuk a problémát és ment bele a szabványméretű cucc.

Na de hogy miért is írok!
Leütöttem a gyújtásrész bütykét a fűtengely végéről, és nem jelöltem össze !
Utána már rájöttem hogy nincs ék rajta, és ezzel kell a gyújtást állítani.
Csak hogy fogalmam sincs mennyire kell az FHP előtt lennie!
Megköszönném ha valaki megírná!
Furak Creative Commons License 2010.05.01 0 0 1874
Tud valaki eladó HONDA G200 - as motort fontos lenne ?
gabesz961 Creative Commons License 2010.05.01 0 0 1873
Amikor ilyen lepusztult géppet javítok amelyikbe a benzin is beleszáradt már kiszoktam cserélni a karbiban a fúvókákat mert azok állapota nagyban befolyásolja a motor működését ráadásul az ember nem tudja milyen méretűre sikerült már sokadszorra kitakarítani. Ha megszakítós gyujtású akkor azt is érdemes megnézni hogy jól van-e beállítva.
Előzmény: bonyboy (1872)
bonyboy Creative Commons License 2010.05.01 0 0 1872
Üdv mindenkinek :)

Vettem egy Terra varior kisgépet lepusztult állapotba beindul de mikor gázt adok rá horkol + fulákol a sebesség váltó sem müködik hiába kapcsolom akárhova olyan mintha 2. ba lenne karburátort szétszedtem kitakarítottam nem változott semmi.
Van valakinek ötlete mi lehet a baja minden segítséget nagyon meg kösönök
Igaz Juhász Creative Commons License 2010.04.30 0 0 1871

Kawasakit - bevallom - nem ismerem, mondanak jót, rosszat, de nem tudok állást foglalni ez ügyben.

 

 

Techna: ha 10 éves, akkor talán már egy Centura 55??

Én azt mondom, adj hálát az égnek, nem szokták megérni az 5. szülinapjukat.

 

A legkisebb olajcsökkenésnél hajlamosak voltak kikönyökölni a 3mm 'vastag' hengerből, vitték a dugót is, nagypechhel az olajteknő is eltörött (maradék olaj mindent összefröcskölt, és nem is tudtad hírtelen takarítani, mert sokszor már forró volt az olaj is).

 

Elvileg a Tecumseh becsődölt, de ezt már évek óta halljuk folyamatosan.

Valami olyasmi lehet a háttérben, hogy felvásároltak akár sok10-100 ezer motort, ők meg áttértek a gumicsirkére.

A motorokat onnan véljük, hogy állandóan kínálnak Centura 40-50-55 -ösöket vas-árban.

Csak tudjuk az előéletüket, és nem tudnak annyit fizetni, hogy kelljen...

 

Persze, nem szentírás, meg írkálhatok hülyeségeket is, mert neked is ment 10 évet, és nem kizárt, hogy nagyon vigyázva, ügyelve, hogy max 3200 rpm -et pörögjön, az új is elmegy 10 évig.

(Ha jól tudom, a többi motornak 3600rpm az egészséges maximuma.)

 

Mellékvágány: anno, amikor még javítottunk ilyeneket, én voltam az egyik legjobb (hah) szemre fordulatot beállító.

Beállítom, de túl gyönyörűen pörög (szerintem nincs szép hangja egyébként).

Fordulatmérő: alapjáraton 4000... :-)))

Előzmény: Törölt nick (1870)
Igaz Juhász Creative Commons License 2010.04.30 0 0 1869

Én azt mondom, ha hivatalosan akarod, garival...

 

Vagy olcsó, vagy jó...

 

Ha a gari nem számít... :-))

 

Röpsúlyosra Hondát ne, mert bár jó cucc, de magasabb az alapjárata, és a kuplung kicsit nyit.

És túl is van árazva, annyit nem ér, mint amilyen drága.

Adtunk el eleget, elhiheted.

 

Briggs: viszonylag jó gép még mindig, de azt ne várd tőle, mint a régiektől, hogy 20 évig ketyegjen.

5 év után generál, 7-8 évesen kuka.

Persze használat függő.

 

Thorx (MTD): ha 2-3 éves szériát veszel, akár újnak, még egész jó.

Az új széria kevésbé (gy.k. xar). De legalábbis már nem ér annyit, mint amilyen olcsó.

Előzmény: Törölt nick (1860)
Igaz Juhász Creative Commons License 2010.04.30 0 0 1868

Gyűrű, kb. 20mm vastag, és pont illeszkedik átmérőben a motor alá.

Tulajdonképpen megemeled a motort.

Szerintem max. 1.500.- HuF

Előzmény: Törölt nick (1864)
Igaz Juhász Creative Commons License 2010.04.30 0 0 1867

Ardai Józsefné Mg-i, Háztartási Kisgép és Alkatrész Kereskedő

Cím: 8000 Székesfehérvár, Selmeci út 76.
Telefon: 22/301-997
Fax: 22/301-997
E-mail: ardai@quicknet.hu

Előzmény: lacy63 (1866)
lacy63 Creative Commons License 2010.04.30 0 0 1866
Cím: Székesfehérvár 8000, Selmeci utca
Telefon:                (22) 301-997        

 

Egy szervíz telefonja

Előzmény: szemenyei (1865)
szemenyei Creative Commons License 2010.04.29 0 0 1865
Üdvözlöm a fórumozókat!

olasz MPM 210 (10Le) géphez keresek elektronikus gyújtást és jeladót
(sajnos nem gyújtótekercset + megszakítót).
Van-e valakinek ötlete, hogy hol lehet és lehet-e még egyáltalán
kapni? Esetleg van-e csereszabatos típus alkatrész-forrásként?

Nagyon strapabíró, masszív gép, nem szeretném leselejtezni.
Előre is köszönöm a segítséget!
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.29 0 0 1864
Szia! Sajnos neked lett igazad, a hossza nem jó az új mocinak, jópár centivel hosszabb a tengely. Vettem csapágylehúzót, egy ismerős mondta, hogy az kell hozzá, és igen, ezzel az új mociról simán lejött a főtengely toldalék.:) Viszont megfigyeltem, hogy 2 helyen is lehet éket tenni a főtengely végbe, szvsz. vasfűrész lesz a megoldás, 50 mm-esre vágom majd és akkor elvileg jó lesz, az éket pedig a másik lyukba teszem, mint amibe most van. Viszont a régi mociról nem jön le az a pici toldalék, hiába a csapágylehúzó, leugrik róla. Tesómnak rossz a kocsija, beviszi szerelőhöz, és mondtam neki, vigye be a régi robi-motort is, hátha le tudja operálni a szerelő róla. Talán ha lángvágóval felmelegítik, és úgy rakják rá a csapágylehúzót lejön, és tudok tovább lépni.
Előzmény: Törölt nick (1850)
Pakcsi Creative Commons License 2010.04.28 0 0 1863
Sziasztok :)
A robi 56-ban eltört a kuplung rugó.
Sajna még használtam, majd a kuplung pofából is leugrott egy darab.
1250ft/db a kuplungpofa, 100ft/db a rugó.
Szerintem nem sok.
Ki is cseréltem az alkatrészeket.
Sikerült vennem jár kerekeket (eddig nem volt) 3000ft 2db. Tömlősek és elég jó a köröm a gumikon.
Barkácsoltam hozzá kocsit, mert az sem volt :)
Igaz még van hiányosság.
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.28 0 0 1862
Kis is tisztítottad a karburátort?
Előzmény: Manoka79 (1861)
Manoka79 Creative Commons License 2010.04.28 0 0 1861
Tegnap néztem az a részt, de nem láttam sérülést rajta. A másik meg, hogy tudtam vele nyírni 3 sort, és utána kezdte. Nem egyből nem kellene mennie ha ott lenne a gond? És nem ilyen egyszer megy, egyszer nem játék. Gondoltam hogy lehet vmi szennyeződés a tankban ami állandóan odaúszik, dehát ekkora alapjárati rángatózásnál az sem maradhatna ott. Gondolom ezt laikus fejjel. :)
Előzmény: Törölt nick (1858)
szikiy Creative Commons License 2010.04.28 0 0 1859

 Jó napot,kívánok!

Látom itt sokan értenek a kapálógépekhez.

Lenne egy olyan,kérdésem,kaptam egy RK-02 kapát csak nem tudom milyen olaj és üzemanyag kell bele,kérem ha valaki tud segiteni megkösszöném.

Törölt nick Creative Commons License 2010.04.27 0 0 1858
Helló Manóka !Szerintem cseréld ki a membránt a karburátorba.Ha nem a kopott motor miatt csinálja, akkor ott lesz a hiba.
Előzmény: Manoka79 (1857)
Manoka79 Creative Commons License 2010.04.27 0 0 1857
Sziasztok!

Érdeklődnék, hátha tudtok segíteni. Szombaton kapáltam egy Briggs géppel, vagy vagy 10 éves már, persze kölcsönkértük. Gondolom mondani sem kell, délutén nem indult el. :( Azóta cseréltem gyertyát benne, átnéztem a bowdent, illetve meg is csináltam, mert pl nem állt le a kar eltolására. Igazából nem jutottam vele semmire, ma annyit cisnált, hogy beindul, nyírtam vele kb 2x 5m-t és kész. Lefulladt. Azóta beindul, alapjárat rángat, gázadásra fullad rögtön. Lenne vkinek tippje, hogy mit nézzek meg? A gyertya elfeketedett, és kormoz is a gép. Szerintem szervíz lesz belőle, nem fogok más gépén kisírletezni, de hátha vmi ötlet.
do-xa Creative Commons License 2010.04.26 0 0 1856
Még szerencse! Egyébként mi értelme lenne az oldásnak?
Előzmény: i love pálinka (1854)
gabesz961 Creative Commons License 2010.04.26 0 0 1855
Állítani kell a bowdenen hogy legyen holtjátéka a kuplungkar kiengedett állapotában, vagy leégett a ferodol a kuplung harangról esetleg sérült a bronzkerék.
Előzmény: i love pálinka (1854)
i love pálinka Creative Commons License 2010.04.26 0 0 1854
helló! szentkirály kft. által gyártott indián quantum motoros kapálógépem a tengelykapcsoló oldott állapotában nem forgatja a kapákat. mi lehet a hiba?
Előzmény: gabesz961 (1781)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.26 0 0 1853
Szerintem nem fog passzolni, de azért megnézheted.
Előzmény: Törölt nick (1851)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.26 0 0 1852
Esetleg ha van gázlámpád, akkor próbáld felmelegíteni és utána lekalapálni, hátha úgy könnyebben lejön.Szimeringre vigyázz el ne olvadjon.
Előzmény: Törölt nick (1849)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.26 0 0 1851
A régi motorom lendkerekét nem lehet átrakni vajon? Az én régi motorom, pont ugyanilyen, mint ezen a képen:
Előzmény: Törölt nick (1847)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.26 0 0 1850
Ha a hossza is jó akkor ok.
Előzmény: Törölt nick (1849)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.26 0 0 1849
50 mm-es mindkettő tengely, talán a képek csalnak egy keveset, a késtartóba beledugtam egy drótot, a tengely végéig, utána a késtartó mellé raktam, összehasonlítottam a régivel, totál ugyanaz szerencsémre. Igen , amúgy fűnyíró volt szegény, képzeld ott helyben ahol árulták szedtük szét. Egy arra járó embernek csak az alja kellett, nekem meg csak a motor.:)) Nosza, megoldottuk azon helyben. Én adtam az árusnak 8 k-t a motorért+a bowdenért, a másik ember adott az árusnak 2-k-t az aljért, arrébb toltuk, aztán 5 perc alatt szétkaptuk. Csapatmunka.:-)) Hűű, de szép hangja volt, semmi füst, lehetett hallani rajta az erőt, és egy rántásra indult a moci. Amúgy már én is a barkácsonline.hu-n található 32 k-s vadiúj briggs motoron gondolkoztam, de ez megtetszett, nem hagyhattam ki.
Előzmény: Törölt nick (1844)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.26 0 0 1848
A tengely átmérője az passzol és a hossza ?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!