Köszönöm az elérhetőséget, holnap meg is keresem őket.
30 év után még az is kisebb csoda, hogy a téli pihenő után (és némi átnézés után természetesen) első rántásra beindult! Annak idején zsiguli árban adták, sokan néztek is, hogy a parsztnak van-e esze, nemhogy autót venne...
Kösz a tanácsot megfogadom. Közben vizsgálgattam a gépet és azt hiszem rá jöttem a hibára a berántó felüli oldalon a főtengelynek elég nagy az oldal irányú kotyogása ettől lehet az egész motorikus baja szerintem,de ha tévedek javíts ki . A váltott szétszedtem mert nem váltott. A léptető villa kiugrott a helyéről de a csapágyak itt is siralmas helyzetben vannak .De most legalább már lehet váltani.
Most újítom fel az 1982-es gyártású Robi 50-esemet. (Megnézném én az új gépeket 28-év múlva!) A hajtómúrész kapott új szimmerigeket, a motor pedig új csapágyakat és új szimmeringeket. Ez mivel francia motoros, nem csodálkoztem hogy a gyártó rakott bele az egyik oldalra olyan csapágyat és szimmeringet hogy beszerezni lehetetlenség volt, de az esztergályossal megoldottuk a problémát és ment bele a szabványméretű cucc.
Na de hogy miért is írok! Leütöttem a gyújtásrész bütykét a fűtengely végéről, és nem jelöltem össze ! Utána már rájöttem hogy nincs ék rajta, és ezzel kell a gyújtást állítani. Csak hogy fogalmam sincs mennyire kell az FHP előtt lennie! Megköszönném ha valaki megírná!
Amikor ilyen lepusztult géppet javítok amelyikbe a benzin is beleszáradt már kiszoktam cserélni a karbiban a fúvókákat mert azok állapota nagyban befolyásolja a motor működését ráadásul az ember nem tudja milyen méretűre sikerült már sokadszorra kitakarítani. Ha megszakítós gyujtású akkor azt is érdemes megnézni hogy jól van-e beállítva.
Vettem egy Terra varior kisgépet lepusztult állapotba beindul de mikor gázt adok rá horkol + fulákol a sebesség váltó sem müködik hiába kapcsolom akárhova olyan mintha 2. ba lenne karburátort szétszedtem kitakarítottam nem változott semmi. Van valakinek ötlete mi lehet a baja minden segítséget nagyon meg kösönök
Kawasakit - bevallom - nem ismerem, mondanak jót, rosszat, de nem tudok állást foglalni ez ügyben.
Techna: ha 10 éves, akkor talán már egy Centura 55??
Én azt mondom, adj hálát az égnek, nem szokták megérni az 5. szülinapjukat.
A legkisebb olajcsökkenésnél hajlamosak voltak kikönyökölni a 3mm 'vastag' hengerből, vitték a dugót is, nagypechhel az olajteknő is eltörött (maradék olaj mindent összefröcskölt, és nem is tudtad hírtelen takarítani, mert sokszor már forró volt az olaj is).
Elvileg a Tecumseh becsődölt, de ezt már évek óta halljuk folyamatosan.
Valami olyasmi lehet a háttérben, hogy felvásároltak akár sok10-100 ezer motort, ők meg áttértek a gumicsirkére.
A motorokat onnan véljük, hogy állandóan kínálnak Centura 40-50-55 -ösöket vas-árban.
Csak tudjuk az előéletüket, és nem tudnak annyit fizetni, hogy kelljen...
Persze, nem szentírás, meg írkálhatok hülyeségeket is, mert neked is ment 10 évet, és nem kizárt, hogy nagyon vigyázva, ügyelve, hogy max 3200 rpm -et pörögjön, az új is elmegy 10 évig.
(Ha jól tudom, a többi motornak 3600rpm az egészséges maximuma.)
Mellékvágány: anno, amikor még javítottunk ilyeneket, én voltam az egyik legjobb (hah) szemre fordulatot beállító.
Beállítom, de túl gyönyörűen pörög (szerintem nincs szép hangja egyébként).
olasz MPM 210 (10Le) géphez keresek elektronikus gyújtást és jeladót (sajnos nem gyújtótekercset + megszakítót). Van-e valakinek ötlete, hogy hol lehet és lehet-e még egyáltalán kapni? Esetleg van-e csereszabatos típus alkatrész-forrásként?
Nagyon strapabíró, masszív gép, nem szeretném leselejtezni. Előre is köszönöm a segítséget!
Szia! Sajnos neked lett igazad, a hossza nem jó az új mocinak, jópár centivel hosszabb a tengely. Vettem csapágylehúzót, egy ismerős mondta, hogy az kell hozzá, és igen, ezzel az új mociról simán lejött a főtengely toldalék.:) Viszont megfigyeltem, hogy 2 helyen is lehet éket tenni a főtengely végbe, szvsz. vasfűrész lesz a megoldás, 50 mm-esre vágom majd és akkor elvileg jó lesz, az éket pedig a másik lyukba teszem, mint amibe most van. Viszont a régi mociról nem jön le az a pici toldalék, hiába a csapágylehúzó, leugrik róla. Tesómnak rossz a kocsija, beviszi szerelőhöz, és mondtam neki, vigye be a régi robi-motort is, hátha le tudja operálni a szerelő róla. Talán ha lángvágóval felmelegítik, és úgy rakják rá a csapágylehúzót lejön, és tudok tovább lépni.
Sziasztok :) A robi 56-ban eltört a kuplung rugó. Sajna még használtam, majd a kuplung pofából is leugrott egy darab. 1250ft/db a kuplungpofa, 100ft/db a rugó. Szerintem nem sok. Ki is cseréltem az alkatrészeket. Sikerült vennem jár kerekeket (eddig nem volt) 3000ft 2db. Tömlősek és elég jó a köröm a gumikon. Barkácsoltam hozzá kocsit, mert az sem volt :) Igaz még van hiányosság.
Tegnap néztem az a részt, de nem láttam sérülést rajta. A másik meg, hogy tudtam vele nyírni 3 sort, és utána kezdte. Nem egyből nem kellene mennie ha ott lenne a gond? És nem ilyen egyszer megy, egyszer nem játék. Gondoltam hogy lehet vmi szennyeződés a tankban ami állandóan odaúszik, dehát ekkora alapjárati rángatózásnál az sem maradhatna ott. Gondolom ezt laikus fejjel. :)
Érdeklődnék, hátha tudtok segíteni. Szombaton kapáltam egy Briggs géppel, vagy vagy 10 éves már, persze kölcsönkértük. Gondolom mondani sem kell, délutén nem indult el. :( Azóta cseréltem gyertyát benne, átnéztem a bowdent, illetve meg is csináltam, mert pl nem állt le a kar eltolására. Igazából nem jutottam vele semmire, ma annyit cisnált, hogy beindul, nyírtam vele kb 2x 5m-t és kész. Lefulladt. Azóta beindul, alapjárat rángat, gázadásra fullad rögtön. Lenne vkinek tippje, hogy mit nézzek meg? A gyertya elfeketedett, és kormoz is a gép. Szerintem szervíz lesz belőle, nem fogok más gépén kisírletezni, de hátha vmi ötlet.
Állítani kell a bowdenen hogy legyen holtjátéka a kuplungkar kiengedett állapotában, vagy leégett a ferodol a kuplung harangról esetleg sérült a bronzkerék.
helló! szentkirály kft. által gyártott indián quantum motoros kapálógépem a tengelykapcsoló oldott állapotában nem forgatja a kapákat. mi lehet a hiba?
50 mm-es mindkettő tengely, talán a képek csalnak egy keveset, a késtartóba beledugtam egy drótot, a tengely végéig, utána a késtartó mellé raktam, összehasonlítottam a régivel, totál ugyanaz szerencsémre. Igen , amúgy fűnyíró volt szegény, képzeld ott helyben ahol árulták szedtük szét. Egy arra járó embernek csak az alja kellett, nekem meg csak a motor.:)) Nosza, megoldottuk azon helyben. Én adtam az árusnak 8 k-t a motorért+a bowdenért, a másik ember adott az árusnak 2-k-t az aljért, arrébb toltuk, aztán 5 perc alatt szétkaptuk. Csapatmunka.:-)) Hűű, de szép hangja volt, semmi füst, lehetett hallani rajta az erőt, és egy rántásra indult a moci. Amúgy már én is a barkácsonline.hu-n található 32 k-s vadiúj briggs motoron gondolkoztam, de ez megtetszett, nem hagyhattam ki.