a GTX Magnatec 5W-40 és a TXT Softec 5W-40 között valóban árnyalatnyi a különbség: a Magnatec mint termék későbbi születésű ugyan, de a TXT is folyamatos fejlesztés alatt áll (az első verzió még API SG/CF minősítésű volt).
Fékfolyadékban nagy trükkökre eleve nincs lehetőség: néhány gyártótól (Citroen, Rolls Royce) eltekintve Európában mindenki a DOT szabvány szerint adja meg a fékfolyadékkal kapcsolatos elvárásait. Persze arra is van példa, hogy egyes gyárak erre "ráhúznak" egy gyári jóváhagyást is, így pl. a VW B 000 700 A jóváhagyás 1:1-ben megfelel a DOT-4-nek.
Mennyiségre továbbra sincs infóm, de a 2 litert kicsit sokallom (a Golf V 2.0 PD TDI-nél pl. kb. 1 liternyi elegendő).
Ne hagyd magad elkábítani! A VW nem gyárt fékolajat, valamelyik gyártótol rendeli (pl: Castrol, vagy akármi), felcimkézi magának, a beszerzési árát megszorozza hárommal, ráírja a VW-s cikkszámot és te máris megveheted tőle ugyanazt a DOT-4-es fékolajat amit SLX ajánlott neked.
Az információ amit általában keresünk benne található a gyári szervizkönyvekben. Jobb esetben találkozik ilyesmivel a szakszerviz munkatársa is, rosszabb esetben megmondják neki mit töltsön be mibe oszt' annyi..
Nekünk TDi van, a szervizkönyvben le van írva a viszkozitás és fel van mellé sorolva néhány (különböző szervezetek általi) minőségi osztály. Stimmelnie kell tehát a viszkozitásnak ÉS legalább egy minősítésnek (a felsoroltakból) meg kell felelnie az olajnak. A váltónál is ugyanez lehet a helyzet, viszont mivel az ember sokkal sűrűbben cseréli a motorban az olajat (kiegészítő szűrés hiányában), mint a váltóban, a "takarékoskodásnak" szomorú következménye lehet, ha a váltó olaját váltóval együtt kell cserélni...
SLX! Lécci mond meg,mert előzőleg itt kérdezgettem,és nem kaptam rá pontos választ,hogy a Magnatec és a Softec között pontosan mi a küli,mert azt tudom,hogy nem sok,vki azt mondta a magnatec újabb fejlesztés,ez igaz? Mert én úgylátom a softec egy hangyányival mintha folyósabb lenne. Nem mintha nagyon számítana. De SL a besorolása, a magnatecnek meg SJ. Asszem az SL még 1 árnyalattal jobb,tehát mintha a softec lenne újabb. Mi az igazság?
Szia!
Ha szeretnél tényleg jó olajat tenni a váltódba,akkor tedd bele a Castrol TAF-X-et! Én is ezt tettem az enyémbe. Ha érdekel a dolog,tudok szerezni neked 2500Ft/L áron. Én ennyiért szereztem magamnak,és tökéletes.
Fékfolyadék mennyiség ügyben felhívtam tegnap egy VW szervizt, erre a csávó úgy leugatott, hogy na: asszongya nehogy beletöltsek már akármilyen fékfolyadékot, gyári kell, vmi VW-es számot is mondott, és ráadásul 2 litert(!).
Olvastam gabbe váltóolajával kapcsolatban a gondot, létezhet, hogy fékfolyadékra is lehet vmi különleges előírás???
hát... a tudomány és a csillagok jelenlegi állása szerint szvsz biztos megoldást kizárólag a VW szervizekben beszerezhető VW G 052 171 jóváhagyású gyári hajtóműolaj jelent. Nem zárható ki, hogy ez megfelel valamelyik kereskedelmi forgalomban kapható hajtóműolajnak, de a SAE osztály (SAE 70W-75W) kivételével más infót nem tudtam róla beszerezni, ez pedig édeskevés egy hajtóműolaj egyértelmű beazonosításához.
Egyébként miért szeretnéd lecserélni az olajat? (a váltó élettartam feltöltéssel jön ki a gyárból).
Mindenekelőtt pótlólag mert ezt elmulasztottam: Köszönöm a válaszaidat. Sajna úgy néz ki hogy ez a váltóolaj projekt kezd megakadni...szeretnék ennél biztosabbra menni.Nincs ötleted merrefelé érdeklődhetnék ez ügyben?
A 6 gangos VW váltó olaja dolgában nem tudok Neked tuttit mondani: a hézagos ismereteim alapján valami hibrid (se nem egészen API GL-4 vagy 5, se nem egészen ATF) hajtóműolaj (pl. a Castrol Transmax Z) tűnik a befutónak. Ha az enyém lenne a váltóhoz tartozó autó, valószínű beönteném a Transmax Z-t, így viszont inkább az először felmerült TAF-X-et javaslom mint "biztonsági megoldást".
a "pézsés teszt" a motorolajok elhasználtságát megmutatni hivatott gyorsteszt: a friss olajat egy itatós papírra (praktikusan a többnyire kéznél levő papírzsebkendőre) csöppentve a folt egy kis várakozást (20-30- perc) követően egyenletesen szétterül a papíron, míg a (szennyeződéssel már többé-kevésbbé telített) használt motorolajat a papírra cseppentve (ugyancsak némi várakozás után) a "gané" (amit az olaj már nem képes a papíron magával teríteni) a folt közepén egy sötétebb karika formájában jól láthatóan elkülönül.
ha az olaj sűrűsége ill. hígsága alatt az olaj folyási képességére (vagyis a viszkozitására) gondolsz akkor el kell hogy szomorítsalak: az API GL osztályoknak ehhez semmi köze sincsen, vagyis szvsz egy magasabb SAE osztályú GL-4-es olaj hidegben jobban megfogja a váltót mint egy alacsonyabb SAE osztályú GL-5-ös.
Irigyellek hogy ilyen helyen laksz de itt Fehérváron se üzletben, se szervízben, ja és neten is néztem, de sehol nem találtam 4300 alatt literjét!Ha előbb írsz biztos ott veszem meg,de sajnos már késő bánat...
Most nem azért,de itt nálunk vidéken is már 3000 Ft alatt van a TAF-X literje számlával,amit a nagyfaluba olyan 2500 körül is meg lehet venni,csak alaposabban körül kellett volna nézned. Ugyhogy 10 rugóért simán megkaphattad volna azt az olajat,ami a legjobb lehetett volna a te váltódba.
csak azért gondoltam mert az api GL-4 -es olajok ezeröt körül mozognak/L persze most általánosságban beszélek. a másik pedig az, hogy az API besorolás minőségi szint nem pedig viszkozitást jelöl. gondolom erre akartál utalni a váltás élménnyel kapcsolatban. miután én nem látom az álmoskönyvet ezért van itt SLX aki szerint GL-5-ös kell bele akkor elsősorban ezt kellett volna nézni és ezután következne az SAE viszkozitás. én szerintem ha tényleges változást szerettél volna a váltás érzetben mindenképp egy 75W-90 GL-4/5 olajat kellett volna választanod és kaptál is volna 4l egy tizesért.
Nehéz szülés volt, de túl vagyok rajta!:) Nem API GL-5-öt vettem, hanem API GL-4-et, mert pont az volt a bajom, hogy hidegben olyan volt a váltó, mintha valami iszonyú sűrű masszában kalimpáltam volna egy fakanállal!Ez egy picit hígabb, de hát majd holnap de. elválik, ha a szerelőtől kigurulok!Ez se volt olyan olcsó, a 4 litert 10.000Ft-ért vágták hozzám, haveri alapon ráadásul!De remélem legalább megérte....:) Mégegyszer köszi a segítséget mind2töknek!
MOL Hykomol Synt 75W-90 olajból maximum 3,5 liter kell bele.
Megfelel az autódba (legalábbis a táblázat azt súgja)
Ajánlom figyelmedbe a http://kenoanyag.mol.hu oldalt, ahol a termékekről bővebb leírást is kapsz, illetve olajkalauzt találsz a különböző autótípusokhoz.
@SLX:
Természetesen igazad van.
Sok összetevője van ennek a dolognak.
Gondoltam, ha úgyis megnézi a gépkönyvet, akkor olyan olajat fog venni, amin fel vannak tűntetve azok a betűk és számok, amik a füzetben. :)
a SAE osztály önmagában csak egy információ, szvsz legalább ennyire fontos, hogy a Renault ehhez a modellhez (is) API GL-5-ös hajtóműolaj használatát írja elő.
Köszi a hozzászólást,segítséget!Meg is néztem a kis karbantartási szerelőkönyvében(nagy találmány:)!) és SAE szerint 80W-t és hidegebb helyekre pedig 75W-t tanácsol!de semmi többet nem ír!:( Hát így jártam!kénytelen vagyok az olcsóbbnál maradni,mert a Castrol 4500Ft/l, és kell belőle 4 liter....+ a szerelő, és akkor a 20ezer Ft-tal még keveset is mondok.....Ja és az a vicc , hogy a Renault 5 fórumban le se tojtak.....Úgyhogy tényleg nagyon köszi mindenkinek a segítséget!!!Üdv.: Dave
Szerintem nézd meg a gépkönyvet, hogy milyen olajat ajánlanak (SAE besorolás szerint) Ha nem vagy "márkabuzi":), akkor nyugodtan használhatsz MOL hajtóműolajat is az autódba!
Szerencsére azok az idők, amikor a magyar termékek minősége nem volt jó (most olajra gondolok) már elmúlt.
Bármelyik itthoni (eredeti MOL) termék felveszi a versenyt a hasonló külföldi termékekkel!
Csak árban képvisel alacsonyabb szinvonalat, műszakilag nem!
Kéne nekem 1 kis segítség!Ha tudtok írjatok légyszi!szóval van 1 1.4 72Le-s Renault 5öm, 5 gangos váltóval,és tanácstalan vagyok,hogy milyen váltóolaj kéne bele!autoboltos ismerős szerint bármilyen 75W90 megteszi, szerelő haver szerint csak a Castrol TAF-X 75W90 jó bele!Kérlek írjatok,nagyon fontos! Mert ugye nem mindegy: egy sima olaj 1500 Ft/l , a Castrol 4500 Ft/l!!!!!!Írjatok légyszi NAGYON FONTOS!!!